[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gist.


Gast

Recommended Posts

'Gist' nieuwe naam voor van Dongen, Soonius en Peeman Transport

DIRKSLAND - Gist is voortaan de nieuwe bedrijfsnaam voor de Nederlandse transportbedrijven Van Dongen, Soonius en Peeman Transport. Transport Online meldde al eerder dat de Nederlandse bedrijven een fusie zouden aangaan met Gist echter wilden de bedrijven daar vorige week nog maar weinig over kwijt. Inmiddels heeft Martin Gwynn, CEO bij Gist, het nieuws bevestigd.

Gist, een bekende naam in de Britse supply chain industrie, wil zijn bedrijven van naam veranderen omdat de afzonderlijke bedrijfsnamen die nu gehanteerd worden voor verwarring zorgen. Gist wil zich als één bedrijf manifisteren op de Nederlandse markt.

Gist is gespecialiseerd in supply chain voor grote retailers en het beheren van wereldwijde end-to-end supply chains voor verse producten, bloemen en planten. Het bedrijf is gespecialiseerd in het beheren van tijd- en temperatuurgevoelige producten.

Martin Gwynn, CEO van Gist, zegt: "De overstap naar één Gist-merk is voor ons een spannende gebeurtenis en wij verwachten dat deze stap voor onze bestaande en toekomstige klanten een stap voorwaarts zal zijn."

Van Dongen, Soonius en Peeman waren al onderdeel van het Gist-netwerk maar werkten nog onder hun eigen bedrijfsnamen. De naamsverandering naar Gist is vanaf maandag 17 december actief.

Transportnieuws - 'Gist' nieuwe naam voor van Dongen, Soonius en Peeman Transport

Nemen de Tsjechen het stuur over bij Gist Nederland?

BLEISWIJK - "De Tsjechen gaan het werk van de Nederlandse vrachtwagenchauffeurs overnemen bij Gist Nederland in Bleiswijk", verzucht een chauffeur die zijn baas bij Van Dongen en van der Kwaak al jarenlang trouw is.

Het ziet er naar uit dat de 40 vrachtwagens bij het voormalige Van Dongen en Van der Kwaak veelvuldig bemand zullen worden door Tsjechen of Fransen. De diverse Van Dongen bedrijven zijn geschiedenis en gaan verder als Gist Nederland. "Op 17 december moesten we opeens vanuit Bleiswijk gaan werken", stelt de chauffeur.

"De Tsjechen nemen onze plekken in en zitten al een tijdje in onze auto’s. Ik begrijp dat de baas meer met Tsjechen wil gaan werken. De Nederlanders worden nu regelmatig voor drie weken in Italië gestationeerd en moeten daar gaan rijden. Maar ik vrees dat dit ook gaat stoppen."

"Rest ons nog thuis zitten of een vrachtwagen naar Hazeldonk of Oss rijden waar een Tsjech achter het stuur kruipt en verder gaat rijden. De Tsjechen nemen in Nederland ons werk over", klinkt het somber.

Slechte informatie

"Bovendien houdt de directie ons slecht op de hoogte over de veranderingen. Zo moesten we opeens naar Bleiswijk en lieten een prachtig bedrijfspand met garages achter."

"Er lopen chauffeurs, planners en leidinggevenden rond die het zat zijn en uit zichzelf weg willen gaan. Ik vind de hele gang van zaken waardeloos. Zeker door de slechte informatie die wij krijgen", benadrukt de chauffeur.

"Gist is een groot bedrijf uit Engeland en ons wordt er niets over vertelt. Geen nieuwe baas die ons de hand komt schudden. Het gevoel, de band zoals bij onze vorige baas, is er niet. Het enige wat ik ervan weet moest ik van het internet halen."

Signalen

"Ook ik krijg signalen dat Tsjechische chauffeurs het werk overnemen", beaamt bestuurder Arie van Dijk dinsdagmiddag. Hij is bij de veranderingen betrokken namens FNV Bondgenoten die verschillende leden heeft bij de diverse voormalige Van Dongen transportonderdelen.

"Vanwege die signalen wil ik graag met directeur Kevin Hopkins om de tafel. Maar hij reageert niet op mijn verzoeken. Het lukt niet om met hem in contact te komen."

Ook is het vreemd dat mensen van Transport en Logistiek Nederland (TLN) niet met hem aan de praat komen. Eerst krijgen wij netjes een brief en nu horen we niets meer. Dat zou natuurlijk een strategie van hem kunnen zijn.

Transportnieuws - Nemen de Tsjechen het stuur over bij Gist Nederland?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Administrators

Inhoudelijk ga ik hier maar niet op in, maar het is typerend voor het nieuwe zakendoen.

Niet enkel in het transport maar overal.

De bedrijven worden groter en de werknemers hebben geen flauw benul voor wie zij zich nog inzetten.

Vroeger kwam je na het einde van een rit aan de keukentafel met de baas en zijn vrouw (eventueel) en met collega's aan de babbel en werden de problemen en verhalen van de afgelopen week besproken, al dan niet onder het genot van een biertje.

De nieuwe generatie managers zijn waarschijnlijk goede economen, maar hebben van SOCIAAL zakendoen en omgang met personeel geen kaas gegeten....

Jammer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad, vrijdag middag/avond was er bier, zaterdag werd er een flinke hoeveelheid friet, kroketten enz gehaald, plus limonade of bier..

Mooi hoor Ibo,zo een gezellig dorps baasje die ook nog een kroeg had,waar je je zuurverdiende centjes gelijk weer op kon maken.:D:D en diens vrouw er een kruidenierswaren winkeltje op nahield waar je vrouw (bijna verplicht) haar boodschappen deed.:D:D.

En waar je niet gezien werd als "knecht"maar als een zoon( een knecht kreeg loon,een zoon hoef je,als lid van de familie,alleen maar zakgeld te geven.LOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi hoor Ibo,zo een gezellig dorps baasje die ook nog een kroeg had,waar je je zuurverdiende centjes gelijk weer op kon maken.:D:D en diens vrouw er een kruidenierswaren winkeltje op nahield waar je vrouw (bijna verplicht) haar boodschappen deed.:D:D.

En waar je niet gezien werd als "knecht"maar als een zoon( een knecht kreeg loon,een zoon hoef je,als lid van de familie,alleen maar zakgeld te geven.LOLLOL

prachtig!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi hoor Ibo,zo een gezellig dorps baasje die ook nog een kroeg had,waar je je zuurverdiende centjes gelijk weer op kon maken.:D:D en diens vrouw er een kruidenierswaren winkeltje op nahield waar je vrouw (bijna verplicht) haar boodschappen deed.:D:D.

En waar je niet gezien werd als "knecht"maar als een zoon( een knecht kreeg loon,een zoon hoef je,als lid van de familie,alleen maar zakgeld te geven.LOLLOL

Schoonen deed dat ook Peter, en die hadden een stuk of 4 of 500 wagens, zaterdag kwamen er echt dozen eten binnen voor iedereen die aanwezig was.

En heb er nooit ergens voor betaald. GVT hetzelfde.

Kwam ook veel lossen laden bij Pierre zijn baas en daar was het toen iden dito, iedere vrijdag bier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als goedlopende gerenomeerde bedrijven gaan" fuseren",en dan ook nog een naam aannemen die weinig mensen wat zegt,kan het resultaat wel eens zijn dat er over een paar jaar van zo een"fusiebedrijf"helemaal niks meer over is.

Voorbeelden te over:

Een hele boel transport bedrijven van Nedlloyd;Damco( wat op zich ook een hoop gefuseerde bedrijven was),v Swieten,alle internationale transport bedrijven die Nedlloyd verkregen had door de overname van v Gent en Loos,zoals:IT Holland,Holland Extra,Rosmalen Oss,Wim Vos,Rein de Jong werden gefuseerd en gingen onder de naam Nedlloyd Road Cargo verder,een immens nieuw pand werd gebouwd in Moerdijk,helaas heeft t avontuur niet lang geduurd en werden vele bedrijven en het pand verkocht( aan De rijke) en personeel afgevloeid of ontslagen.

De Rijke heeft zijn tank en siloafdeling ook verkocht( aan Hoyer) en t pand schijnt ook in de verkoop te staan.

In Bergen op Zoom zat vroeger Schoonen transport( de ex baas van Corydon) een no-nonsens cowboy bedrijf:D deze had van den Elzen in Boxtel overgenomen,een bedrijf wat qua mentaliteit op dezelfde golflengte zat, en draaide als een tierelier.

Schoonen verkocht het bedrijf aan het duitse R.S.B.(Rauchen.Saufen. Bumsen)sorry:( Rheinische Braunkohlen und Spedition:rolleyes:)de Belgische afdeling,een 50 tal auto's, van Schoonen werd al gelijk opgedoekt,het "glas"ging naar Emons( Jan v Huet)met (toen al) een vestiging in Tchechie.

Het "koel gebeuren werd kort daarna ook" verkocht" aan HSF.

O ja, een paar mensen gingen kort na de verkoop aan RSB voor zichzelf aan de gang onder de naam Nedexco,hier onlangs beschreven in een ander topic.:D

Vergeet Heijnen Transport in Roosendaal niet,met afstand de grootste transport werkgever in West Brabant,een aantal jaren terug,met een 250 auto's in Roosendaal ,een 50 tal in Gennep en iets van 30 in Compiegne(F).

Dit bedrijf werd overgenomen door v/d Graaf uit Coevorden,die eerder Appels uit Waalwijk,ook geen kleintje ,had overgenomen.

OP een moment verkocht v/d Graaf alles aan het Amerikaanse Penske en de transport afdeling(de wielen dus) verdween sneller van de aardbodem dan als de Discouvry raket kan vliegen.

Dan noem ik hier maar drie voorbeeldjes rond 100 km van waar ik woon,er zullen in het land wel meer van dit soort "fusie's"geweest zijn.

Ik hoop voor de boys bij "Gist" dat t voor hun met een sisser afloopt,er komen nu dus geen directeuren meer aan t bewind maar managers,en waarschijnlijk ook nog Engelsen:eek:.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn al een tijdje onderdeel van Gist.

Alleen gaan ze nu de naam veranderen. En dan kan jij wel eens gelijk gaan hebben Peter.

Echter Gist heeft ook niet zoveel tevertellen. Gist is een dochter van het Duitse Linde. Linde ken je van het gas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als goedlopende gerenomeerde bedrijven gaan" fuseren",en dan ook nog een naam aannemen die weinig mensen wat zegt,kan het resultaat wel eens zijn dat er over een paar jaar van zo een"fusiebedrijf"helemaal niks meer over is.

Voorbeelden te over:

Een hele boel transport bedrijven van Nedlloyd;Damco( wat op zich ook een hoop gefuseerde bedrijven was),v Swieten,alle internationale transport bedrijven die Nedlloyd verkregen had door de overname van v Gent en Loos,zoals:IT Holland,Holland Extra,Rosmalen Oss,Wim Vos,Rein de Jong werden gefuseerd en gingen onder de naam Nedlloyd Road Cargo verder,een immens nieuw pand werd gebouwd in Moerdijk,helaas heeft t avontuur niet lang geduurd en werden vele bedrijven en het pand verkocht( aan De rijke) en personeel afgevloeid of ontslagen.

De Rijke heeft zijn tank en siloafdeling ook verkocht( aan Hoyer) en t pand schijnt ook in de verkoop te staan.

In Bergen op Zoom zat vroeger Schoonen transport( de ex baas van Corydon) een no-nonsens cowboy bedrijf:D deze had van den Elzen in Boxtel overgenomen,een bedrijf wat qua mentaliteit op dezelfde golflengte zat, en draaide als een tierelier.

Schoonen verkocht het bedrijf aan het duitse R.S.B.(Rauchen.Saufen. Bumsen)sorry:( Rheinische Braunkohlen und Spedition:rolleyes:)de Belgische afdeling,een 50 tal auto's, van Schoonen werd al gelijk opgedoekt,het "glas"ging naar Emons( Jan v Huet)met (toen al) een vestiging in Tchechie.

Het "koel gebeuren werd kort daarna ook" verkocht" aan HSF.

O ja, een paar mensen gingen kort na de verkoop aan RSB voor zichzelf aan de gang onder de naam Nedexco,hier onlangs beschreven in een ander topic.:D

Vergeet Heijnen Transport in Roosendaal niet,met afstand de grootste transport werkgever in West Brabant,een aantal jaren terug,met een 250 auto's in Roosendaal ,een 50 tal in Gennep en iets van 30 in Compiegne(F).

Dit bedrijf werd overgenomen door v/d Graaf uit Coevorden,die eerder Appels uit Waalwijk,ook geen kleintje ,had overgenomen.

OP een moment verkocht v/d Graaf alles aan het Amerikaanse Penske en de transport afdeling(de wielen dus) verdween sneller van de aardbodem dan als de Discouvry raket kan vliegen.

Dan noem ik hier maar drie voorbeeldjes rond 100 km van waar ik woon,er zullen in het land wel meer van dit soort "fusie's"geweest zijn.

Ik hoop voor de boys bij "Gist" dat t voor hun met een sisser afloopt,er komen nu dus geen directeuren meer aan t bewind maar managers,en waarschijnlijk ook nog Engelsen:eek:.

Gr Peter.

Je vergeet Intramast peter,ook overgenomen door zo een fijne....:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je vergeet Intramast peter,ook overgenomen door zo een fijne....:zegtniets:

Precies Arie,met het stukgoed gebeuren van Intramast zijn drie toemalige managers voor zichzelf begonnen en hebben toen een bedrijf in Sprundel overgenomen n.l het hot item hier op t forum vandaag besproken:

http://www.chauffeursforum.nl/transportnieuws/41042-foute-roosendaalse-transporteur.html

Het autotransport is naar Polen ge emigreerd onder de bezielend leiding van onze nationale woestijnvos Jan.d R.

Slechts een deel is,onder leiding van een der zoons van Willem(v/dMast)(zover ik dat begrepen heb) ,bij Koopman terecht gekomen,en daar hoor ik niks dan goeds over.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toen ze nog op de nijverhei in Sprundel zaten hebben ze ook aan autotransport gedaan hoor met een ander BVtje , Mercurio NL heette die BV , gelijk aan die Italiaanse autotransporteur die in 2011 is overgenomen door Gefco , ze reden toen met een paar auto,s hier met Italiaanse kentekens met NL-chauffeurs die ze van Italië gehuurd hadden.

Reden voor Gefco vanaf Oosterhout naar Oost-Brabant/Limburg en van Born naar Zeebrugge-Oostende met Volvo/Mitsubishi en dan daar weer laden daar voor Oosterhout.

Ik geloof je op je woord Gé,een van die partners van het" foute bedrijf" in Roosendaal was immers manager van Intramast in Born,dat voor Volvo/Mitsubishi/Nedcar werkte.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden