[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Scandinavië & Zuid Europa


Tony.Macaroni

Vraag

25 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Ja.

Naar Scandinavie een periode rond moederdag en kerst met bloemen en planten.

De dagen voor kerst wil het in de groente ook wel druk zijn naar hier.

De maand voor kerst met vis van hier naar beneden....

En ik geloof voor de kerst met kerstbomen vanaf DK naar N.

En in het voorjaar veel boompjes en planten naar hier.

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben hier nieuwsgierig naar omdat soms komt er wel eens een filmpje voor bij van een chauffeur die zijn trip filmt Zo was er laatst 1 waar de chauffeur de opmerking maakt het eerste vrachtje van het jaar. Dit was zo rond midden november van Nederland naar Noorwegen / Zweden. Wat hij heen bracht weet ik zo niet meer maar hij nam vis mee terug naar Duitsland. 

Ik kreeg zo het idee dat vis voornamelijk vanaf november wordt vervoert. Dit is misschien het zelfde met fruit uit zuid Europa de meeste sinaasappels zullen rond de zelfde tijd rijp zijn en zullen dan vervoert moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben hier nieuwsgierig naar omdat soms komt er wel eens een filmpje voor bij van een chauffeur die zijn trip filmt Zo was er laatst 1 waar de chauffeur de opmerking maakt het eerste vrachtje van het jaar. Dit was zo rond midden november van Nederland naar Noorwegen / Zweden. Wat hij heen bracht weet ik zo niet meer maar hij nam vis mee terug naar Duitsland. 

Ik kreeg zo het idee dat vis voornamelijk vanaf november wordt vervoert. Dit is misschien het zelfde met fruit uit zuid Europa de meeste sinaasappels zullen rond de zelfde tijd rijp zijn en zullen dan vervoert moeten worden.

Sinasappels gaan in Spanje in op slag Veel fruit gaat het hele jaar door Zelfs uit zuid Afrika of Zuid Amerika

De aanvoer loopt veel via Venlo Richting Europa in Onderschat de Veiling in Venlo niet

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee dat Klopt die schepen met sinaasappelen varen Rotterdam voorbij en gaan naar de veiling Z.O.N. in Grubbenvorst   LOL

 

 

^^  De bananen boot vaart Antwerpen zeker ook voorbij, en zo naar Grubbenvorst, poehoe misschien wel naar Venray LOL

 

 

Ja,  Onderschat de Veiling in Venlo niet...... LOL 

 

 

 

Hoop dat ik naar Weert mag, als het eerste zeeschip met bananen door de Zuid-Willemsvaart gaat. Lijkt me een heel spektakel   :ja:

 Zo heel dom is Huub zn opmerking niet; de grootste markt op gebied van levensmiddelen;vers vlees,verse vis,groenten,fruit,exoten, bloemen en nog veel meer is de markt van Rungis,bij Parijs,ooit gebouwd om de stad Parijs van voedsel te voorzien,maar nu al jaren gegroeit tot een internationaal handelscentrum.

 

http://www.lsa-conso.fr/le-chiffre-d-affaires-du-marche-de-rungis-en-hausse-a-8-8-milliards-d-euros,190168

 

En Rungis heeft niet eens een sloot erom heen liggen

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Hoop dat ik naar Weert mag, als het eerste zeeschip met bananen door de Zuid-Willemsvaart gaat. Lijkt me een heel spektakel   :ja:

 

Ze zijn de zuid willemsvaart al aan het verbreden en verleggen......dus wie weet

 

En eh zoals ik begreep worden de bananen voor de Jumbo rechtstreeks in Veghel gelost :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 Rungis,bij Parijs,ooit gebouwd om de stad Prarijs van voedsel te voorzien,maar nu al jaren gegroeit tot een internationaal handelscentrum.

 

http://www.lsa-conso.fr/le-chiffre-d-affaires-du-marche-de-rungis-en-hausse-a-8-8-milliards-d-euros,190168

 

En Rungis heeft niet eens een sloot erom heen liggen

 

Er wordt gepraat, over s werelds grootste markt!  230 hectare groot.

 

http://fxcuisine.com/default.asp?language=2&Display=32&resolution=high

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ze zijn de zuid willemsvaart al aan het verbreden en verleggen......dus wie weet

 

En eh zoals ik begreep worden de bananen voor de Jumbo rechtstreeks in Veghel gelost :D  :D

 

Leuk, heb ik nog eens wat te kijken als ik in Veghel in wacht sta :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sinasappels gaan in Spanje in op slag Veel fruit gaat het hele jaar door Zelfs uit zuid Afrika of Zuid Amerika

De aanvoer loopt veel via Venlo Richting Europa in Onderschat de Veiling in Venlo niet

Huub

 

Er komt veel zacht fruit uit de zuidelijke landen binnen in Venlo om door te gaan naar Scandinavië dat klopt.  :ja:  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

:confused:  :confused:

 

Jij komt zeker uit het Westland?

Er is meer als komkommer / tomaten / paprika's :ja: . 

 

Meloenen, ananassen, limes, grapefruit, mango's, papaja's, avocado's, granaatappels, courgette's aubergines om maar wat te noemen.

Ja die eten ze in Scandinavië ook en er gaan veel vanuit de zuidelijke landen via Venlo verder naar het noorden.

Aangevuld met o.a komkommers, tomaten en paprika's onder andere uit het Westland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bananen is met een goed temperatuur goed een paar maanden goed te houden

Heb het vroeger veel vervoerd van uit Zuid Amerika over zee naar R'dam of Antwerpen Europa in

Tijdens transport is de temperatuur heel belangrijk Een fout en alles kan vernietigt worden Bij mij is het een maal gebeurt

Door uit val van een koel compressor

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden