[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Geen veerdiensten tussen duitsland en Denemarken vanwege storm


Wijnand 1974

Recommended Posts

  • Forumlid

De taal kan men linksonder op de website veranderen.

Maar komt erop neer, Puttgarden - Rodby verwachte start om 3.15 zaterdagmorgen en Rostock om 6 uur weer.

 

Groet Ron (die vanavond aan het bier zit, ipv achter een stuur 🙂 )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ ondertussen staat het zelfs hier in NL in het nieuws/krant.

Maar je link is enkel van de Scandlines en in het deens. Vandaar mijn toevoeging en opmerking.

 

Maar, ik vind het in ieder geval nuttige info, dank.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Wijnand 1974:

@europeaan ik geloof niet dat je met een gemiddelde windkracht 10 op de oostzee wil zijn🤢🤢🤢 heb ooit een overtocht van Bornholm naar Ystad meegemaakt met windkracht 8 vanuit het oosten en dat was al niet prettig laat staan met deze wind

De Oostzee kan inderdaad op een paar plaatsen spoken, net als wel meer wateren. Maar windkracht alleen zegt niet alles, het maakt ook een groot verschil of die aflandig of aanlandig is en hoe de stroming onder water is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Wijnand 1974:

@europeaan ik geloof niet dat je met een gemiddelde windkracht 10 op de oostzee wil zijn🤢🤢🤢 heb ooit een overtocht van Bornholm naar Ystad meegemaakt met windkracht 8 vanuit het oosten en dat was al niet prettig laat staan met deze wind

Ligt er maar net aan van welke kant de wind komt hè.:D

Trouwens; Limhamn-Dragör vaart over de Öresund en niet over de Oostzee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@europeaan ik heb genoeg om zien gaan op de oresund brug maar goed dat we niet allemaal zulke stoere kerels als jij zijn😉.

@albertvv dat klopt probleem nu is dat al het water tegen de oostkust van jutland wordt gedrukt nu al bijna 2 meter of normaal deens peil. Flensburg Duitsland nood toestand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gister zag ik een facebook bericht van een oud collega die bij Maribo in de file stond voor de boot Rodby/ Puttgarden. Hij schatte dat hij een kilometer per uur vooruit ging.  Weekend maken daar was geen optie omdat hij maandag en dinsdag thuis moest zijn voor zijn kinderen.  Geen idee nog hoelaat en of hij uiteindelijk thuis is gekomen, maar het rijverbod in Dld vanaf 22,00 uur lag ook op de loer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei HendrikJansen:

 maar het rijverbod in Dld vanaf 22,00 uur lag ook op de loer. 

Daar moet hij niet wakker van liggen, dikwijls laten ze je gewoon gaan is mijn ervaring.

Tig keren mijn 9 uur gemaakt in Rheinböllen en op zondagochtend om 5 uur vertrokken daar en zonder problemen naar Venlo.(  en ook wel eens van Ulm naar Luxemburg)

Je kunt  beste alleen rijden, als je met 5 of 6 auto's achter elkaar rijdt valt het op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Daar moet hij niet wakker van liggen, dikwijls laten ze je gewoon gaan is mijn ervaring.

Tig keren mijn 9 uur gemaakt in Rheinböllen en op zondagochtend om 5 uur vertrokken daar en zonder problemen naar Venlo.(  en ook wel eens van Ulm naar Luxemburg)

Je kunt  beste alleen rijden, als je met 5 of 6 auto's achter elkaar rijdt valt het op.

 

1 uur geleden zei corydon:

Ooit van Hamburg naar NL proberen te rijden, 50 km voor de grens moest ik stoppen. 

En dat laatste van Ibo is precies wat er gebeurt als je voor mijn voormalig werkgever of opdrachtgever rijd. Daar is al te veel aan vooraf gegaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Daar moet hij niet wakker van liggen, dikwijls laten ze je gewoon gaan is mijn ervaring.

Tig keren mijn 9 uur gemaakt in Rheinböllen en op zondagochtend om 5 uur vertrokken daar en zonder problemen naar Venlo.(  en ook wel eens van Ulm naar Luxemburg)

Je kunt  beste alleen rijden, als je met 5 of 6 auto's achter elkaar rijdt valt het op.

Nou reken maar dat hij daar wel wakker van moet liggen. Dat gaat niet goed. Standaard word je aan de kant gezet met de vraag of je een zondag vergunning hebt, en die heeft hij niet.

 

vanavond gaan er ook bijrijders met de Zwedengangers mee om trailers en auto s uit Trave weer mee te nemen die door de storm niet optijd over hebben kunnen komen. Vannacht rijden die jongens terug om alsnog die trailers morgenochtend te kunnen lossen volgend planning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Nou reken maar dat hij daar wel wakker van moet liggen. Dat gaat niet goed. Standaard word je aan de kant gezet met de vraag of je een zondag vergunning hebt, en die heeft hij niet.

 

 

Ho even he, je moet ook kijken hoe laat hij rijdt, mijn ervaring is ,in de loop der jaren, dat je ´s morgens vóór 7 uur van de weg moet zijn.

Rij je later ben je `le Jaques`) de Sjaak).

Maar misschien rijden er tussen Trave en de grens polizisten rond die een HKP training hebben gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kan ook het beste tegen de BAG zeggen dat je baas wel niet zo blij zal zijn want die weet nog niet 
eens dat je onderweg bent.
Ben eens op Zondag tegen de middag vertrokken om op maandagmorgen te lossen in Rheinfelden en daarna nog een paar adressen CH
Net na Freiburg rond 21.15 aangehouden (Wel een koeler erachter) maar planten en medicijnen en dg geladen.

Geen zondag vergunning en met dat spul mocht ik ook niet rijden.
Zeg ik tegen die man > oow dan zal mijn baas niet blij zijn, want die weet niet dat ik al onderweg ben.
Dan heb je geluk zegt die polizei meneer, dan krijg jij een boete en de boete voor je werkgever gaat dan niet door.
fff wachten tot 22.00 en dan kan je verder, dacht 120 betaald te hebben, wat werkgever terug betaalde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei europeaan:

Ho even he, je moet ook kijken hoe laat hij rijdt, mijn ervaring is ,in de loop der jaren, dat je ´s morgens vóór 7 uur van de weg moet zijn.

Rij je later ben je `le Jaques`) de Sjaak).

Maar misschien rijden er tussen Trave en de grens polizisten rond die een HKP training hebben gehad

 Hij rijd niet voor HKP maar voor de opdrachtgever. Maar ook die rode trailers werken op de polizei. Net als een rode lap op een stier.  Nou kan die geluk hebben gehad natuurlijk, geen idee. Heb nog geen bericht weer voorbij zien komen van hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden