[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

slapen in de cabine wordt duur


EJD

Recommended Posts

En dat was ook zo met onze CCV-B/C diploma......

Wat hebben we nu?

35 uur tijd en geld weggooien....

We zijn op de verkeerde weg, alleen wil het merendeel van de chauffeurs dat niet zien....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens de tomtom rijd toch 90 % op de goede weg hoor LOL  LOL  LOL  en ach het is toch een verloren zaak dat hele transport ,,zeker dat lange afstand werk en binnen paar jaar ook het binnenland werk ,,beste is nu je zaken te vullen en ander werk te zoeken  :D oja klote alleen die direkteur baantje zijn nog niet van die moelanders

Ik heb het geluk dat ik nog iets meer kan dan een stuur vasthouden. Maar als ze zo doorgaan gaat het niet goedkomen. Maar probeer ze dat maar eens aan het verstand te brengen. Ze maken zich druk om de verkeerde dingen.

Kijk eens hoe het transport afglijd.... Maar we zijn goed bezig hoor !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het geluk dat ik nog iets meer kan dan een stuur vasthouden. Maar als ze zo doorgaan gaat het niet goedkomen. Maar probeer ze dat maar eens aan het verstand te brengen. Ze maken zich druk om de verkeerde dingen.

Kijk eens hoe het transport afglijd.... Maar we zijn goed bezig hoor !!!

 

Ron,ik heb op die sessie,om 21.00 uur de eenvoudige vraag gesteld hoe hun tot hun standpunt w.b. t verblijven in het voertuig gekomen zijn.

Wie weet zie ik dingen over het hoofd die hun wel zien,wat betreft mijn eigen wel en wee. :D

Reeds 22 minuten later,om 21.22, kreeg ik het nietszeggende antwoord,

 

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/35023-live-tjitze-van-rijssel-vanavond-15-9/page-2

 

Dat ik niet anders kan vertalen dan:

 

Blijven jullie nu maar lekker lid en laat t denken maar aan ons over,wij weten beter wat goed voor jullie is dan jullie zelf.

 

In Jip en Janneke taal dan hé.

 

IK heb Tjitze v Rijssel een mailtje gestuurd,(met C.C. aan Tjeerd Orie) hoe ik er over dacht.

Tot nu toe alleen een automatisch gegenereerde reactie van Tjeerd Orie ,dat ie tot woensdag( gisteren) afwezig was.

 

IK vrees dat je ,als buitenland chauffeur die nog wat verder weg,of in wiens werk nog wel eens valt dat ie een rust elders moet doorbrengen,het CNV weinig voor je kan betekenen.

 

Ieder die door deze maatregel betroffen is,die dus wel eens een wekelijkse rust onderweg door dient te brengen,zou misschien zelf eens een mailtje naar Tjitze of Tjeerd kunnen sturen.

Als je het er volkomen mee eens bent hoeft dat niet natuurlijk ,dat weten ze al. :D

Voor je t weet krijg je zo iets als de 48 urige werkweek indertijd,dat kwam ook uit de koker van de bonden,al willen ze ons doen geloven dat dit een regel "uit Brussel"is.de grondslag ligt bij de Nederlandse en Belgische bonden.

Niemand had hier om gevraagd en men deed wat lacherig hierover,en nu sta je voor een voldongen feit ,tegen de wil van de meesten in.

 

Het Email adres van Tjitse v Rijssel en Tjeerd Orie staan op de nieuwsbrief van het CNV

 

http://extmailer.cnvvakmensen.nl/public/nieuwsberichten/pdf/caokrant_BGV_082014.pdf

 

Als ze geen reactie krijgen zien jij en ik t verkeerd,en als er meer zijn die er zoals jij en ik er over denken loopt hun mailbox over.

 

( je kunt ook een mailtje sturen naar het FNV,maar daar kan ik,heel vreemd,geen Email adressen van vinden,wel een contact site:

 

http://www.fnvbondgenoten.nl/over_de_bond/contact/contact-centrum/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

:stom: Uit het antwoord van het CNV aan Europeaan:
"Wij, van WC eend.....UH, sorry" Nog een keer:
"Wij van het CNV vinden werk belangrijk. Maar het hebben van een prive leven is ook heel belangrijk. Dat betekent dat je ook af en toe thuis moet kunnen zijn.

Dus de bond vindt...........

En ik naar denken dat de bond doet wat de achterban wil.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:stom:. Maar het hebben van een prive leven is ook heel belangrijk. Dat betekent dat je ook af en toe thuis moet kunnen zijn.

Dus de bond vindt...........

En ik naar denken dat de bond doet wat de achterban wil.....

 

Ik heb m ook verteld dat dat, naar mijn mening, zelfs in de CAO niet geregeld is..... :nee:  :nee:  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor je t weet krijg je zo iets als de 48 urige werkweek indertijd,dat kwam ook uit de koker van de bonden,al willen ze ons doen geloven dat dit een regel "uit Brussel"is.de grondslag ligt bij de Nederlandse en Belgische bonden.

Niemand had hier om gevraagd en men deed wat lacherig hierover,en nu sta je voor een voldongen feit ,tegen de wil van de meesten in.

...ik dacht dat t van de fransen kwam? Die hebben basiscontracten van 32 36 of 40 uur waarbij ze je dan tot iets van 10 extra uren konden laten draaien zonder extra vergoedingen. overuren waar die Fransen dus niet op zaten te wachten. Nederlanders wel want t basisloon stamt nog uit 1960 ofzo en wij moeten t dus al jaren juist wel van die overuren hebben. De fransen hebben gewonnen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

...ik dacht dat t van de fransen kwam? Die hebben basiscontracten van 32 36 of 40 uur waarbij ze je dan tot iets van 10 extra uren konden laten draaien zonder extra vergoedingen. overuren waar die Fransen dus niet op zaten te wachten. Nederlanders wel want t basisloon stamt nog uit 1960 ofzo en wij moeten t dus al jaren juist wel van die overuren hebben. De fransen hebben gewonnen....

 

Die Fransen hebben contracten van 200,169 of 157,5 uur per maand.

ligt eraan wat voor werk ze doen,ze hebben ook een soort van FUWA regeliong waarin staat hoeveel voor welk werk betaald word.

"chauffeur grande distance"( chauffeur lange afstand) is vergelijkbaar met bij ons eenchauffeur die de hele week van huis is en die valt in de "200 uur per maand "groep.

( maar dan moeten ze die uren wel maken)

 

Verder zijn er toeslagen voor het aantal ervarings jaren en het aantal jaren dat men bij een bedrijf in dienst is.

Toeslagen voor het werken op zaterdag,zon en feestdagen kennen ze niet,ook geen overurentoeslag.

 

Wij kijken soms erg hoog tegen hun op als t over "solidariteit "gaat,hun gooiden immers t hele land plat.

Maar we vergeten dat dit gebeurde met instemming van de( meerendeels kleine) werkgevers die de onderhandelingen overnamen en daar goed garen bij spinden( verlaging van de dieseltax,korting op de autoroute,minder taxe a léssieu ( een speciale belasting voor voertuigen in t goederenvervoer)

 

Maar als je kijkt wat de chauffeurs voor zichzelf eruit gesleept hebben is dat maar bitter weinig,het enige is dat ze met 58 jaar( dacht ik) met pensioen kunnen ,maar dat is zo laag dat t al,.verdampt is voor t op je bankrekening staat.

 

Ook de toemalige regering sloeg daar nog snel een slaatje uit: als wissel tegen de gestelde eisen wilde men een algeheel rijverbod op zon en feestdagen door mogen voeren,( tot dan was t richting huis nog vrij)want dat bekte lekker bij bepaalde kiezers.

 

Nee,als je vind dat de Fransen gewonnen hebben moet je je daar eens in verdiepen en dan zul je erachter komen dat die t nog slechter hebben dan wij hier,en dat de uitvlaggerij daar nog veel verder is doorgedrongen,

En dat solidariteit slechts een begrip is zolang ze aan de "zinc"( de bar) staan en voor hun persoonlijk belang zich laten leiden wat de vakbonds bestuurder"goed acht"

Maar die 48 urige werkweek komt echt uit de NL en B bonden koker,ishier op t forum al eens iets van geschreven door Karel 65

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Fransen hebben contracten van 200,169 of 157,5 uur per maand.

ligt eraan wat voor werk ze doen,ze hebben ook een soort van FUWA regeliong waarin staat hoeveel voor welk werk betaald word.

"chauffeur grande distance"( chauffeur lange afstand) is vergelijkbaar met bij ons eenchauffeur die de hele week van huis is en die valt in de "200 uur per maand "groep.

( maar dan moeten ze die uren wel maken)

Verder zijn er toeslagen voor het aantal ervarings jaren en het aantal jaren dat men bij een bedrijf in dienst is.

Toeslagen voor het werken op zaterdag,zon en feestdagen kennen ze niet,ook geen overurentoeslag.

Wij kijken soms erg hoog tegen hun op als t over "solidariteit "gaat,hun gooiden immers t hele land plat.

Maar we vergeten dat dit gebeurde met instemming van de( meerendeels kleine) werkgevers die de onderhandelingen overnamen en daar goed garen bij spinden( verlaging van de dieseltax,korting op de autoroute,minder taxe a léssieu ( een speciale belasting voor voertuigen in t goederenvervoer)

Maar als je kijkt wat de chauffeurs voor zichzelf eruit gesleept hebben is dat maar bitter weinig,het enige is dat ze met 58 jaar( dacht ik) met pensioen kunnen ,maar dat is zo laag dat t al,.verdampt is voor t op je bankrekening staat.

Ook de toemalige regering sloeg daar nog snel een slaatje uit: als wissel tegen de gestelde eisen wilde men een algeheel rijverbod op zon en feestdagen door mogen voeren,( tot dan was t richting huis nog vrij)want dat bekte lekker bij bepaalde kiezers.

Nee,als je vind dat de Fransen gewonnen hebben moet je je daar eens in verdiepen en dan zul je erachter komen dat die t nog slechter hebben dan wij hier,en dat de uitvlaggerij daar nog veel verder is doorgedrongen,

En dat solidariteit slechts een begrip is zolang ze aan de "zinc"( de bar) staan en voor hun persoonlijk belang zich laten leiden wat de vakbonds bestuurder"goed acht"

Maar die 48 urige werkweek komt echt uit de NL en B bonden koker,ishier op t forum al eens iets van geschreven door Karel 65

Alweer dank europeaan ik leer weer n hoop van je! Weet jij de posts nog terug te vinden waar je t over hebt?

En toch nog n vraag over dat uitvlaggen in frankrijk: bij de groten is t zeer zeker aan de hand maar ik meende dat t overgrote deel van franse transporteurs klein tot middel is en ze als ze als ze geen firmaatje in polen uit de grond kunnen stampen door de Franse wet nog steeds niet zomaar met niet in frankrijk wonend personeel mogen werken? Of wordt t regionale/lokale werk ook uitgecharterd dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Weet jij de posts nog terug te vinden waar je t over hebt?

 

 IK ga ze zoeken,maar Karel 65 heeft daar laatst een paar artikelen over gepost,een bericht in een tijdschrift over acties van de gezamelijke Nederlandse en Belgische bonden over acties op de Belgisch -Luxemburgse grens bij Arlon.

En dat was lang voor de tijd dat de 48 urige werkweer ter sprake kwam in "Brussel"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 IK ga ze zoeken,

 

Het was even zoeken ,maar deze  posting bedoel ik:

 

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/18155-pauzestaffel-en-normering/page-2

 

Even wat rechtzetten: er was wel een Europese richtlijn dat men niet meer dan 48 uur mocht werken,echter chauffeurs waren daar van uitgezonderd.

Tegen de zin van de meesten is dit er toch doorgedrukt en ook heeft men bereikt dat dit voor zelfstandigen( eigen rijders) geldt( die daar al helemaal niet op zitten te wachten)

 

Wat ik aan wil geven is dat,als je nu je bek niet opendoet over dat rust maken in de cabine, t straks helemaal te laat is.

En de H.H. vertegenwoordigers weer schijnheilig verwijzen naar "Brussel"

 

Ik erger me ook aan overvolle parkings die vergeven zijn van de troep en meer lijken op een favella aan van Madrid of Milaan.

Maar dat kun je niet veranderen door t rusten in de cabine te verbieden,daar zul je een mentaliteits verandering voor nodig hebben van degene die zo leven.

IK heb zelf zat wekelijkse rusten doorgebracht in het voertuig,maar me daardoor nooit uitgebuit gevoeld,t was ten slotte mijn eigen keuze( en deed t met goedvinden van moeders  :D )

 

Wat mij een beetje stoort is dat deze regel er ineens ingeslopen is (in EU 561/2006) zonder dat iemand het in de  gaten had of zich er aan gestoord heeft,ook onze vertegenwoordigers niet.

In de voorganger van deze directive,EU 3820/85 stond er i.i.g nog niets van in.

 

Wat ik begrepen heb is dat de Fransen en de Belgen vanuit deze directive(561/2006) een wet willen doorzetten die t wel verbied.

en onze vakbonds vertegenwoordigers staan daar dan achter zonder ruggespraak te hebben gehouden met de achterban,of is iemand die dit werk doet wel eens gevraagd naar zijn mening door CNV of FNV,of wie dan ook??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was even zoeken ,maar deze posting bedoel ik:

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/18155-pauzestaffel-en-normering/page-2

Even wat rechtzetten: er was wel een Europese richtlijn dat men niet meer dan 48 uur mocht werken,echter chauffeurs waren daar van uitgezonderd.

Tegen de zin van de meesten is dit er toch doorgedrukt en ook heeft men bereikt dat dit voor zelfstandigen( eigen rijders) geldt( die daar al helemaal niet op zitten te wachten)

Wat ik aan wil geven is dat,als je nu je bek niet opendoet over dat rust maken in de cabine, t straks helemaal te laat is.

En de H.H. vertegenwoordigers weer schijnheilig verwijzen naar "Brussel"

Ik erger me ook aan overvolle parkings die vergeven zijn van de troep en meer lijken op een favella aan van Madrid of Milaan.

Maar dat kun je niet veranderen door t rusten in de cabine te verbieden,daar zul je een mentaliteits verandering voor nodig hebben van degene die zo leven.

IK heb zelf zat wekelijkse rusten doorgebracht in het voertuig,maar me daardoor nooit uitgebuit gevoeld,t was ten slotte mijn eigen keuze( en deed t met goedvinden van moeders :D )

Wat mij een beetje stoort is dat deze regel er ineens ingeslopen is (in EU 561/2006) zonder dat iemand het in de gaten had of zich er aan gestoord heeft,ook onze vertegenwoordigers niet.

In de voorganger van deze directive,EU 3820/85 stond er i.i.g nog niets van in.

Wat ik begrepen heb is dat de Fransen en de Belgen vanuit deze directive(561/2006) een wet willen doorzetten die t wel verbied.

en onze vakbonds vertegenwoordigers staan daar dan achter zonder ruggespraak te hebben gehouden met de achterban,of is iemand die dit werk doet wel eens gevraagd naar zijn mening door CNV of FNV,of wie dan ook??

Dankjewel dat was wat achterstallig leeswerk

Geen idee of we t invoeren van deze idiote nieuwe uitwerking tegen kunnen houden maar als iemand t wel weet: ik doe mee! Ben waarschijnlijk 1 van de weinigen die nog maanden van huis is en daarbij heus niet heel vaak een hotel van binnen ziet.... puur eigenbelang, jaja dat motiveert!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben ik BLIJ dat ik, en mijn Nederlandse chauffeurs lekker in de Aziatische en Arabische landen rijden.

Geen 48 urige werkweek.

Geen code 95.

 

(het is ook niet altijd ''een pretje'' met dat ''gezeik'' in de Ukraine en in een paar Arabische landen)

 

Heb er in '89 toch wijs aan gedaan om transport in West Europa ''te vergeten''.

Toen was er in het transport ''West Europa'' al geen dubbeltje meer te verdienen.

 

En aan een VAKBOND heb je nog nooit wat gehad.

(wij praten uit de mond van de chauffeur, alleen doen we als VAKBOND niet wat de chauffeurs willen)

Ik heb het lidmaatschap van een VAKBOND altijd al zonde geld gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan staken, dus langzaam rijden op de snelweg, want dat wil de vakbond.

We gaan staken, dus blokkeren we depots van Albert Heijn, want dat wil de vakbond.

(of dat Albert Heijn er iets aan kan veranderen)

Ik hoef niet in een staking te staan.

Ik hoef ook niet bij een depot aan te komen om daar te horen: sorry chauffeur, je wordt vandaag niet gelost want we staken.

Ik heb mijn ''zaakjes'' voor elkaar voor mijn chauffeurs, en dat zonder vakbond.

Vakbond chauffeurs, voor de meesten ''een nagel aan hun doodskist''.

Er is niet een chauffeur rijk geworden van de vakbond.

Waarom treed de vakbond niet op bij een bedrijf als K. M. in Z.

Of bij een St. v/d B. in E.

Of bij een P. A. vestiging G.

En zo zijn er nog wel meer waar ze in actie zouden moeten komen.

(leg alle auto's van die bedrijven maar ''aan de ketting'')

Dat doen ze niet want daar heeft de vakbond zogenaamd geen tijd voor/interesse in.

Maar wel een ''grote bek'', wij staan achter de chauffeurs.

Tuurlijk, zolang je betaald ben je een goede, en voor de rest kan je ''doodvallen'' als chauffeur.

Want de vakbond is er echt niet voor de chauffeur, en voor het andere ''klootjesvolk''.

Zoals in Frankrijk en Spanje, 1 vakbond voor de chauffeur, waar je ook verplicht lid van ben.

Die bereiken wel iets.

Want al die ''ongein'', wat ze nu allemaal in Brussel/Straatsburg beslissen (ten nadele van de chauffeur) komt van de Fransen en Spanjaarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over een jaar of 20 heb je geen internationale chauffeurs meer.

Dan mag je blij zijn als je de straat uitkomt.

Daar staat een andere chauffeur klaar die de wagen 1 straat verder rijd.

Want een overnachting in de cabine mag niet meer.

Dan rij je op een dag op 300 verschillende auto's.

(en 600 keer je eigen huis voorbij)

Dan krijg je weer de tijd zoals vroeger, ik kan niets dus wordt ik maar chauffeur.

(en ook al kon je vroeger niets, dus chauffeur, je had wel aanzien want je kwam nog eens ergens)

Maar rij jij dan 600 keer je eigen huis voorbij, dan is het ''aanzien'' ook weg.

Wordt er gezegd: daar gaat lulletje weer, hij kan niets anders.

Met dank aan de vakbond die het mooie beroep chauffeur ''de grond in heeft geboord''.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CAO onderhandelingen.

We willen 3% erbij.

 

En blij als ze er 1% bij hebben gekregen.

Hebben we maar weer mooi gedaan voor onze leden.

 

Ze vergeten alleen dat de inflatie 3% is.

Dus lever je alsnog 2% in.

 

En dan zijn er ook nog van die Nederlandse ''wauzen'' bij (die zich chauffeur noemen maar ''knoeiers'' zijn) die op C3 naar Spanje rijden.

(en het dan na 5 jaar ''buffelen'' gek vinden dat ze bij de bank geen hypotheek kunnen krijgen voor een huis)

 

Ik zie op VIDITEL retourvrachten vanuit Brindisi Italie voor € 0.44 de kilometer.

En in Limburg zit een bedrijf (al vele malen failliet verklaard) dat LEEG naar Brindisi gaat om daar de vracht te laden.

Wat verdiend die chauffeur wel niet?

Ik denk geen E6.

Dat zijn ook van die ''knoeiers'' die voor € 50.-- even snel op en neer gaan.

Ze maken het wel kapot voor de echte VAKMAN chauffeur, de man die weet waar hij mee bezig is.

En daar zou de vakbond ook tegen op moeten treden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn ook van die ''knoeiers'' die voor € 50.-- even snel op en neer gaan.

 

Potje pillen voor het raam en ''grote verhalen''.

Goh, ik stond gisteren nog in ''Vettekleisedijk'' maar morgen tegen de middag sta ik in ''Tjilitjapperadeel''.

(en dan heb ik toch mooi weer even € 50.-- verdiend, en een paar betaalde snipperdagen bij mijn echte werkgever, kan mijn wijf weer zwaaien met de goldcard)

 

Heb die ''kneuzen'' jankend zien staan bij de Pools/Russische grens, St Petersburg was toch ''iets'' verder dan ze gedacht hadden.

Dachten dat ze dat wel even in 3 dagen op en neer konden doen.

(van die ''boeren'', waren thuis nog nooit het erf afgeweest  :p)

 

Maar ze maken het wel ''kapot'' voor de VAKMAN/VROUW chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeggen ze dan ook nog: St Petersburg ligt toch maar een klein stukje achter Berlijn?

Tuurlijk zei ik, Jekaterinenburg, Mirnyy en Vladiwostok liggen ook maar een klein stukje achter Berlijn.

Euh, wie, wat, waar?

Nog nooit van die plaatsen gehoord.

Zei ik weer: kijk maar in de atlas, dan zal je zien dat het maar een klein stukje is naar Vladiwostok.

Denk dat jullie 2 het wel redden in een 8 uurtjes tijd.

 

KNOEIERS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb die ''kneuzen'' jankend zien staan bij de Pools/Russische grens, St Petersburg was toch ''iets'' verder dan ze gedacht hadden.

Dachten dat ze dat wel even in 3 dagen op en neer konden doen.

Das toch wel ff geleden dan biertje want de pools russische grens bestaat al n tijdje niet meer, en petersburg is via litouwen/letland appeltje eitje. Net geen 3 dagen retour maar t scheelt niet veel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden