[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Deur valt op slot en jij staat buiten in de kou.


JP eastway

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoi,

Hoewel ik zelf met een DAF rijd, hier even wat over een (typische?) Volvo FH-kwaal:

In de afgelopen twee weken heb ik het toevallig twee keer meegemaakt dat ik naast een Volvo FH stond, waarvan spontaan de deuren op slot vielen, met draaiende motor, terwijl de chauffeur buiten in de kou stond.

Jaren geleden reed ik ook Volvo en toen werd ik er al door een collega voor gewaarschuwd dat dit kon gebeuren. Ik liet dus altijd als ik eraan dacht, het raam op een kier open, zodat ik dan als het zou gebeuren, in ieder geval zelf de deur gemakkelijk open zou kunnen maken.

Maar je kunt natuurlijk ook een reservesleutel in je zak stoppen:rolleyes: of onder je bumper plakken (dat deed een collega van me).

Het waren wel allebei oude types FH, hopelijk is het bij de nieuwe types geen probleem meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

klopt, bij ons hebben zo ook FE´s en dat is nog erger. Velen die bij ons een vaste wagen hebben ook de reserve sleutel bij zich(sommige nemen hem ook mee nar huis).Dacht dat het bij de allernieuwste VOLVO´s verholpen. Vorige week ook bij mijn gebeurt,maar ik had de reserve sleutel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Hoewel ik zelf met een DAF rijd, hier even wat over een (typische?) Volvo FH-kwaal:

In de afgelopen twee weken heb ik het toevallig twee keer meegemaakt dat ik naast een Volvo FH stond, waarvan spontaan de deuren op slot vielen, met draaiende motor, terwijl de chauffeur buiten in de kou stond.

Jaren geleden reed ik ook Volvo en toen werd ik er al door een collega voor gewaarschuwd dat dit kon gebeuren. Ik liet dus altijd als ik eraan dacht, het raam op een kier open, zodat ik dan als het zou gebeuren, in ieder geval zelf de deur gemakkelijk open zou kunnen maken.

Maar je kunt natuurlijk ook een reservesleutel in je zak stoppen:rolleyes: of onder je bumper plakken (dat deed een collega van me).

Het waren wel allebei oude types FH, hopelijk is het bij de nieuwe types geen probleem meer.

Zoiets heb ik jaren geleden wel eens met een Deen meegemaakt, op de grens Rekkem.

Bar koud, en hem overkwam hetzelfde!

Hij had echter een reservesleutel in het zijkastje, en die hebben we met z'n 3-en geforceerd, wat ook niet makkelijk gaat.

Gevolg, een kapot deurtje, maar wel iemand die zijn wagen weer in kon.

Overigens stond hij er op, dat wij 10 euro aan namen van hem.

Iets wat van mij echt niet hoeft, maar hij was zo blij met de hulp!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoi,

Hoewel ik zelf met een DAF rijd, hier even wat over een (typische?) Volvo FH-kwaal:

In de afgelopen twee weken heb ik het toevallig twee keer meegemaakt dat ik naast een Volvo FH stond, waarvan spontaan de deuren op slot vielen, met draaiende motor, terwijl de chauffeur buiten in de kou stond.

Jaren geleden reed ik ook Volvo en toen werd ik er al door een collega voor gewaarschuwd dat dit kon gebeuren. Ik liet dus altijd als ik eraan dacht, het raam op een kier open, zodat ik dan als het zou gebeuren, in ieder geval zelf de deur gemakkelijk open zou kunnen maken.

Maar je kunt natuurlijk ook een reservesleutel in je zak stoppen:rolleyes: of onder je bumper plakken (dat deed een collega van me).

Het waren wel allebei oude types FH, hopelijk is het bij de nieuwe types geen probleem meer.

Ik heb bij Ger Bas 2 volvo's FH 12 nieuw gekregen en aan hun eind gebracht,+1.000.000 km, de eerste was een BD kenteken,1996 en de tweede een BL kenteken uit 2001.

De door jouw beschreven problemen heb ik met een Volvo nog nooit meegemaakt,ook nooit gehoord van een van mijn Volvo rijdende collega's bij Bas,en we hadden er zat aan t rijden daar.

Ik moet er bij vermelden dat dit dus Volvo's van de eerste generatie waren,dus met de ovale koplampen boven de bumper,hoe het met de nieuwere gaat weet ik niet.

Wel hadden wij een Scania met kuren,je kon toen nog de frontklep van buitenaf openen en een massadraad door verbinden.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Eerder stond ik nooit zo stil bij dit probleem, totdat je het steeds weer opnieuw ergens tegenkomt.

Zo wie zo heb ik eigenlijk altijd de auto op slot met laden en lossen; ook op eigen terrein.

De laatste tijd heb ik me aangewend om bij korte afwezigheid met draaiende motor (melden aan een intercom, klep open doen etc.) óf het raam helemaal open te laten, óf de deur maar half in het slot te doen. Kom je tenminste je hok weer in;)

Het is me nog nooit overkomen gelukkig, maar hoef het ook niet mee te maken eigenlijk:nee:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat mij wel overkomen is,en verschillende andere collega's ook,is het volgende:

In de tijd dat ik voor Hooijen charterde ,dat was in 1974 ofzo,had ik een M.A.N.en om deze auto op slot te zetten kon je van binnenuit de klink naar beneden drukken of de buiten kant met de sleutel afsluiten,,,simpel.

Maar,,,,als je de bijrijderskant met de sleutel op slot had gedaan kon je die van binnenuit gewoon openmaken met de deurklink,maar hij bleef op slot als je de deur dichtdeed.

Moet je je voorstellen:je ligt in je kratje en midden in de nacht moet je pissen,je doet van binnen de deur open en stapt uit,je doet die deur dicht of hij valt dicht,,,,en daar sta je dan in je pendekkie,,jij buiten en de deuren allebei op slot.

Ik heb toen het tochtraam eruit kunnen wringen maar heb gelijk maar een reservesleutel ergens onder de grille verstopt.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb het ook gehad met een scania, dichtst biizijnde dealer gebeld, en die kwam met het advies alvorens hij langs zou komen om het eerst even voorzichtig met een schroevendraaier te proberen! En met succes, zonder ook maar iets te forceren! Echt heel simpel open te maken zo,n Scania:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu met de DAF heb ik altijd de afstand bediening van de sloten in mijn zak, zodat ik de deur altijd van slot kan halen.

Heb je dan ook reserve batterijen op zak Dolf ?

Een collega van mij is er achter gekomen dat die afstandbediening het ook kan begeven inderdaad met de sleutel in contact en de deur op slot :D

Zelf heb ik die afstandbediening ook altijd bij mij en tevens een reservesleutel bij laten maken die ik altijd bij mij heb .:ok:

Inderdaad dat van die cabine kantelen werkte altijd ......tot we met automaatjes gingen rijden toen was opeens dat gat dicht :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een paar maanden geleden;

Ik kom aanrijden bij de betoncentrale van Mebin in Eindhoven, om hier een vrachtje zand in de bunker te lossen ( smal pad en een steile oprit ).

Een uurtje ervoor had een wagen van Dikker Valkenswaard voor mij in de groeve geladen, ook met bestemming Mebin, dus ik stond er al van te kijken dat hij er nog was, ( die chauffeur is laten we zeggen nogal gemotiveerd ;)). Hij staat op de oprit van de bunker en loopt langs z'n wagen heen, als ik er aan kom rijden.

Nauwelijks sta ik stil of hij heeft mij gezien en komt meteen naar me toe.

"Nou hèk 'n vet probleem jonge" ( Nu heb ik een groot probleem), is zijn openingszin.

Ik :Vertel.

Hij: Deur is op slot gevallen.

Ik: En nou? Baasje bellen, of ( als grap bedoeld) steek er hier een straatklinker uit en door de raam ermee.

Affijn m'n telefoon aan hem uitgeleend en ondertussen bij de molenbaas van de Mebin naar binnen gelopen voor een bak koffie en even de stand van zaken te bespreken.

Komt de chauffeur van Dikker daar ook het kantoor op en zegt dat z'n baas zelf aan het rijden is maar dat de eega van Mr. Dikker zo zal bellen.

Even later gaat mijn telefoon,(die zat nog in de jaszak van de chauffeur van Dikker) en hij neemt 'm op.

Mr. Dikker himself..... Met de mededeling dat z'n vrouw nog in d'r pyama rondloopt, niet weet waar de Mebin is en zonder opgemaakt te zijn ècht niet naar buiten gaat :D.

Kortom, dat gaat nog wel een stief kwartiertje duren.

De molenbaas, die dit allemaal gehoord had, begon al wat witjes weg te trekken.

"Ja maar ik moet dadelijk wèl zand hebben, want anders val ik stil."begon hij al.

Chauffeur van Dikker loopt weg en de molenbaas gaat met onze opdrachtgever bellen.

( van Nieuwpoort in Gouda ).

Nou ik zak eens lekker onderuit daar in die luie bureaustoel, en begin maar aan het Eindhovens Dagblad.

Even later belt de planner van van Nieuwpoort, ( die natuurlijk gebeld heeft met Dikker), met de boodschap dat desnoods de chauffeur van Dikker z'n raam er maar uit moet slaan,maar dat de show moet doorgaan.

"Ga jij dat even tegen hem zeggen " zegt de molenbaas tegen mij.

"Nou, doe jij dat zelf maar" zeg ik. "want dat zei ik straks al tegen hem, en toen verklaarde hij mij voor gek".

Nou de molenbaas naar buiten, ik erachteraan :D, en m'n 2e goede daad van die dag, ( 1e was het uitlenen van de telefoon), het geheel belangeloos ter beschikbaar stellen van mijn hamer......

Taaie raampjes hoor in zo'n Renault, na een keer of 7 was het toch gebeurd, rinkel de kinkel, daar ging z'n zijraam.

Moraal van dit verhaal:

Een paar dagen naderhand vertelde ik dit verhaal aan onze monteur, en die maakte mij zeer ongerust toen hij zei dat hij dit bij diverse wagens bij ons ( allen Volvo's zijnde), ook al had mee gemaakt , en dat er welliswaar nog geen ramen waren gesneuveld, maar dat er met de servicebus zo al honderden kilometers waren afgelegd, om ergens een deur te gaan openen.

Voor mijn gemoedsrust meteen maar een sleutel besteld, en ergens op een plaats verstopt waar ik zonder gereedschap te gebruiken bij kan komen.

Gr. Koos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi verhaal Koos,dit is de dagelijkse praktijk waar we mee te maken hebben.

Vooral als het je collega overkomt en dat jij het weet te voorkomen.:D:D

Geen beter vermaak dan leedvermaak.

Vooral de reactie van baas Dikker dat z'n vrouw echt niet onopgemaakt de deur uitgaat.LOLLOLLOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo'n dikke 20 jaar geleden is het mij ook overkomen met een MAN 19.362.

Het leuke van die wagen was dat je de cabine dan kon kantelen en via het gat waar de versnellingspook de cabine in gaat kon je de sleutel uit het contact halen en de deur weer open maken.

Nu met de DAF heb ik altijd de afstand bediening van de sloten in mijn zak, zodat ik de deur altijd van slot kan halen.

Dan had je al geluk Dokus ,dat die auto een versnellingspook had,die waar ik toen mee reed was een 16-230 en die had een stuur versnelling en dus geen gat waarmee je bij t contact kon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb in de loop der jaren ook wel wat trucjes geleerd om deuren open te kunnen maken zonder sleutel

(met minimale schade),

maar die ga ik echt niet op het internet zetten.

voor daf en mercedes: stuur maar een pb.

iedereen kan meelezen, dus ook degenen die onuitgenodigd een bezoekje willen brengen aan de cabine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je een stripje ijzer hebt heb je een Volvo binnen 1 minuut weer open. Ik spreek uit ervaring :ja:

Leg eens uit? eventueel via pb.

Zelf ook al 2 x buiten m'n volvo gestaan voor jan l*l.

Heb me laten vertellen dat het met statische elektriciteit heeft te maken, voor al met koud weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die ellende heb ik ook wel eens gehad met een volvo.

Als je onder het rijden op de afstandbediening drukt doet ie niks, tot je uitstapt en de deur dicht gooit, dan trekt ie hem alsnog op slot.

Ik stond gelukkig vlak bij de zaak dus de reserve afstand bediening was er zo:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden