[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Blaastest


Marnix

Recommended Posts

  • Forumlid

Naar aanleiding van een ander topic, waarin Freddie vertelde over een blaasapparaat in vrachtauto's waarin hij reed:

......

je zet de auto op kontakt en moet dan blazen, is de meting goed dan kun je starten.

ergens tussen 30 en 60 minuten na het starten begint de tester opnieuw te piepen, nu moet je opnieuw blazen. ( ja onder het rijden)

is de meting weer goed dan houd hij de rest van de dag zijn gemak.

alleen als je meer dan anderhalf uur stilstaat moet je opnieuw blazen!

Ik zou niet zo blij zijn met een werkgever die z'n personeelsleden zo wantrouwt.

Bovendien moet je als beroepschauffeur ook gewoon blazen bij reguliere alcoholcontroles (vorige week zaterdag om 3:00 nog gehad). En neem van mij aan, als ik boven de limiet m'n werkdag begin, dan ga ik de dag niet schadevrij doorkomen.

Over zo'n tester, zou je die in de maling kunnen nemen? Voor het stappen blaas je even 2 ballonnen vol. Niet dichtknopen, maar even een klemmetje erop. De volgende ochtend de twee ballonnen mee in de auto. En als je moet blazen, hang je gewoon even een ballon aan het blaasstuk. Niet dat ik het ooit zal gebruiken natuurlijk, maar vraag me gewoon af hoe waterdicht het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en voor de bijdehandjes onder ons, waarommoet je na ca 45 minuten nog eens blazen onder het rijden???

juist ja zoadat je nuchtere collega dat niet kan doen.

tenzij je een nuchtere bijrijder hebt natuurlijk :ja::D

Bedankt voor de uitleg! Het idee van de tweede keer blazen was me duidelijk inderdaad.

Als je dronken aan het werk wilt, moet je wel even je zoontje van 4 meenemen om te blazen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
idd breur LOL

Nou ja, jij hebt zo'n ding in je cabine. Maar mag je wel pielen aan zo'n ding tijdens het rijden? Je mag toch helemaal niets meer doen tijdens het rijden?

En als je die klik negeert een paar keer,omdat je net een genevertje aan je mond zette, slaat dan de motor af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Naar aanleiding van een ander topic, waarin Freddie vertelde over een blaasapparaat in vrachtauto's waarin hij reed:

Ik zou niet zo blij zijn met een werkgever die z'n personeelsleden zo wantrouwt.

Bovendien moet je als beroepschauffeur ook gewoon blazen bij reguliere alcoholcontroles (vorige week zaterdag om 3:00 nog gehad). En neem van mij aan, als ik boven de limiet m'n werkdag begin, dan ga ik de dag niet schadevrij doorkomen.

Over zo'n tester, zou je die in de maling kunnen nemen? Voor het stappen blaas je even 2 ballonnen vol. Niet dichtknopen, maar even een klemmetje erop. De volgende ochtend de twee ballonnen mee in de auto. En als je moet blazen, hang je gewoon even een ballon aan het blaasstuk. Niet dat ik het ooit zal gebruiken natuurlijk, maar vraag me gewoon af hoe waterdicht het is.

Tja, zo de waard is vertrouwd ie zijn gasten.:eek::eek::eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben uitgenodigd door de europeese road safety councel om een samenkomst bij te wonen in Brussel waar men de alcolocks verder gaat bespreken.

In zweden zijn ze al ingevoerd op alle voertuigen onder controle van de Staat

Hieronder mijn uitnodiging

Safe and Sober Talk in the European Parliament on 6 October 2010, 12:00 -14:30

Alcolocks: a life saving technology

In 2007 ETSC started a campaign on drink driving, called Safe and Sober. The objective of this activity is to raise awareness amongst policy makers, the private sector as well as key opinion leaders for a systemic approach to reduce alcohol misuse in road transport, especially in commercial and passenger road transport.

Alcohol interlocks have became an important tool of the national strategy on reducing deaths from drink driving in several Member States, yet, we are far from a co-ordinated approach at the EU level, which could be beneficial for all EU countries. This event jointly organised by the MHF and the ETSC is an occasion to discuss the role of alcohol interlocks in the new EU road safety strategy for 2011-2020. It will be held on the 6th of October 2010 in the European Parliament, in Brussels.

The event is organised as a seated lunch at the private Salon of the Member's restaurant and co-hosted by MEPs Anna Hedh and Dieter-Lebrecht Koch.

The agenda with registration details in the attachment.

Best regards,

Vojtech Eksler

Policy Analyst

European Transport Safety Council

e-mail:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik zou niet willen werken bij een werkgever die zijn personeel niet vertrouwd.

ja die gedachte had ik ook in eerste instantie.

maar denk er eens wat verder over na, dan kom je mischien wel op een andere gedachte.

kijk mij maakt het geen ene moer uit of er een alcoholslot in zit of niet.

dat komt omdat ik in principe niet drink als ik moet rijden!

dat heb ik nooit gedaan en zal ik ook niet doen.

het bekende pilsje bij het eten, ach ja soms maar vaker niet dan wel.

ik ben geen bartype, dus dat scheelt ook weer.

ik drink wel eens een pilsje voor ik de bedstee in kruip maar nooit meer dan 2 halve liters.

en ach ja we worden toch al aan alle kanten gecontroleerd, via gps, black box, en carrierweb systemen.

men weet precies waar je uithangt, dus gevolgd word je toch wel.

het is een trend aan het worden en sommige opdrachtgevers eisen het.

ook vinden opdrachtgevers het een geruststellende gedachte dat degene die voor hun transporteert dit ook alcoholvrij doet.

kan namelijk heel goed gebruikt voor marketing en reclame doeleinden.

kijk dat we gecontroleerd worden onderweg is nu wel algemeen geaccepteerd, dan kan dit er ook wel bij.

ik zit er niet mee, en soms omdat het nieuw is levert het ook voordeel op.

zo werd ik onder munchen gecontroleerd en de man van de bag zag het apparaat en vroeg me wat het was.

ik vertelde hem dat en hij haalde gelijk zijn collega's erbij, ze hadden er al wel van gehoord maar nog nooit een gezien.

kijk dan heb je gesprekstof en word er verder nergens meer naar gekeken, en dat was prettig want me kaart was verrot! :D

maar het is een trend in europa, en zolang er nog wekelijks chauffeurs gepakt worden met teveel alcohol op, die ongevallen veroorzaken, word de roep om dit soort dingen alleen maar groter.

ik verwacht dan ook dat het binnen een paar jaar gewoon verplicht word gesteld.

dan ook gelijk even in bouwen bij de buitenlandse vrachtwagens. En ik wijs niet gelijk 1 land aan (p....):zegtniets::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Freddie heeft gelijk ze gaan komen, op de door mij vernoemde vergadering is een van de sprekers de grote baas van Volvo.

Ik heriner mij een gevalletje van een chauffeur die op de boot een paar pilsjes genomen had en de volgende morgen een ongeval had.

Zijn blaastest was positief en hij moest voor de rechtbank verschijnen, gelukkig had het OM een paar foutjes gemaakt en werd hij vrijgesproken.

Als het echter verkeerd gegaan was had de verzekering de schade niet gedekt en had zijn baas voor alle kosten moeten opdraaien, de baas had die uiteraard op de chauffeur verhaalt en de chauffeur had alles waar hij zijn leven lang voor gewerkt heeft kwijtgeraakt.

Verzekeraars en verantwoordelijke werkgevers zullen zondermeer het SAFE and SOBER project steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

je zet de auto op kontakt en moet dan blazen, is de meting goed dan kun je starten.

ergens tussen 30 en 60 minuten na het starten begint de tester opnieuw te piepen, nu moet je opnieuw blazen. ( ja onder het rijden)

is de meting weer goed dan houd hij de rest van de dag zijn gemak.

alleen als je meer dan anderhalf uur stilstaat moet je opnieuw blazen!

Dom apparaat dus, want binnen een uur kan een mens ook wel zoveel drinken zodat hij onder invloed raakt:ja:

Oké, nu zijn er wel niet veel mensen die in zijn/haar pauze zich gaan vol gieten met alcohol maar in principe zou 't kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

op zich een mooi initiatief natuurlijk,zo een alcohol slot.

Maar onder het motto"gelijke monniken,gelijke kappen moet men dit ook invoeren bij,trein machinisten,piloten ,stuurmannen van zee en binnenvaartschepen,operators van energiecentrales,mensen die belangrijke beslissingen nemen in overheids dienst zoals gemeente,provinciale en rijks ambtenaren.

ook zij komen wel eens in de verleiding om een glaasje te drinken en als zij een fout maken,wel of niet door alcohol, kunnen de gevolgen ook ernstig zijn.

Het is m.i. een ieders eigen verantwoording om wel of niet wat te nuttigen en ieder dient de gevolgen zelf te dragen.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
op zich een mooi initiatief natuurlijk,zo een alcohol slot.

Maar onder het motto"gelijke monniken,gelijke kappen moet men dit ook invoeren bij,trein machinisten,piloten ,stuurmannen van zee en binnenvaartschepen,operators van energiecentrales,mensen die belangrijke beslissingen nemen in overheids dienst zoals gemeente,provinciale en rijks ambtenaren.

ook zij komen wel eens in de verleiding om een glaasje te drinken en als zij een fout maken,wel of niet door alcohol, kunnen de gevolgen ook ernstig zijn.

Het is m.i. een ieders eigen verantwoording om wel of niet wat te nuttigen en ieder dient de gevolgen zelf te dragen.

Groeten Peter

Ik denk dat wij hier ietwat weglopen van het safe en sober principe het is in eerste instantie om het rijden met een slok op te voorkomen, het is niet specifiek op de vrachtwagen chauffeur gericht in Sweden is het ingebouwd in alle voertuigen onder controle van de staat, van de motorfiets van de politie tot de rupskraan in de constructie. Men is nu bezig om dit door te voeren naar alle bedrijven die werk uitvoeren voor de staat.

Ik kan uiteraard niet voor iedereen spreken maar ik heb zelf regelmatig een glaasje of tig gedronken in de avonduren en ben de volgende morgen weer gewoon gaan rijden.

De wetgever heeft dit nu verboden en op zich zelf is dit nog niet zo slecht, het is op zeker veiliger.

Als vakmensen zouden wij dit programma moeten steunen het zal ons imago zeker geen kwaad doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat wij hier ietwat weglopen van het safe en sober principe het is in eerste instantie om het rijden met een slok op te voorkomen, het is niet specifiek op de vrachtwagen chauffeur gericht in Sweden is het ingebouwd in alle voertuigen onder controle van de staat, van de motorfiets van de politie tot de rupskraan in de constructie. Men is nu bezig om dit door te voeren naar alle bedrijven die werk uitvoeren voor de staat.

Ik kan uiteraard niet voor iedereen spreken maar ik heb zelf regelmatig een glaasje of tig gedronken in de avonduren en ben de volgende morgen weer gewoon gaan rijden.

De wetgever heeft dit nu verboden en op zich zelf is dit nog niet zo slecht, het is op zeker veiliger.

Als vakmensen zouden wij dit programma moeten steunen het zal ons imago zeker geen kwaad doen.

Het is een typisch Scandinavisch verschijnsel,alcohol en de bestrijding daarvan.

in Denemarken wat minder maar Zweden en noorwegen lopen hier voorop.

En weet je waqt mij opviel toen ik voor het eerst in Noorwegen kwam,in 1975 ofzo?????

dat er daar zo veel ECHT dronken mensen rond liepen,echt helemaal laveloos,van god los zeggen ze bij ons.

Wij stonden het weekend ,van vrijdag tot zondagavond over in de haven van Oslo en toen we om 10 uur s'morgens de stad in gingen konden wij er net een voor de tram wegtrekken,sávonds in een spisehus weer een die tegen de grond ging,dus niet aangeschoten,nee laveloos.

En als je dan naar Italie,Spanje en Frankrijk rijdt,waar in het allerkleinste barretje minstens 20 soorten sterke drank op de bar staan ,en daar nog nooit een echt dronken mens gezien hebt ga je je toch afvragen waarom al die restricties tegen alcoholgebruik daar niet werken.

Verder is het natuurlijk ook zo dat bedrijven zoals Volvo ons willen laten zien waartoe ze allemaal in staat zijn op technisch gebied.

Begrijp me goed,ik heb,net als jij(en vele anderen hier)ook wel eens een slok genomen en dan s,morgens weer weg en wil dat helemaal niet goed praten,maar als deze ontwikkelingen doorgaan lopen de chauffeurs over 50 jaar allemaal met een USB aansluiting in hun rechteroor en kunnen ze inpluggen aan het alcohol slot en de digitale tachograaf.

Dan hoeven deze individuen niet meer na te denken,dat doet de computer dan voor hun,deze kan dan ook zien of je je jaarlijkse kwantum bekeuringen al betaald hebt en dat kan dan ook gelijk van je loon ingehouden worden.

Beter is het de alcoholcontroles te intensiveren en de boetes te verhogen,weet je hoe dikwijls ik gecontroleerd ben op alcohol in de meer dan 40 jaar dat ik rijdt???

twee keer in Frankrijk en een keer in NL,vorige week toevallig in Hilversum bij het verlaten van het Mediapark.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beter is het de alcoholcontroles te intensiveren en de boetes te verhogen

Heb je helemaal gelijk in, behalve dat ze geen boetes meer moeten gaan geven. Ik roep al jaren dat een beroepschauffeur met teveel alcohol in zijn bloed, zijn rijbewijs moet kwijtraken voor langere tijd! Maar dat is mijn mening natuurlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet het peter,

ik heb net een email ontvangen van een van mijn vrienden die mij verteld dat de grootste bus ondernemer in Engeland ( National Express ) na een zwaar ongeval hun hele vloot heeft laten uitrusten met alcolocks.

Ik denk dat wij de techniek niet kunnen tegenhouden, toen ik begon hadden wij geen slaapkabines en containers waren een nieuwe uitvinding, de zaak moest gebeld worden uit een telefooncel en wij hadden een tachograaf met een kaart voor de hele week, daarbovenop moesten wij het werkboekje bijhouden.

Onze industrie komt dagelijks met nieuwe snufjes, niet alles is in het belang van de chauffeur, maar de slaapkabine was ook niet in ons belang.

wij zullen er mee moeten leven totdat wij met pensioen gaan.

mvg dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
op zich een mooi initiatief natuurlijk,zo een alcohol slot.

Maar onder het motto"gelijke monniken,gelijke kappen moet men dit ook invoeren bij,trein machinisten,piloten ,stuurmannen van zee en binnenvaartschepen,operators van energiecentrales,mensen die belangrijke beslissingen nemen in overheids dienst zoals gemeente,provinciale en rijks ambtenaren.

ook zij komen wel eens in de verleiding om een glaasje te drinken en als zij een fout maken,wel of niet door alcohol, kunnen de gevolgen ook ernstig zijn.

Het is m.i. een ieders eigen verantwoording om wel of niet wat te nuttigen en ieder dient de gevolgen zelf te dragen.

Groeten Peter

Weet iemand hier hoeveel procent van de beroepschauffeurs met te veel op achter het stuur zitten, en het percentage van alle andere automobilisten die met een slok teveel op gaan rijden?

Waarom deze regel alleen voor beroepschauffeurs in stellen. Ook een vertegenwoordiger die na de vrijdagmiddagborrel op de zaak naar huis rijdt, of neem maar gewoon iemand die na een avondje stappen, te veel op heeft, ZIJ ALLEN KUNNEN ONGELUKKEN MET DODEN EN GEWONDEN VEROORZAKEN!!!!!!!!!!!!!!!

Dus, als de EU deze regel wil invoeren, doe dat dan voor iedereen die van de weg gebruik maakt. Of denk ik nu te simpel???????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De rede dat je een 2x moet blazen tijdens het rijden is mij inmiddels duidelijk maar wat als blijkt dat je percentage dan te hoog is??? Heb je dan een bepaalde tijd om de auto aan de kant te zetten of wat???

Ja vraag ik me ook af,want je kan een vrachtwagen niet zomaar op de autobaan stilzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Weet iemand hier hoeveel procent van de beroepschauffeurs met te veel op achter het stuur zitten, en het percentage van alle andere automobilisten die met een slok teveel op gaan rijden?

Waarom deze regel alleen voor beroepschauffeurs in stellen. Ook een vertegenwoordiger die na de vrijdagmiddagborrel op de zaak naar huis rijdt, of neem maar gewoon iemand die na een avondje stappen, te veel op heeft, ZIJ ALLEN KUNNEN ONGELUKKEN MET DODEN EN GEWONDEN VEROORZAKEN!!!!!!!!!!!!!!!

Dus, als de EU deze regel wil invoeren, doe dat dan voor iedereen die van de weg gebruik maakt. Of denk ik nu te simpel???????????????

Zoals gewoonlijk is het antwoord simpeler dan je denkt:

Vrachtwagen(chauffeurs) zijn ondingen die we met zijn allen moeten tegenwerken! Het bekt zo leuk om vanuit het ministerie of vanuit het parlemant te blaten dat we er met zijn allen wat aan moeten doen....Dus installeren die meetapparatuur!

Politiek zelfmoord indien ze dat op ALLE verkeersdeelnemers gaan toepassen...

En, he.... die chauffeurs zijn toch halve criminelen....?

Wat het probleem hier in Noorwegen aangaat: Hoewel ze het niet beseffen heeft de gemiddelde noorse bestuurder in Noorwegen geen alcohol nodig om bezopen te rijden...

Zelfde gezeik als je begint over softdrugs.... Zeggen ze in koor dat er in NL een drugsprobleem heerst..... Maar in Oslo zie je ze op straat liggen creperen met de naald nog in de arm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals gewoonlijk is het antwoord simpeler dan je denkt:

Vrachtwagen(chauffeurs) zijn ondingen die we met zijn allen moeten tegenwerken!

En, he.... die chauffeurs zijn toch halve criminelen....?

Ok, wordt er in Noorwegen ook zo over ons gedacht?

Wat zou er gebeuren als er in heel Europa eens een week geen enkele truck de straat op gaat. Zouden ze ons dan nog zo zien.

Helaas,hehaas zullen we dat nooit voor elkaar krijgen, maar het zou het algemene beeld over vrachtwagenchauffeurs zeker veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden