[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bloedend, bloedend hart ;-(


Knoalster

Recommended Posts

  • Forumlid

Tjsa en ondanks dat je heel blij en trots op je nieuwe DAF bent, blijf je toch ook altijd gehecht aan je oude vertrouwde auto. Met al zijn piepjes, kraakjes en rammeltjes. Mijn oude auto was voorzien van een pto en werd daarom eerder ingeleverd dan de nieuwe er was. Dit omdat men voor aanvang van de aardappelcampagne middels de pto wat extra geld kon krijgen.

 

Gisteravond op de zaak kreeg ik via een collega foto's te zien van mijn vorige auto. Met een bloedend hart deel ik ze met jullie. Inplaats van nog een leven in de aardappelcampagne gaat de oude auto dus in onderdelen de Russische markt op :zegtniets::eek:.

 

En ik ben eerlijk, als je de foto's onder ogen krijgt, doet het pijn.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

  • Like 1
  • Sneu 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Knoalster:

Gisteravond op de zaak kreeg ik via een collega foto's te zien van mijn vorige auto. Met een bloedend hart deel ik ze met jullie. In plaats van nog een leven in de aardappelcampagne gaat de oude auto dus in onderdelen de Russische markt op :zegtniets::eek:.

 

En ik ben eerlijk, als je de foto's onder ogen krijgt, doet het pijn.

Het ziet er naar uit, ik kan me voorstellen dat het pijn doet. Zo'n mooie grote, nog goede auto volledig uit elkaar... Alles ziet er nog zo goed uit... :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Knoalster:

Dit omdat men voor aanvang van de aardappelcampagne middels de pto wat extra geld kon krijgen.

 

Voel jij je dan niet een beetje besodemieterd door je baas?

 

Dit was, kennelijk, toch niet de waarheid.. (of de deal ging niet door vanaf de koper??) waardoor jij een paar weken ellende met die Scania moest hebben..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, en goed gereedschap is het halve werk, toch?

 

Nou, dan heb je een werknemer die al jaren bij je in dienst is.. daar regel je dan nieuw gereedschap voor.. in de wetenschap dat er een voorkeur is voor een bepaald merk.. en dan trek je het huidige gereedschap eerder ons z'n kont vandaan dan dat het nieuwe gereedschap geleverd is. .. ??

 

Achteraf ook nog om een 'kul' reden.. zo te lezen.. Gevalletje 'oh nee, toch niet'.. is dit m.i.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
46 minuten geleden zei Durashift:

 

Voel jij je dan niet een beetje besodemieterd door je baas?

 

Dit was, kennelijk, toch niet de waarheid.. (of de deal ging niet door vanaf de koper??) waardoor jij een paar weken ellende met die Scania moest hebben..

 

 

Niet zo achterdochtig denken Durashift ;). De opkoper had verteld dat de auto richting campagne ging. Maar misschien bracht achteraf het voertuig meer op als donor auto.

 

Verder zit er geen voordeel aan mij van mijn eigen auto af te halen en op een ander zijn auto te zetten. De donkerblauwe Scania wordt de vaste auto van een springer. Nu kreeg hij hem bijna 10 week later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom? Klopt toch aardig dat de opkoper de auto niet in de bietencampagne heeft kunnen slijten?

 

Okay, de baas heeft dan misschien te goeder trouw gehandeld.. maar het blijft toch een feit dat jij liever in de DAF had gereden totdat je op de nieuwe auto kon stappen?

Lijkt mij ook niet meer dan normaal als je ergens al jaren in dienst bent.. tenzij er stukken zijn oid waarbij reparatie niet meer lonend is.. vind ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei Durashift:

 maar het blijft toch een feit dat jij liever in de DAF had gereden totdat je op de nieuwe auto kon stappen?

 

Dat is eel een ding dat.zeker is. Ik had ook nog graag een foto gemaakt van de oude naast de nieuwe.

 

Mij ging het er zojuist even om dat zonder dat jij een werkgever kent kan concluderen dat hij een werknemer bewust besodemieterd. Als hij opdat moment niet meer geld had gekregen om de oude auto in te leveren,  was de auto niet eerder weggegaan. De andere 2 auto's zijn ook niet eerder weggegaan totdat de nieuwe er waren (sterker nog die staan nog bij ons), maar daar zat ook geen pto onder.

 

Verder is afgelopen vrijdag ook een nieuwe Volvo trekker afgeleverd, maar die heb ik nog niet gezien.

 

En verder uiteraard "no hard feelings" Durashift 😉.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

Waarom? Klopt toch aardig dat de opkoper de auto niet in de bietencampagne heeft kunnen slijten?

 

Okay, de baas heeft dan misschien te goeder trouw gehandeld.. maar het blijft toch een feit dat jij liever in de DAF had gereden totdat je op de nieuwe auto kon stappen?

Lijkt mij ook niet meer dan normaal als je ergens al jaren in dienst bent.. tenzij er stukken zijn oid waarbij reparatie niet meer lonend is.. vind ik dan.

Ach joh maak je eigen niet zo druk,tis maar een auto . en hendrik heeft nu een nieuwe heeft paar weken op z'n toen geliefde Scania gereden  en dat heeft tie ook weer overleefd ,nu kan hij er weer 10jaar tegen met deze.:ja: 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
32 minuten geleden zei Pierre:

 

Ik ook niet. Ben ooit zo gek geweest om mijn tank staan te poetsen en zelfs iedere week de auto tot aan de binnenkant van m'n deuren en de wielkasten met de spons te wassen.<knip> Ik ben daar -enigszins noodgedwongen- anders in gaan denken 

Hoezo noodgedwongen?

Ik ben ook niet van het poetsen..vind het wel mooi staan maar gun me er de tijd niet voor, kan die wel beter besteden. Ik heb collega's die bijna geneigd zijn om de route te rijden op basis van beschikbare wasstraten, an me nooit niet dat ik dat ga doen, ben onderweg om mijn werk te doen zo efficiënt mogelijk en als ik weer aan de zaak kom en er staat een wachtrij van een uur voor de wasstraat gaat die gewoon in de rij op de parking of hij moet echt smerig zijn. 

Binnenkant overigens wel, net als jij aangeeft, op tijd een lappie door. Als je dat bijhoud kost het geen tijd en het is toch je woonkamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Pierre:

wassen <knip>
 


Dat dus. Ik erger mij aan een auto die niet is opgeruimd. Of niet schoon is van binnen. Oke, soms ontkom je er niet aan dat je wat vuil maakt aan de binnenkant. (Zoals sommige oud-collega’s die moesten laden in een groeve) maar dat is even, zodra de omstandigheden weer gewoon zijn maak je dat schoon. 
 

Ik heb 9 jaar de auto gedeeld met 2 andere. Eentje mopperde altijd dat hij niet gewassen was. Maar dat de binnenkant schoon was boeide hem weer niet. Want dat zie je niet. Nee, maar ik zit wel daar! En eet en drink.

 

Bij mijn vorige werkgever had ik elke dag een andere trekker. Er stonden er 3-5 in het weekend op deze standplaats. Twee ervaren erg schoon, eentje acceptabel, eentje wel redelijk schoon maar niet opgeruimd. De laatste, een grote bende. Hoe kun je zo leven? Nergens plek om een blikje neer te zetten. Of mijn telefoon. Alle vakjes volgestampt met spullen. Dat vind ik verschrikkelijk. Ik schaam me kapot als ik met dat ding op stap moest. Dat men in godsnaam niet denkt dat dit mijn auto is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Hallowed:



 

. Ik schaam me kapot als ik met dat ding op stap moest. Dat men in godsnaam niet denkt dat dit mijn auto is...

Ik had er twee weken geleden ook een , te vet en vuil om in te stappen , dat was gouw klaar , daar ga ik niet mee weg . 

Dan kan de plannert zo hoog of laag springen als ie wil , als ik er  mee weg moet is de auto netjes anders , ben ik er klaar mee.

in dit geval stond er nog 'n andere trekker stil die heb ik toen meegenomen , de smeerlap heeft hem vervolgens schoon moeten maken , zo niet werd het op zijn kosten bij een cleaner  gedaan . 

Onbegrijpelijk dat iemand in zo'n zwijnen stal wil zitten , ook al zijn het maar dag ritten .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden