[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Danke fur die blumen


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid
54 minuten geleden zei ayla:

Oh, dus je was gisteren helemaal niet in de buurt....

Heb ik voor niets bovenop het aquaduct staan posten met de camera..... LOL

 

Groet Ron

Zeker wel.  IGC Aalsmeer gelost. Veiling geladen en toen op naar Zevenhuizen. Een collega die vanochtend Zoetermeer moest lossen was daar ook heen gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen maandag is het dan weer zover, Nadat ik mijn "eigen" trekker weer ingepakt heb koppel ik net iets voor 8,00 de koeler weer aan en ik mag weer gaan laden in Boskoop.  Maar voor dat ik vertrek ga ik nog even naar boven met de brief die ik ontvangen heb van iemand van PZ. daar ik die persoon niet ken vraag ik mijn planner maar eens wie dat is en vermeld er snel even bij dat ik met die persoon nog even een "appeltje te schillen heb" De gezichtsuitdrukking van mijn planner zegt me genoeg. Helaas is de persoon die ik wil spreken nog niet aanwezig en ik besluit maar te vertrekken, maar niet zonder zijn directe telefoonnummer te hebben meegekregen  van mijn planner. 

 

Eenmaal onderweg bel ik met de betreffende persoon en vraag hem even wat de reden is waarom ik geen loonschaalverhoging krijg.

 

Ik krijg daarop als antwoord, "ja Eco score niet goed, daarom hebben we dat besloten". Ik begin een beetje te lachen en vraag hem of ik vanavond gekoppeld word en morgen weer de lange baan op kanLOL Daar snapt hij natuurlijk niks van, En dat snap ik wel. Want die gasten hebben geen idee wat voor werk je doet en scheren alles over 1 kam. Toen ik hem dus maar eens zei dat ik geen Jumbo, geen Schenker Distri en geen Boskoop- Aalsmeer meer ging doen maar enkel Oldenzaal- Zweden en Zuid Duitsland en dat soort werk was er rap verandering. Ik kon deze brief als niet verzonden beschouwen en de bevestiging van de loonschaalverhoging kwam eraan.  Nou we zullen zien!

 

Op naar Boskoop dus om 22 cc"s te laden. Onderweg werd de planning bijgesteld en mocht ik 37 cc gaan laden verdeeld over 5 adressen. 3 x Boskoop. 1x Zevenhuizen en 1X Zoetermeer. 

 

Deze gelost in Aalsmeer en toen kon ik weer laden op de veiling voor 6 adressen winkels. Te weten Amsterdam , Zaandam, Zwolle ,Groningen, Apeldoorn en Enschede. Toen ik de planner van de opdrachtgever vroeg of dat de losvolgorde was of we dat niet beter een beetje anders konden gaan doen was het antwoord negatief. Groningen lost na 16,00 niet meer! Duidelijk voor mij. Ik vind het best. Helaas voor hem weet hij nu dat Apeldoorn en Enschede ook niet lossen na 16,00LOL

Amsterdam en Zaandam moesten er maandag nog uit zei die. Ik vroeg tot hoelaat ze daar losten want het was immers al 17.00. waarshijnlijk tot 21.00 zei die. Helaas stond ik om 18.00 in Amsterdam voor een groot bord dat zei dat ze daar tot 16,00 lossen.LOL

Dus de auto daar geparkeerd, gordijntjes dicht en we zien morgenochtend wel weer.

 

Om 7 uur aangemeld en ik mocht direct lossen. Toen naar Zaandam waar het ook allemaal voorspoedig verliep. 

Toen naar Zwolle. Bij Hattemerbroek gaat het remmen en we staan ook zomaar stil. De reden hebben we hier ondertussen kunnen lezen. Trieste zaak vind ik. Maar je doet er helaas niks aan.

 

Nadat ik 1,45 uur heb stilgestaan dan door naar Grunn  en daar gauw lossen. Terug naar Apeldoorn en onderweg vraag ik de planner van de opdrachtgever maar eens tot hoelaat ze in Apeldoorn en Enschede lossen. Het antwoord dat ik krijg geeft mij niet veel hoop, Want hij"hoopt en hij denkt" Dus ik zeg tegen hem ,"zou je er niet eens naar toe bellen dan?"Negatief, ook te moeilijk schijnbaar. Dus ik besluit het heft maar in eigen hand te nemen en de desbetreffende vestigingen te belllen. In Enschede krijg ik 0 op het rekest om dat ik daar veel te laat aan ga komen. Op mijn vraag of er iemand uit de winkel mocht tekenen omdat het uiteindelijk maar om 4 trays planten gaat blijft het 0 en ik geef het maar op. K.T T.R. denk ik bij mezelf , maar ik snap ook wel dat ze ergens een grens wil trekken. In Apeldoorn heb ik meer geluk en die man wil op me wacten Mits ik er om 16,30 uiterlijk ben. Dat gaat me wel ruim lukken maar zo wijs maak ik hem maar niet, Stel je voor hej dat ik nog een stoplicht tegen krijgLOL

Om 16,15 sta ik daar dan aan het dock en ik ben volgens de man mooi optijd. Dat dacht ik toch. Gauw 4 cc lossen, fust erin en toen maar pauze maken. Ik zal wel moeten want ik zit op vier uur rijtijd, Daar Enschede toch niet meer lost vandaag blijf ik maar een uur staan [iets met staffels enzo]  en rijd dan naar Enschede. Daar kwak ik hem recht tegenover de Mac dan op een oprit richting braakliggend terrein neer en de gordijnen maar weer dicht.

 

Voor mezelf heb ik dan al besloten dat ik die nacht rustig wil slapen dus die koeler gaat hoe dan ook uit. Ach en waar een knop "Start"is, is ook een knop "stop "nietwaar ! En die bedien ik dan ook maar even.. Laat die K.tt.rk in de stront vallen met zijn paar bloemen. Laat ie er maar een bordje op drukken met. "Deze houden het niet zolang meer uit" Smorgens om zeven uur zet ik dan die koeler weer aan voor de show  en ga koffie maken. Ik zou hier om 06,00 kunnen lossen maar dat vond de opdrachtgever niet zo een goed idee.  Dat had ik dus al wel gedacht, Want hij had nog niks terug!  

 

Om 8 uur de volgende ochtend lossen en na een 15 minuten  maar eens de BC op "Wachten op info"gezet. Nou duurde dat helemaal niet zo lang want om kwart over tien kreeg ik bericht dat ik richting Beringe {L] kon.:koffie Daar kon ik een  volle vracht laden voor Aalsmeer. Dat was niet geheel verkeerd natuurlijk. Maar Daarna mocht ik laden op de veiling voor een  5 tal Adressen in het zuiden van het land, Te weten Breda, Tilburg, Best, Geleen en Kerkrade .  Nu had ik al een collega aan de telefoon gehad die in Zoetermeer moest lossen de volgende ochtend, Dus ik bel Henkie Paniek weer op en vraag hem hoever hij komt vanavond.  Hij had geladen achter Frankfurt am Mainz maar haalde Zoetermeer makkelijk. Toen zie ik hem dat ik hem dan vanavond dan wel zag bij La Baraque in Zevenhuizen.  Op zijn vragen van "kan je daar staan en wat is dat voor tent?" Antwoorde ik hem heel onschuldig  dat dat een super tent was en dat ik het maar vreemd vond dat hij met al zijn ervaring die niet kende.LOL Ik ondertussen maar gauw iemand geraadpleegd van hier en  Henkie was er al eerder dan ik en ik had hem dan ook zomaar 5 keer aan de tel over hoe en wat.LOL Toen ik hem zei dat ik er bijna was  had hij natuurlijk een wereldse plek gevonden daar volgens hem. "Je kan zo achter me gaan staanLOL. "  Henkie, Mijn koeler staat aan vannacht he!  Toen kwam het.LOL Kl..tzak , je parkeert maar lekker met je achterkant tegen mijn trailer, ik kan niet slapen met zo een koeler in de buurt en weet ik al wat. LOL. Hij heeft geluk want ik ken hem, maar als het een vreemde was was ik er ver bij weg gereden. Maar goed s avonds daar in Zevenhuizen prima zitten eten met elkaar. Zeker voor herhaling vatbaar.  "Een best tentje" zoals wij dan zeggen. 

 

De volgende ochtend ga ik dan rond een uur of 6 rijden en Henkie ligt nog in dromenland. Ik los Breda, Tilburg en Best en ga dan naar Geleen. Daar los ik 7 cc en krijg er 50 leeg terug.  Daar het dock daar niet helemaal geweldig is en de trailer achterover blijft staan  gaan die leege cc er met de zelfde gang er weer uit als dat ik ze er in schuif, Op mijn vraag aan de achteraf "Madam"of ze me even kunnen helpen wat tegenhouden zodat ik de rest erin kan duwen en dan vastzetten krijg ik in onvervalst Limburgs antwoord. Ik voorzie haar uiteraard in onvervalst Twents van antwoord. Maar ook dat boeit haar niet. Ja kan het meenemen en anders bellen wij de leverancier . Op mijn antwoord dat ze dat moet doen krijg ik geen antwoord. maar ik ben er ondertussen al zover mee dat ik mijn eigen planner al foto s en verhaal gemaild heb.  Met hangen en wurgen krijg ik de zooi dan in de trailer en het lukt me ook nog om het enigzins vast te zetten. Voor mij is het dan al duidelijk. Hier kom ik nooit weer! Dan naar Kerkrade de laatste 9 cc lossen en hier zijn ze weer super vriendelijk. De man denkt dat ik Duitser ben en ratelt aan 1 stuk in het Duits. hij krijgt van mij gewoon antwoord in het duits en  met dat hij de papieren wil tekenen vraagthij. Ben je nu Nederlander of Duitser? Op mijn antwoord dat ik Nederlander ben antwoord hij heel simpel. Ach dan gaan we toch door in het Nederlands.LOL

 

Enzo was ik leeg, toen maar eens een bericht gestuurd naar de planner van de opdrachtgever met het bericht dat ik alles gelost had en de hoeveelheden fust die ik retour had.  "Je hoort me zo was het bericht terug"  Ja, en dat duurde een uurtje pauze en 1,30 uur wachten op info zo een beetje.   Toen ik hem maar nogmaals een bericht stuurde was het "O sorry, maar je kan naar Oldenzaal want we hebben niet meer deze week.. Gauw een bericht naar Oldenzaal gedaan dat ik eraan kwam want dan konden ze nog even wat gaan bedenken. Deze jongen gaat nu nog geen weekend vieren immers  De reactie "Pfff, je hoort zo van ons"zegt me genoeg. Hier hadden ze in Oldenzaal ook niet op gerekend.  Maar goed, ze hebben nog even tijd want ik moet nog van Kerkrade komen. Onderweg Telefoon.  Euh je kan morgen nog even naar Trave of je mag weekend gaan houden. Op mijn vraag wat ie het liefst had was het antwoord. ist mir egaal. Ja mij ook . maar ik ga met plezier nog even naar boven. Oke . zegt ie ik zet je de gegevens op deBC.

 

Vrijdagochtend dus op naar Trave en het begint al goed. Maps geeft een omleiding aan op de A1 bij Holdorf en ik besluit maar oom over de 213 op te gaan. Dit kost me natuurlijk wel een minuut of tien rijtijd die ik eigenlijk niet kan missen vandaag maar er kan nog van alles gebeuren niet dan?  Aangekomen net voor Trave zie ik dat in overgestelde richting de weg is afgesloten, er ligt een vrachtwagen in de kant en er staan 2 telekranen  op de rijbaan, hmmm ,die zien nog niet weg als ik retour ga maar ik moet toch aankoppelen op de Seelandkai dus geen paniek.  Op de Skandinavienkai afgekoppeld en gauw naar de Seelandkai om aan te koppelen en dan komt het. De weg zit natuurlijk nog steeds dicht, dan maar binnendoor naar Lubeck Danischburg, En daar de 1 op , maar dat plan hebben er meer en dat neemt wat tijd in beslag dus.. 

 

Eenmaal op de 1 kan het gas erop tot Hamburg en daar is het van Moorfleet tot Stillhorn ook weer file rijden. Nog voor het Maschenerkreuz kan het gas er dan weer op en ik rij natuurlijk weer heel mijn eco score aan diggelen,  zo hard als ie wil met 25 ton hout op de rug richting Bremen  Naar huis stond er vanavond op de planning!  maar dat gaan we niet halen! Daarvoor heb ik al te veel file gehad vandaag.

 

Bij Bremen belt mijn collega /henkie dan ook nog even waar ik ben. Toen ik hem zei dat ik nog bij bij Bremen zat en dat ik file had gehad zegt ie. "ja, maar je zet hem wel aan de kant toch? extra overnachting jonguh! Ik besluit hem maar een beetje op te naaien en zeg tegen hem. "Mwaa een kwartiertje zullen ze wel niet zo moeilijk over doen toch? "  Jij bent gek aan de kant dat ding en weet ik al wat ie allemaal voor excusses had om maar een parking te zoeken voor de nacht.LOL Zelf besluit ik maar om maar eens te overleggen met de heren op de avondplanning. Of doorrijden via Osnabruck met nog 10 minuten file in het vooruit zicht of via de 213, beide keren maakt het geen fluit uit, want ik haal het toch niet binnen de tijd. optie 3 was nog een nachtje onderweg blijven staan in het zicht van de haven, maar dat was wel de beste optie.

En toen het door de telefoon klonk van kleine kroegen met grote glazen wist ik dat het optie 3 werdLOL Gauw maar even naar huis gebeld dat ik helaas niet thuis kwam vanavond en op zoek naar die grote glazen! Vanmorgen het laatste stukje naar Oldenzaal gedaan  en nog even de trekker in bad gedaan en toen was het weekend.

 

Maandagmorgen gaan we weer met een tent op pad richting Zwaagdijk Oost. Ik heb een vermoeden wat er achteraan zit maar ik mag niks hopen!

 

  • Like 5
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Durashift:

Wat een geklooi met die bloemen en plantjes voor de bouwmarkten zeg. 👎

 

Wat je kan doen om terugrollend fust in een schuine trailer te voorkomen.. is wat anti-slip matjes voor de wielen te leggen, is mijn ervaring, als je alleen moet aanmodderen.

 

 

Een stukje hout doet wonderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Henndrik, ik lees hierboven dat jij je koelmotor uitzet met planten er in, van de week was het best wel koud buiten en de meeste kamerplanten kunnen daar slecht tegen. Jij weet dat zelf ook want de klant moet er maar een bordje in zetten van "houden het niet lang meer vol" 

 

Verder eis jij een loonsverhoging omdat je zo overtuigd ben van jou functioneren dat jij dat de normaalste zaak van de wereld vind.

 

Als ik dan verder het verhaal lees, is eigenlijk alles kut en klote, ben jij niet bang dat jou werkgever hier meeleest of misschien een collega die jou niet mag of zo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
38 minuten geleden zei Quincy:

Henndrik, ik lees hierboven dat jij je koelmotor uitzet met planten er in, van de week was het best wel koud buiten en de meeste kamerplanten kunnen daar slecht tegen. Jij weet dat zelf ook want de klant moet er maar een bordje in zetten van "houden het niet lang meer vol" 

 

Verder eis jij een loonsverhoging omdat je zo overtuigd ben van jou functioneren dat jij dat de normaalste zaak van de wereld vind.

 

Als ik dan verder het verhaal lees, is eigenlijk alles kut en klote, ben jij niet bang dat jou werkgever hier meeleest of misschien een collega die jou niet mag of zo....

Nee hoor, daar ben ik niet bang voor.  Dit werk is idd klote  ja. In zoverre dan dat het niet is zoals het voorgespiegeld is.  Bloemen rijden is  best leuk werk. En qua afstanden ging het van de week ook nog wel zoveel. Maar  als je enkel opgezadeld word met ritjes Boskoop Aalsmeer en je collega s doen ritten Aalsmeer Helsingborg de hele week dan is voor mij de lol er snel af.

 

Die koeler heb ik s avonds laat uit gezet en smorgens vroeg weer aan. De temperatuur in de bak was toen nog 12 graden. Dus dat viel nog wel iets mee. 1 kar stond er nog in met 4 trays planten.  De rest fust De rest van de nachten heb ik gewoon zoals het hoort de koeler aangelaten . Want dan stonden er minimaal 27 cc in met binnen en buitenplanten door elkaar. En dan kan je het idd niet maken om de koeler uit te doen. En dat zal ik ook niet in mijn hoofd halen. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Je collega die ook voor die Deen rijdt heeft dan wel werk naar Denemarken of is dat ook koppelwerk. Aangezien ik jou bij Zwolle tegen kwam en anderhalve dag later bij Hamburg, wat dus een collega van je was, dacht ik dat je ook een wat langere rit te pakken had.

Er rijden er een paar nu waarvan 1 enkel Nederland. En dat was ik dus de afgelopen twee weken.  De anderen gaan richting Helsingborg vanaf Aalsmeer. 
 

Bij Zwolle was ik dus wel idd maar bij Hamburg heb je een collega gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei ayla:

Opzetstuk ervoor (of een staander).
Moet je kijken hoe snel ze komen helpen.

 

Groet Ron

Ik denk niet dat dat gaat helpen bij dit winkelpersoneel. Het was ook puur deze vestiging waar ze heel erg onbehulpzaam waren. Bij de  rest van de vestigingen waren ze over het algemeen redelijk behulpzaam en aardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Quincy:

 

 

Verder eis jij een loonsverhoging omdat je zo overtuigd ben van jou functioneren dat jij dat de normaalste zaak van de wereld vind.

 

Als ik dan verder het verhaal lees, is eigenlijk alles kut en klote, ben jij niet bang dat jou werkgever hier meeleest of misschien een collega die jou niet mag of zo....

Bijzonder. Ik eis niks, maar ik heb gewoon recht op.  Dat er in de cao nu een forse loonsverhoging is afgesproken kan ik niks aan veranderen. Dat ik op die manier 2 x loonsverhoging krijg  nu is ook niet mijn probleem, dat geld  moet de firma maar halen bij de opdrachtgever en dus uiteindelijk bij jou en mij. Zo heeft het bij mijzelf ook jarenlang gewerkt. 

 

Dat er een smoesje word gebruikt van een slechte eco score in tijden van distri werk had ik wel verwacht en daar had ik mijn woordje wel op klaar idd.  Aan mijn wekelijkse scores kunnen ze precies zien wanneer ik daarin omlaag ga idd, en laat dat nou enkel bij distriwerk zijn.  En niet alles is kut en klote. Ik werk nu 3 jaar met veel plezier voor de firma. 2 jaar vast en een jaar partime.  Niks is mij te gek en ik wil alles doen voor ze. Ga mij dan niet naaien met een eco score omdat mijnheer de hbo er denkt slim te zijn en op die manier de kosten voor de firma laag kan houden. Daar was mijnheer de hbo er zelf ook niet akkoord mee gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Bijzonder. Ik eis niks, maar ik heb gewoon recht op.  Dat er in de cao nu een forse loonsverhoging is afgesproken kan ik niks aan veranderen. Dat ik op die manier 2 x loonsverhoging krijg  nu is ook niet mijn probleem, dat geld  moet de firma maar halen bij de opdrachtgever en dus uiteindelijk bij jou en mij. Zo heeft het bij mijzelf ook jarenlang gewerkt. 

 

Dat er een smoesje word gebruikt van een slechte eco score in tijden van distri werk had ik wel verwacht en daar had ik mijn woordje wel op klaar idd.  Aan mijn wekelijkse scores kunnen ze precies zien wanneer ik daarin omlaag ga idd, en laat dat nou enkel bij distriwerk zijn.  En niet alles is kut en klote. Ik werk nu 3 jaar met veel plezier voor de firma. 2 jaar vast en een jaar partime.  Niks is mij te gek en ik wil alles doen voor ze. Ga mij dan niet naaien met een eco score omdat mijnheer de hbo er denkt slim te zijn en op die manier de kosten voor de firma laag kan houden. Daar was mijnheer de hbo er zelf ook niet akkoord mee gegaan.

 

 

Zoals ik eerder zei, ik hoop niet dat jou werkgever hier mee leest.

 

Ik had eerst een goed functionerings gesprek met je aan gegaan. Maar ik ben jou werkgever niet.

 

Maar dit is mijn mening, een mening die ik gekregen heb na jou verhaal hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Quincy:

 

 

Maar dit is mijn mening, een mening die ik gekregen heb na jou verhaal hier.

Fout! Dat is een mening die je opgebouwd hebt na de corona uitspraken van mij alhier.  uitspraken waar ik nog steeds 100 procent achter sta.

 

Dat functioneringsgesprek heb ik al gehad en het zal je verbazen., Ik ben iemand die tegen jouw hetzelfde zegt als tegen een leidinggevende. Ik ben iemand die geen geheimen heeft, in tegenstelling  tot velen. Dat ik die koeler die nacht  heb uit gezet  durf ik dan ook gerust te vertellen in tegenstelling tot velen. 

 

En dat mij eerlijkheid en openheid soms consequenties heeft ben ik mij maar al te goed van bewust, en die heb ik dan ook al meermaals voor lief genomen. Maar ik weiger pertinent om me anders voor te doen dan dat ik ben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei HendrikJansen:

Fout! Dat is een mening die je opgebouwd hebt na de corona uitspraken van mij alhier.  uitspraken waar ik nog steeds 100 procent achter sta.

 

Dat functioneringsgesprek heb ik al gehad en het zal je verbazen., Ik ben iemand die tegen jouw hetzelfde zegt als tegen een leidinggevende. Ik ben iemand die geen geheimen heeft, in tegenstelling  tot velen. Dat ik die koeler die nacht  heb uit gezet  durf ik dan ook gerust te vertellen in tegenstelling tot velen. 

 

En dat mij eerlijkheid en openheid soms consequenties heeft ben ik mij maar al te goed van bewust, en die heb ik dan ook al meermaals voor lief genomen. Maar ik weiger pertinent om me anders voor te doen dan dat ik ben!

 

 

Wat jij met corona de overheid of met roodkapje heb staat buiten dit verhaal lijkt me. 

 

Als ik hier een verhaal zou schrijven over mijn werkzaamheden zou ik dat vol trots doen, laten zien dat ik lekker bezig ben en dat ik met veel plezier bezig ben.

 

Maar dat zie ik bij jou niet, eigenlijk alleen maar gezeur op iedereen. en jij bent eigenlijk de enige die zijn werk goed doet. 

 

Maar het zal aan mij liggen.

 

Ik hoop dat je volgende week een leukere week heb.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Quincy:

 

 

Wat jij met corona de overheid of met roodkapje heb staat buiten dit verhaal lijkt me. 

 

Als ik hier een verhaal zou schrijven over mijn werkzaamheden zou ik dat vol trots doen, laten zien dat ik lekker bezig ben en dat ik met veel plezier bezig ben.

 

Maar dat zie ik bij jou niet, eigenlijk alleen maar gezeur op iedereen. en jij bent eigenlijk de enige die zijn werk goed doet. 

 

Maar het zal aan mij liggen.

 

Ik hoop dat je volgende week een leukere week heb.

 

 

Ik heb altijd een leuke week hoor, is het niet leuk maak ik het zelf wel leuk  En mocht het totaal niet meer leuk zijn gooi ik de handdoek in de ring en ga opzoek naar iets anders dat me wel aanstaat. Ik heb 22 jaar lang voor me zelf gezorgd. knappe werkgever die denkt dat ik dat nu niet meer kan.

 

Jij zou dat idd vol trots doen idd, iets met schone schijn en niet willen uitkomen voor de werkelijkheid. Iets dat ik niet kan. Maar dat heb ik je net al verteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen week start ik maandagochtend om 03,45  dan weer de DAF,  trailertje aankoppelen  Tautliner dit keer.  in Oldenzaal om te gaan lossen in ZWaagdijk Oost. Zoals ik al verwacht had kwam ik uit bij de prijsstunter aldaar.  Toen ik daar ging aanmelden kreeg ik uiteraard te horen dat ik veel te vroeg was en dat ik nog even moest wachten, geen probleem want dan zet ik alvast een beetje pauze erop dan hebben we dat al maar vast gehad.  

 

Tijdens het wachten verbaas ik me over de aandock kunsten van enkele oostblok collega s. Toch wel triest dat je wel 300 km vooruit kan rijden met een auto, maar nog geen 30 meter achteruit kan om hem tussen 2 lijntjes te zetten. Aan de schades aan de auto s zie ik al dat ze wel vaker voor hete vuren hebben gestaan. Althans voor hen doen dan. Om 7 uur mag ik dan gaan lossen en na dat ik leeg ben heb ik een bericht dat ik kan gaan laden in Emmeloord. Volle bak voor Zweden 3 adressen.  Helaas liggen die adressen veel te ver uit elkaar en dat gaat nooit op 1 trailer door, dus waar ik een beetje op gehoopt had gaat zeker weten niet door, Helaas maar het is niet anders.

 

Nadat ik in Emmeloord geladen ben kan ik naar Enschede komen om hem voor het dock af te koppelen, En waar ik al bang voor was gebeurt. Ik kan een trailer met 12 colli Oldenzaal aankoppelen om te lossen. Toen ik bij deze voermachine gigant aankwam om te lossen   zei de heftruckchauffeur , jij bent een mooi eindje van boven gekomen chauffeur.Ja dat doen ze bij jullie nog he met Nederlanders.   Was het maar  waar, was het maar waar, zei ik hem. Ik heb in Enschede aangekoppeld. Toen ik gelost was kon ik naar een werkplaats in de buurt om deze trailer af te koppelen voor APK en een ander die net APK gekeurd was weer aan te koppelen. Daarmee weer naar Enschede om af te koppelen en daar kon ik weer een oplegger aankoppelen om de volgende ochtend te lossen  in Raamsdonksveer. Ik rijd nog een stuk op en de Tweede steeg is mijn doel. Helaas zie ik op google maps dat het rond Amersfoort vol staat met file en dat wil ik niet gokken met mijn uren . Ik zet hem maar neer op Tolnegen bij Stroe. Bij La Place daar een heerlijk hamburgertje gegeten, echter had die wel 4 x zo groot mogen zijn om een beetje in conditie te blijven. Maar helaas het is niet anders en de prijs valt mee.

 

De volgende ochtend begin ik dan weer om 4,45  want ik moet om 06,00 lossen Raamsdonksveer.  Om iets voor 06,00 meld ik me dan aan en mag dan naar een andere hal iets terug om me daar nog eens aan te melden en kan dan ook meteen lossen. Nu had ik de vorige dag al het eerste terug laadadres gekregen en rijd dus maar gelijk naar 
Oss om daar vier palletjes terug te gaan laden, Na Oss kan ik naar Wijchen om daar nog een en ander te gaan laden. Loop ik naar binnen om me aan te melden zit er daar een vette vieze  homp achter de  balie op zijn telefoon te spelen en die zak laat me gewoon 5 minuten staan!1. ik zeg hem nog eens voorzichtig dat ik kom ;laden en dan klinkt het, Im sorry Sir, We need your id, and you must fill in the paper on the desk. Aha , we zijn in Nederland maar niet heus denk ik .Maar ik doe maar gewoon wat hij van me vraagt en geef hem mijn id. Ondertussen houd ik goed in de gaten dat hij deze niet gaat kopieren  want dat wil ik absoluut niet hebben, nergens!  Maar hij roept de securitie erbij om te controleren of ik wel echt ben wie ik ben en om te controleren of mijn ingevulde gegevens wel kloppen met de truck en trailer die ik bij me heb. Toen we buiten bij de vrachtwagen liepen bleek dat de man van de security wel een Nederlander was en hij was ook zeker in voor een grapje.

 

 

ik vraag hem waarom ze zo een vette vieze homp achter de balie hadden zitten in plaats van een lekker wijf met korte rokken en een diep decolleté, want ik denk dat ik een stuk vriendelijker voor haar was geweest dan voor die homp die er nu zat. Hij begon te lachen en zei dat hij dat ook wel zou willenLOL

Afijn ik zet de auto voor het dock en ga er vanuit dat ze beginnen te laden want ik mag zelf niks hier. Na 0,30 uur niks. Deur zit nog dicht en de klep ligt er nog  niet in . Hmm dat word wat denk ik voor 5 pallets en  2 colli. Dus ik loop maar eens naar binnen en vraag aan die vette homp of dat zei nog eens beginnen te laden of dazt ik het alsnog zelf moet doen. Volgens hem beginnen ze er meteen aan en ik mag absoluut niet in de hal komen. Nou prima joh, maar ga dan even laden want ik wil weg. Maar na een 

uur zit er nog niks in en besluit ik om de planner maar eens een bericht te sturen in de hoop dat hun het wat kunnen bespoedigen. Ondertussen komt er een auto met een DSV trailer aanrijden die naast mij aan moet docken, hij maakt de deuren los en ik zie wat voor pallets hij achterop heeft staan.  Het zal wel. maar hij staat nog niet voor het dock of ze beginnen mij ook te laden. Hmm, vreemd. Zal die dikke vette homp een ei hebben geschoten ofzo denk ik nog.

 

Na een kleine 10 minuten krijg ik dan het sein dat ik geladen ben en de papieren kan gaan halen. Dus ik trek hem voor het dock weg om de deuren alvast dicht te doen en wat voor pallets zie ik staan? , idd de pallets van die DSV trailer. Zeg dan gewoon dat de vracht nog niet binnen is  ipv me met smoesjes om de tuin te leiden.

 

Afijn ik naar binnen toe om de papieren op te halen, zit er me daar toch een lekker wijf achter de balie! onvoorstelbaar. De goden zijn verhoord denk ik. Helaas! want toen ze dr waffel open trok was ik gauw genezen. Dit is dr eentje met een snor en haar op de tanden, gauw tekenen en wegwezen hier!

 

?Daarna mocht ik even pauze gaan houden om  daarna in het pittoreske Aalten nog wat bij te gaan laden.  dit moest om 13,00 geladen worden. Een snelle rekensom leerde mij al dat ik dan eigenlijk helemaal geen pauze kon houden maar ik kreeg ondertussen weer een nieuw bericht, na je pauze en voor Aalten aan nog 1 pallet laden ook in Aalten, dus ik vraag maar eens of dat echt na mijn pauze moest en voor het eerste adres aan. Antwoord, Ja!   Prima , dus ik houd maar even drie kwartier pauze.  en ga dan die pallet laden. Het andere adres waar ik bij zou laden ben ik dan pas oom 14,00. Maar ik hoor geen lawaai van de planning dus geen probleem. Kon ook niet, want bij het bedrijf stond ik om 14,00 in de computer om te laden. Tot ik geladen was natuurlijk en toen kwam het. "Hoelaat ben je hier?" Ik rijd nu bij Groenlo was mijn antwoord.  Ja maar die vracht moet nog door naar Zweden vanavond. "Ja dat zal wel, maar ik kan ook geen ijzer met handen breken dacht ik zo! 

 

In Enschede afkoppelen voor het dock en naar de parking om maar eens te vragen wat ik nu mocht gaan doen. Krijg ik een bericht van de planning dat het buurt werk wel klaar was en dat ik de volgende ochtend tussen 08.00 en 09.00  kon lossen in Oss. Pff, hoezo buurtwerk  klaar, dacht ik. Maar ik zeg er maar niks van en rijd op tot Weerbroek aan de A50. Daar eet ik dan maar eens het over heerlijke bami menu dat mijn vrouw afgelopen weekend zelf heeft bereid.  Eigenlijk kan hier geen reataurant aan tippen maar je wilt ook weleens wat anders niet dan?

 

De volgende ochtend ga ik dan maar eens om half 8 rijden  om een bakkie hout te gaan lossen in Oss. Nadat ik dan twee zijkanten open en dicht heb gemaakt en de nodige sjorbanden heb opgerold kan ik gaan laden in! Hoe verrassend! Oss! Een volle trailer voor Zweden. In Enschede koppel ik deze dan weer af en dan komt het. Ga maar even je pauze maken en dan hoor ik je wel weer. Ja vriend, die heb ik net bij Holten al gemaakt zoals je kan zien op je pc en ik laat de BC wel even op wachten op info staan en hoor je vanzelf. Vind ie niet leuk maar hij doet het ermee en zal dat ook zeker moeten. Nou ben ik zeker niet te beroerd om wat extra pauze te schrijven, maar ik heb al gehoord wat er gaande is en het kan nog wel even een uurtje of wat gaan duren voor er een nieuwe trailer beschikbaar is.

 

Na een uur krijg ik dan bericht dat ik alvast een trailer kan gaan aankoppelen voor CH maar dat ze de uitvoer nog klaar moeten maken. prima dus ik koppel alvast de juiste trailer aan en zet de BC daarna maar weer op wachten. Ondertussen krijg ik wel info dat ik morgen [ donderdag dus}  ergens moet gaan koppelen met een chauffeur  en ik moet die chauffeur maar vast gaan bellen waar hij wil koppelen. Nou die is duidelijk, Hij gaat dit weekend naar huis en is absoluut niet van plan om ergens te koppelen. En aangezien ik maandag al heb gevraagd om vrijdag op tijd thuis te zijn omdat mijn vrouw dr 45 ste verjaardag viert ben ik ook niet van plan om veel verder te gaan dan Kreuzlingen. Dus ik doe maar eens een bericht naar de planner en zeg dat onze Tsjechische vriend niet wil koppelen omdat ie naar huis gaat.  Krijg ik een antwoord van de planner dat ik maar vast zal beginnen aan de rit en dat ik morgen wel hoor met wie ik dan ga koppelen. Prima, doen we dat. Deze planner waar ik nu mee bericht is echt een fijne planner en ik mag er graag voor rijden dus dat gaat helemaal goedkomen. {Denk ik} ineens krijg ik een bericht van het hoofd Duitsland planning en die verteld mee even haarfijn dat ik dan vanavond { Woensdag, na 2,5 uur in de wacht gestaan te hebben} mijn uren wel zal moeten volrijden want anders gaat vrijdag thuis absoluut niet lukken.  Aha, Hij weet dus al meer dan hij wil prijsgeven en ik help hem uit zijn droom. Ik vertel hem dat ik altijd waar mogelijk mijn uren volrijd en dat ie me vanmiddag ook meteen had kunnen wegsturen en dat die trailer net zo hard weer richting Enschede rijd als dat ie er vanaf rijd. Ik ben Vrijdag op tijd thuis. punt. Geen antwoord natuurlijk

maar daar kijk ik niet raar meer vanop. Bij deze club gaan regelmatig 10 chauffeurs per week lopen en dat is niet vanwege het werk dat ze hebben, maar puur vanwege de communicatie, en deze hoofdplanner DLD  is met voorsprong diegene die dat op zijn geweten heeft. Gelukkig voor mij heb ik nog een vangnet in Oldenzaal en die gaan het regelen 100 procent. 

 

Ik rijd dan ook nog op tot Pfalzfeld aan de 61 en daar ben ik net op tijd om nog wat te eten te kunnen bestellen  en ga maar een poosje slapen. SMorgens rijd ik dan tot aan Dannstad en daar zet ik hem op de parking.  na anderhalf uur mijn eerste pauze, dat is nog nooit gelukt geloof ik LOL Ik vraag maar eens weer met wie ik ga koppelen want vanaf hier moet ik weten welke route die rijd. Komt hij onder of boven Karlsruhe langs of gaat hij via Heillbron?  Na 30 minuten krijg ik antwoord dat ik maar via het Schwarzwald richting Steisslingen zou rijden want daar gaan we ergens koppelen. Oke dan gaan we dat doen. Geen probleem voor mij tot zover.

 

Net voor Steisslingen krijg ik gegevens van de chauffeur waar ik mee ga koppelen en ik veneem van hem dat hij nog in Ch staat te lossen en dat hij niet weet hoelang een en ander gaat duren, Wat hij wel weet is dat als hij leeg is nog 2,5 uur nodig is om in Steisslingen te komen. Allemaal K natuurlijk maar het zij zo.  Ondertussen heb ik mijn collega Henkie paniek dan ook al regelmatig aan de telefoon gehad want hij is zowaar nog drukker met het feit om vrijdag optijd thuis te zijn dan ikLOL Hij voorziet me van raad en vind dat ik in het vervolg maar gewoon de hele dag moet vrijnemen  want dan weet je zeker dat je thuis bent.  Ik vertel hem dan ook maar dat ik die mening niet deel, als je nooit ligt te zeiken over thuis zijn of wat, weekenden vertrekt of thuiskomt dan mogen ze er wat mij betreft gewoon naar plannen als je een keer op tijd thuis moet zijn. Ik vertel hem dan ook dat als ik hier koppel en laad en nog even een 3 en half uur oprijd ik totaal geen paniek heb en morgen na lossen Westerlo gewoon optijd thuis ben zoals ik wil. Hij schijnt dat dan toch maar allemaal niet normaal te vinden, Maar daarom noemen we hem ook waarschijnlijk Henkie paniek.

 

Maar dan komt het. Ik koppel met de collega en ga me aanmelden bij het bedijf. Daar krijg ik dan te horen dat voor vandaag alle vrachten geladen zijn en dat ik morgenochtend om 7,30 de eerste ben.  In de tijd dat ik heb staan wachten zijn er twee collega s weg gereden waarvan de laatste nog geen 5 minuten geleden. Ik stuur meteen weer een bericht naar de planning  hoe we dit gaan oplossen. Het blijft stil, oorverdovend stil. Totdat de BC weer pingt en er een bericht staat te lezen dat het niet anders is en dat ik me er in zal moet schikken.  Nooit. want ik ga gewoon leeg terug, wees maar niet bang. Ik doe direct een telefoontje naar Oldenzaal en vraag maar eens of ze me in Enschede de gek aan steken. Daarop krijg ik een negatief antwoord en nog geen  vijf minuten daarna krijg ik een bericht op de bc van Enschede dat diegene die het laatst weg gereden is terug komt om te koppelen met mij. Prima en ik dank de planner dan ook. Nou de chauffeur in kwestie is natuurlijk in alle staten en vind dan ook dat ik dit eerder had moeten doorgeven en niet pas op het moment dat ik hier stond. Ik nodig hem dan uit om mijn bc berichten maar te komen lezen en als die het echt wil ze waarschijnlijk vanuit Oldenzaal nog wel mailverkeer van afgelopen maandag kunnen door zetten. Ebn toen begon ie over zijn eigen werkgever, Het was allemaal Kut en elke keer hetzelfde en nu kwam die pas op zaterdag thuis en weet ik al wat. Toen ik hem zei dat het weekend daarom evengoed net zolang duurde ging die bijna helemaal uit zijn plaat. Je zal toch je weekend rust moeten maken nietwaar. 

 

Maar goed ik kon dus nog en paar uur gaan gas geven en ik besloot om via Heilbronn te rijden en niet door het Schwarzwald . 

 

In Gundersheim op rust  en van morgen verder richting Westerlo, Daar vanmiddag gelost , nog even omkoppelen op de DAF in Eindhoven en nog even aanschouwen welk moois @europeaan allemaal in de aanbieding heeft daar in het zuiden en toen naar Enschede, daar afkoppelen, papieren in leveren en naar Oldenzaal om weekend te houden.  Al met al was ik om 18,00 terug in Oldenzaal dus dat was mooi gelukt, geluk bij een ongeluk krijg ik nu ook nog mijn 45 uur er op want zondagmiddag 15, 00 vertrekken we voor een nieuw avontuur.

 

/

  • Like 5
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden