• 0
Mindvlieger

Stuur (snel) schoonmaken

Vraag

Hallo,

Ik spring wekelijks op veel verschillende auto's. Nu komt het natuurlijk voor dat ik wel eens een auto van een smeerpijp mee krijg. Zijn stuur is dan gewoon retegoor.

Wat is de beste manier om snel een stuur te ontvetten. Ik zit nu in de ochtend te hanessen met glassex en.keukenpapier. Heeft er iemand nog een goede tip?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

32 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik pak altijd een natte lap in m'n hand onder het rijden en pak dan het stuur vast met die natte lap en draai dan het stuur in de ronte.....succes verzekert:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

De doekjes van de Lidl werken inderdaad prima. Kost je 3 tot 5 doekjes, die zijn dan zwart maar je stuur voelt een stuk beter aan... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
1 uur geleden zei Murphy:

Je zult lachen: Paar weken geleden zag ik nog iemand (nadat 'ie de deuren van de trailer had opengedaan) in zijn auto stappen en met de handschoenen nog aan, zijn auto aan het dock zetten...  (geen collega van me, was wel een Nederlander)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
6 minuten geleden zei Leeuw:

Je zult lachen: Paar weken geleden zag ik nog iemand (nadat 'ie de deuren van de trailer had opengedaan) in zijn auto stappen en met de handschoenen nog aan, zijn auto aan het dock zetten...  (geen collega van me, was wel een Nederlander)

Waren zijn deuren dan zó schoon?:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
19 minuten geleden zei Grunneger:

Waren zijn deuren dan zó schoon?:D

Nu waarschijnlijk wel maar het stuur niet meer LOL   

5 minuten geleden zei josimo:

racehandschoenen denk ik

Neuh, zie Verstappen nog niet met dit soort handschoenen in z'n racewagen stappen :cool:

bewerkt door Leeuw
Grunneger vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Microvezel doek van de Action (of Kruidvat) als het een leder stuur betreft.

Zie voorbeeld van hoe dat opknapt. (onderaan de pagina enkele foto's)

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5577955,5698123#msg-5698123

~~~~~~

Zelf heb ik een (oude) schone theedoek in de tas zitten en een klein flesje handreiniger (zonder zeep) van de Zeeman.

Zo'n soort flesje:

1167808091_218.jpg

Vorige week nog nodig gehad toen ik zelf zat te smeerpijpen met wat yogurt uit een Breaker verpakking. :zegtniets:

Ook al wel eens van thuis een washandje, beetje vochtig met een dot afwasmiddel erop, in een boterhamzakje meegenomen. Ontvette ook wel redelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Op 4/7/2017 om 23:25 zei Mindvlieger:

glassex en.keukenpapier

Ho! Stop!

NOOIT Glassex gebruiken op je stuur.  Binnen de kortste keren verkruimelt het hele stuur en en het nooit meer fris te krijgen.

Zoek een minder agressief middel dan Glassex. Glassex is voor glas. De naam zegt het al. Beslist niet voor kunststof.

Mindvlieger, scania1965 en Grunneger vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
19 uur geleden zei Pierre:

Niet van die BlueWonder in ieder geval... :p

als ik het goed heb....kun je helemaal niet zwanger worden...... LOL

bewerkt door tiny
smiley
Leeuw en trieftol vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Om je eigen stuur iedere keer te wisselen gaat wel erg ver, behalve dan voor sommige 'barre gaanders' onder ons die persé hun afzichtelijke witte 3-spaaks stuur willen wisselen voor het originele multifunctionele stuur wat in de auto af-fabriek gemonteerd zit.
Maar los daar van; ik vind het toch wel een prettige gedachte om mijn stuur eerst te ontsmetten voordat ik mijn stuur vastpak en mijn brood eet met de wetenschap dat mijn voorganger net even tevoren met zijn hand aan zijn kont heeft zitten krabben, in zijn neus heeft zitten boren of aan zijn pik heeft liggen trekken en de laatste veegjes of druppels aan het stuur heeft afgesmeerd.

RealZeus vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
8 minuten geleden zei trieftol:

^^ je kan ook even in de wilgen zoeken naar een ander stuur.

Zijn genoeg "collega's " die hem daar hebben opgehangen :angel:

heb al ff gekeken maar nog niets kunnen vinden

https://www.google.nl/maps/place/De+Wilgen/@53.0972192,6.0352466,13.96z/data=!4m5!3m4!1s0x47c850e620e46d7b:0x9c4acb3f72e96d63!8m2!3d53.0995009!4d6.034125?hl=nl

trieftol en lambiek vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
14 minuten geleden zei Pierre:

... hun afzichtelijke witte 3-spaaks stuur  ...

Lulle is lulle: die sturen zijn mooi glad dus die houd je tien keer beter schoon dan de huidige met alle randjes, richeltjes en gebobbeld oppervlak :angel:

Dat je amper nog bewegingsruimte overhoudt is 'n ander verhaal :p

Durashift vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden