[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

VT Verkerk vraagt faillissement aan


Gast Johannie

Recommended Posts

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Transportnieuws | Uitstel van betaling voor VT Verkerk Transport & Logistics

itstel van betaling voor VT Verkerk Transport & Logistics[TABLE=class: intable]

[TD=class: tcell]VT-Verkerk-thumb.jpg ALPHEN AAN DEN RIJN - VT Verkerk Transport & Logistics B.V. uit Alphen aan den Rijn heeft op woensdag 23 oktober van de rechtbank Den Haag uitstel van betaling gekregen.

Volgens Maurice de Bruin, Operationeel Manager Warehousing en Transport, ligt de moordende concurrentie, stijgende kosten en lagere opbrengsten, maar ook leegstand in het warehouse ten grondslag aan de financiele problemen van het transportbedrijf dat gevestigd is aan de Eikenlaan 32-34. "Het is allemaal in snel tempo gegaan", zegt de Bruin.

De Bruin spreekt nieuwsberichten die op internet circuleren over een faillissementsaanvraag tegen: "Wij hebben surceance van betaling gekregen en op dit moment nog geen faillissement aangevraagd.".........................

[/TD]

[/TABLE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dit heb ik kunnen vinden.

Algemene informatie over de surseance

Naam:

Vt Verkerk Transport & Logistics Bv

Plaats:

Alphen aan den Rijn

Provincie:

Zuid-Holland

Status:

Surseance

KvK nummer:

28010815 (Den Haag)

Insolventienr.:

S.09/13/72

Rechtbank:

Den-Haag

vestiging 's-Gravenhage

Rechter-commissaris:

mr. P. van Essen

Medewerkers:

156

Rechtsvorm:

Besloten vennootschap

Datum oprichting:

01-07-1936

Gestort kapitaal:

€ 45.378 / € 45.378

Soort KvK:

Hoofdvestiging

BTW nummer:

NL008366949B01

Website:

http://www.vt-verkerk.nl

E-mail adres:

info@vt-verkerk.nl

Telefoon:

0172-447144

Branche

Soort

Omschrijving

Groep

Vervoer en opslag

Hoofdcode

Vervoer over land (4941)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze zijn een klant kwijt geraakt, en hebben pas de overstap gemaakt naar een ander pand wat ze voor deze klant ingericht hadden. Duur foutje in het contract denk...

Nieuw pand? Ik ben er een paar weken terug nog geweest maar dat was gewoon nog in hetzelfde pand als anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

156 wernemers, dus een aardig groot bedrijf, en eigen kapitaal 46.000 euro? Hoe kan dat nou? Dat is nog geen 300 euro per werknemer. Is dan de spaarpot al ergens geleegd? Of hoe zit dat?

Om een BV te hebben in NL hoef je slechts 45.000 euro te storten. Hoe groot je bedrijf ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze zitten in het oude 'Nestlé' pand, (naast Schouten Transport) dat hebben ze verbouwt voor de klant die ze nu zijn kwijt geraakt. Dat wil dus niet zeggen dat ze oude locaties niet meer hebben.

De klant die heet Dutch Bicycle Group is overgenomen waardoor de werkzaamheden zijn verplaatst. Het containerwerk wat ze deden doet tegenwoordig Jan van der Meer Uit Zoeterwoude.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

156 wernemers, dus een aardig groot bedrijf, en eigen kapitaal 46.000 euro? Hoe kan dat nou? Dat is nog geen 300 euro per werknemer. Is dan de spaarpot al ergens geleegd? Of hoe zit dat?

Ibo de meeste bedrijven zijn het afgelopen jaar hun 'eigen vermogen' kwijtgeraakt.

Dat kan een belasting iets zijn, maar meestal een voorbode van laten we zeggen 'wat rigoureuze veranderingen'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Antwoord wordt al gegeven. Dat warehouse zit volgende week niet vol en weggevallen klanten opvullen met een beetje normaal betaald werk lukt even ook niet. M.a.w. einde oefening en als het meezit een heel beperkte doorstart. Dan moeten ze al wel de doorstart op de plank hebben liggen anders is het werk verdampt net als bij van Maanen.

Transportnieuws | Deze week meer duidelijkheid voor chauffeurs VT Verkerk

ALPHEN AAN DEN RIJN - Volgens curator mr. van Eeden-van Harskamp zal er deze week meer duidelijkheid komen omtrent de toekomst van VT Verkerk Transport & Logistics.

"Het is op dit moment nog niet duidelijk of het bedrijf gered kan worden. We zijn er hard mee bezig. Maar er moet deze week duidelijkheid komen. Voor de chauffeurs, die al een maand loonachterstand hebben en voor de klanten", zegt mr. van Eeden-van Harskamp maandagmiddag tegen de redactie van Transport Online.

Op 23 oktober jongstleden werd uitstel van betaling verleend aan het transportbedrijf.

De curator bevestigt dat de problemen zijn ontstaan door het wegvallen van klanten en door leegstand in het warehouse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klote voor de jongens. Ik heb een periode in mijn leven gehad dat ik het van loonbetaling naar loonbetaling het net kon bolwerken. Bij Verkerk zullen ook ongetwijfeld jongens zitten die dat zelfde probleem hebben. Dan zit je toch wel even met je handen in het haar denk.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Die wat ziet GB? Dat een bedrijf het niet langer kan bolwerken nadat hun grootste klant wegvalt?

Wat wil je dat 'Den Haag' hier aan doet? Moet de regering maar hun papierwerk in opslag geven aan Verkerk om dat magazijn nog enigszins te vullen? Of moeten ze die fietsenmaker verplichten om al hun logistieke aktiviteiten door Verkerk te laten doen?

Rob, je weet donders goed, wat er bedoeld word. Brussel en Den Haag laten willens en wetens de transport sector naar de klote gaan. En niet alleen de transport.............. Nu is elk faillissement bij een bedrijf anders door meerdere oorzaken, maar veel bedrijven gaan wel kapot doordat ze het niet meer kunnen bolwerken, door de vrachtprijzen die er tegenwoordig gegeven worden. Op een eerlijke en nette manier kun je (bijna) niet meer een Nederlands/Belgisch transport bedrijf runnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Tja, ik ken het bedrijf ook alleen maar van "onderweg", maar als het van 1 klant afhangt, dan ging het dus al een tijdje niet goed meer, mogelijk dus door meerdere oorzaken, zoals de brandstof prijzen, en goedkope arbeid????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het zou jammer zijn als ze moeten stoppen, bij ons komen ze vrij regelmatig koelmachines lossen (soms ook ander materiaal)die via de havens het land binnen komen en door ons moeten worden geplaatst.

Altijd vriendelijke chauffeurs gehad te lossen en nooit problemen gehad met ze.

Die heb ik ook wel eens bij jullie geladen voor hun.

Hebben een tijdje bij ons samenwerkingsverband gezeten. Hebben wel mooie klanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden