[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Post Harderwijk Transport.


Recommended Posts

  • Forumlid

Hoorde dit een paar weken geleden ook al. Staat nu op het WWW. Ziet er niet goed uit.

Transportnieuws - Post Harderwijk Transport in de problemen: faillissement nabij?

HARDERWIJK - "Er zijn problemen bij ons. Maar er is nog geen faillissement aangevraagd”, bekent de planner van Post Harderwijk Transport donderdagmiddag .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 230
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Maar toch ook voor velen een bedrijf waar men zonder ervaring het vak kon leren?

Precies Gé, en daarom zou het jammer zijn als het bedrijf moet gaan stoppen. Ik heb er maar een maand of vier gewerkt maar wel met veel plezier en ben blij dat ze mij die kans hebben gegeven ondanks dat ik nul % ervaring had in dat werk.

Laten we hopen voor mijn excollega's dat ze het toch redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verschillend en ja ik ken het bedrijf , maar dan zakelijk gezien zeg maar ... En een goeie leerschool en een kans kunnen te krijgen om het werk te leren is nooit verkeerd , heb je niet veel meer bij bedrijven , je mag tegenwoordig blij zijn als je kind een stage plaats kan krijgen bij een bedrijf ze worden er steeds minder happig om , en als beginnend chauffeur zowiezo al heel moeilijk voor om werk tekrijgen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
is dit de zelfde als post-haverman of zijn het totaal verschillende bedrijven ? kom ze beide tegen in de suikerbieten transport

nee werken met bietencampanje wel sammen maar post en haverman staat los van harderwijk leo haverman is eigenaar van post en haverman dronten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik ben 2 jaar geleden bij post gaan rijden als zzp en geloof het of niet maar heb er tot de laaste dag met veel plijzier gewerkt en ik hoop dat ze er goed uit gaan komen .

Dan gaan we gewoon weer bieten rijden?

Ik hoop het voor je (en voor Jan en Johan natuurlijk ook)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Transportnieuws - CNV Vakmensen overweegt faillissementsaanvraag transportdeel Post Harderwijk

HARDERWIJK – "Ik ga contact opnemen met onze bondsadvocaat en bespreken of er voor het transportgedeelte van Post Harderwijk faillissement aangevraagd kan worden", meldt bestuurder Tjitze van Rijssel aan Transport Online. Hij heeft dinsdagavond overlegd met een groep werknemers, veelal chauffeurs van genoemde onderneming.

Het rommelt al zeker een week bij het transportdeel van Post Harderwijk, aan de Harderwijkerweg 266. Maar nog steeds hebben de directieleden Johan en Jan Post en manager Johan van Dalfsen niet aan CNV Vakmensen duidelijk gemaakt waar de problemen vandaan komen. Wel is aan de chauffeurs vorige week verteld dat er problemen zijn.

Van Rijssel: "Daarom hebben wij dinsdagavond in De Pineta in Nunspeet een bijeenkomst gehouden. Er waren 40 vakbondsleden, gelukkig konden wij uitwijken naar een grotere zaal."

Bank

"Vanaf afgelopen vrijdag probeer ik al contact te krijgen met Post Harderwijk. Ik kreeg weinig informatie en dinsdag tijdens de bijeenkomst in Nunspeet gaf een chauffeur mij het visitekaartje van de bedrijfsadviseur."

"Gelijk heb ik hem gebeld en kreeg te horen dat er inderdaad problemen zijn bij het transportdeel. De andere BV’s zouden die niet hebben. Wel dreigt de bank het krediet te stoppen en dat gaan andere onderdelen wellicht ook merken", verduidelijkt Van Rijssel.

"Ondertussen zijn er gesprekken met de leveranciers met als doel uit de problemen te komen."

Zes weken geen loon

"Ik heb donderdag wederom contact met de bedrijfsadviseur. Dan moet duidelijk zijn of de bank nog vertrouwen houdt in het bedrijf. Onze leden zijn boos omdat ze te weinig informatie vanuit het bedrijf krijgen. Ze moeten wel werken, maar krijgen geen loonbetaling. Ze zitten al zes weken zonder geld en hebben de overuren van de vier weken ervoor evenmin op hun bankrekening bijgeschreven gekregen."

60 chauffeurs

Daarom lijkt faillissementsaanvraag dichtbij. Van Rijssel: "Mijn ervaring is dat als een onderdeel failliet gaat, de rest vaak in de periode erna ook omvalt."

Bij het transportonderdeel werken zo’n 60 chauffeurs. In de gehele onderneming gaat het om ongeveer 315 werknemers. Eerder heeft ook bestuurder Marco Bouma van FNV Bondgenoten zijn bezorgdheid getoond. Ook voor hem is het moeilijk om informatie van de directie en het management te krijgen.

"Mij is duidelijk dat het niet goed gaat bij het transportdeel van Post Harderwijk", reageerde hij. Het bedrijf is bouw gerelateerd. De andere bedrijfsonderdelen van Post Harderwijk zijn Post Engineering, Post Rental Trading, Post Beton en Post Zout.

Tot nu toe is het de redactie van Transport Online niet gelukt om commentaar op beschreven kwestie te kijgen van de directie van Post Harderwijk.

Auteur: Marcel van der Voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post harderwijk staat los van elkaar posthaverman dronten . alleen van september t/m eind december / kerstdagen werken ze veel samen . maar daarna niet meer leo posthaverman is een goeie werkgever dat is mijn ervaring ik heb daar ook al gewerkt groetjes leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
post harderwijk staat los van elkaar posthaverman dronten . alleen van september t/m eind december / kerstdagen werken ze veel samen . maar daarna niet meer leo posthaverman is een goeie werkgever dat is mijn ervaring ik heb daar ook al gewerkt groetjes leo

Dat gebeurt wel meer in de beste families. De vrouw van Haverman, het Post deel dus, is familie van Jan Post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De zus. ;)

Leo Haveman is dus de zwager. Vandaar dat ze ook samen de bieten doen/deden in de Bieten Transport Combinatie BTC BV, dat is een "erfenis" van Post sr, de eerste generatie.

Ik wist het niet helemaal zeker meer dat het zijn zus was dus daarom maar even "familie". Als we jou toch niet hadden Karel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb een jaar lang als buitenland-planner bij Post Harderwijk gewerkt.

Dacht dat ik m'n werk vrij aardig deed. Was daarom (en met mij iedereen die ik ken) hoogst verbaasd dat mijn contract 3 maanden geleden niet werd verlengd, maar heb me er maar gewopon bij neergelegd.

Uiteraard wel stomverbaasd dat na mijn vertrek opeens 'die AK uit H" op de planning verscheen.En nu lees je bovenstaande berichten.......what can I say?

Kan een boek volschrijven over dit bedrijf, vooral over het personeelsbeleid.

Maar één ding wil ik wel eerlijk toegeven; heb nooit een werkgever gehad zie zo correct de centen betaalde; ook nadat ik er al niet meer werkte!!

Dat wil ik dan wel even vermelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden