[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hartman blijft maar groeien


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid
8 minuten geleden zei europeaan:

Als je het "en block" opneemt ,aansluitend aan een dagelijks of verkorte dagelijkse rust, of een wekelijkse of verkorte wekelijkse rust mag het.

Dus niet vandaag 9 uur compenseren en morgen nog eens 9 uur om 18 uur te compenseren.

 

 

Die snap ik.

 

Maar ik heb 2 diensttijden van 24 uur gemaakt en maak dan 24 uur. Als ik dan bijvoorbeeld nog een diensttijd maak van 24 uur en daarna nog een keer 24 uur zou maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

Ik lees het allemaal wel weer hier.

 

Die cursus rijtijdenwet en digitale tachograaf is voor sommigen zeker niet overbodig... :rolleyes:

Je kunt het ook anders zien Pierre:

Het word tijd dat deze regelgeving eens kritisch tegen het licht gehouden word.

Gewoon die 45 uur afschaffen na 6 diensttijden 24 uur is voldoende,

In de praktijk word dit door weekend sluitingen bij bedrijven en de nodige rijverboden toch wel geregeld dat deze 24 uur uitloopt naar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

 

 

Die snap ik.

 

Maar ik heb 2 diensttijden van 24 uur gemaakt en maak dan 24 uur. Als ik dan bijvoorbeeld nog een diensttijd maak van 24 uur en daarna nog een keer 24 uur zou maken?

Als je 2 x 24 uur gemaakt hebt moet je 2 x 21 uur = 42 uur compenseren aan ,in dit geval, een wekelijks rust van 45 uur.

Dus de volgende 87 uur kun je rustig in de kroeg blijven zitten.:wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

Ik lees het allemaal wel weer hier.

 

Die cursus rijtijdenwet en digitale tachograaf is voor sommigen zeker niet overbodig... :rolleyes:

 

Ik heb er nooit wat mee te maken.

 

Ik begin meestal rond 07.00 en negen van de 10 keer ben ik rond 17.00 weer thuis. De auto waar ik mee rijd is bijna 16 jaar oud en heeft net 500000 gelopen.

 

Sinds ik af en toe weer naar het buitenland ga moet ik weer rekenen. Ik ben er dus niet heel bekend mee. Zeker als het iets anders loopt dan normaal, net als van de week. Ik vertrek donderdag en begin zaterdagavond aan 24 uur rust. Wat nu als ik bijvoorbeeld vandaag nog een keer 24 uur had gemaakt?

 

Af en toe is het niet zo simpel. En ja, ik ga echt die cursus wel doen.

 

Gister sta ik overdag 9 uur stil maar zegt hij savonda wel dat ik nog maar 15 minuten mag rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Je kunt het ook anders zien Pierre:

Het word tijd dat deze regelgeving eens kritisch tegen het licht gehouden word.

 

Dat bedoel ik niet.

Het is toch Godsgeklaagd dat een stel professionals met zo'n bonk ervaring nog steeds niet weten hoe het precies zit met één van de meest essentiële dingen waar een beroepschauffeur mee te maken heeft, de rij-en rusttijdenwet.

 

Die Code95 is misschien zo gek nog niet...:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei shompie:

 

Ik heb er nooit wat mee te maken.

 

Ik begin meestal rond 07.00 en negen van de 10 keer ben ik rond 17.00 weer thuis. De auto waar ik mee rijd is bijna 16 jaar oud en heeft net 500000 gelopen.

 

Sinds ik af en toe weer naar het buitenland ga moet ik weer rekenen. Ik ben er dus niet heel bekend mee. Zeker als het iets anders loopt dan normaal, net als van de week. Ik vertrek donderdag en begin zaterdagavond aan 24 uur rust. Wat nu als ik bijvoorbeeld vandaag nog een keer 24 uur had gemaakt?

 

Af en toe is het niet zo simpel. En ja, ik ga echt die cursus wel doen.

 

Gister sta ik overdag 9 uur stil maar zegt hij savonda wel dat ik nog maar 15 minuten mag rijden.

Als jij vandaag nogmaals 24 uur rust had gemaakt dan had je vanaf de volgende dienst 6 x 24 uur kunnen maken voordat je aan je 45 urige rust moet beginnen + compensatieuren.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei europeaan:

Als je het "en block" opneemt ,aansluitend aan een dagelijks of verkorte dagelijkse rust, of een wekelijkse of verkorte wekelijkse rust mag het. (...) 

 

Hoe zie jij dit, de compensatie-uren koppelen aan een verkorte wekelijkse rust?

 

Ergens binnen de drie weken -volgend op de verkorte wekelijkse rust- kom je weer in de knoei, ofwel je schuift het probleem verder voor zich uit. De volgende verkorte rust die gekoppeld word aan de compensatie-uren moet namelijk ook weer gecompenseerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 26-12-2023 om 15:23 zei ayla:

En ja, de vaste chauffeurs bij Oldenburger hebben veel in te brengen qua auto en opbouw, maar die extra's 'kunnen' wel betaald worden doordat de auto elke dag rijd.

Wat in mijn ogen ook niet meer dan normaal is. Gereedschap is er om te gebruiken en niet exclusief voor 1 persoon.

 

Groet Ron

Bert is op zich niet zo heel moeilijk. Maar complete cabine verbouwing gebeurd niet zo snel. Die auto gaat gemiddeld met 4/5 jaar weer weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Dat bedoel ik niet.

Het is toch Godsgeklaagd dat een stel professionals met zo'n bonk ervaring nog steeds niet weten hoe het precies zit met één van de meest essentiële dingen waar een beroepschauffeur mee te maken heeft, de rij-en rusttijdenwet.

 

Die Code95 is misschien zo gek nog niet...:p

Doen we niet zoveel mee. Zijn dagen dat ik niet aan de 4,5 uur kom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

Als ik overdag 9 uurstul gestaan heb?

 

Shompie, ik zal het proberen uit te leggen in Jip & Janneke taal.

 

Je hebt 4 uur gereden, een uur gelost en ergens tussendoor 45 minuten pauze gemaakt. Dat maakt samen 5.45 uur.

 

Vervolgens sommeert je werkgever jpu om ergens te gaan wachten op retourvracht. Dat duurt en duurt, uiteindelijk sta je daar zomaar 9 uur te wachten.

 

Je hebt dan totaal 5.45 + 9 = 14.45 diensttijd. Dat houd in dat je nog 15 minuten over hebt. Omdat je lang niet aan je 9 of 10 uur rijtijd zit, mag je dus nog 15 minuten rijden. Dat is wat jij ziet op jou tachograaf.

 

Die 9 uur had je eventueel als dagelijkse rust mogen tellen om vervolgens na die 9 uur weer een volle dienst te maken, ware het niet dat je eigenlijk direct bij stilstand 'einde land' in had moeten voeren.

 

Je had achteraf bij een controle kunnen zeggen dat je het vergeten was, geen agent die jou daar zomaar een boete voor geeft als je voor de rest altijd netjes invoert.

 

Als ik thuis ben leg ik je uit hoe het zit met die 2 x 24 uur. Daar zitten namelijk wel een paar haken en ogen aan. Ben nu onderweg en heb hier geen officiële zaken bij de hand om het goed uit te kunnen leggen voor zover ik ze al niet op het forum heb geplaatst.

 

  • Like 1
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Hoe zie jij dit, de compensatie-uren koppelen aan een verkorte wekelijkse rust?

 

Ergens binnen de drie weken -volgend op de verkorte wekelijkse rust- kom je weer in de knoei, ofwel je schuift het probleem verder voor zich uit. De volgende verkorte rust die gekoppeld word aan de compensatie-uren moet namelijk ook weer gecompenseerd worden.

Daar heb jij een punt,je kunt dus beter compenseren aan een normale wekelijkse rust van 45 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Schots en Scheef:

Doen we niet zoveel mee. Zijn dagen dat ik niet aan de 4,5 uur kom. 

 

Dat zal best, doet er ook allemaal niet toe.

 

Maar ik schaar jou dan ook niet onder die groep 'professionals met een bonk ervaring' die ik in mijn eerdere reactie bedoel... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 23-12-2023 om 19:32 zei HendrikJansen:

Mijn werkbus in het kabel en leiding werk deed om en nabij de 70.000 per jaar. En dan werkte ik alleen in de provincies Groningen , Drenthe en de Regio Twente / Salland.   

 

Dat doe ik ook per jaar. Kom ook niet veel verder.  Vind het prima. Die ene keer dat je verder komt sta je de halve dag in de file.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei europeaan:

Daar heb jij een punt,je kunt dus beter compenseren aan een normale wekelijkse rust van 45 uur.

 

In het geval van de 2 x 24 uur wekelijkse rust onderweg met een 'internationale rit op de lange afstand' ( mobility package 2) wordt expliciet benadrukt dat de volgorde van compenseren + wekelijkse rust ALTIJD in die volgorde dient te gebeuren. Zou je te weinig compenseren, dan heb je vanzelf een 3e verkorte wekelijkse rust wat niet is toegestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Pierre:

 

Dat zal best, doet er ook allemaal niet toe.

 

Maar ik schaar jou dan ook niet onder die groep 'professionals met een bonk ervaring' die ik in mijn eerdere reactie bedoel... ;)

Klopt rij nog maar 25 jaar. Begin net 😉

 

Wij komen op plekken waar anderen niet kunnen komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei Pierre:

 

Shompie, ik zal het proberen uit te leggen in Jip & Janneke taal.

 

Je hebt 4 uur gereden, een uur gelost en ergens tussendoor 45 minuten pauze gemaakt. Dat maakt samen 5.45 uur.

 

Vervolgens sommeert je werkgever jpu om ergens te gaan wachten op retourvracht. Dat duurt en duurt, uiteindelijk sta je daar zomaar 9 uur te wachten.

 

Je hebt dan totaal 5.45 + 9 = 14.45 diensttijd. Dat houd in dat je nog 15 minuten over hebt. Omdat je lang niet aan je 9 of 10 uur rijtijd zit, mag je dus nog 15 minuten rijden. Dat is wat jij ziet op jou tachograaf.

 

Die 9 uur had je eventueel als dagelijkse rust mogen tellen om vervolgens na die 9 uur weer een volle dienst te maken, ware het niet dat je eigenlijk direct bij stilstand 'einde land' in had moeten voeren.

 

Je had achteraf bij een controle kunnen zeggen dat je het vergeten was, geen agent die jou daar zomaar een boete voor geeft als je voor de rest altijd netjes invoert.

 

Als ik thuis ben leg ik je uit hoe het zit met die 2 x 24 uur. Daar zitten namelijk wel een paar haken en ogen aan. Ben nu onderweg en heb hier geen officiële zaken bij de hand om het goed uit te kunnen leggen voor zover ik ze al niet op het forum heb geplaatst.

 

 

 

Dus omdat ik geen einde land heb ingevuld telt hij het dus niet als rust? Ik heb hem wel gelijk op rust gedrukt en ruim 9 uur stil gestaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

 

 

Dus omdat ik geen einde land heb ingevuld telt hij het dus niet als rust? Ik heb hem wel gelijk op rust gedrukt en ruim 9 uur stil gestaan

Ik heb een stoneridge tacho,daar vraagt de tacho bij zo'n geval of je klaar bent met je arbeid...bij ja ..vraagt tacho einde land bij ok gaat je dagelijkse  rust in .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
4 uur geleden zei Pierre:

 

Dat bedoel ik niet.

Het is toch Godsgeklaagd dat een stel professionals met zo'n bonk ervaring nog steeds niet weten hoe het precies zit met één van de meest essentiële dingen waar een beroepschauffeur mee te maken heeft, de rij-en rusttijdenwet.

 

Die Code95 is misschien zo gek nog niet...:p

Of....

De rij en rusttijdenwet voor chauffeurs is nodeloos ingewikkeld......

  • Like 6
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Murphy:

Of....

De rij en rusttijdenwet voor chauffeurs is nodeloos ingewikkeld......

 

Het is net hoe je het wil zien. Voor sommigen is tot 10 tellen al te moeilijk lijkt het soms wel.

 

Daarnaast, als je iets als een rij- en rusttijdenwet niet begrijpt, dan ga je er een keer voor zitten, neemt het een keer rustig door of vraag aan collega's hoe iets precies zit. Maar niet met het soort dooddoeners komen als "nodeloos ingewikkeld" of "ik heb wel wat beters te doen in m'n vrije tijd".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
39 minuten geleden zei Pierre:

 

Het is net hoe je het wil zien. Voor sommigen is tot 10 tellen al te moeilijk lijkt het soms wel.

 

Daarnaast, als je iets als een rij- en rusttijdenwet niet begrijpt, dan ga je er een keer voor zitten, neemt het een keer rustig door of vraag aan collega's hoe iets precies zit. Maar niet met het soort dooddoeners komen als "nodeloos ingewikkeld" of "ik heb wel wat beters te doen in m'n vrije tijd".

 

Ach, de meeste durven niets te vragen om maar niet voor idioot te worden uitgemaakt door mensen die elke regeltje kennen en zich daar uiteraard aan houden.

 

Anderen hebben er nooit iets mee te maken gehad, dan snap ik het ook wel dat jeje er niet in verdiept. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden