Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 21-04-24 in all areas

  1. IK schaar me dus, in tegenstelling tot jou, niet als een blind paard achter iedere wetgeving die men in Brussel bedenkt. Hoewel ik me wel aan die wetgeving houdt, ik zal wel moeten. Maar dat ik me daarover kritisch uitlaat is aan mij, ik zal daar gelegenheid gebruik van maken wanneer het mij goeddunkt. Als het je niet aanstaat scroll je toch gewoon door, ik heb toevallig evenveel recht als jij om hier voor mijn mening uit te komen. En als ik zo de reacties onderweg een peil zijn er opvallend veel mensen die het wél met mijn eens zijn in deze.( en in nog wat dingetjes in deze wet die te belachelijk voor woorden zijn)
    7 points
  2. 6 points
  3. Voor deze wet en regelgeving hebben wat oude mannen die aan het eind van hun carrière waren gelobyd. Na het werk met hun broodtrommel onder de snelbinders snel naar moeders voor een warme hap om daarna hun taak bij de vakbond weer te vervullen. Geen enkele afspiegeling van de gemiddelde internationa chauffeur.
    5 points
  4. Als je net als Hendrik al jaren in het vak zit en alles al gezien en gedaan heb raak je wel negatief toch.
    5 points
  5. Ger was dus wel in staat nee te zeggen. En als hij zijn zin niet kreeg begon hij een rechtzaak tegen zijn werkgever. Het jammere van dit soort mensen is dat ze denken dat ze alle chauffeurs vertegenwoordigen iets wat helaas voor die mensen niet waar is. Verre van dat. Het antwoord van Ger met zijn companen daarop is altijd, moet je maar lid worden van de bond en de bijeenkomsten bijwonen. Daar kom je dus veelal van die oudere vaak uitgebluste (ex) chauffeurs tegen waarmee niet te praten valt. Er is er maar eentje die weet wat goed voor de chauffeur is, en dat ben jij niet 🤣
    3 points
  6. Sommige dingen zijn we het best toch wel eens. uitgebluste mannen zoals Ger onder andere hebben hun best gedaan om voor de jonge generatie dingen uit gesloten te krijgen die ze zelf altijd wel gedaan hebben. Ik vraag me dan altijd af waarom je dat zou willen , gun je een ander dan echt niks? Of was je zelf niet in staat om “nee” te zeggen als je werk moest doen dat je eigenlijk liever niet wou doen.
    3 points
  7. Deze toegewezen gekregen deze week.
    3 points
  8. Daar woont een nicht van mij. Niet heel belangrijk. Maar maakte veel foto"s en die stuurde ook maar bij tante. Ook van dit plein. OOOOHHHHH zei mijn tante, op dat plein woonde Sugar Lee Hopper... Ik zei"wie"? Dat is/was een zangeres, nog nooit van gehoord. Even gegoolded, Is is al dood. Zei ik later tegen mijn vriendin in Gilze,"Heb jij ooit de naam gehoord". Wat denk je dat ze zij..... Die zangeres woonde ook in Gilze, of Molenschot, Zij zag haar vaak in Gilze. Beetje a sociaal wijf vertelde zij..... Hier een video... Verschikkelijk..... Was lang geleden in Pernis, t stonkt maar benzine. Nu niet meer. De nicht woont in dit straatje. Leuk wandelen langs de nieuwe maas.
    2 points
  9. De manier waarop hij zelf ook wel eens wat doet en reageert bedoel je? maar ik zal hem vanaf nu Grr noemen. Dan staat er geen naam en speel ik niet op de man en weten we zeker dat hij zich niet aan gesproken kan voelen. Toch?
    2 points
  10. Klopt. En zal nu ook wel zo worden want via de weeglussen mag er geen bekeuring gegeven worden. “Jouw” activiteiten worden wel geregistreerd. (En bij meerdere constatering van te zwaar volgt er ook een schrijven naar de kentekenhouder) Als er daadwerkelijk iemand aanwezig is op de locatie wordt je bij constatering via de weeglussen meegenomen naar een geijkte weegbrug. Daar volgt de uiteindelijke controle. zo pikt men dus de echte overtreders er uit.
    2 points
  11. Duurt wel lang je. Ik dacht dat er een regeer akkoord op hoofdlijnen zou komen. Dat hoeft toch niet zolang te duren. Ik vind het een poppenkast, ze hebben allemaal de mond vol dat we weer vertrouwen in de overheid moeten krijgen en dan dit. Lopen ze niet huilend can de onderhandelingstafel weg doen ze het wel stampvoetend omdat ze hun zin niet krijgen. Triestbis het
    2 points
  12. Formatie besprekingen duren schijnbaar te lang ! Vandaar de discussie over overstekende eendjes🤔
    2 points
  13. Vijf jaar terug moeten zoeken om iets te vinden dat je tegen Steenhaas kan gebruiken? Joh… 🤨
    2 points
  14. Echt waar he. En dit soort volk mag stemmen. Wie maakt ze wakker? 🤣🤣🤣🤣 Mie god wat een sinmpele zielen. koste me van de week bij Vetschau drie kwartier en ik werd nie eens gecontroleerd verdomne. !!!
    2 points
  15. Pwoaah, het is me toch wat hé.... Sugar Lee Hooper (Marja van der Toorn r.i.p.) was een Nederlands artieste, een beetje excentriek persoon en publiek figuur waar ondanks dat toch veel mensen plezier aan beleefd hebben en helaas veel te vroeg is heengegaan (1948-2010). Ik kan me voorstellen dat zo'n verschijning als Sugar Lee Hooper in dat enge en preutse Amerika een beetje vreemd is. Hier is dat niet zo en daar zijn we eigenlijk best trots op. Dat mensen gewoon zichzelf kunnen zijn zoals ze zelf willen. Hier kan en mag dat gewoon en daar is de grote meerderheid best gelukkig mee. Misschien beter om lekker daar te blijven i.p.v tien keer per jaar deze kant uit te komen om vervolgens hier op een chauffeursforum telkens opnieuw de bevindingen over ons Nederlandse gebruik en gedachtengoed in het belachelijke te trekken en hier te delen. Volgens mij ben je óf te lang weg geweest óf compleet wereldvreemd om het hier nog ooit te kunnen begrijpen, laten we het daar maar op houden... En dat jij een simpel volksvermaak als een Sugar Lee Hooper 'verschikkelijk' vindt dat kan, mijn smaak is het ook niet. Maar dan nog; who the fuck cares??
    2 points
  16. Dat varieert nogal, eigenlijk is daar geen pijl op te trekken. De ene keer rijd je twee jaar lang zonder problemen tussen alles door, de andere keer sta je drie keer in een half jaar aan de kant. Met name in Frankrijk zit er bij de grotere péages op de snelwegen altijd wel een politiepost. Daar zijn er dus nogal wat van. Dan staat men wel eens -ergens op de dag- bij zo'n péage het (vracht)verkeer op te vangen en te controleren. Daarnaast zijn er ook bepaalde 'beruchte' trajecten waar erg veel gecontroleerd word, bv. de A31 tussen Metz en Nancy, de N10 tussen Poitiers en Bordeaux en zo zijn er nog wel een paar. In België heb je ook een paar van die heikele punten: bij Nivelles is veel controle, tussen Habay en Arlon is ook zo'n stukje waar je met een beetje pech met de douane mee mag. Ook die controleren op het rijtijdenbesluit, al denkt men wel eens van niet Als je wekelijks -soms meerdere keren- deze trajecten of punten passeert van -en naar Frankrijk en de rest van de week over die Franse wegen rijd, dan is de kans op controle veel hoger dan hier in Nederland. De laatste keer dat ik in Nederland controle heb gehad is 24 jaar geleden volgens mij. Dat verklaart dus waarom ik zo af en toe controle heb onderweg. Als ik voor mezelf moet spreken is de laatste controle toevallig vorige week maandag bij de péage Arras geweest, de keer daarvoor in november bij de peage Toul. Ze zijn best schappelijk die Fransen, meestal zien ze best wat door de vingers. Precies zo je jezelf opstelt, een klein beetje de taal spreken kan ook nog wel eens helpen. In Duitsland tref ik dan nog wel eens ADR-controle wanneer ik naar Griekenland moet. Die tanketikettering op een tautliner wekt nieuwsgierigheid op bij de verkeerspolitie en BAG. Maar ook daar nog nooit problemen gehad. Vorig jaar juni werd ik eraf gehaald in Regensburg voor ADR controle. Papieren etc. ingeleverd bij de agent, zijn collega kwam de vracht zelf inspecteren. Toen hij mij zag herkende hij mij van een controle enkele maanden terug en vroeg of ik "wieder nach Griechenland, das land von die sonnenschein" ging met m'n tanks? Ik bevestigde dat, hij liep direct naar het busje, ik kreeg de hele handel terug en hij wenste me "güte fahrt". Zonder iets gecontroleerd of bekeken te hebben. Het valt dus allemaal best mee. De fabels en de grote verhalen onderweg dat je voor twee minuten te lang rijden € 2500,- afrekent en achter iedere boom de Gendarme met een lasergun ligt moet je gewoon naar het rijk der fabelen verwijzen.
    1 point
  17. Ger was dus duidelijk niet in staat om “nee” te zeggen. Getuige de rechtszaken die hij tegen zijn werkgever gevoerd heeft
    1 point
  18. Precies, grote poppekast. Maar verder ga ik je maar niks vertellen want dat vind je toch weer een complot. enne wat betreft dat vertrouwen in de politiek en de nieuwszenders. A, nee’ laat maar want das ook een complot🤣🤣
    1 point
  19. Dus, omdat je een naam noemt die hier zelf flink gepromoot heeft om alles wat een ander leuk vind wil te laten verbieden speel je op de man? komop Maarten, geniet Grr hier boven natuurlijke bescherming ofzo?
    1 point
  20. Wat ik hier zeg heeft Ger zelf geschreven hier als ik daarmee op de man speel is dat zeker niet de bedoeling. Ger is altijd heel duidelijk geweest over wat zijn ideale wereld was. Ook is het al jaren duidelijk dat hij daar niet veel medestanders in vond. Dus ik vind zeker niet dat ik op de man speel.
    1 point
  21. Sorry daarvoor: ik had beter kunnen schrijven" dat iedereens mening telt".
    1 point
  22. Dat is een andere kwestie dan hetgeen wat Steenhaas in zijn voorbeeld stelde. In jou geval zou je na je dagelijkse/wekelijkse rust één minuutje rijden, 15 pauze maken en dan bv. 4 uur rijden om vervolgens 30 minuten pauze te maken en dan weer 4½ uur gaan rijden. Puur theoretisch zou dit kloppen, echter; je rijd dan 4 uur -30 pauze- 4½ uur = 8½ uur met 30 minuten pauze. Je blok van 45 pauze binnen 5.15 uur klopt dan niet meer. Op deze manier is het aan mij uitgelegd door mensen die zelf een hoop gedoe hebben gehad vanwege 'te weinig pauze binnen het blok van 5.15 uur'. Mede door het gebruik van de mogelijkheid zoals in jou voorbeeld. Ik blijf erbij dat na de tweede pauze van 30 minuten een nieuwe rijperiode aanvangt, ongeacht hoeveel rijtijd er tussen de eerste 15 min. en tweede 30 min. zit. Op de manier van 1 minuut rijtijd en dan pauze maken kan ik me voorstellen dat zoiets vragen oproept, het moet uit te leggen zijn.
    1 point
  23. De frequentie m.b.t. transportcontroles in Frankrijk en België ligt inderdaad een stuk hoger dan hier in Nederland. Alleen kun jij dat niet weten, je komt er nooit...
    1 point
  24. D'r zijn er inderdaad legio die op die manier te werk gaan. Maar ik heb ook al begrepen dat dit lang niet meer altijd door de instantie geaccepteerd wordt en dat het dan gewoon gerekend word als te kort rustpauze genomen.
    1 point
  25. Zeker niet. Allemaal complotten . Ga ik mijn energie niet insteken🙋‍♂️
    1 point
  26. Ander voorbeeld dan> Het komt voor dat een chauffeur s,morgens zijn pas in de tacho stopt na zeg maar 12 uur rust en dan een rondje over de werf rijdt ( 1 minuut ) en dan naar de koffie gaat. Na 15 minuten vertrekt hij en dan hoeft hij na 4,5 uur rijden maar een half uurtje rust te maken. Ik doe dit dus nooit, maar weet dat het voor komt. Maar dan kan hij toch beter na dat hij zijn pas in de tacho stopt deze ff 1 minuut op werken zetten en dan 15 minuten op rust. Hij heeft dan 1 minuut gewerkt en dan 15 minuten pauze zodat hij na 4,5 uur maar weer dat half uurtje hoeft te staan. Ik verklaar ze meestal voor gek als ze s,morgens voor het laden al een kwartiertje tijdens wachten proberen te maken, want dan hoeft men nog maar een half uurtje na 4,5 uur. vind het wel lekker om gewoon 3 kwartier te maken, maarja sommige haast haast. Plus dat er per dag minimaal 3 kwartier pauze af gaat.
    1 point
  27. Heb je het hele artikel wel gelezen?
    1 point
  28. er zijn ook chauffeurs die het nog een mooi vak vinden. en die nog wel redelijk met de regels kunnen werken. en die het allemaal niet zo donker in zien zoals u dat doet. maar weleens gedacht ik ga een ander vak kiezen dan ben ik van het gezeik af? en momenteel is die keuze heel groot want heel veel bedrijven zoeken personeel.
    1 point
  29. Omdat je nog wel eens wat van andermans werk kan leren. Geen vracht of vrachtwagen combinatie is het zelfde dus wie weet leer ik na zoveel jaar nog wat bij van een ander. Daar is een chauffeursforum toch voor?
    1 point
  30. Achja, soms komt men er op latere leeftijd pas achter dat men al jaren naar de verkeerde kapper gaat. Niet vanwege de knipkunsten maar vanwege de spiegel.
    1 point
  31. Ik ja! Je mankeert toch niks aan je ogen, of wel soms?
    1 point
  32. in februari toch nog gedacht ik kijk nog een beetje om me heen, en kwam toen hier terecht eerste maanden op een SSC gereden en nu deze nog gekregen.
    1 point
  33. Ik vond het gewoon te belangrijk om niet te delen
    1 point
  34. Tot diep in de nacht struin je de verste uithoeken van ons www af om informatie bij elkaar te schrapen en een artikel wat je zo krijgt aangerijkt niet.... Dan niet
    0 points
  35. Wat doe je jezelf aan? Je moet wel veel hobby. Of heel veel slechte werkgevers getroffen hebben om na je pensioen in deze kut beroepsgroep nog door te willen gaan. Toch?
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden