Spring naar bijdragen

Het zonnetje stuurt de chauffeurs naar huis...


Murphy

Recommended Posts

post-358-1451219172,4549_thumb.jpgd4520f57debfbcd1ae29b61b53d1740a.jpg

Reining heeft dit jaar een deel van de vloot bij de Flora veiling gestald.

Kan je nagaan hoe weinig men eigen met Groningen van doen heeft, als het om transport gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahhahahahaha.

Nu stelen wij in het westen al werk van de Groningers.

Kansloos dit, hoe lang moest je rijden voor die foto. Geweldig dit, je maakt mijn hele dag goed LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

  Wederom keihard bewijs van uitbuiting

In ieder geval wel, dat het over grote deel van hun vloot in de rest van Europa rond toert...... En daar hun werk gebied heeft.

Nogmaals, ook ik ben van mening dat Waberer's een nette werkgever is, die zijn personeel wel netjes behandeld, en blijkbaar ook een goede betaler is.

Ik heb er alleen wat moeite mee, dat ze meer hier werken dan in hun eigen land. Maar ja, Europa staat dit nu eenmaal toe

Daarom vervloek ik dat hele Brussel ook

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is daar ook een foto van?

De mijne komt van het Internet.

Je roept dus maar wat.

Die foto kan dus ook een paar jaar oud zijn. Ik dacht dat je hem zelf ff gemaakt had. Er zit een Flora bij j9u in de buurt. Ff een leuk uitje met de fam8lie l

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag me eerder af hoeveel Hollanders er werken ondanks de mooie woorden van de Hr Hes bij de overname van de Wagenborg groep

http://www.transport-online.nl/site/42598/ruilt-reining-toch-hongaren-in-voor-hollandse-chauffeurs/

Er zijn bij mijn weten wel wat extra Nederlandse banen bijgekomen.

Daarintegen worden er ook Hongaarse chauffeurs op Nederlandse wagens gezet.

En een zooi Nederlandse chauffeurs zijn in de Duitse postbus geknikkerd.

Er wordt dus nog steeds geprobeerd de regels te omzeilen.

Er werd in dat nieuwsbericht mooier weer voorspeld, dan dat het uiteindelijk bleek te worden.

Met andere woorden, lekker de schone schijn op blijven houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Nobis Asten worden er wagens aan de ketting gelegd momenteel, van chauffeurs die o.a. naar Oost Europa zijn, maar niets voor die parking betalen.

Reactie van Joop van Nistelrooij, eigenaar van een truckstop:

Voor een ieder die denkt dat dit een vorm van buitenlandse chauffeur pesten is het volgende. Ik heb geïnvesteerd in 2007 in een parking van 5000 m2. Die centen heb ik niet gevonden dus iedere maand moet ook ik mijn hypotheek betalen. Nou kan je wel vertellen dat die hypotheek en me schoorsteen niet betaald of brand als ik me parking iedere dag vergeef aan oostblokkers die niet binnen komen maar wel me terrein vervuilen met etenswaren en zeik en stront. Heb niks met discriminatie te maken maar wel met het feit dat als ik het toelaat er geen gewone chauffeur meer op me parking staat. Dus een ieder met zijn mening over dat we bij het kabinet moeten zijn en dat die mensen ook d'r werk doen sorry maar het kabinet doet niks en ik laat me niet naar de klote helpen. Ps als ie bij mij wil blijven staan dan betaald ie gewoon € 20.00 voor een nacht. BAM

https://m.facebook.com/ChauffeursCafeTreurenburg/

  • Like 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bah bah bah... Wat een misselijkmakende houding! Ik weet niet wat ik triester vind, dat je je zo gedragen hebt, of er "stoer" voor uitkomt...

Ga je weleens naar de Chinees, word je daar in vloeiend Nederlands aangesproken?

Die kerel staat daar zijn werk te doen. Ik ken de situatie niet, maar stel dat 80% Pools is wat daar komt, dan zorgt die beste man er wel voor dat die mensen snel op de juiste manier geholpen worden. Waardoor jij niet op zo'n "kutchauffeur" staat te wachten die de portier niet begrijpt. Engels is toch een algemene voertaal. Het zou mijn eer te na zijn om er niet met die man, die niets meer dan zijn werk doet, samen uit te komen.

Als je er problemen mee hebt moet je naar z'n baas gaan, maar het niet op hemzelf botvieren. Want dat is wat je nu hebt gedaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Naar de chinees gaan is een vrije keus...............En nee, ik discrimineer van huis uit niet! Maar als ik prive ergens niet naar mijn zin behandeld/aangesproken wordt heb ik de keus om er niet meer te komen. Tijdens je werk is/wordt dat wat moeilijker.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Bij Nobis Asten worden er wagens aan de ketting gelegd momenteel, van chauffeurs die o.a. naar Oost Europa zijn, maar niets voor die parking betalen.

Reactie van Joop van Nistelrooij, eigenaar van een truckstop:

Voor een ieder die denkt dat dit een vorm van buitenlandse chauffeur pesten is het volgende. Ik heb geïnvesteerd in 2007 in een parking van 5000 m2. Die centen heb ik niet gevonden dus iedere maand moet ook ik mijn hypotheek betalen. Nou kan je wel vertellen dat die hypotheek en me schoorsteen niet betaald of brand als ik me parking iedere dag vergeef aan oostblokkers die niet binnen komen maar wel me terrein vervuilen met etenswaren en zeik en stront. Heb niks met discriminatie te maken maar wel met het feit dat als ik het toelaat er geen gewone chauffeur meer op me parking staat. Dus een ieder met zijn mening over dat we bij het kabinet moeten zijn en dat die mensen ook d'r werk doen sorry maar het kabinet doet niks en ik laat me niet naar de klote helpen. Ps als ie bij mij wil blijven staan dan betaald ie gewoon € 20.00 voor een nacht. BAM

https://m.facebook.com/ChauffeursCafeTreurenburg/

En weer iemand die het licht gezien heeft..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En een paar jaar geleden kon je nog iets makkelijker over de oude rijksweg naar Den Bosch en kwam je wel langs Treurenburg.

 

 

Dat  ze de uitbater van Treurenburg laten reageren op dat aan de ketting (weer een wegrestaurant) leggen van een
(langdurig?) geparkeerde truck bij Nobis, Rob.

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij Nobis Asten worden er wagens aan de ketting gelegd momenteel, van chauffeurs die o.a. naar Oost Europa zijn, maar niets voor die parking betalen.

Reactie van Joop van Nistelrooij, eigenaar van een truckstop:

Voor een ieder die denkt dat dit een vorm van buitenlandse chauffeur pesten is het volgende. Ik heb geïnvesteerd in 2007 in een parking van 5000 m2. Die centen heb ik niet gevonden dus iedere maand moet ook ik mijn hypotheek betalen. Nou kan je wel vertellen dat die hypotheek en me schoorsteen niet betaald of brand als ik me parking iedere dag vergeef aan oostblokkers die niet binnen komen maar wel me terrein vervuilen met etenswaren en zeik en stront. Heb niks met discriminatie te maken maar wel met het feit dat als ik het toelaat er geen gewone chauffeur meer op me parking staat. Dus een ieder met zijn mening over dat we bij het kabinet moeten zijn en dat die mensen ook d'r werk doen sorry maar het kabinet doet niks en ik laat me niet naar de klote helpen. Ps als ie bij mij wil blijven staan dan betaald ie gewoon € 20.00 voor een nacht. BAM

https://m.facebook.com/ChauffeursCafeTreurenburg/

 

En daar heeft Joop van den Treur volkomen gelijk.

Als onze Oost europese medeburgers alleen de hand boven t hoofd word gehouden word t nooit wat,ze zullen zelf hun instelling moeten veranderen en inzien dat,als ze hier van de faciliteiten gebruik willen maken,zoals parkeren e.d ( metr daarin gebruik van douche toilet en evt WIFI)daar ook wat tegenover moet staan in de vorm van klandizie.

En als men vind dat ze t niet kunnen betalen word t tijd dat ze bij hun werkgever( of dat n uitvlagger is of niet maakt niet uit)met de vuist op tafel slaan en hier geld voor eisen.

maar ik denk dat t zeer ergens anders ligt;deze oost europese werkgever( en zeker de uitvlagger) betaalt ,een voor hun ,dik loon wat dikwijls t dubbele is van wat men in eigemn land kan verdieien en nodig is om van te leven,daarboven ligt nog n bedrag voor "leven onderweg"wat wij OKV noemen.

DE heren willen dit geld echter niet hier,waar ze hun werk hebben,uitgeven maar ook dit gedeelte mee naar huis nemen,geld moet rollen,dat is de grondslag van het kapitalisme,maar hun ,als oud communist, zien dat niet die willen alleen eenrichtings verkeer.

Zo n beetje wel de lusten maar niet de lasten.

En dan heeft Joop Treur gelijk dat ie zegt: je kunt hier parkeren ,maar dat kost je € 20 per nacht,en dan is ie nog helemaal niet de duurste in Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Europeaan.

Voor een nachtje bij de Centre Routier Valenciennes ben je ook zo maar 25 euro kwijt.

Waarvan niets verekend wordt met het eten.

Maar je staat er wel veilig en bewaakt.

Dat dan weer wel.

bewerkt door routier
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Europeaan.

Voor een nachtje bij de Centre Routier Valenciennes ben je ook zo maar 25 euro kwijt.

Waarvan niets verekend wordt met het eten.

Maar je staat er wel veilig en bewaakt.

Dat dan weer wel.

En dat bonnetje leveren wij dan weer in bij onze werkgever, die dat gewoon netjes betaald...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zonnetje in het transport parkeerd een paar honderd vrachtwagens in Opgladbeek en stuurt de mannen met kerst naar huis....

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20151221_02032293/opglabbeekse-landbouwer-bewaakt-honderden-hongaarse-vrachtwagens

 

(zou die boer van de gelegenheid gebruik maken om de west europeesche diesel terug te pompen??? )

Al zouden dit slechte mensen zijn; dit zegt meer over jou dan over hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij komt de vraag op of dit bedrijf niet aan cabotage transport doet (bedrijf gevestigd in land 1 maar transport doen in land 2 tussen a en b). En dat is toch verboden?

 

En uiteraard bedoel ik daarmee als ze normaal hun ritten rijden, niet in dit geval  :rolleyes:

Jij hebt ook nooit met de tacho geknoeid natuurlijk. 

En voor klussen rond het huis huur je altijd een witte aannemer in.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij hebt ook nooit met de tacho geknoeid natuurlijk.

En voor klussen rond het huis huur je altijd een witte aannemer in.

Nee en nee

Ik moet nog gaan rijden want ik heb net mijn rijbewijs dus heb nog niet kunnen knoeien en ik heb zeker wel eens een bevriende klussert gevraagd e.a. te doen. Zelfs in mijn huis.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij hebt ook nooit met de tacho geknoeid natuurlijk. 

En voor klussen rond het huis huur je altijd een witte aannemer in.

Dit is allemaal anders Jan. Dit zijn allemaal broodrovers. En ze poepen nog onder hun trailer ook LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bah bah bah... Wat een misselijkmakende houding! Ik weet niet wat ik triester vind, dat je je zo gedragen hebt, of er "stoer" voor uitkomt...

Ga je weleens naar de Chinees, word je daar in vloeiend Nederlands aangesproken?

Die kerel staat daar zijn werk te doen. Ik ken de situatie niet, maar stel dat 80% Pools is wat daar komt, dan zorgt die beste man er wel voor dat die mensen snel op de juiste manier geholpen worden. Waardoor jij niet op zo'n "kutchauffeur" staat te wachten die de portier niet begrijpt. Engels is toch een algemene voertaal. Het zou mijn eer te na zijn om er niet met die man, die niets meer dan zijn werk doet, samen uit te komen.

Als je er problemen mee hebt moet je naar z'n baas gaan, maar het niet op hemzelf botvieren. Want dat is wat je nu hebt gedaan.

Geen enkele 'Pool' hoeft zonder enige taalkennis achter een balie te gaan zitten in het buitenland. Dat is de keuze van de persoon in kwestie zelf. Als je er dan toch voor kiest, prima, dan moet je ook accepteren dat er mensen zijn die zich voor de domme houden.

 

Overigens, als deze man gebrekkig Nederlands had gesproken zoals mijn Chinees, dan had ik niets gezegd. Maar deze man sprak helemaal geen Nederlands. Daar zat voor mij de storende factor.

 

Voor mijn vorige baas ben ik heel Europa doorgezworven. Als ik dan een kantoor binnenliep, dan was mijn eerste groet in de taal van het land waar ik te gast was (als ik die groet wist tenminste). En mijn eerste vraag; 'do you speak English'. Enige uitzonderingen op die regel waren Duitsland en Friesland. In het eerste geval sprak ik Duits, in het tweede geval na een Friese groet, toch maar in het Nederlands verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen enkele 'Pool' hoeft zonder enige taalkennis achter een balie te gaan zitten in het buitenland. Dat is de keuze van de persoon in kwestie zelf. Als je er dan toch voor kiest, prima, dan moet je ook accepteren dat er mensen zijn die zich voor de domme houden.

Overigens, als deze man gebrekkig Nederlands had gesproken zoals mijn Chinees, dan had ik niets gezegd. Maar deze man sprak helemaal geen Nederlands. Daar zat voor mij de storende factor.

Voor mijn vorige baas ben ik heel Europa doorgezworven. Als ik dan een kantoor binnenliep, dan was mijn eerste groet in de taal van het land waar ik te gast was (als ik die groet wist tenminste). En mijn eerste vraag; 'do you speak English'. Enige uitzonderingen op die regel waren Duitsland en Friesland. In het eerste geval sprak ik Duits, in het tweede geval na een Friese groet, toch maar in het Nederlands verder.

Wij gaan er samen niet uitkomen, want het zou mij niet uitmaken of ik in het Nederlands of Engels tegen de beste msn moet praten.

Dat hij moet zorgen dat hij enkele woorden Nederlands moet spreken, daar ga ik in mee, het zou hem sieren. Maar zeg hem dat (in Engels) of geef het als tip aan z'n baas.

Mag de heftruckchauffeur die je vervolgens laadt wel gebrekkig Engels spreken, of ook niet? En de toiletjuffrouw? En op vakantie in Gran Canaris, spreek jij daar ook Spaans? Spijkers op laag water zoeken natuurlijk, maar puur om aan te geven dat ik echt niet (serieus niet) snap dat we zo moeilijk doen over die paar woorden gebrekkig Engels die we op een dag ontvangen.

Het argument "in mijn land spreek je mijn taal" komt bij mij dan ook over als larie, dat is niet meer van deze tijd. Je leeft in een samenleving waar grenzen vervagen. Het gemak waarmee iedereen binnen Europa reist, of zelfs over de wereld reist, is geenszins te vergelijken met 30 jaar terug. Je gedachtengang hierin aanpassen en meegaan met de tijd zorgt voor een hoop minder ergernis.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt, opper randdebiel 1 ben ik.

Ik ga bij een bedrijf werken die is uit gevlagd, ga zelfs op een BE combi rijden terwijl ik met een grote wagen reed, echt niet normaal meer.

 

Ik rijd ook wel eens met een BE-combi, ben ik nu ook rijp voor opname omdat ik eerder met trekker/oplegger reed? :stom:

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden