[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trailer losgeschoten A29


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Een vrachtwagenchauffeur is vrijdagmorgen rond 7.00 uur op een wel heel ongelukkige plek zijn oplegger, die vol zat met keukens, verloren. Bij de uitgang van de Heinenoordtunnel op de A29 richting Rotterdam bleef het gedeelte van de vrachtwagen achter. Door het incident waren tijdelijk drie rijstroken dicht. Inmiddels is er weer één open. Hoe de trailer los kon schieten, is onbekend.
 

bron: AD

25783E43-AD8F-4BB0-BF19-66F613BCBCE7.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei Teddybeer:

Versleten schotel.

 

Of in elk geval de veren van het vergrendelings mechanisme.

Dan nog! zoals ik de vergrendeling bekeken heb staat die op de "trek" dus zou die moeten blijven hangen ondanks dat die veren versleten zijn volgens mij. Tenzij, en dat zou in dit geval best eens kunnen de trailer de trekker "geduwd"heeft en bij het naar boven gaan weer over moest gaan in trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan ook een beetje aan de schotel liggen, wij hadden bij ons ook een serie en ik denk dat we in een half jaar tijd minimaal 5 opleggers hadden die eraf zijn geschoten.

Toen hebben ze op enkele trekkers een verklikkerlampje erbij gezet, ik had ook een keer op de zaak bij ons, aankoppelen schotle nagekeken ivm daqt er al enkele verloren waren, zat hij dicht en de borgin erop, alleen de kingpen zat nog niet in de schotel.

Ik denk dat bij aankoppelen de kingpen tegen de klauw heeft gedrukt toen door frictie de trekker iets naar voren is gedrukt en de schotel dichtgeslagen.

En bij optische controle leek het net of het goed zat, maar het lampje brande niet dus hij zat er niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als springer op verschillende merken wagens is het ook wel eens goed opletten of de boel wel goed vast dit. Ieder merk is anders. 

Je zal net zoiets hebben als hierboven..

Daarom zeg ik nooit dat mij zoiets nooit zal overkomen.

Het kan ook zijn dat een collega voor mij de oplegger heeft aangekoppeld en er geen meter mee heeft gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden