[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

salaris


erikjee

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een omscholing naar vrachtwagenchauffeur. Momentaan volg ik de C opleiding waarnaa ik CE en adr en tank wil doen. Kan iemand mij aangeven wat het gemiddelde salris van een binnenlandse and internationale chauffeur is exlusief en inclusief gemiddelde onrgelmatigheidstoeslag.

Wanneer val je in fuctieschaal F /G/H.

Groet,

erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Eigenwijs volkje Chauffeurs!  Die 48u komen, zoals al honderd keer verteld is van onze Franse collega's .

Die gasten reden voor vast geld en kregen door die 48u een geweldige loonsverhoging.

70u werken of 48u voor de zelfde centen.

En inderdaad wij werden er niks beter van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Eigenwijs volkje Chauffeurs!  Die 48u komen, zoals al honderd keer verteld is van onze Franse collega's .

Die gasten reden voor vast geld en kregen door die 48u een geweldige loonsverhoging.

70u werken of 48u voor de zelfde centen.

En inderdaad wij werden er niks beter van.

Er stond mij zoiets van bij, wist het alleen niet zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Het probleem is dat de b9nd alles collectief wil regelen en vastleggen (beperken) ze staan er enkel niet bij ztil dat een groot deel van de chauffeurs zelf ook nog kan denken en zelfs beslissingen en keuzes man maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Eigenwijs volkje Chauffeurs!  Die 48u komen, zoals al honderd keer verteld is van onze Franse collega's .

Die gasten reden voor vast geld en kregen door die 48u een geweldige loonsverhoging.

70u werken of 48u voor de zelfde centen.

En inderdaad wij werden er niks beter van.

 

Verdiep je eerst eens in de manieren van betalen in de diverse landen voor je dit soort loze kreten ergens wegzet.

 

De Fransen reden i.d.d. op vast geld,net als de Nederlanders dat deden op kilometergeld ,rittengeld of daggeld.

Of dacht je dat,in Nederland, de CAO al sinds de Batavieren de manier van belonen was.

Exact t zelfde als onze manier van betalen dus in t verleden: Rotterdam- München op vast geld bleef t zelfde bedrag,ook als je heel de dag stond te wachten in de haven en de planner tegen de avond zijn gevleugelde uitspraak tegen je zei: morgen ,eerste werk, lossen München

 

De Fransen hebben nu een systeem waarbij onderscheid word gemaakt in regionaal vervoer,rond de kerk dus,vervoer ( conducteur routier courte distance) en vervoer wat verder weg gaat en waar wel overnachtingen in vallen,het "grand distance"z.g.z. binnen land of buitenland maakt niet uit( conducteur poids lourds grand routier)

Deze laatsten hebben een salaris van max 200 uur per maand: maar die moeten ze dan wel maken.

Verder hebben ze een toeslag voor het aantal ervaringsjaren en een toeslag voor ieder jaar dat ze bij t zelfde bedrijf werken.

 

Overurentoeslag of toeslagen voor zaterdag of zondag ,heb ik ze nog nooit over gehoord;als men de hele zaterdag gewerkt heeft,blijft men s,maandags thuis.

 

Het is dus zeker niet zoals jij zegt dat ze van vast geld naar 48 uur gegaan zijn zonder dat ze daar iets voor moeten doen,werken ze geen 48 uur krijgen ze ook minder betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het probleem is dat de b9nd alles collectief wil regelen en vastleggen (beperken) ze staan er enkel niet bij ztil dat een groot deel van de chauffeurs zelf ook nog kan denken en zelfs beslissingen en keuzes man maken.

 

 

En dat is logisch want het wordt niet meer geleerd ook.

Ik moest vroeger zelf bedenken hoe ik zaken ging doen of opdrachten ging maken op school,

tegenwoordig staat dat netjes op een geprint papiertje waar je niet vanaf mag wijken want regels

en de wereld vergaat als je je niet aan de regels houdt, anarchie ligt op de loer en het vrije westen

zoals wij dat kennen ontploft als je niet exact doet wat men van je vraagt en vooral niet meer

en nadenken is voor de leraar, baas, manager of welke arme knuppel dan ook maar iets

hoger in de pikorde staat.

 

Dat "een ander bedenkt/doet/regelt het wel" is hoe de mensheid het tegenwoordig graag ziet,

iedereen blijft rustig want niemand heeft echt verantwoordelijkheid, en het is lekker voorspelbaar.

Staken, nee joh, dat doen we niet want alles gaat toch goed ?

Belasting betalen ? tuurlijk, hoe meer hoe beter, dat is voor iedereen beter!

De zorg die verandert mee ... maar niet omdat het nodig is, omdat het goedkoper is.

Belastinggeld vergooid? ach iedereen maakt wel eens een foutje dat 2 miljard euro kost.

Wat, een ZZPer verdient geld? daar moet een eind aan komen, anarchie ligt op de loer!

 

Je kan een/de bond niet verwijten dat ze met de tijd/het tij meegaan.

Zouden ze anders reageren dan zouden ze tenminste net zoveel hoon of goedkeuring oogsten als nu,

maar vermoedelijk meer want verandering is moeilijk en in het huidige klimaat bijna onmogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Maar zoals ik al eerder gezegd heb. Er moet veel meer verantwoording gelegd worden bij de chauffeur zelf als het gaat om werktijden en beloning.

Tegenstanders zullen gelijk zeggen dat niet iedereen daar geschikt voor is. Misschien zijn die chauffeurs ook wel niet geschikt om dit vak uit te oefenen. Je moet als chauffeur namelijk de hele dag door belangrijke beslissingen maken. Als je dan over.zoiets als.je beloning dat ineens niet kan klopt er iets niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als we alles vrij gaan geven, dan staan we met zijn allen voor het minimumloon zonder toeslagen, verplicht 70 uur per week te buffelen, en zijn we ook nog eens 24/7 paraat.

Daarvoor heb ik inmiddels iets te veel meegemaakt in deze sector.

Daarinten is de werkgelegenheid er wel bij gebaat.

Daar kan dan geen moelander tegen concureren.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik ben het daar niet mee eens.

Houd even in je achterhoofd dat werklui stedds schaarser worden. Jij zegt daar niets van te merken maar ik wel.

Goed personeel word over de hele linie schaars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben het daar niet mee eens.

Houd even in je achterhoofd dat werklui stedds schaarser worden. Jij zegt daar niets van te merken maar ik wel.

Goed personeel word over de hele linie schaars.

Dat is helaas een wereldwijd probleem aan het worden.

Ik heb deze week al voor de 2e keer in 6 maanden een aanvraag gekregen vanuit Australie, of ik nog een goede monteur wist....niet hooggeschoold, gewoon inzicht en willen werken (en ja, ook storingsdienst erbij).

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Verdiep je eerst eens in de manieren van betalen in de diverse landen voor je dit soort loze kreten ergens wegzet.

 

De Fransen reden i.d.d. op vast geld,net als de Nederlanders dat deden op kilometergeld ,rittengeld of daggeld.

Of dacht je dat,in Nederland, de CAO al sinds de Batavieren de manier van belonen was.

Exact t zelfde als onze manier van betalen dus in t verleden: Rotterdam- München op vast geld bleef t zelfde bedrag,ook als je heel de dag stond te wachten in de haven en de planner tegen de avond zijn gevleugelde uitspraak tegen je zei: morgen ,eerste werk, lossen München

 

De Fransen hebben nu een systeem waarbij onderscheid word gemaakt in regionaal vervoer,rond de kerk dus,vervoer ( conducteur routier courte distance) en vervoer wat verder weg gaat en waar wel overnachtingen in vallen,het "grand distance"z.g.z. binnen land of buitenland maakt niet uit( conducteur poids lourds grand routier)

Deze laatsten hebben een salaris van max 200 uur per maand: maar die moeten ze dan wel maken.

Verder hebben ze een toeslag voor het aantal ervaringsjaren en een toeslag voor ieder jaar dat ze bij t zelfde bedrijf werken.

 

Overurentoeslag of toeslagen voor zaterdag of zondag ,heb ik ze nog nooit over gehoord;als men de hele zaterdag gewerkt heeft,blijft men s,maandags thuis.

 

Het is dus zeker niet zoals jij zegt dat ze van vast geld naar 48 uur gegaan zijn zonder dat ze daar iets voor moeten doen,werken ze geen 48 uur krijgen ze ook minder betaald.

Beste Europeaan, toen ik in 1971 begon met rijden was er indd geen CAO ,ik en met mij vele andere hebben toen toch wel een en ander gedaan, om de hh transporteurs op ander gedachten te brengen.

Als de collega's van nu ,net zo fanatiek zouden  zijn als wij toen waren , dan zag de CAO er nu heel anders uit.

Ik heb nergens beweert dat onze FR collega's niks hoeven doen voor die 48uur ik weet wel dat het voor hun 'n hele verbetering was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste Europeaan, toen ik in 1971 begon met rijden was er indd geen CAO ,ik en met mij vele andere hebben toen toch wel een en ander gedaan, om de hh transporteurs op ander gedachten te brengen.

Als de collega's van nu ,net zo fanatiek zouden  zijn als wij toen waren , dan zag de CAO er nu heel anders uit.

Ik heb nergens beweert dat onze FR collega's niks hoeven doen voor die 48uur ik weet wel dat het voor hun 'n hele verbetering was.

Het klopt

Maar kijk ook is Wat er allemaal verandert is

Haast iedereen heeft plichten en lasten Daar blijf je zo maar een of twee weken voor thuis laat staan om te staken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste Europeaan, toen ik in 1971 begon met rijden was er indd geen CAO ,ik en met mij vele andere hebben toen toch wel een en ander gedaan, om de hh transporteurs op ander gedachten te brengen.

Als de collega's van nu ,net zo fanatiek zouden  zijn als wij toen waren , dan zag de CAO er nu heel anders uit.

Ik heb nergens beweert dat onze FR collega's niks hoeven doen voor die 48uur ik weet wel dat het voor hun 'n hele verbetering was.

 

 

Zelfs in 1966 ( toen ik begon)  was er geen CAO,daar was pas sprake van rond 1976 of 77.

Ik begon toen bij Wetram en kreeg voor t eerst te maken met CAO,ieder uur werd betaald en hoe meer je werkte ,hoe meer je verdiende.

Logisch,als je dan toch van huis bent kun je net zo goed productief zijn,of niet dan.

Mijn baas  daar liet zich door een bond echter niets voorschrijven,de enige reden dat ie CAO betaalde was dat ie rust in de tent wilde,t werk veranderde ook vanaf die tijd,geen weekenden weg(nou ja ,zaterdagavond thuis,maandagochend weg) zeer krappe planning.bijna geen stilstand.

Maar,,,,,ook voor ons stroomde t geld binnen.

 

Begin jaren '90 werd er een Europese wet uitgevaardigd dat er niet meer dan 48 uur gewerkt mocht worden( gemiddeld) 

Chauffeurs waren daar van uitgezonderd,tot "de bonden"vonden dat wij daar ook maar aan moesten zo rond 2002,waarom? weet jij t? 

Ik ook niet,en vertel mij dan maar waarom het voor die Fransen dan een hele "verbetering "was ? 

Voor die tijd werkten ze toch ook niet voor niks?

 

Wat ik wel weet is dat het Franse wegvervoer en nogal beschermd wereldje was vroeger,met de beschermde tarieven voor binnen lands vervoer enzo,en dat de  bonden er nogal wat te vertellen hebben,daar word nog slechter geluisterd naar de leden dan hier.

Daarom is t Franse wegvervoer een zeer log lichaam dat de  concurrentie met veel Europese landen niet aan kan,op internationaal gebied hebben ze niks te betekenen.

En wat t binnenlands vervoer betreft worden bedrijven die cabotage doen,ook Nederlanders, met open armen binnen gehaald,en dat is niet alleen voor de vrachtprijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Sorry hoor Ger.

Rot op met je "ook die worden moe"

Het merendeel van de chauffeurs word niet "moe" van zijn werk. Wat een gelul. 48 uur in de week, ieder gezond en welwillende chauffeur heeft daar absoluut geen problemen mee, zemer in het internationale transport niet.

Ik vraag me af wie ze als leidraad genomen hebben in dit onzin verhaal. Als ik nu vakbondsleden zeg is dat te makkelijk zeker.

Ik ben vorige week donderdagmiddag begonnen. Van zaterdag op zondag heb ik ook nog eens 24 uur gemakt en mij de hele week aan de uren gehouden. Ik weet het niet heel zeker maar ik denk dat ik totaal tussen de 110 en 120 uur gemaakt heb en de enige reden dat ik morgen niet gelijk weer weg ga is de beperking van de rijtijdenwet die mij moet beschermen. Maar iedereen weet ondertussen al dat die achterhaald is en de veiligheid van de chauffeur al lang niet meer ten goede komt. Jullie blijven hangen in het verleden en staan in de weg van iedere vernieuwing die onze sector nodig heeft.

Word eens wakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Volgens mij had dat iets met concurrentie te maken, de bonden waren bang dat een zzp'er daar wellicht een voordeeltje had ten opzichte van de werknemer en dat dat dan weer aantrekkelijker zou kunnen zijn voor een opdrachtgever.

Maar zelfs jij Ger moet het vreemd vinden om een ondernemer een max aantal uren op te leggen die hij/zij in z'n zaak mag steken ( buiten de rijtijden wet om).

Ik denk ook dat het hoofdzakelijk ging over de uren buiten de normale werktijd die zzp'ers voor de administratie gebruiken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sorry hoor Ger.

Rot op met je "ook die worden moe"

Het merendeel van de chauffeurs word niet "moe" van zijn werk. Wat een gelul. 48 uur in de week, ieder gezond en welwillende chauffeur heeft daar absoluut geen problemen mee, zemer in het internationale transport niet.

Ik vraag me af wie ze als leidraad genomen hebben in dit onzin verhaal. Als ik nu vakbondsleden zeg is dat te makkelijk zeker.

Ik ben vorige week donderdagmiddag begonnen. Van zaterdag op zondag heb ik ook nog eens 24 uur gemakt en mij de hele week aan de uren gehouden. Ik weet het niet heel zeker maar ik denk dat ik totaal tussen de 110 en 120 uur gemaakt heb en de enige reden dat ik morgen niet gelijk weer weg ga is de beperking van de rijtijdenwet die mij moet beschermen. Maar iedereen weet ondertussen al dat die achterhaald is en de veiligheid van de chauffeur al lang niet meer ten goede komt. Jullie blijven hangen in het verleden en staan in de weg van iedere vernieuwing die onze sector nodig heeft.

Word eens wakker.

Je was toch met z'n tweeen op de auto ron?.

Dan kom je wel aan dat aantal uren .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Je was toch met z'n tweeen op de auto ron?.

Dan kom je wel aan dat aantal uren .

Het gaat er om dat ik zelf wel weet wanneer ik moe ben en dat ik daar geen vakbond voor nodig heb die regelt voor mij dat ik na 48 per week te moe ben om nog te kunnen werken.

Eigen verantwoording heet dat. En voor degene die zeggen dat ze die verantwoording niet aan kunnen, ga wat anders doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Probleem blijft gewoon dat wij een laag salaris hebben,vroeger viel dat niet zo op doordat we een berg met uren maakten.

Door regelgeving etc maakt de gemiddelde chauffeur een stuk minder uren,dus salaris maar nu geven wij de 48 de schuld..

Ik vind dat je het gewoon in 36 uur moet kunnen verdienen net als de rest van nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Probleem blijft gewoon dat wij een laag salaris hebben,vroeger viel dat niet zo op doordat we een berg met uren maakten.

Door regelgeving etc maakt de gemiddelde chauffeur een stuk minder uren,dus salaris maar nu geven wij de 48 de schuld..

Ik vind dat je het gewoon in 36 uur moet kunnen verdienen net als de rest van nederland.

Dat kun je ook.

Dan moet je je uitgavenpatroon aanpassen. Want ze hebben wel geregeld dat je minder uren kan maken maar niet dat je meer gaat verdienen. En we hebben geen super slecht loon in vergelijking met andere sectoren....

En pas op met wat je zegt. Laatst was er hier iemand die ging voor een weekend rust van 60 uur. Dan kun je straks nog minder verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden