[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zwaargewonde door ijs van trailerdak


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Marotrans:

Nee, maar die heeft ook wat minder te lijden denk ik!

Ik zou ook geen pasklare oplossing weten hoor, daar niet van, maar een kostprijsberekening is ergens op gebaseerd ;)

De kostprijs is gebaseerd op;

 

1. vaste kosten (denk aan verzekering, onderhoud, overhead)

2. variabele kosten (denk aan de banden of onderhoud)

3. personeelskosten (je werkt tenslotte niet voor niets)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Marotrans:

 

Ik ook wel, het is 'n belangrijk deel van een commerciële opleiding.

Wat ik bedoelde te zeggen: heb je een concrete oplossing in gedachten dan? Wie weet heb je het ei van Columbus en hoeft het alleen nog uitgebroed te worden ;)

Mijn oplossing is het om het dak van de oplegger te verwarmen tot net boven het vriespunt en af te laten lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Je kostprijsberekening maak je aan de hand van de vervangingswaarde van je oplegger, dus inclusief dat systeem. Met andere woorden, als het in de zomer 45º is, dan betaald jouw opdrachtgever mee aan die 3 keer dat jij jouw oplegger sneeuwvrij moet maken op een parkeerplaats langs de A2.

Jij had het berekend per kilometer. Dus ook dan betaald de opdrachtgever mee als het 45 graden.

 

Maar ben ik nou echt zó onduidelijk!? Jij had het over 24000 als voorbeeld bedrag (redelijk reëel denk ik). Over 10 jaar tijd, kost het maar 12000 (de helft!) als je het een Roemeen laat doen elke keer (er vanuigaand dat het 3x per jaar zou zijn als hij alleen binnenlands wordt gebruikt).

Of even een andere serieuze oplossing: voor dat geld (of zelfs minder) kan je gewoon op elke P een mooi trappetje met plateautje  maken, zodat je het er zelf af kan vegen. Alleen dat zou bekostigd moeten worden door de overheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Grunneger:

Jij had het berekend per kilometer. Dus ook dan betaald de opdrachtgever mee als het 45 graden.

 

Maar ben ik nou echt zó onduidelijk!? Jij had het over 24000 als voorbeeld bedrag (redelijk reëel denk ik). Over 10 jaar tijd, kost het maar 12000 (de helft!) als je het een Roemeen laat doen elke keer (er vanuigaand dat het 3x per jaar zou zijn als hij alleen binnenlands wordt gebruikt).

Of even een andere serieuze oplossing: voor dat geld (of zelfs minder) kan je gewoon op elke P een mooi trappetje met plateautje  maken, zodat je het er zelf af kan vegen. Alleen dat zou bekostigd moeten worden door de overheid. 

Beetje afhankelijk van hoe je werk en wie je opdrachtgever is. Maar in principe zit het meegerekend in je tarieven, ongeacht of je per opdracht, per kilometer of per uur reken.

 

Als de arbo jouw verbied om op het dak van je oplegger te lopen, dacht jij dat die Roemeen het dan wel mag doen? Bovendien, staan er bij dat wegrestaurant waar jij gaat eten en overnachten ook Roemenen of heeft de eigenaar van het terrein die er allang afgetrapt.

 

Voor sneeuw zou een schuine spatlap aan een balk ook prima werken, dan schuif je het meeste sneeuw er zo aan de zijkant af. Kan je de laatste restjes erna zelf nog afvegen bij dat plateautje. Waarom niet.

 

Overigens betaald de overheid niets, dan wordt het betaald door de belastingbetaler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei Vrachtrijder:

 

Als de arbo jouw verbied om op het dak van je oplegger te lopen, dacht jij dat die Roemeen het dan wel mag doen? Bovendien, staan er bij dat wegrestaurant waar jij gaat eten en overnachten ook Roemenen of heeft de eigenaar van het terrein die er allang afgetrapt

De gemiddelde Oost Europeaan heeft nog een mentaliteitvan: mag niet, bestaat niet. Die zeiken wat minder over dit soort flauwekul dan dat wij in West Europa doen.

 

Als ik nu even uit het raam kijk: achter mij een Roemeen, links een Litouwer, voor mij ook en rechts een Fransoos. Dus wat is je punt nou? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Grunneger:

De gemiddelde Oost Europeaan heeft nog een mentaliteitvan: mag niet, bestaat niet. Die zeiken wat minder over dit soort flauwekul dan dat wij in West Europa doen.

 

Als ik nu even uit het raam kijk: achter mij een Roemeen, links een Litouwer, voor mij ook en rechts een Fransoos. Dus wat is je punt nou? 

En sta je ook bij een Nederlands wegrestaurant?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Vrachtrijder:

En sta je ook bij een Nederlands wegrestaurant?

Nee (zie "waar sta je vanavond;)). Sta zelden in Nederland, en ga ook niet 4 - 6 x per week 15 euro neerleggen.

 

Maar je gaat mij niet vertellen dat er ook maar 1 P is waar geen Oost Europeaan staat, die de sneeuw voor je er af veegt voor 400 euro. 

 

(Btw, het word een beetje off topic)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pfff..... Het is nog net niet dat we elkaar afschieten hier.
Maar koppel wel vaak onderweg
Izegem en in Reims en Coevorden
En ja.. Dan heb je niet altijd de middelen om het dak op een normale manier ijsvrij te krijgen.
Dan moet je wel eens creatief zijn...
Een lader ... Of wat anders
Maar zorg wel dat het dak ijs en sneeuw vrij is.
Maar wel op een manier die voor mij ook veilig is

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei Grunneger:

Nee (zie "waar sta je vanavond;)). Sta zelden in Nederland, en ga ook niet 4 - 6 x per week 15 euro neerleggen.

 

Maar je gaat mij niet vertellen dat er ook maar 1 P is waar geen Oost Europeaan staat, die de sneeuw voor je er af veegt voor 400 euro. 

 

(Btw, het word een beetje off topic)

Ik kan jouw genoeg parkeerplaatsen aanwijzen waar geen enkele moelander te vinden is. Maar alleen in Nederland. En je hoeft nog niet eens te betalen, als je maar binnen gaat eten.

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 

Water bevriest bij temperaturen lager dan 0 graden Celsius Vrachtrijder. Dus je maakt van jouw probleem het probleem van een ander, met opvriezend smeltwater op de parking.

Sorry hoor

Maar dit is een beetje spijkers zoeken in laag water

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

 

Water bevriest bij temperaturen lager dan 0 graden Celsius Vrachtrijder. Dus je maakt van jouw probleem het probleem van een ander, met opvriezend smeltwater op de parking.

Als het water al opvriest, dan veranderd de parkeerplaats in een ijsbaan. Tenzij je de parkeerplaats als snelweg gebruikt, zou er dan enige blikschade kunnen ontstaan.

 

Dus ja, je maakt inderdaad van jouw probleem een andermans probleem. Punt blijft dat vallende ijsplaten van een vrachtwagendak gevaarlijker zijn dan stapvoets over een ijsbaan rijden. Dus is het nog steeds kiezen voor de veiligste oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 14-2-2017 om 20:51 zei Teddybeer:

€ 24.000 voor verwarming in het dakzeil?

 

Dus dan zou zo'n zeilenbak een keer zo duur worden?

 

Ik denk dat je € 2400 bedoeld.......

 

LOLLOLLOLLOL

Wat moet je met verwarming in je dakzeil?? Je hebt toch systemen waarbij een buis in het dak opgeblazen wordt als je de auto op de handrem zet. En waardoor het water er dus afloopt. Een kastentrailer is een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei RealZeus:

Wat moet je met verwarming in je dakzeil?? Je hebt toch systemen waarbij een buis in het dak opgeblazen wordt als je de auto op de handrem zet. En waardoor het water er dus afloopt. Een kastentrailer is een ander verhaal.

 

Deze systemen bestaan al een hele tijd,

http://www.cargobull.com/nl/detail_news-316_213_383.html

of van nederlandse bodem

http://www.krakertrailers.eu/nieuws/?id=1394&page=1&view=5.

Wat deze systemen kosten weet ik niet. Effectief? Ik heb ooit een paar maand met zo'n trailer gereden die dit systeem had.

Als ze nieuw zijn wel, iets ouder zijn ze toch heel gevoelig aan luchtverlies als het dak veelvuldig open en dicht geweest is...

Ze helpen ook alleen maar bij ijs en niet met sneeuw.

 

Kastentrailers en koelers zijn lang niet zo erg voor ijs omdat je geen echt grote en dikke blokken ijs krijgt, alleen een dun filmpje dat bevriest.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden