[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

vrachtwagen WAS op weg naar Finland


Paulo

Recommended Posts

  • Forumlid
Telefoon in de auto bestaat nog maar een kleine 20 jaar hoor,voor die tijd sliepen we ook iedere nacht rustig,s'avonds even bellen of er iets bijzonders was en dan de koffer in.

Ja en met een volle zak met muntjes op pad om hier en daar in een telefooncel (bestaan die nog?) te kunnen bellenLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gaat ff off topic over de telefoon, maar idd..die munttelefoons! Zeker in Italië. Daar kon je echt een zak vol Lires meebrengen.

Nog beter: met z'n 2 en bellen, kon de één bellen en de helper muntjes gooien. Anders had je geen tijd om een adres te noteren.

Je kon ook speciale muntjes kopen maar zo vaak kwam ik ook niet in Italia dus die had ik meestal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja en met een volle zak met muntjes op pad om hier en daar in een telefooncel (bestaan die nog?) te kunnen bellenLOL
Oooow ja net de @$#@ muntjes op en nog niet je adres genoteert.

Weer een plek zoeken om te wisselen voor de volgende poging

Het gaat ff off topic over de telefoon, maar idd..die munttelefoons! Zeker in Italië. Daar kon je echt een zak vol Lires meebrengen.

Nog beter: met z'n 2 en bellen, kon de één bellen en de helper muntjes gooien. Anders had je geen tijd om een adres te noteren.

Je kon ook speciale muntjes kopen maar zo vaak kwam ik ook niet in Italia dus die had ik meestal niet.

Je kon ook een stuk of 5 a 6 gettones in die telefoon gooien,als je dan verbinding had gaf je het nummer op wat op iedere telefooncel stond in Italië en moeders of de plannert kon je terug bellen en kon je tot in lengte van dagen praten en adressen opschrijven,was nog goedkoper ook dan het ding zelf"vullen"

Later kwam in Italië het systeem met"nummero verde" je baas moest een speciaal nummer aan vragen(kon gewoon bij de PTT in NL) je draaide dan een speciaal nummer en toetste,als je daarmmee verebinding had,een soort pincode in en dan kwam de verbinding tot stand,

Dit heeft niet lang geduurt omdat er nogal wat mee gefraudeert werd en de opkomst van de GSM werkte dit ook in de hand.

Dit"nummero verde "bestaat nog steeeds,kijk maar eens bij b.v. een advertentie van Autostrada of zo.

Wat ik wel weet is dat,vroeger met die muntjes of magneetkaarten telefoons was je een hoop minder geld kwijt aan "communicatie kosten"je kon het bonnetje nog eens inleveren,als je dat nu doet vragen ze op de boekhouding wat dat is?een telefoonbonnetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan me niet herinneren of er nou muntjes van 100 of 200 lire in moesten of speciale muntjes. Wel zaten er dacht ik gleufjes aan weerskanten. Wij soldeerden daar een koperdraad aan (lasdraad) en hoppa, gewoon het punt van het telmechanisme opzoeken en op en neer trekken. Deze misdaad is nu toch verjaard?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vergeet die regeling met de PTT niet, scope heette dat, werd ook veel gebruikt door de chauffeur om naar huis te bellen....

Matthieu: of jij je alsnog wilt melden bij de districtsrechtbank te Bergamo, donderdagmorgen 9.45u.

Dan wordt jouw zaak opnieuw bekeken en neem wat foto's mee van je vrouw en 12 kinderen, dat deed het vroeger altijd goed bij de carabinieri...LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden