[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

voor de laagste prijs


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
22 uur geleden zei europeaan:

Een weekje? een collega had ooit de triangel  krom gereden.

 

Daar hebben we hier in Nisseroi een specialist voor om de weer recht te maken😊

Iets met heftruck en zelf gemaakt stalen constructie en oliedruk dan perst hij ze wel recht, ook het korte stukje waar het oog aan zit.
triangels van schamel dan, want wipkarren hebbe we niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

"Zuiger nummer 1" was Shompie, met kop en schouders boven de rest uit en ook nooit meer te evenaren.

Ik heb tot nu toe nog niet gereageerd in dit topic dus ik ben erg benieuwd wie "zuiger nummer 2" dan wel is? 😀


Zuiger no 5 is bij mijn camion vorig jaar vervangen, vanaf Koln tot Schramberg gaf hij nog 75% vermogen
Iets met een kolbe fresser

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei europeaan:

OOk bij deze aanhanger word de rechte disselboom "triangel"genoemd ( zie onderste regel):D

 

Die zal dan wel aan jullie kant van het land staan.:D.

 

Maar vroeger toen ik twee turven hoog was heeft iemand mij ooit eens aan het verstand gebracht dat een trekboom die vast zit [ dus niet op en neer of heen en weer kan] een dissel word genoemd en  de v vorm voor aan een schamelaanhanger triangel word genoemd. deze kan op en neer en heen en weer.

 

Maar een klein beetje gelijk moet ik je wel geven. Neem een standaard tandemasser voor achter de auto daar zit vaak ook een v vorm in de dissel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Durashift:

^^ bij de caravan en schaftkeet ook.

 

Dus ja, zo bezien kán een middenas aanhangwagen wél een (vaste) triangel (vorm) hebben. :p

Hoe belangrijk is het eigenlijk voor je? bij ons( waar ik wegkom) noemen we t een triangel,of hij nu vast aan het chassis zit zoals bij een wipkar,of aan het draaistel van een schamel aanhanger.

Hoofdzaak is de driehoeksvorm,in de meetkunde triangel genoemd.

Jij ( en Mebo) hebben er nog nooit van gehoord op een wipkar;welnu,weer wat geleerd.

 

Overigens heeft mijn caravan ook een triangel,maar in de caravan wereld word dit inderdaad dissel genoemd,(ook door mij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei europeaan:

 

Overigens heeft mijn caravan ook een triangel,maar in de caravan wereld word dit inderdaad dissel genoemd,(ook door mij)

Onze caravan ook.... compleet met “dissel”bak........  

definities van triangel:

6) driehoekig verbindingsstuk waardoor een oplegger of een aanhangwagen verbonden is met een truck of een ander trekkend voertuig

bron: https://www.ensie.nl/anw/triangel

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Kiepenboer:

Daar hebben we hier in Nisseroi een specialist voor om de weer recht te maken😊

Iets met heftruck en zelf gemaakt stalen constructie en oliedruk dan perst hij ze wel recht, ook het korte stukje waar het oog aan zit.
triangels van schamel dan, want wipkarren hebbe we niet.

 

Rijden jullie er zoveel krom?

Vroeger bij ons in het boerenwerk, gebeurde dat zelfs maar zelden, ook nog niet eens door de boer, die met de trekker ff snel de aanhanger voor de schuur zette.

 

Triangels richten deden we met de handpers en een ketting.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei europeaan:

Hoofdzaak is de driehoeksvorm,in de meetkunde triangel genoemd.

Jij ( en Mebo) hebben er nog nooit van gehoord op een wipkar;welnu,weer wat geleerd.

 

Het is voor mij geen zaak van leven of dood.

 

Maar, naar mijn ervaring zit de lange balk op een wipkar waaraan het trekoog zit niet met een driehoeksvorm vast op het chassis. Althans, niet zoals bij een caravan oid.

 

 

Dit zegt carrosseriebouwer Jumbo erover:

 

Citaat

De kenmerken van een schamel aanhangwagen zijn dat de aanhangwagen aan beide eindes is voorzien van één of meerdere assen. (..)  Het sleepoog zit via (de) een triangel gekoppeld aan de voorste as(sen). Deze assen draaien met een draaikrans onder de aanhangwagen en zo wordt er gestuurd.

 

(..) Tevens zou als nadeel genoemd kunnen worden dat een combinatie van motorwagen en schamelaanhangwagen twee draaipunten heeft, namelijk bij de koppeling en bij de draaikrans. Dit vraagt iets meer kunde van de chauffeur.

 

De middenasser of middenasaanhangwagen wordt via een dissel aan de motorwagen gekoppeld. Het duidelijkste kenmerk is uiteraard dat de assen in het midden van de aanhangwagen zitten waardoor de aanhangwagen een steun nodig heeft om los te staan. Dit type aanhangwagen is vergelijkbaar met een aanhanger die vaak achter de auto wordt gebruikt.

 

Bron: https://www.jumbogroenewegen.nl/aanhangwagens/lage-aanhangwagens/

 

~~~~~~~~~~~~

 

Andere carrosseriebouwer:

 

ANIC-2400K_18272_05-780x585.jpg

 

Citaat

Ook voor in het container transport wordt gebruik gemaakt van het concept middenasaanhangwagen. Ondank dat het minder frequent voorkomt is het toch een visueel een mooi product!

 

https://wpm01.gsmeppel.nl/gs/product/container-middenasaanhangwagen/

 

AIN-2000C_18280_04.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei Durashift:

 

Het is voor mij geen zaak van leven of dood.

 

Maar, naar mijn ervaring zit de lange balk op een wipkar waaraan het trekoog zit niet met een driehoeksvorm vast op het chassis. Althans, niet zoals bij een caravan oid.

 

 

 

ik heb bij mijn laatste werkgever 3 wipkarren gehad(  waarvan twee groenwegen's),en die hadden allemaal een driehoekige constructie waarmee ze aan het chassis vast zaten.

Trouwens van de ca 25 wipkar combi,s die wij hadden de meesten een driehoekige constructie,sommigen niet i.d.d dat waren wipkarren die voor het intermodaal( treinbakken) gebruikt werden,daar zat een voorziening ingebouwd zodat de trekboom in en uit uit kon schuiven( vraag me niet waarom) en dat gaat niet bij een driehoekige constructie. 

 

Het ligt er dus maar net aan hoe de constructeur zijn wipkarren bouwt,er is geen enkele reden op wel of niet een triangel of lange dissel eraan te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
,daar zat een voorziening ingebouwd zodat de trekboom in en uit uit kon schuiven( vraag me niet waarom) en dat gaat niet bij een driehoekige constructie. 

Dat gaat wel bij een triangel, wij hebben een stuk of 50 combi’s rijden (NL distri niet meegerekend) waarvan 9 wipkarren met dissel en de rest schamel met triangel. Allemaal kunnen we in- en uitschuiven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat in en uitschuiven gebeurde toch tijdens het rijden in de bochten. 
recht uitrijden ingeschoven zeer kort op elkaar en om de bocht door te kunnen schuiven ze iets uit zodat ze elkaar niet raken. 
of om door te kunnen laden en lossen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei albertvv:


Dat gaat wel bij een triangel, wij hebben een stuk of 50 combi’s rijden (NL distri niet meegerekend) waarvan 9 wipkarren met dissel en de rest schamel met triangel. Allemaal kunnen we in- en uitschuiven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Die ken ik ook,dan zit er een triangel en vervolgens daarin een ronde dissel die uit kan schuiven,die hadden wij op schamelaanhangers die de koppeling tegen de achterste as hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We kunnen hier nog een paar weken door gaan met mierenneuken over wat de benaming is voor een bepaald onderdeel aan je auto.

Wat ik aan wilde geven was,dat men bij Terberg,afhankelijk van de beschadiging een kromgereden dissel,triangel chassisbalk ,of wat dan ook ,binnen de kortste keren weer kan richten.

Ook de oplegger van onze Litouwse medemens in"Butzbach ( zijn we gelijk weer "on topic")hebben ze denk ik,na een dagje werken weer kaarsrecht.

Prettige feestdag verder ,ik ga een glaasje Primitivo Malvasia di Puglia nemen.

Proost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei Ger-1957:

Ik denk dat dit bedoeld wordt, dat kun je ook uitschuiven 

 

open laadbak aanhanger Samro 2 As Wipkar T.b.v. Langzaam Verkeer Open 2008

Ja dat heette “kortkoppel” systeem. 
maar ze zijn er ook dat je de lengte kan aanpassen tov verschillende lengtes motorwagen zodat je binnen de Max lengte blijft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
  • Forumlid
58 minuten geleden zei Ger-1957:

Dat is geen twijfel, dat is een ik vraag me af.

Ik vraag me namelijk af waarom jij 3 wipkars verslijt en niet weet waarom die uitgeschoven kan worden, jij die toch vrijwel alles weet ;) 

Omdat,beste Ger,ik nooit met dat systeem gewerkt heb.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die ken ik ook,dan zit er een triangel en vervolgens daarin een ronde dissel die uit kan schuiven,die hadden wij op schamelaanhangers die de koppeling tegen de achterste as hadden.

Die hebben ze bij ons op NL ook idd, dat is de gangbare vorm maar dan moet je nog steeds met een grote sleutel uit je cabine om te verstellen. De triangels hebben bij ons geen ronde buis bij het trekpunt maar 2 kokerbalken parallel aan elkaar met daar tussen een schetsplaat met sparing voor de max aanslag en een elektro-pneumatisch bediende borging, te bedienen met schakelaar op dashboard


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 20-5-2020 om 22:51 zei europeaan:

Hoe belangrijk is het eigenlijk voor je? bij ons( waar ik wegkom) noemen we t een triangel,of hij nu vast aan het chassis zit zoals bij een wipkar,of aan het draaistel van een schamel aanhanger.

Hoofdzaak is de driehoeksvorm,in de meetkunde triangel genoemd.

Jij ( en Mebo) hebben er nog nooit van gehoord op een wipkar;welnu,weer wat geleerd.

 

Overigens heeft mijn caravan ook een triangel,maar in de caravan wereld word dit inderdaad dissel genoemd,(ook door mij)

latin_percussion_lp_aspire_triangle_lpa122.jpgdit is ook een triangel,heb ik heel vroeger geleerd lang voor dat ik op de camion zat:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden