Spring naar bijdragen

Het zonnetje stuurt de chauffeurs naar huis...


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid

Bietenauto's rijden in principe altijd tijdens de kerst.

Alleen als een van de kerstdagen op zondag valt dan rijden ze overdag niet, zoals ze nagenoeg iedere zondag niet rijden. (Althans, er wordt niet geladen).

Overigens, morgen zie je ze zo wie zo niet meer rijden met suikerbeten rijden naar de fabriek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij Nobis Asten worden er wagens aan de ketting gelegd momenteel, van chauffeurs die o.a. naar Oost Europa zijn, maar niets voor die parking betalen.

Reactie van Joop van Nistelrooij, eigenaar van een truckstop:

Voor een ieder die denkt dat dit een vorm van buitenlandse chauffeur pesten is het volgende. Ik heb geïnvesteerd in 2007 in een parking van 5000 m2. Die centen heb ik niet gevonden dus iedere maand moet ook ik mijn hypotheek betalen. Nou kan je wel vertellen dat die hypotheek en me schoorsteen niet betaald of brand als ik me parking iedere dag vergeef aan oostblokkers die niet binnen komen maar wel me terrein vervuilen met etenswaren en zeik en stront. Heb niks met discriminatie te maken maar wel met het feit dat als ik het toelaat er geen gewone chauffeur meer op me parking staat. Dus een ieder met zijn mening over dat we bij het kabinet moeten zijn en dat die mensen ook d'r werk doen sorry maar het kabinet doet niks en ik laat me niet naar de klote helpen. Ps als ie bij mij wil blijven staan dan betaald ie gewoon € 20.00 voor een nacht. BAM

https://m.facebook.com/ChauffeursCafeTreurenburg/

 

 

Joop is een lul met een veels te grote smoel. 

 

Maaaaaaar hij heeft in deze wel gelijk!

bewerkt door the duke
  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier het bewijs dat men dus niet voor het plezier met de kerstdagen op een parkeerplaats staat.

Frappant detail is dat er ook ene van een Nederlandse firma op die parking staat.

Dat de heilige boontjes in Giessen, die op zondag niet mogen werken, maar een fijne kerst hebben gehad....

https://youtu.be/L6_k_g0af7Y

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar die Pool heeft WEL zelf de keus of hij voor die werkgever wil werken ............

Dus indirect heeft hij wel degelijk zelf de keuze !!!!

Daar heb je een punt.

Maar hoe vaak stoot men niet hun neus, over hoe men behandeld wordt.

Sommigen zien gouden bergen, en zien niet in dat ze niet als mens, maar als voetveeg gebruikt worden.

Aldoende leert men, maar dan heeft men wel alvast zo een "leuke" kerst meegemaakt.

Kijk ter illustratie naar eens naar onderstaand filmpje.

Is alweer wat ouder, maar de geïnterviewde chauffeur verkeek zich er ook op.

https://youtu.be/AT1I6GDuoKs

bewerkt door routier
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier het bewijs dat men dus niet voor het plezier met de kerstdagen op een parkeerplaats staat.

Frappant detail is dat er ook ene van een Nederlandse firma op die parking staat.

Dat de heilige boontjes in Giessen, die op zondag niet mogen werken, maar een fijne kerst hebben gehad....

https://youtu.be/L6_k_g0af7Y

Bewijs?

 

In Giessen doen ze hun uiterste best om de Roemenen thuis te krijgen met kerst. In 1 uitzonderlijk geval heb ik meegemaakt dat van Wijk Sa tóch gauw wat chauffeurs voor kerst opgestuurd hadden. SA heeft een eigen directie en eigen beleid. En wie zegt dat de chauffeur in zijn auto was? Ik betwijfel dat ten zeerste!

 

Overigens weet ik veel en veel beter als jouw hoe het zit met van Wijk en 'zijn' Roemenen. Maar het is niet wat je denkt dat het is......

 

Maar zoals altijd roep je maar wat en zeik je om te zeiken. Zuurpruim.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Duke, je hebt een punt als je zegt dat de betreffende chauffeur wellicht niet in de wagen was.

Wellicht opgepikt door een collega.

Waarvoor mijn excuses dan.

Daarintegen vind ik dat je nu wel heel erg de loftrompet opsteekt.

Jij weet net zo goed als ik, dat men heel wat minder als chauffeur verdiend als vroeger.

En jij weet vast en zeker ook wel de de Roemenen tegenwoordig de ritten NL - ITALIË doen.

Zelfs het Duitsland vervoer is niet veilig meer voor de Nederlandse chauffeur.

Alleen in het koelvervoer Duitsland ben ik nog geen Roemenen tegen gekomen.

Wel jammer allemaal.

Vroeger was het altijd een heel net en solide bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Duke, je hebt een punt als je zegt dat de betreffende chauffeur wellicht niet in de wagen was.

Wellicht opgepikt door een collega.

Waarvoor mijn excuses dan.

Daarintegen vind ik dat je nu wel heel erg de loftrompet opsteekt.

Jij weet net zo goed als ik, dat men heel wat minder als chauffeur verdiend als vroeger.

En jij weet vast en zeker ook wel de de Roemenen tegenwoordig de ritten NL - ITALIË doen.

Zelfs het Duitsland vervoer is niet veilig meer voor de Nederlandse chauffeur.

Alleen in het koelvervoer Duitsland ben ik nog geen Roemenen tegen gekomen.

Wel jammer allemaal.

Vroeger was het altijd een heel net en solide bedrijf.

En in tegenstelling tot heel veel andere bedrijven is het nu nog steeds slolide....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je bedoelt dat men tegenwoordig D-5 betaalt ipv E-6 dan heb je gelijk. Echter zijn een aantal jaar geleden een aantal chauffeurs van D naar E opgeschaald nadat ze hun hoofden bij elkaar gestoken hadden. Toen waren het nog echt verschillende afdelingen. Nu is het 1 grote internationale afdeling en ik heb begrepen dat het E-6 van de baan is. Echter de gasten die E-6 hadden, hebben dat nog steeds. Het klopt ook dat Roemenen gewoon het Nederlandse werk doen,iets wat vroeger niet gebeurde, ze publiceerden zelfs een stuk op hun website om uit te leggen hoe hun te werk gingen. Dat was helemaal legaal. Het was zelfs zo toendertijd dat als wij het te druk hadden Nederlandse charters inhuurden om het werk weg te rijden terwijl de Roemenen leeg op de dam stonden. En dit zuig ik niet uit mijn duim. Met het wegvallen van de binnengrenzen zijn er dingen ingrijpend veranderd. Aan de ene kant heeft dat te maken met de digitacho en de tweewekelijkse rijtijd en aan de andere kant de crisis en het wegvallen van omzet.

 

Tegenwoordig is het nog steeds een solide en net bedrijf die hun zaken netjes op orde hebben. Ik hoef zozeer de loftrompet niet te blazen, ik ben daar al jaaaaren weg. Wel heb ik wel eens info die een ander niet heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan klopt mijn laatste bewering dus wel degelijk.

Ik kan ik mij niet herinneren dat er de laatste paar jaar Nederlandse chauffeurs geworven zijn.

Dat zal ook niet zonder reden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan ik mij niet herinneren dat er de laatste paar jaar Nederlandse chauffeurs geworven zijn.

 

 

Hoezo herinneren? 

 

Maar die zijn op zeker geworven. Niet zo massaal als voor de crisis toen er zulk een krapte was dat werkelijk iedereen overal kon rijden maar inmiddels zijn er toch weer een heel aantal begonnen zo door de jaren heen. Ik zie nog al eens op Facebook mensen voorbij komen die bij van Wijk buitenland rijden die er nog niet reden toen ik wegging. Deels zal dat eigen kweek zijn vanuit de vakopleiding maar ook door werving en open sollicitaties. Ook op dit moment zijn er vacatures voor Chauffeur geconditioneerd. Werkgebied Duitsland, Oostenrijk en Italië. Af en toe een weekendje weg. Alleen ze nemen geen gasten meer aan die 100 kilometer moeten rijden, de ervaring leerde dat dat toch niet handig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar dan klopt mijn laatste bewering dus wel degelijk.

Ik kan ik mij niet herinneren dat er de laatste paar jaar Nederlandse chauffeurs geworven zijn.

Dat zal ook niet zonder reden zijn.

 

Moet dat zichtbaar dan ??????

 

Ken wel meer bedrijven die niet zichtbaar chauffeurs zoeken. Maar zo af en toe komt er een auto bij en een nieuwe chauffeur. O,ja ze betalen E6 en je hoeft maar 4 dagen in de week te werken. Slecht werk joh, Dikke V8 onder de kont......

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Ze spraken al jaren roemeens, ze probeerden ons wijs te maken dat het dialect was, maar dialect spreken ze in brabant.

Tot de jaren 80 spraken ze ABN in groningen, maar toen werd het mode om een rolmops niet meer in te slikken, ze hebben die de heele dag in de mond en het augurkje mag niet gebeten worden, waarna ze, behalve voor roemenieers, onverstaanbaar zijn geworden. Nu zijn ze dus schijnbaar in gelijfd door dat land.

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat hij moet zorgen dat hij enkele woorden Nederlands moet spreken, daar ga ik in mee, het zou hem sieren. Maar zeg hem dat (in Engels) of geef het als tip aan z'n baas.

Tips geven aan werk- of opdrachtgevers valt over het algemeen gesproken niet mee. Bij veel van die grote pakhuizen zit het kantoor op een andere plek als het kantoortje van de portier. Ik denk ook dat het grootste probleem is dat er bij dat soort bedrijven te weinig Nederlanders komen. Dat neemt de urgentie om de taal te leren ook weg.

 

Mag de heftruckchauffeur die je vervolgens laadt wel gebrekkig Engels spreken, of ook niet? En de toiletjuffrouw?

 

Wat betreft de bestuurder van de heftruck of de toiletjuffrouw ligt de situatie wel anders, al zou het ze sieren als die ook Nederlands leren. De eerste moet zorgen dat de pallets bij de auto komen, dan wel de pallets weghalen. Het in en/of uit de auto halen doe ik verder zelf wel. De toiletjuffrouw moet zorgen dat het toilet schoon is. Daarbij hoeft er over het algemeen minder gesproken te worden.

 

Een portier is een aanspreekpunt, het visitekaartje voor een bedrijf. Nu heb ik er in beginsel geen moeite mee als er een portier zit die Pools spreekt, dat lijkt mij juist ideaal voor een bedrijf waar veel Polen komen laden. Maar zet er dan op zijn minst iemand neer die op zijn minst fatsoenlijk Nederlands spreekt. En als die niet te vinden is, dan kan het geen kwaad om er gewoon een Nederlander achter de balie te zetten.

 

En op vakantie in Gran Canaris, spreek jij daar ook Spaans? Spijkers op laag water zoeken natuurlijk, maar puur om aan te geven dat ik echt niet (serieus niet) snap dat we zo moeilijk doen over die paar woorden gebrekkig Engels die we op een dag ontvangen.

 

Nu ben ik nog nooit op vakantie geweest in Spanje, maar wel in Duitsland. En ja, daar doe ik mijn best om Duits te spreken.

 

Maar met toeristen heb ik minder moeite. Ik kom graag en vaak op de waddeneilanden en als daar een Duitser mij iets in het Duits vraagt, dan geef ik hem, zo goed als mogelijk, in het Duits een antwoord. En als het in het Engels moet, dan doe ik dat toch.

 

Maar we hebben het hier over toeristen en over het algemeen gaan die Duitsers na een week of twee, drie weer terug naar de heimat. Al weet je dat nooit zeker, de vorige keer bleven ze vijf jaar. ;)

 

Het argument "in mijn land spreek je mijn taal" komt bij mij dan ook over als larie, dat is niet meer van deze tijd. Je leeft in een samenleving waar grenzen vervagen. Het gemak waarmee iedereen binnen Europa reist, of zelfs over de wereld reist, is geenszins te vergelijken met 30 jaar terug. Je gedachtengang hierin aanpassen en meegaan met de tijd zorgt voor een hoop minder ergernis.

 

Ik vind dat er een verschil is tussen (door)reizen en wonen/werken/leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar dan klopt mijn laatste bewering dus wel degelijk.

Ik kan ik mij niet herinneren dat er de laatste paar jaar Nederlandse chauffeurs geworven zijn.

Dat zal ook niet zonder reden zijn.

Oh gut, zie ik net op fb een vacature voorbij komen

Zouden ze je betoog gelezen hebben.

Oja was een vacature voor internationaal geconditioneerd vervoer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vanmorgen langs Flora Rijnsburg gereden (omdat ik in Den Haag moest zijn) en vanaf de A44 zag ik ze staan hoor. Alle vijf... Het is een schande: weer vijf chauffeurs die thuis bij het gezin Kerst en Nieuwjaar vieren. :ja:

 

(..)

 

Ow.. de (zesde?) was dan wel aan het werk, Wagen 400602.. was vanmorgen rond 6 uur toiletpapier aan het lossen in Heteren...  Had een THT huurtrailer bij.. al vermoedt ik dat dat papier niet in NL gemaakt wordt.. en dat de beste chauffeur dan toch ergens de 'rijverbod' dagen heeft overbrugd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden