[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Europese Commissie wil verbeteringsslag Europese havens !!!


DAFne

Recommended Posts

  • Forumlid

BRUSSEL (ANP i) - Zuid-Europese havens moeten een deel van de transportstromen naar Noord-Europese havens, zoals Rotterdam, kunnen overnemen. Daarom moeten die zeehavens concurrerender worden en beter gaan werken

Europese Commissie wil verbeteringsslag Europese havens - Europa Nu

Of we straks nog even willen bijdragen om werkloos te worden. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

M'neer Kallas heeft zeker ook een transportbedrijf in Estland dat nu regelmatig een dag leeg staat te wachten ergens in zuid eduropa......?

En hij vergeet misschien ook dat de stakingsdreiging juist in de zuid europeesche landen aardig wat hoger ligt.....?

aar uh, verder goed plan hoor, Siim.....

Menig noord europeesch chauffeur zal er geen traan om laten naar bv Palermo te rijden ipv 3x per dag als hond te worden behandelt in de Rotterdamse, of Antwerpse havens.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is het inderdaad wel zo dat er nogal eens iets wordt geroepen in de commissie.

Laten die opvreters nu eerst eens terug op aarde komen, en ophouden met graaien !

(m/v kunnen wel met vervroegd pensioen tegen 9000,00 euro bruto (dat dan weer wel)

Een knal voor de kop van al die:oudjes, bijstand mensen en de rest kan iedereen zelf invullen.

Maar goed, de "lobby" mentaliteit van sommige landen is waarschijnlijk nooit uit te bannen.

Oh, daar kunnen we zelf ook wel iets van !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor een goede en grote haven heb je een groot achterland nodig, waar de te verschepen,goederen heengaan, en vandaan komen.

En het moet ook dicht aan de mondiale vaarwegen liggen

En dat hebben heel veel zuid Europese havens niet.

Dat hoeft geen probleem te zijn, Noord-Europa gaat wel weer storten, er is hier toch geld in overvloed.:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor een goede en grote haven heb je een groot achterland nodig, waar de te verschepen,goederen heengaan, en vandaan komen.

En het moet ook dicht aan de mondiale vaarwegen liggen

En dat hebben heel veel zuid Europese havens niet.

Je brengt eerst, al dan niet met subsidie van de EU, de productiebedrijven daarheen. Nu dat volop bezig is zorg je dat je ook de infrastructuur gaat aanpassen, weer met EU- subsidie als het even kan. Dan ben je ook wat dat betreft niet meer afhankelijk van de west-europese landen met hun havens. Hmmm, slimme man die Kalas. Hij zit nog ongeveer 1 jaar op die post. Ben benieuwd met wat voor plannen zijn opvolger dan weer komt. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je brengt eerst, al dan niet met subsidie van de EU, de productiebedrijven daarheen. Nu dat volop bezig is zorg je dat je ook de infrastructuur gaat aanpassen, weer met EU- subsidie als het even kan. Dan ben je ook wat dat betreft niet meer afhankelijk van de west-europese landen met hun havens. Hmmm, slimme man die Kalas. Hij zit nog ongeveer 1 jaar op die post. Ben benieuwd met wat voor plannen zijn opvolger dan weer komt. :stom:

Je zou gelijk kunnen hebben,ware het niet dat de doelgroep van al die goederen die b.v. in de Rotterdamse haven aankomen,zich vlak bij onze achterdeur bevind( Duitsland,Noord Frankrijk,Scandinavie)

Ik denk dat het,mede aan de geologische, positie van de noord Europese havens te danken is dat die productie bedrijven zich juist hier bevinden,

Ik bedoel: zitten die bedrijven hier omdat wij de havenfaciliteiten hebben? of hebben wij die havens omdat die bedrijven hier gevestigd zijn?

Ik zie het zo 1,2,3, nog niet voor me dat alle goederen die voor het Ruhrgebiet,of Baden Würtemberg, bestemd zijn opeens in Valencia aan gaan komen.

Vanuit Rotterdam zijn die goederen in een poep en een scheet op de bestemming,een trein zal daar vanuit Zuid Europa wel wat langer overdoen( om maar even op Huub zn posting te reageren).

Ik ben geen zeeman,maar ik vraag me af of het überhaupt rendabel en mogelijk is om deze grote containerschepen naar de middellandse zee havens te laten varen,het Suez kanaal is beperkt en hoe t met de capaciteit straat van Gibraltar is weet ik niet.

Dat wil niet zeggen dat Nederland of België achterover kan leunen,m.i.hebben wij meer te vrezen van de andere noord Europese havens,zoals Hamburg,Le Havre,Brest of Bordeaux, dan van de Middellandse zee havens.

Siim Kallas weet t allemaal leuk te brengen,maar als voormalig lid van de opperste raad van de Sowjet unie heeft hij blijkbaar alleen verstand van de "plan economie"iets waar dezelfde Sowjet unie door naar de kloten gegaan is.

In de link ,in het openingstopic ,viel mij de volgende zinsnede op:

De Nederlandse verladersorganisatie EVO verwelkomde de voorstellen van Kallas. ,,Meer concurrentie tussen de havens leidt tot een betere dienstverlening, lagere transportkosten en een beter milieu door kortere vaarroutes. Bovendien is voor verladers een breed aanbod van kwalitatief goede havens in Europa van belang om calamiteiten zoals stakingen of vaarwegversperringen te kunnen omzeilen'', aldus de belangenbehartiger in een verklaring.

Dus t is wel goed om mensen die voor hun rechten opkomen een hak te kunnen zetten, goed bezig EVO :kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De straat van Gibraltar is behoorlijk diep Peter, plus, container schepen hebben geen buitensporige dieogang, het is allemaal vrij licht spul, in vergelijking met bv ijzererts.

De breedte is 14 tot 44 km, de lengte circa 60 km en de grootste diepte 286 m.

Straat van Gibraltar - Wikipedia

De russen en amerikanen gaan er vaak door met onderzee boten. Wel, volgens films enz...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De straat van Gibraltar is behoorlijk diep Peter, plus, container schepen hebben geen buitensporige dieogang, het is allemaal vrij licht spul, in vergelijking met bv ijzererts.

Erts en olie zijn juist de twee producten die Rotterdam tot de grootste haven maken,als je t aantal tonnen bekijkt dan he.

De" klanten" voor dat erts zitten op een steenworp afstand ,in het Ruhrgebiet,dat met grote duwbakken zowat alleen via de Maas en de Rijn te bereiken is.

De olie raffinaderijen,waar de olie uit de supertankers naar toe gaat zitten helemaal dichtbij,men kan bij de klant voor de deur afmeren,niks pijpleiding ,niks navervoer.

Voor de arbeids kosten hoeven ze niet te verkassen,naargelang het grote volume werken hier relatief weinig mensen,hetzelfde in de behandeling van de containers.

Natuurlijk zou je deze productie bedrijven kunnen verplaatsen naar landen rondom de middellandse zee,maar dan gaan de kosten dik voor de baten uit denk ik.

Als deze landen het van havens zoals Rotterdam,Antwerpen of Hamburg willen overnemen zullen ze daar eerst de faciliteiten voor moeten bouwen en de arbeids moraal aan moeten passen,en dat zie ik de eerste 50 jaar niet gebeuren.

Kallas kan ook stellen dat men de Nederlandse kust vol met appartementen,zoals b.v. Benidorm, moet bouwen omdat dat goed zou zijn voor de concurrentie met de Spaanse,Italiaanse en Turkse kusten,maar zolang de zon daar meer schijnt dan bij ons kunnen we beter hier werken en daarheen gaan als we zon willen.:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden