[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Danke fur die blumen


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid
8 uur geleden zei HendrikJansen:

Jep. maar let wel: de opdrachtgever is in deze het probleem niet mijn werkgever!  En dat ga ik ze maandag eerst  maar eens haarfijn vertellen. 

Nee dat begrijp ik. Maar als ik zo je verhalen zit te lezen (waarvoor dank) dan lees ik veelal kommer en kwel. Jumbo kort werk, die plantenboer kort werk, Hst veelal kort werk en een kutplanning. Das wel het werk van je werkgever. Je moet je afvragen of dit het nu is wat je ervan verwachtte toen je in dat graaf machientje zat boven de sleuf en je besloot chauffeur te worden. 

 

Je wilt weekenden weg, hele week van huis etc. Ga iets doen wat wel leuk is en wat beter bij je aansluit.

  • Like 5
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 11-3-2023 om 12:19 zei Durashift:

 

Gisteren was in het nieuws tot welk bedrag de minister van gezondheidszorg denkt dat de (basis) zorgpremie, gemiddeld, gaat stijgen in de komende jaren, tot wel dik 170 euro in 2027..  (nu 130 euro begreep ik).  Is toch 4 tientjes, per persoon, erbij in enkele jaren, netto, dus alleen al om die kostenstijging een beetje bij te benen hebben we al één / twee procent  loonsverhoging per jaar nodig, dacht ik zo.

 

(nu zal eventuele zorgtoeslag het netto bedrag wel wat doen dalen, qua stijging, natuurlijk).

Alleen zullen maar weinig chauffeurs door hun hoogte van het salaris deze zorg toeslag krijgen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 11-3-2023 om 12:29 zei Pierre:

 

Een internationale rit van twee werkdagen. Dat moet een hele toer geweest zijn dan...

Beter spreek je hier van een meerdaagse rit Cor. Of die nou 'internationaal' is of niet doet verders ook niet ter zake. En de berekening van de onkostenvergoeding voor een meerdaagse rit zit iets gecompliceerder in elkaar dan enkel "een volle vergoeding en niet de helft", ook wanneer deze meerdaagse rit maar één overnachting behelst.

 

Vertrek voor of na 17.00 op de eerste dag, thuiskomst voor of na 12.00 uur op de laatste dag; allemaal factoren die meespelen en bepalend zijn voor de hoogte van de OKV. Uiteindelijk kom je met je eerste en je laatste dag grofweg gezegd op iets minder uit -maar zeker niet "de helft" zoals jij zegt. Of je moet een "internationale rit" van 18.00 's avonds tot 10.00 's ochtends hebben gehad wat evengoed mogelijk is; Poppel en Turnhout is ook "internationaal"...  :D

 

Hoe je er ook een draai aan geeft Pierre, je weet donders goed wat ik bedoel.

Bij de Hema was een "meerdaagse rit" zoals jij dat noemt, inderdaad 2x een dag rit met een overnachting.

Die overnachting werd dan ook voor een volle nacht (zoals jullie die bijvoorbeeld midden in de week berekend, en wordt er geen rekening gehouden met welke begin/eindtijd er gereden is.

Als jij op maandag een rit maakt met 1 overnachting, en woensdag weer thuis slaapt, en dan donderdag weer een rit met 1 overnachting, dan krijg je dus nooit de volle 100% vergoeding volgens de transport CAO, en dat krijg je bij (bijvoorbeeld) de Hema wel.

Dat is zoals ik het bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

 

Als jij op maandag een rit maakt met 1 overnachting, en woensdag weer thuis slaapt, en dan donderdag weer een rit met 1 overnachting, dan krijg je dus nooit de volle 100% vergoeding volgens de transport CAO, en dat krijg je bij (bijvoorbeeld) de Hema wel.

Dat is zoals ik het bedoel.

Als je op maandag een rit met overnachting maakt ben je dinsdagavond weer thuis en niet op woensdagavond.
Dat zijn 2 overnachtingen en als je op maandag om 5.00 vertrekt en op woensdag om 17.00 weer retour bent
dan levert dat in de transport cao ook 133 euro op
Die rit van b.v donderdag 5.00 tot vrijdag 17.00 levert rond de 76 euro op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ heel leuk allemaal, al die berekeningen, maar hoe je ook rekent, bij 1 overnachting krijg je nooit het volle bedrag volgens de transport CAO.

In het eigen vervoer kan dit dus wel.

Daar was ik nooit de hele week van huis.

Personeel wordt daar (vaak) beter betaald

bewerkt door sprinter 516
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

^^ heel leuk allemaal, al die berekeningen, maar hoe je ook rekent, bij 1 overnachting krijg je nooit het volle bedrag volgens de transport CAO.

In het eigen vervoer kan dit dus wel.

Daar was ik nooit de hele week van huis.

Personeel wordt daar (vaak) beter betaald

Ik ben zelf een leek vwb (winkel) distributiewerk, heb ik nog nooit gedaan. 

Maar een kennis van me werkt nu ruim 20 jaar bij de ALDI (in een winkel) en vertelde dat hun chauffeurs beter worden betaald dan veel filiaalhouders. Dan verdienen die filiaalhouders slecht, of chauffeurs daar gewoon echt goed.

Als dat klopt vind ik dat best opvallend. Nog afgezien van het feit dat ze vertelde dat filiaalhouder zijn bij de ALDI een echte hondenbaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Off-Roader:

Ik ben zelf een leek vwb (winkel) distributiewerk, heb ik nog nooit gedaan. 

Maar een kennis van me werkt nu ruim 20 jaar bij de ALDI (in een winkel) en vertelde dat hun chauffeurs beter worden betaald dan veel filiaalhouders. Dan verdienen die filiaalhouders slecht, of chauffeurs daar gewoon echt goed.

Als dat klopt vind ik dat best opvallend. Nog afgezien van het feit dat ze vertelde dat filiaalhouder zijn bij de ALDI een echte hondenbaan is.

Is Aldi pas niet wat aan het stunten gegaan om chauffeurs te werven?  Ik wat dat er wat jongens van VSDV heen zijn gegaan.  Aldi heeft alles op pallets schijnbaar en icm een EPT is dat natuurlijk vele malen lichter als dat getrek aan die karren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

^^ heel leuk allemaal, al die berekeningen, maar hoe je ook rekent, bij 1 overnachting krijg je nooit het volle bedrag volgens de transport CAO.

In het eigen vervoer kan dit dus wel.

Daar was ik nooit de hele week van huis.

Personeel wordt daar (vaak) beter betaald

Allemaal heel leuk wat je zegt, maar kom eens met bedragen.
Op de site van Jaclang kan je gewoon de aanvang en eindtijd invullen en
je krijgt te zien wat er betaald moet worden, niks geheim aan.
Dus vertel ons eens wat de bedragen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Is Aldi pas niet wat aan het stunten gegaan om chauffeurs te werven?  Ik wat dat er wat jongens van VSDV heen zijn gegaan.  Aldi heeft alles op pallets schijnbaar en icm een EPT is dat natuurlijk vele malen lichter als dat getrek aan die karren.

Ik heb een stuk of 7 oud collega's bij Aldi Deventer zitten: 36 uur per week, 'ploegendienst' tussen 0600 en 2000 uur meen ik voor 3000 per maand werd mij verteld. Dat is dan wel opgebouwd met verschillende toeslagen en provisies.

Inderdaad alles op pallets en een EPT in de auto.

 

Maar het is ook erg regionaal gebonden: hun komen grofweg tot Dedemsvaart- Harderwijk- Arnhem en alles daar achter langs de oostgrens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei sprinter 516:

Hoe je er ook een draai aan geeft Pierre, je weet donders goed wat ik bedoel (...)

 

Natuurlijk weet ik dat donders goed Cor. Daarom is het ook niet nodig om nog een keer precies hetzelfde te vertellen wat ik eerder al deed.

 

Citaat

Vertrek voor of na 17.00 op de eerste dag, thuiskomst voor of na 12.00 uur op de laatste dag; allemaal factoren die meespelen en bepalend zijn voor de hoogte van de OKV. Uiteindelijk kom je met je eerste en je laatste dag grofweg gezegd op iets minder uit -maar zeker niet "de helft" zoals jij zegt

 

Je verteld nogal graag over Hema wat voor een geweldig werkgever dat was, ze betaalden veel extra's wat iemand volgens gewoon CAO niet heeft -zoals een volledige onkostenvergoeding. Tenminste, dat denk je zelf.

 

Het is echter niet alleen "eigen vervoer" of "geen echte transportbedrijven" waar men zijn personeel op waarde weet te schatten en extra voorwaarden heeft. Die zijn er in het "gewone transport" zoals jij het omschrijft net zo goed. Verder niet belangrijk in deze.

 

Waar het om ging was de klaagzang die je gaf over al de 'kommer en kwel' waar een chauffeur aan onderdoor gaat,  daarbij voorbeelden gaf met toevoeging "moet ik nog even doorgaan".

Dan vraag ik jou om met nog meer voorbeelden te komen en vergelijkbare beroepen (uit de laag geschoolde arbeidersklasse) te noemen die volgens jou veel beter betaald krijgen. Die geef je niet.

  • Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet jaren lang werken, maak er dan wel een feestje van inplaats van te klagen. Nergens is t zalig maakend. Een klein bedrijf is meer geneigd de chauffeur t naar ze zin te maken, maar ook uren te schrappen. Praat met collagaas, kijk of iemand relaxed in zijn/haar vel zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei corydon:

(...) Een klein bedrijf is meer geneigd de chauffeur t naar ze zin te maken, maar ook uren te schrappen. 

 

Hoezo is een klein bedrijf meer geneigd om uren te schrappen, waar baseer jij dat op?

Dit is precies dezelfde onzin als men volgens sommigen hier wel E7 betaald krijgt maar iedere maand uren kwijt bent. Kolder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei kiepenboer:

Allemaal heel leuk wat je zegt, maar kom eens met bedragen.
Op de site van Jaclang kan je gewoon de aanvang en eindtijd invullen en
je krijgt te zien wat er betaald moet worden, niks geheim aan.
Dus vertel ons eens wat de bedragen zijn.

 Eentje laat nu hè, ik werk er al 4 jaar niet meer, dus die info kan ik je helaas niet meer geven.

Je moet mij maar op mijn mooie blauwe ogen geloven.

En nee, ik ben er niet weggegaan vanwege het geld, maar door een verhuizing van Utrecht naar Beverwijk, en dan is bijna dagelijks om 3.00 uur in de auto stappen om naar het werk te gaan te veel van het goede op mijn leeftijd, anders had ik er zeker nog gewerkt.

ik heb er bijna 11 jaar gewerkt met veel plezier 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

 

Hoezo is een klein bedrijf meer geneigd om uren te schrappen, waar baseer jij dat op?

Dit is precies dezelfde onzin als men volgens sommigen hier wel E7 betaald krijgt maar iedere maand uren kwijt bent. Kolder...

1 naam. Sjef Pessers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei Marotrans:

Ik heb een stuk of 7 oud collega's bij Aldi Deventer zitten: 36 uur per week, 'ploegendienst' tussen 0600 en 2000 uur meen ik voor 3000 per maand werd mij verteld. Dat is dan wel opgebouwd met verschillende toeslagen en provisies.

Inderdaad alles op pallets en een EPT in de auto.

 

Maar het is ook erg regionaal gebonden: hun komen grofweg tot Dedemsvaart- Harderwijk- Arnhem en alles daar achter langs de oostgrens.

Dezelfde regio waar die jongens van VSDV reden voor de Halloooo, dus zelfde regio, lichter werk, minder uren en meer geld. Dat  heb ik vandaag ook nog weer gehoord van een aantal oud collega s .  Nu deden hun al winkeldistributie als hoofdmoot en die gaan dat ook wel volhouden bij de Aldi. Ik in mijn geval moet er niet aan denken om me nu al vast te zetten bij een bedrijf als Aldi. Dan is voor mij de uitdaging helemaal zoek denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:

 

Hoezo is een klein bedrijf meer geneigd om uren te schrappen, waar baseer jij dat op?

Dit is precies dezelfde onzin als men volgens sommigen hier wel E7 betaald krijgt maar iedere maand uren kwijt bent. Kolder...

Niks kolder. Is feit. Ik ken heel wat van die wegstrepers.

Ikzelf heb altijd bij kleine bedrijven gewerkt. Bij 1e werkgever 24 jaar, daar 5 chauffeurs. Bij de 2e werkgever 20 jaar gewerkt, 6 chauffeurs.

Vooral die eerste wist er wel weg mee. De 2e niet, maar in die 44 jaar reed ik vrijwel altijd samen met chauffeurs van andere kleine bedrijven. En altijd hetzelfde. Uren schrappen. Dus ook bij mij.  Maar daar stond dan weer altijd tegenover dat ze alle extra's aan de auto's betaalden, en ook alle bekeuringen. Dus ook voor te hard rijden, negeren inhaalverbod, alles.

 

Maar zoals gezegd: bij de 2e werkgever betaalden ze wel alle uren, soms zelfs nog extra en daarbovenop ook nog alle bekeuringen. Maar dit soort bedrijven moet je met een lampje zoeken. 

 

Kleintjes zijn verder leuk omdat ze meestal niet met (voor mij) horror dingen als een BC werken. Dat ze alles kunnen zien wat je wel/niet doet. Mijn laatste werkgever (ben sinds kort met vervroegd pensioen) zou niet eens weten wat dat is... Lees met gruwel de verhalen van HendrikJansen hierover. Brrr...

  • Like 1
  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Dezelfde regio waar die jongens van VSDV reden voor de Halloooo, dus zelfde regio, lichter werk, minder uren en meer geld. Dat  heb ik vandaag ook nog weer gehoord van een aantal oud collega s .  Nu deden hun al winkeldistributie als hoofdmoot en die gaan dat ook wel volhouden bij de Aldi. Ik in mijn geval moet er niet aan denken om me nu al vast te zetten bij een bedrijf als Aldi. Dan is voor mij de uitdaging helemaal zoek denk ik.

Datzelfde heb ik dus ook. Er verandert bij ons een hoop momenteel, zeker niet allemaal ten goede wat mij betreft, en dat Aldi- verhaal klinkt op zich heel verleidelijk. Maar jouw laatste bezwaar herken ik ook: voel me nog teveel chauffeur om de laatste 10 jaar in hetzelfde beperkte gebied rond te rijden op vaste routes met vaste tijden.

Aan de andere kant, voor die laatste paar honderd euro die je mist ben je wel iedere dag thuis en lig je in je eigen mandje... maar toch nog maar even wachten wat mij betreft ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Dus jou idee dat een klein bedrijf meer geneigd is tot het strepen van uren is gebaseerd op eigen ervaring, lees slechts één werkgever die je hier kan noemen? 

In de VS precies t zelfde. Ook de kleine baasjes niet niet betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
55 minuten geleden zei Off-Roader:

Niks kolder. Is feit. Ik ken heel wat van die wegstrepers.

Ikzelf heb altijd bij kleine bedrijven gewerkt. Bij 1e werkgever 24 jaar, daar 5 chauffeurs. Bij de 2e werkgever 20 jaar gewerkt, 6 chauffeurs.

Vooral die eerste wist er wel weg mee. De 2e niet, maar in die 44 jaar reed ik vrijwel altijd samen met chauffeurs van andere kleine bedrijven. En altijd hetzelfde. Uren schrappen. Dus ook bij mij.  Maar daar stond dan weer altijd tegenover dat ze alle extra's aan de auto's betaalden, en ook alle bekeuringen. Dus ook voor te hard rijden, negeren inhaalverbod, alles.

Ik werk liever bij een werkgever die gewoon alles netjes volgens afgesproken betaald.

En al die poespas op een auto heb ik niks mee, dus hoeft de werkgever ook niet uit te geven voor mij.

En ik werk bij een werkgever met in Europa meer dan 500 man/vrouw, en ook daar wordt NIKS gestreept.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Off-Roader:

En altijd hetzelfde. Uren schrappen. Dus ook bij mij.  Maar daar stond dan weer altijd tegenover dat ze alle extra's aan de auto's betaalden, en ook alle bekeuringen. Dus ook voor te hard rijden, negeren inhaalverbod, alles.

In feite betaalde je dus zelf de bekeuringen en alle opsmuk aan de auto en niet je werkgever.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei edje:

In feite betaalde je dus zelf de bekeuringen en alle opsmuk aan de auto en niet je werkgever.

Heb nooit een nieuwe auto gehad, die opsmuk zat er al op. Of het zat er opeens op wanneer ik terugkwam van vakantie. Maar als er iets aan mankeerde, slechte stoel ofzo zat er in no time een nieuwe in. En wat die bekeuringen betreft: wanneer je die wel zelf moet betalen kom je onder aan de streep wellicht op hetzelfde uit. Ik zeker, want heb nogal een zware voet. 😀 (heb 1 muur van mijn hobbyruimte helemaal volhangen met bekeuringen uit zowat alle Europese landen. Maar ook van personenauto, motor, en illegale hobby.)

 

Daarnaast mocht de auto altijd mee naar huis, omrijden voor dat favoriete restaurantje ook geen punt, 40 km omrijden om toch thuis te kunnen zijn s'avonds ook geen punt. Brandstofverbruik keken ze niet naar. En je mocht altijd de truck meenemen als je die nodig had. Wij reden vooral los gestort en mocht ik zelf zand, grond, grind of compost nodig zijn: neem maar mee. 

Dus zou ik financieel beter uit zijn wanneer ik alles betaald kreeg? 

  • Like 3
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Transport blijft voor mij een zwaar onderbetaald beroep,verantwoording ten top ? In welk beroep kun je als je twee seconden niet oplet zoveel leed veroorzaken met een vrachtwagen? 

 

Ondanks dat het inderdaad niet veel scholing behoeft,een pracht vak.

 

Maar hoe ik het ook lees,altijd hetzelfde liedje ,ja maar ik heb dit of dat of ik krijg E7 en volle okv ,oeverloos gezwam dat misschien wel op waarheid berust hoor,of verhaaltjes ze mogen niet meer betalen als cao,of ik krijg lampjes en een luchthoorn etc etc etc.

 

Kom op gasten word eens wakker lees net dat ze 600.000 chauffeurs te kort gaan komen in Europa!!!!!

Dan heb je geen universitaire opleiding nodig om te begrijpen dat de tijd gekomen is om te onderhandelen over je loon en arbeidsvoorwaarden !

En gezwam over een kleine baas of grote baas mag ook stoppen,voor de kleine baas geld altijd dat hij een grote personenwagen rijd ! En voor de grote bazen kijk even hoeveel transporteurs er in de quote 500 staan,of draai bij de kvk eens wat jaarcijfers uit van bijvoorbeeld heisterkamp klg of Jan de rijk cargo boss ,gvt ,de rooy enz enz enz.

En vraag je dan zelf af wie er voor deze cijfers heeft gezorgd ?

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden