[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Scania


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
16 uur geleden zei RobNiat:

Gefeliciteerd Ron. Je hebt blijkbaar voldoende vertrouwen gewonnen bij Oldenburger dat ze je nu ook echte auto’s meegeven. Top! 😁

LOL zou dat het zijn, Rob? Blij dat ik dan wat geklommen ben op de ladder. Op naar de volgende stap dan maar, V8.

Toch een redelijk nieuwe Daf geven ze ook gewoon mee 🙂
En daarbij, heb al eerder een Kip (op diesel) meegehad..... (of retour gehaald).

 

Maar blij met de positieve ontwikkeling. 🙂

 

Groet Ron

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Nou Rob, dan moet ik maar wat meer op jou gaan vertrouwen LOL

De 650 paarden zitten er allemaal nog in en willen werken voor de sapjes. Ondanks de 860.000 km....

Enige nadeel, de vaste berijder is een dame die van make-up en vrouwendingen houdt.

Cabine lag vol met nagellak, lipenstif, handgel en beertjes (de tassen met stringetjes en bh's waren er al uit LOL).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • Forumlid
Op 29-8-2023 om 14:28 zei steenhaas1:

De nieuwe 

IMG_1861.jpeg

 

@steenhaas1

 

Is dat een soort van lichtbakje waar dat TE-BI transport in staat? En is dat origineel van Scania? Ik vind namelijk die lichtbakken die iedereen tegenwoordig op die daken schroeft vaak lelijk. Hoe groter en vierkanter hoe beter lijkt tegenwoordig het motto. Zoals jij het hebt vind ik het wel beschaafd eigenlijk. Nu ik er zo mee bezig ben probeer ik een beetje op te letten hoe anderen het uitrusten. Ik ben zelf niet zo van de poespas maar helemaal niks is ook zo kaal. En nu de prijzen van de Volvo en Scania zó dicht bij elkaar liggen denk ik er serieus aan om ook zo'n V8 aan te schaffen. Het zit hem nu echt in de details eigenlijk. Een 6 cilinder is 640 kilo lichter bijvoorbeeld. Wat de Volvo weegt staat niet in de offerte overigens. Het lijkt allemaal muggenziften maar als ik iets bouw wil ik graag dat het aan de wettelijke eisen voldoet en zoals het nu lijkt zit ik met de achtcilinders al  in de marge te rommelen en eigenlijk wil ik dat niet. 

 

En is je trailer een KWB? Wat heb je eventueel voor ervaringen met andere merken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei the duke:

Een 6 cilinder is 640 kilo lichter bijvoorbeeld.

Dat gewicht zal toch niet alleen in die 2 cilinders zitten. Andere bak misschien, hoeveel koppelverschil zit er tussen die 2?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Eeweep:

Dat gewicht zal toch niet alleen in die 2 cilinders zitten. Andere bak misschien, hoeveel koppelverschil zit er tussen die 2?

 

Ja kennelijk toch wel. Mijn vraag was: hoeveel weegt een 6 cilinder minder en dat was het antwoord. Over het koppelverschil weet ik niet veel nog. Ik had een 590 aangevraagd en na het doorspreken komt daar een prijs uit. Vervolgens komen er wat alternatieven ter sprake vanaf 500 6 cilinder via de v8 530 naar de 560 6 cilinder. Daar hebben we even over gespard kwa prijs maar niet kwa vermogen/koppel.

 

Ik zat namelijk al 2,5 uur want we hadden eerst een 10x4 die ik aangevraagd heb doorgenomen. We waren het zat en het is carnaval ook. Dus dat wordt vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Trailer is een Jumbo, er rijden voor ons ook een paar met een KWB en 1 collega heeft een Pacton. KWB weet overal het gewicht van, als je wat er op-of aan wil krijg je gelijk het (extra) gewicht te zien, ze bouwen alle leidingen ed. netjes weg. De kraanbaan is van onder dicht met een plek waar je zand en troep er uit kan krijgen. Heb ook een GS gehad, maar die was (te) licht en tordeerde daardoor snel. 

Het koppel van een 530 is gelijk aan de 560super nl. 2800nm. Pk's zijn niet zo belangrijk met de lage toerentallen tegenwoordig.

Mijn achteras is voor het manouvreerwerk net ff te snel (1:2,31) ook voor de snelweg waar hij eigenlijk te weinig in z'n overdrive zit.

De nieuwe Super heeft 1 cilinderkop met bovenliggende nokkenas, terwijl de 8pitter nog aparte cilinderkoppen heeft. Voor de versnellingsbak wordt gekeken naar het koppel niet naar het aantal cilinders. 

Wel bij Scania gelijk de powerstand er op laten zetten, kun je ook boven de 50 evt. zelf schakelen hij kent de weg wel (GPS) maar soms kun je zelf beter vooruit kijken dan de truck.

 

Het zijn ledplaten op maat voor Scania

 

43c47ca0-40fe-43ee-a0fc-281376004912.JPG.d2b4bb312b31f83c6d2d2d2af400cbf9.JPG

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dankjewel @steenhaas1

 

Inmiddels weet ik al wel zeker dat het geen Scania gaat worden. Het zou dan een V8 moeten zijn maar die 640 kilo spendeer ik liever aan de cabine op de kraan. Ik heb van de week een Volvo 6x4 trekker gekocht. De trailer weet ik nog niet, ik wacht nog op een prijs van een compleet opgebouwd spul waar dan een kraan opstaat die mijn voorkeur niet heeft.

 

KWB levert denk ik het mooiste concept maar is tevens ook erg duur. Ik wil graag een zo kort mogelijke trailer met zo weinig mogelijk achteroverbouw en dan kom ik op de fusee gestuurde variant uit. Overbouw kan ik nog korter maken door hem over de achterkant op te vouwen maar dat betekent een L-kraanvoet en dan een Z kraan daarop gemonteerd. Maar dat betekent ook dat ik daar een andere stempelbalk voor moet kopen en die kost me 13000 euro en dat vind ik net te gek voor hooguit 30 centimeter winst.

 

De kraan weet ik al wel en dat wordt een Palfinger Epsilon S260Z met cabine, de baas gaat niet meer in zijn regenpak op de kraan zitten 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden