[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Verwarming


Vledder

Vraag

  • Forumlid

Zal jullie even laten lachen; dit is mijn eerste dag als chauffeur en gelijk mijn eerste overnachting. Weet iemand hoe ik 's nachts warm blijf? Heb een Volvo mee. Bij het bed zit een schakelaar met 3 omhooggaande golfjes. Neem aan dat dat de standkachel is? Als ik die schakelaar even ingedrukt hou gaat er een klein ledje branden en gaat er een ventilator draaien. Maar warmte ho maar. Wat doe ik verkeerd?

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Toen ik bij een koeriersbedrijf werkte heb ik wel regelmatig in de laadbak van de bus geslapen. Een paar verhuisdekens op elkaar, slaapzak er op en je ligt heerlijk zacht. Een betere "tent" kan je jezelf niet wensen.

Daar zul je in de toekomst de Oost Europese chauffeur ook zien liggen als hij zijn wekelijkse rust moet maken: de "koeriersbende" komt dan massaal naar de parkings en stellen ,voor n slok wodka,hun laadbak te beschikking,zodat de chauffeurs die daar staan niet onder hun trailer hoeven te kamperen.

Met dank aan................. :D  :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gasfles is leeg?

(Gebeurde mij ook met een van de eerste overnachtingen...)

Maar zonder een duidelijke omschrijving van jouw bedieningspaneel kunnen wij er weinig zinnigs over schrijven....

Neem voor de zekerheid een ​joggingpak mee, kan als warme pyama dienen

 

Of gewoon een pyama :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat soort bedrijven zijn er nog steeds. Die voertu

 

igen kopen zonder standkachel.

 

Persoonlijk moet ik niets van dat ding hebben tijdens het slapen. Laat mij maar in een slaapzak liggen met de ramen op ventilatie stand.

 

 

Dat meen je niet?! Ik heb eergisteren de kachel op zijn 'allerlaagst' gezet. Hoeveel graden dat is? Geen idee, wel gewoon een warm stromingje lucht door de cabine. Toen ik om 05:00 eruit ging en uit mijn slaapzak kroop wist ik niet dat het buiten zo koud zou zijn, ik voelde het binnen gewoon. Dan gauw dat ding op streepje 6 en knallen met die kachel. Dan moet ik hem 2 minuten later ook gelijk weer uitzetten anders is de hitte die eruit komt niet te houden. Maar, slapen zonder kachel? Dat zou ik echt niet doen. Ik zou zelfs bij een defecte kachel vragen waar ik naar de garage kan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 Maar, slapen zonder kachel? Dat zou ik echt niet doen. 

 

Standkachel is lekker als je een paar uur in de wacht staat of zo maar niet als ik slaap. Dan staat hij gewoon uit, dekbed is warm genoeg en je slaapt veel beter dan in zo'n warm hok, ook met deze buitentemperaturen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Warm hok? Gewoon dakraam op een klein kiertje open en de kachel op stand 1 of 2, voelt gewoon goed. Geen vieze naar diesel ruikende damp in de cabine en gebrom rechts onderin. Wat doe jij als je wakker wordt met de kachel uit. Ga je dan de eerste 5-10 minuten rillend op de stoel zitten? Of ren je gelijk het chauffeurscafe in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Warm hok? Gewoon dakraam op een klein kiertje open en de kachel op stand 1 of 2, voelt gewoon goed. Geen vieze naar diesel ruikende damp in de cabine en gebrom rechts onderin. Wat doe jij als je wakker wordt met de kachel uit. Ga je dan de eerste 5-10 minuten rillend op de stoel zitten? Of ren je gelijk het chauffeurscafe in?

Dan gaat gelijk de kachel aan, samen met het koffie apparaat, en pas als het een beetje aangenaam is kom ik er uit :D

En dat dakraam laat ik zeker niet open 'snachts! Dan liever de ramen op een kiertje. Regent er tenminste niks naar binnen

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Standkachel is lekker als je een paar uur in de wacht staat of zo maar niet als ik slaap. Dan staat hij gewoon uit, dekbed is warm genoeg en je slaapt veel beter dan in zo'n warm hok, ook met deze buitentemperaturen

 

Ik zet hem aan als ik ging eten. Als ik terug was ging hij uit. En als ik het dan koud kreeg ging ik in bed.

 

Dan gaat gelijk de kachel aan, samen met het koffie apparaat, en pas als het een beetje aangenaam is kom ik er uit :D

En dat dakraam laat ik zeker niet open 'snachts! Dan liever de ramen op een kiertje. Regent er tenminste niks naar binnen

 

Alles 's avonds voorbereid, zodat smorgens alleen de schakelaar nog maar over moet halen.

 

Heb de ramen altijd op een randje open. Thuis staan de ramen ook altijd op kiepstand. 

 

 

Als die kachel aanstaat krijg je een droge mond van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat meen je niet?! Ik heb eergisteren de kachel op zijn 'allerlaagst' gezet. Hoeveel graden dat is? Geen idee, wel gewoon een warm stromingje lucht door de cabine. Toen ik om 05:00 eruit ging en uit mijn slaapzak kroop wist ik niet dat het buiten zo koud zou zijn, ik voelde het binnen gewoon. Dan gauw dat ding op streepje 6 en knallen met die kachel. Dan moet ik hem 2 minuten later ook gelijk weer uitzetten anders is de hitte die eruit komt niet te houden. Maar, slapen zonder kachel? Dat zou ik echt niet doen. Ik zou zelfs bij een defecte kachel vragen waar ik naar de garage kan!!

 

Toen ik nog wel eens overnachtte, had ik ook een auto zonder kachel........ Mistte hem ook niet.

Hoefde alleen niet te overnachten bij vorst.  Maar stond eens bij Mendel was het 'snachts -3 geworden. 

 

Mistte de kachel alleen bij het wachten ergens en de pauze tussen de middag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Standkachel is lekker als je een paar uur in de wacht staat of zo maar niet als ik slaap. Dan staat hij gewoon uit, dekbed is warm genoeg en je slaapt veel beter dan in zo'n warm hok, ook met deze buitentemperaturen

Mijn idee,ik heb de laatste 20 jaar van mijn "carriere"altijd de beschikking gehad over auto's met "blokverwarming"( koelwater word verwarmt en de cabine word door het reguliere verwarmings systeem verwarmt)( goei baasje hé  :D )

Gewoon s,avonds de kachel instellen op een half uur voor je je nest uit moet en je word wakker in een heerlijk warme cabine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

 

Als die kachel aanstaat krijg je een droge mond van.

Meestal krijg je van veel praten een droge mond ! Dus misschien leg je wel te kwekken in je slaap

Link hoor als je eens thuis bij je meissie ligt Weet je mooi niet wat jij ze wijzer gemaakt hebt  :ja: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bestaat er ook anders dan... ?

Ja hoor,er zijn ook gewone warmeluchtblazertjes.

Deze worden door de monteur die m plaatst altijd zo gezet dat je aan de ene kant van de cabine geroosterd word en aan de andere kant bevriest.

"Vroegâhh"waren er ook een soort radiatoren die enorm veel plaats in de cabine innamen en een tijd lang nodig hadden om warm te worden.

Helemaal 1985 waren de kachels op gas,de gasflessen hadden de gewoonte leeg te geraken als jij lekker in je warme krat lag,zodat je er midden in de nacht uit kon om van fles te wisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Standkachel is lekker als je een paar uur in de wacht staat of zo maar niet als ik slaap. Dan staat hij gewoon uit, dekbed is warm genoeg en je slaapt veel beter dan in zo'n warm hok, ook met deze buitentemperaturen

Dat zei een oud-collega van mij ook toen we met -5 overstonden, maar die had wel spijt dat hij hem had uitgezet. Hij werd 's nachts wakker van de kou. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Vledder intussen lekker warm in de auto ????

Ja gaat prima nu, nog even zoeken wat de juiste stand is want het werd te warm . De slaapzak is ook warm en zoals door anderen opgemerkt krijg je een droge mond.

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja gaat prima nu, nog even zoeken wat de juiste stand is want het werd te warm . De slaapzak is ook warm en zoals door anderen opgemerkt krijg je een droge mond.

beker water onder rooster zetten . probleem opgelost  :D

 

tis net als thuis hang je aan de vewarming ook zon bakje met water :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden