[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

2e kamer verkiezingen 2023


Murphy

Vraag

  • Administrators

Vandaag heb ik het stembiljet ontvangen, ingevult en op de post gedaan.

Maar, vraagje...

Welke partij is nu serieus te nemen vwb transport, veiligheid etc.?

Wetten worden steeds gekker, controlle (mogelijkheden) meer, hoogte bekeuringen lijken nergens meer op, maar als je als politieker iets fout doet is het sorry, en verder....

Daarnaast is mijn mening dat er in NL teveel partijen zijn. Hierdoor is een formatie nodeloos gecompliceert, danwel geheel onmogelijk.

De politiek is zijn geloofwaardigheid al lang kwijt, als je het mij vraagt.

 

 

 

 

 

stembiljet 2023.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 1
  • Forumlid

Ik heb geen idee hoe ze dat kunnen oplossen, en extreem is nooit goed, welke kant dan ook. 

Ik praat extreem links ook niet goed, net zoals een bomenknuffelaar. 

Ik ben maar een eenvoudige simpele vent die het ook niet meer weet met de huidige situatie, maar ik weet wel dat als we de rechtse kant opgaan dit een voorbode kan zijn zodat extreem rechts meer macht gaat krijgen. 

En daar ben ik bang voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • Forumlid
Op 4-12-2023 om 17:54 zei Eeweep:

Wat een onzin, zeg. Ik neem aan dat jij jouw kinderen bijbrengt dat het verkeerd is om te slaan. Wil je nu ook de verkoop van hamers verbieden?

Het gaat niet over mijn punt, het gaat over hun (en misschien jouw) punt.

( mij geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb):kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • Forumlid
2 minuten geleden zei HendrikJansen:

Gaaf land toch?

 

waarom halen we verdomme dat gajes binnen?

 

Absoluut mee eens. Ze mogen ze allemaal buiten gooien. Direct, maar Rutte heeft ook gelijk. Nederland is echt een gaaf land, wij hebben geen klagen, we hebben het beter dan 90%van de Europeanen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus je hebt al gestemd Murphy, en nu vraag je ons om “deskundig” advies? Beetje laat…

 

Ik zie werkelijk niets wat me aanstaat. De onderste twee rijtjes die willen niet meer dan meevreten uit die grote ruif volgens mij. Caroline van der Plas kan onmogelijk voldoende geschikte kamerleden vinden om ons te vertegenwoordigen. Van de combinatie PvdA en GroenLinks krijg ik jeuk. Wilders wíl helemaal niet regeren en Baudet’s ego is veel te groot. 
 

Persoonlijk mag ik die dame van de VVD wel. Die heeft de grootste ballen van iedereen in de kamer. Van mij krijgt ze het voordeel van de twijfel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:

Dus je hebt al gestemd Murphy, en nu vraag je ons om “deskundig” advies? Beetje laat…

 

Ik zie werkelijk niets wat me aanstaat. De onderste twee rijtjes die willen niet meer dan meevreten uit die grote ruif volgens mij. Caroline van der Plas kan onmogelijk voldoende geschikte kamerleden vinden om ons te vertegenwoordigen. Van de combinatie PvdA en GroenLinks krijg ik jeuk. Wilders wíl helemaal niet regeren en Baudet’s ego is veel te groot. 
 

Persoonlijk mag ik die dame van de VVD wel. Die heeft de grootste ballen van iedereen in de kamer. Van mij krijgt ze het voordeel van de twijfel. 

Bedoel je Yesligosh of die Hermans Rob?  
 

ik zie in geen 1 van 2 een redding voor NL. Maar dat zal geen enkele partij ons brengen, en ook zeker juffrouw Jannie niet. 

CA7631FC-3979-46D5-861D-5C15804909F8.png

  • Like 1
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Yesligosh dus. Pittige tante idd. Alleen zal ik nooit op dr stemmen .

 

Bijna, Hendrik: Yeşilgöz, ik snap dat Rob zich daar niet aan waagt (ik heb ook maar een knip-plakactie uitgevoerd, alles in ascii tikken vond ik te veel opzoekwerk) 😉

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Eeweep:

Bijna, Hendrik: Yeşilgöz, ik snap dat Rob zich daar niet aan waagt (ik heb ook maar een knip-plakactie uitgevoerd, alles in ascii tikken vond ik te veel opzoekwerk) 😉

 

Dan is het op de telefoon makkelijker, letter blijven drukken komen alle mogelijke variaties van die letter in beeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 24-10-2023 om 14:04 zei Murphy:

Vandaag heb ik het stembiljet ontvangen, ingevult en op de post gedaan.

Maar, vraagje...

Welke partij is nu serieus te nemen vwb transport, veiligheid etc.?

Wetten worden steeds gekker, controlle (mogelijkheden) meer, hoogte bekeuringen lijken nergens meer op, maar als je als politieker iets fout doet is het sorry, en verder....

Daarnaast is mijn mening dat er in NL teveel partijen zijn. Hierdoor is een formatie nodeloos gecompliceert, danwel geheel onmogelijk.

De politiek is zijn geloofwaardigheid al lang kwijt, als je het mij vraagt.

 

 

 

 

 

stembiljet 2023.jpg

Als je NIET op nr 3 , Groen links/PvdA,( Klaver/Timmermans) gestemd hebt kan er niet veel verkeerd gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 24-10-2023 om 14:24 zei Mebo 07:

Je geeft zelf het antwoord al , er zijn veel te veel partijen en er zal altijd een coalitie komen waar elke partij water bij de wijn doet en dan blijft er net niet over wat jij had gewild.

 

Zo steekt onze democratie in elkaar; iedereen kan een partij oprichten en als je genoeg medestanders krijgt kun je mee beslissen.

De keerzijde is dictatuur, daar heb je bitter weinig of helemaal niets te kiezen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
3 uur geleden zei europeaan:

Als je NIET op nr 3 , Groen links/PvdA,( Klaver/Timmermans) gestemd hebt kan er niet veel verkeerd gaan

Zo dom is Murphy nu ook weer niet :angel:

 

3 uur geleden zei HendrikJansen:

En exact daar worden we op een geraffineerde manier naar toe geloodst.

Dat moet je ff nader toelichten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Zo dom is Murphy nu ook weer niet :angel:

 

Dat moet je ff nader toelichten....

Nou 1 tje dan.

 

waarom zijn er enkel pArtijen uitgenodigd om te praten over de toekomst van landbouw grond die gesubsidieerd  worden door de overheid. Enkel clubs die het “beste” voor hebben met de natuur. Terwijl er  vanuit de landbouw geen enkele club mocht mee praten. 
 

Verder laat maar want dan vervallen we in een zelfde soort topic als een tijdje geleden. 
 

Wie niet horen wil moet maar gaan voelen is het spreekwoord toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei shompie:

 

 

Bedoel je die dictatuur  zoals in Rusland of China?

 

Of Korea?

 

Ik vraag dit voor een vriend 🤣🤣🤣

Je zou natuurlijk aan die vriend kunnen vragen of die zijn zoontje ook nog een leven op de vrachtwagen gunt.  
 

ik heb wel eens begrepen dat het zoontje van jouw ‘ vriend’ daar helemaal wild van is.😜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 minuten geleden zei HendrikJansen:

Je zou natuurlijk aan die vriend kunnen vragen of die zijn zoontje ook nog een leven op de vrachtwagen gunt.  
 

ik heb wel eens begrepen dat het zoontje van jouw ‘ vriend’ daar helemaal wild van is.😜

 

 

Is er in een dictatuur geen transport meer nodig vraagt die vriend.  😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 24-10-2023 om 14:40 zei RobNiat:

 

Ik zie werkelijk niets wat me aanstaat. De onderste twee rijtjes die willen niet meer dan meevreten uit die grote ruif volgens mij. Caroline van der Plas kan onmogelijk voldoende geschikte kamerleden vinden om ons te vertegenwoordigen. Van de combinatie PvdA en GroenLinks krijg ik jeuk. Wilders wíl helemaal niet regeren en Baudet’s ego is veel te groot. 
 

Persoonlijk mag ik die dame van de VVD wel. Die heeft de grootste ballen van iedereen in de kamer. Van mij krijgt ze het voordeel van de twijfel. 

Dat er weinig bij staat waar je het halleluja gevoel van krijgt heb je gelijk in, er is in dat opzicht geen enkel partij waarbij je het idee hebt dat zij het verschil gaan/kunnen maken. wat betreft dat onderste rijtje heb je volkomen gelijk dat zijn meelifters.

Maar waar baseer jij op dat BBB "onmogelijk voldoende geschikte kamerleden" kan vinden? Volgens mij heeft zij toch een aantal mensen om zich heen weten te verzamelen die, elk op hun gebied, gedegen dossierkennis hebben en ook politieke ervaring.

Wat betreft de linkse club, Wilders en Baudet 100% eens.

 

Maar dan je laatste opmerking, omdat je die dame van de VVD wel kan waarderen ga je maar daar op stemmen. Een vogeltje maakt nog geen zomer, met ander woorden als jij op haar stemt stem je ook automatisch op haar partij. En is dat partijprogramma dan ook hetgeen wat je zelf wilt? Veel mensen maken de fout te stemmen op iemand die ze "wel mogen" zonder te kijken waar de partij voor staat

  • Like 4
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei albertvv:

 

Maar dan je laatste opmerking, omdat je die dame van de VVD wel kan waarderen ga je maar daar op stemmen. Een vogeltje maakt nog geen zomer, met ander woorden als jij op haar stemt stem je ook automatisch op haar partij. En is dat partijprogramma dan ook hetgeen wat je zelf wilt? Veel mensen maken de fout te stemmen op iemand die ze "wel mogen" zonder te kijken waar de partij voor staat


Daar heb je helemaal gelijk in. Andersom ook trouwens: al heeft bijvoorbeeld Baudet’s partij een geweldig en werkbaar plan, dan nog kregen ze mijn stem niet. Juist vanwege Baudet. 
 

Maar maak je geen zorgen. Ik stem gewoon weer niet. Ga me ook naderhand niet beklagen over wie er aan het roer staan. 
Maar ik ben nu sowieso te laat om nog op afstand te kunnen stemmen. En dit jaar ben ik niet in Nederland. Geen optie dus. 
 

Voor wat betreft de BBB: begin jij maar eens bijvoorbeeld een transportbedrijf met vijftig auto’s uit niets. En vind dan “even” vijftig goede “bestuurders” om je auto’s te bemannen. Red je niet. Simpel. 

bewerkt door RobNiat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei RobNiat:


: begin jij maar eens bijvoorbeeld een transportbedrijf met vijftig auto’s uit niets. En vind dan “even” vijftig goede “bestuurders” om je auto’s te bemannen. Red je niet. Simpel. 

Dat ligt er maar net aan hoe t met de "kohlen" ( de pegulanten,de centjes, het geld ) gesteld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Dat ligt er maar net aan hoe t met de "kohlen" ( de pegulanten,de centjes, het geld ) gesteld is.


Ja? Zou het echt?

 

Dus voor wat meer Euro’s koop je vakmanschap? Staan de gemotiveerde chauffeurs bij je voor de deur in rijen van vier?

Zou je dan toch niet minstens de helft goudzoekers krijgen? Mensen die wel veel geld willen maar er niet voor willen werken?

 

Nee hoor. Op den duur kun je zo vast wel een goede ploeg bij elkaar vinden en houden. Maar voor je zover bent kun je al wel een paar goede feestzalen vullen met ex-chauffeurs die het ook geprobeerd hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden