[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

2e kamer verkiezingen 2023


Murphy

Vraag

  • Administrators

Vandaag heb ik het stembiljet ontvangen, ingevult en op de post gedaan.

Maar, vraagje...

Welke partij is nu serieus te nemen vwb transport, veiligheid etc.?

Wetten worden steeds gekker, controlle (mogelijkheden) meer, hoogte bekeuringen lijken nergens meer op, maar als je als politieker iets fout doet is het sorry, en verder....

Daarnaast is mijn mening dat er in NL teveel partijen zijn. Hierdoor is een formatie nodeloos gecompliceert, danwel geheel onmogelijk.

De politiek is zijn geloofwaardigheid al lang kwijt, als je het mij vraagt.

 

 

 

 

 

stembiljet 2023.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

 

 

Een notaris kan je hierover informeren en een oriënterend gesprek hoeft niet duur te zijn ,soms zelfs gratis.

 

Klopt inderdaad europeaan, maar zoals gezegd hebben we een testament op de langst levende, en we hebben toen we dat afsloten ook aan gegeven dat wij regelmatig samen vliegen en dat wanneer er een ongeluk zou gebeuren en we er beiden niet meer zouden zijn dat er een erfgenaam is ( die dit nu niet weet )

De algemene volmachten die we hebben zijn er ook voor dat als de een geen beslissingen meer kan
nemen dat dan de andere daar voor gemachtigd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Eeweep:

ik noem maar wat, 3% meer belasting moeten gaan betalen.

Met 3% meer gaat niemand klagen , maar in dit geval van erfbelastingen komen ze wel wat meer halen dan 3% hé , en die mensen hebben een betere boekhouder in dienst als ik , onze minister Hoekstra bv liet zijn aandelenverkoop ook even via een eilanden constructie lopen om de belasting te ontduiken , of te wel je gaat ze niet pakken 

 

Was laatst een rechtszaak tegen de belastingdienst , om de 4% belasting op rendement van vermogen , dit werd na lange na niet gehaald in de praktijk maar wel stug die 4% blijven claimen , meende dat belastingdienst uiteindelijk heeft verloren .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei Eeweep:

Jij verwart "meer belasting betalen" met "belasting betalen tot al je geld is afgepakt". Ik vraag me af hoeveel rijke Nederlanders uit Nederland vertrekken als zij, ik noem maar wat, 3% meer belasting moeten gaan betalen. Maar ik vraag me ook af hoeveel er gaan vertrekken als de belastingdienst de belastingaangiftes van de rijkste Nederlanders in Nederland eens goed zouden doorpluizen. Nu spreekt mijn onderbuik, maar volgens mij moeten ze dan meer dan 3% extra gaan betalen, exclusief boetes.

Maar beste man , met u denkwijze , vindt u het ook vast niet erg dat de pensioenen met 25 % wordt belast , want er zijn mensen in dit land die hebben geen pensioen opgebouwd , ja en een gelijkmatige wereld zullen die ook mee moeten delen in de pensioenen wat een ander heeft opgebouwd , tja leuker kunnen we niet maken . wel makkelijker .

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 minuten geleden zei suggs73:

Maar beste man , met u denkwijze , vindt u het ook vast niet erg dat de pensioenen met 25 % wordt belast , want er zijn mensen in dit land die hebben geen pensioen opgebouwd , ja en een gelijkmatige wereld zullen die ook mee moeten delen in de pensioenen wat een ander heeft opgebouwd , tja leuker kunnen we niet maken . wel makkelijker .

 

 

Leuk bedacht, maar die vlieger gaat niet op. Degenen die geen pensioen hebben opgebouwd hebben daar ook niet voor betaald. Ik heb zelf een pensioengat van een jaar of tien, daarvoor in de plaats heb ik voor een laag salaris veel gewerkt in het buitenland. Dat was mijn eigen keuze, daarvoor hoeft de belastingbetaler niet op te draaien.

Maar omdat mijn vader altijd heel hard heeft gewerkt hoef ik niet de belastingbetaler zo nodig veel geld afhandig te maken; er is overdracht van waarde, dus moet er belasting worden betaald. En op een (duur, het hoeft niet over elke cent) huis al helemaal, dat dure huis heeft al allerlei belastingvoordeel opgeleverd voor de huiseigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
57 minuten geleden zei suggs73:

Met 3% meer gaat niemand klagen , maar in dit geval van erfbelastingen komen ze wel wat meer halen dan 3% hé , en die mensen hebben een betere boekhouder in dienst als ik , onze minister Hoekstra bv liet zijn aandelenverkoop ook even via een eilanden constructie lopen om de belasting te ontduiken , of te wel je gaat ze niet pakken 

 

Was laatst een rechtszaak tegen de belastingdienst , om de 4% belasting op rendement van vermogen , dit werd na lange na niet gehaald in de praktijk maar wel stug die 4% blijven claimen , meende dat belastingdienst uiteindelijk heeft verloren .

Zie je? De rechtstaat werkt dus wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Eeweep:

Het enige land waar Max Verstappen belasting moet betalen lijkt mij Monaco, daar woont hij immers, en niet hier. Zijn AOW-gat zal ook al best aanzienlijk zijn (maar vraag hem maar niet of hem dat iets interesseerd, dat soort bedragen mist hij niet eens).

Dit is incorrect.

Hij betaald ook belasting in het land waar hij de inkomsten genereerd.

Het jaar erna doet hij deze inkomsten en betalingen weer opgeven bij het andere land(en) en wordt het weer gecompenseerd.

 

Groet Ron (gewezen grensarbeider in gelukkig maar 1 land....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Eeweep:

dat dure huis heeft al allerlei belastingvoordeel opgeleverd voor de huiseigenaar.

Noem eens een paar belastingvoordelen.

Waar we t hier nu over hebben ,erfrecht hoeft niet over eenhuis te gaan, het gaat over bezittingen die waarde hebben, hoewel een huis duidelijk een bezitting is die een waarde vertegenwoordigd, maar een camper  of dure luxe  wagen natuurlijk ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei kiepenboer:

Klopt inderdaad europeaan, maar zoals gezegd hebben we een testament op de langst levende, en we hebben toen we dat afsloten ook aan gegeven dat wij regelmatig samen vliegen en dat wanneer er een ongeluk zou gebeuren en we er beiden niet meer zouden zijn dat er een erfgenaam is ( die dit nu niet weet )

De algemene volmachten die we hebben zijn er ook voor dat als de een geen beslissingen meer kan
nemen dat dan de andere daar voor gemachtigd is.

Tegenwoordig is  ,indien je op gemeenschap van goederen getrouwd bent, altijd een contract op de langstlevende.

Vroeger moest dat inderdaad bij de notaris beschreven worden, om te voorkomen dat één van de kinderen( dikwijls onder invloed van "de koude kant" )zijn erfdeel opeiste en moeders of vaders het hok moesten verkopen.

Je zou eens bij een notaris langs kunnengaan om te zien of je testament nog "actueel" is en aan de eisen van deze tijd voldoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei Eeweep:

Leuk bedacht, maar die vlieger gaat niet op. Degenen die geen pensioen hebben opgebouwd hebben daar ook niet voor betaald. Ik heb zelf een pensioengat van een jaar of tien, daarvoor in de plaats heb ik voor een laag salaris veel gewerkt in het buitenland. Dat was mijn eigen keuze, daarvoor hoeft de belastingbetaler niet op te draaien.

Maar omdat mijn vader altijd heel hard heeft gewerkt hoef ik niet de belastingbetaler zo nodig veel geld afhandig te maken; er is overdracht van waarde, dus moet er belasting worden betaald. En op een (duur, het hoeft niet over elke cent) huis al helemaal, dat dure huis heeft al allerlei belastingvoordeel opgeleverd voor de huiseigenaar.

Aha , u wilt uw pensioen niet delen ,nu kwam het dus dichtbij , alle ondernemers bouwen ook geen pensioen op , hun bedrijf is hun oude dag voorziening , hun vermogen is ook opgebouwd door waardevermeerdering onroerendgoed en noem maar op wat je bedenken kan , uw pensioen is deels inleg maar ook rendement van beleggingen , ja pensioenfondsen beleggen , mijn ouders hebben  een belegging in grond zelf opgebouwd ,bedrijf behouden , maar stel een oud ondernemers echtpaar geniet van hun pensioen , hebben bedrijf verkocht en dat is dus hun pensioen , hebben geen kinderen , 1 overlijdt en de belastingdienst pakt een groot deel van de waarde , is dit dan geen greep in de pensioen ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei europeaan:

Noem eens een paar belastingvoordelen.

Waar we t hier nu over hebben ,erfrecht hoeft niet over eenhuis te gaan, het gaat over bezittingen die waarde hebben, hoewel een huis duidelijk een bezitting is die een waarde vertegenwoordigd, maar een camper  of dure luxe  wagen natuurlijk ook.

ze taxeren alles van waarde 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
40 minuten geleden zei ayla:

Dit is incorrect.

Hij betaald ook belasting in het land waar hij de inkomsten genereerd.

Het jaar erna doet hij deze inkomsten en betalingen weer opgeven bij het andere land(en) en wordt het weer gecompenseerd.

 

Groet Ron (gewezen grensarbeider in gelukkig maar 1 land....)

Ik dacht dat dat alleen geldt voor de loonbelasting?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei europeaan:

Noem eens een paar belastingvoordelen.

Waar we t hier nu over hebben ,erfrecht hoeft niet over eenhuis te gaan, het gaat over bezittingen die waarde hebben, hoewel een huis duidelijk een bezitting is die een waarde vertegenwoordigd, maar een camper  of dure luxe  wagen natuurlijk ook.

Ik dacht aan het huis omdat we het daar het meest over gehad hebben en dat vaak de grootste waarde vertegenwoordigt, inderdaad zul je minder of geen belastingvoordelen hebben op je onderneming of luxe wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
34 minuten geleden zei suggs73:

Aha , u wilt uw pensioen niet delen ,nu kwam het dus dichtbij , alle ondernemers bouwen ook geen pensioen op , hun bedrijf is hun oude dag voorziening , hun vermogen is ook opgebouwd door waardevermeerdering onroerendgoed en noem maar op wat je bedenken kan , uw pensioen is deels inleg maar ook rendement van beleggingen , ja pensioenfondsen beleggen , mijn ouders hebben  een belegging in grond zelf opgebouwd ,bedrijf behouden , maar stel een oud ondernemers echtpaar geniet van hun pensioen , hebben bedrijf verkocht en dat is dus hun pensioen , hebben geen kinderen , 1 overlijdt en de belastingdienst pakt een groot deel van de waarde , is dit dan geen greep in de pensioen ? 

Ik vind het prima om je bedrijf te zien als je oudedagsvoorziening, maar wel voor jezelf, niet voor je kinderen en kleinkinderen als je zelf al dood bent. We hebben het over erfbelasting, hè. En als het mij lukt na mijn dood een deel spaargeld over te houden van mijn pensioen, dan zullen mijn kinderen over dat deel gewoon belasting moeten betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei Eeweep:

Want in een communistenstaat verliest de belastingdienst per definitie alle rechtzaken?

Als het aan u gelegen had de belastingdienst gewonnen . u verward huidige situatie met toekomst als GL aan de macht komt.

 

Kijk u bent een typische links denkende , u bent niet de enige , maar links wil vollop eten van de ruif die een ander gevuld heeft .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei Eeweep:

Ik vind het prima om je bedrijf te zien als je oudedagsvoorziening, maar wel voor jezelf, niet voor je kinderen en kleinkinderen als je zelf al dood bent. We hebben het over erfbelasting, hè. En als het mij lukt na mijn dood een deel spaargeld over te houden van mijn pensioen, dan zullen mijn kinderen over dat deel gewoon belasting moeten betalen.

Maar nogmaals , dat ondernemersstel zonder kinderen , daarvan mag de 1 na het overlijden van de ander gewoon hun deel van hun pensioen gaan afdragen , wat begrijpt u daar niet van ? daarnaast is bij het staken van de onderneming al afgerekend met de belasting .

 

In loondienst lopen de zaken anders dan in ondernemerschap 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei suggs73:

Als het aan u gelegen had de belastingdienst gewonnen . u verward huidige situatie met toekomst als GL aan de macht komt.

 

Kijk u bent een typische links denkende , u bent niet de enige , maar links wil vollop eten van de ruif die een ander gevuld heeft .

Nee, ik vind dat een terecht vonnis. 4% rendement rekenen voor een spaarrekening is in deze tijd een utopie. En hoezo IK wil volop eten van de ruif die een ander heeft gevuld? Wie van ons tweeën vindt dat de belastingdienst af moet blijven van het geld dat aan hem is nagelaten door zijn ouders? Heb jij daarvoor gewerkt, of jouw ouders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei suggs73:

daarvan mag de 1 na het overlijden van de ander gewoon hun deel van hun pensioen gaan afdragen , wat begrijpt u daar niet van ?

Eigenlijk niets. Wat bedoel je nou te zeggen? Als een van de twee komt te overlijden, dan zal daarvoor geen pensioen meer worden uitgekeerd, dat is toch logisch? (tenzij je dat in je pensienvoorwaarden anders hebt opgenomen, maar dan betaal je ook een andere premie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei Eeweep:

Eigenlijk niets. Wat bedoel je nou te zeggen? Als een van de twee komt te overlijden, dan zal daarvoor geen pensioen meer worden uitgekeerd, dat is toch logisch? (tenzij je dat in je pensienvoorwaarden anders hebt opgenomen, maar dan betaal je ook een andere premie).

Het zijn ja ondernemers , krijgen geen pensioen , verkoop bedrijf is hun pensioen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei suggs73:

In mijn geval ik ook ! 

Dan ben je niet zo slim geweest om niet een aandeel al op jouw naam te hebben staan. Ik begrijp heel goed dat je dat niet hebt gedaan, gevoelsmatig hoef je voor je ouders niets op papier te zetten, en terecht. Maar ik denk zelf dat die rijken waar wij het steeds over hebben tot aan hun achterachterkleinkinderen hun onderneming op papier hebben staan, al is het maar om telkens delen van de laagste staffel mee te kunnen pikken in hun belastingaangiften.

Maar als jij al, zeg, eenderde aandeel van die zaak op jouw naam had staan, dan hadden jij en jouw overgebleven familie over dat deel geen erfbelasting hoeven betalen. Waarschijnlijk was dan zelfs de hele belastingaanslag elk jaar iets lager geweest (maar dat zou een accountant jou hebben kunnen vertellen, dat is een goed advies: zoek eens een accountant of notaris op).

bewerkt door Eeweep
spatie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei suggs73:

Het zijn ja ondernemers , krijgen geen pensioen , verkoop bedrijf is hun pensioen !

Dat is hun pensioen voor twee personen. Een van de twee komt te overlijden, blijft voor de ander de helft plus de andere helft min de erfbelasting daarover over. Als dat niet voldoende is, hadden ze een overlijdensverzekering erbij kunnen afsluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden