[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hartman blijft maar groeien


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid
3 uur geleden zei RobNiat:


Je bent in elk geval je gevoel voor humor nog niet kwijtgeraakt Europeaan!

 

”Vakmanschap en inzet” 😂😂😂

 

Volgens mij spel je “Praatjes en rechten” verkeerd. 🤔

Exact dat, al moet je niet iedereen over en en dezelfde kam scheren want er zitten toch ook zeker nog wel werkers tussen.

Maar het leeuwendeel van de Nederlandse "toppers" is of bezig hoe hun truck en zijzelf mooi op de foto staan of druk met hobby/privé (onder werktijd)

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik denk dat door de steeds beknellender regelziekte en handhaving daarop, voor velen gewoon de lol eraf is.

Na 6 diensten MOET je stoppen. Maar wanneer je een "mooie" lange rit doet zit je daar niet op te wachten, zeker als je veel rijdagen in het verschiet hebt EN in beschaafde landen rijdt waar je gewoon op zon en feestdagen mag rijden.

En als je dan na 2 of 3 weken weer eens bij de keet komt gewoon een "leuk" weekend maken. Nx compenseren of ander dom gezeik. Net als die 56uur rijden en dan die 2e week iets van 35... Wie verzint zoiets? In de 2 weken 90u.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Eeweep:

Dan moet je ook geen mainstream nieuws lezen, maar ga maar eens zoeken op het internet. 🙃

IK lees het nieuws zoals het tot  mij komt en als ik verduidelijking wil zoek ik het op internet.
Maar zoals hier op een forum b.v. schroom ik, zoals ook sommige anderen, niet om mijn onderbuik gevoelens bloot te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Ik denk dat door de steeds beknellender regelziekte en handhaving daarop, voor velen gewoon de lol eraf is.

 

Dat is inderdaad de veel gehoorde dooddoener, en in zoverre klopt het dat de wirwar aan regels wel eens vereenvoudigd kan worden. Maar degenen die dat roepen zijn veelal diegenen die nog uit de oude schijventijd komen (soms nog even aangedikt met de meest barre verhalen over wilde ritten) en als je ze een op een spreekt dan wordt toch wel toegegeven dat die tijd ook niet alles was en dat ze met de pas niet minder hebben.

Daarnaast, de jongere chauffeurs weten niet beter dan deze regels, ze hebben simpelweg niet anders meegemaakt.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

Ik kom uit die tijd. En heb die " barre" dingen gedaan waar jij het over heb. Maar als je mij een op een spreekt zul je mij niet horen zeggen dat het nu beter is dan toen of omgekeerd. 

 

Ik gaf van de week nog een voorbeeld, toen vond ik 3 keer in de week Helsingborg mooi werk, nu moet ik er niet meet aan denken.

 

Vroeger een schitterende tijd gehad maar die heb ik nu nog steeds. Alleen heel anders,ik sta nu pauze te maken bij grunbergsee, niet omdat ik moe ben maar omdat de auto vind dat ik pauze moet maken. Vroeger maakte je pauze als jij het nodig vond.

 

Het is gewoon anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei albertvv:

Exact dat, al moet je niet iedereen over en en dezelfde kam scheren want er zitten toch ook zeker nog wel werkers tussen.

Maar het leeuwendeel van de Nederlandse "toppers" is of bezig hoe hun truck en zijzelf mooi op de foto staan of druk met hobby/privé (onder werktijd)


Precies waar ik op doel. Velgen poetsen en afgeven op buitenlandse collega’s. Dat kunnen “we” goed. Het hoogste woord voeren aan de chauffeurstafel ook. 
 

En ja, uiteraard zijn er zat Nederlandse vakmensen waar ik mijn petje voor afneem en waarbij ik nog niet in de schaduw mag staan. Maar daarvan zijn er onder de buitenlandse collega’s ook. 
 

Capice @europeaan?

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 uur geleden zei albertvv:

Dat is inderdaad de veel gehoorde dooddoener, en in zoverre klopt het dat de wirwar aan regels wel eens vereenvoudigd kan worden. Maar degenen die dat roepen zijn veelal diegenen die nog uit de oude schijventijd komen (soms nog even aangedikt met de meest barre verhalen over wilde ritten) en als je ze een op een spreekt dan wordt toch wel toegegeven dat die tijd ook niet alles was en dat ze met de pas niet minder hebben.

Daarnaast, de jongere chauffeurs weten niet beter dan deze regels, ze hebben simpelweg niet anders meegemaakt.

 

 

Ik kom uit de schijventijd.

Maar als ik onderweg was op een rit, was ik dat om geld te verdienen....

Stilstaan kostte (vooral in Italië) geld......

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei RobNiat:


 

En ja, uiteraard zijn er zat Nederlandse vakmensen waar ik mijn petje voor afneem en waarbij ik nog niet in de schaduw mag staan. Maar daarvan zijn er onder de buitenlandse collega’s ook. 
 

Capice @europeaan?

Als je een Nederlandse chauffeur ,met vergelijkbare kwaliteiten , naast een Oost Europese chauffeur zet, die maar 75% (M of nog meer aan loonkosten kost dan die NL chauffeur , heb je als NL chauffeur al een achterstand bij de keuze van de chef personeelszaken van een bedrijf.

 

Als je daar ook  nog eens de bijkomende onsympatieke maatregelen zoals : 90 rij-uren op twee weken, de 45 urige wekelijkse rust, het verbod van verblijf in het voertuig tijdens die rust, de controle periode van 56 dagen ( en de dikwijls torenhoge boetes ) bij neemt kan ik ergens wel begrijpen dat velen het stuur aan de boomhangen, of dat de jeugd er überhaupt al niet aan begint.

 

IK wilde dus zeker niet beweren dat wij, Nederlanders, automatisch al betere vakmensen zouden zijn dan onze Oost Europese medemensen.:D

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 uur geleden zei europeaan:

Je hoefde in Italië natuurlijk niet altijd tegen de bar staan schoppen als je klaar was voor die dag, t was niet verplicht.:D

Nuh, lekker in het hok blijven zitten....

De wetgeving wil juist dat we een sociaal leven hebben.... dus die bar was daar gewoon, wettelijk opgedragen, debet aan 🙂

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Nuh, lekker in het hok blijven zitten....

De wetgeving wil juist dat we een sociaal leven hebben.... dus die bar was daar gewoon, wettelijk opgedragen, debet aan 🙂

 

Ja, dit is wel de prettigste manier van je tijd doorbrengen, maar dan niet mekkeren dat er een heel groot deel van je OKV doorheen gaat.

Ik heb dat "schoppen tegen de bar" :wijn: biertjeoverigens altijd nog kunnen betalen zonder aan mijn salaris te hoeven komen.

IK hield dan weinig geld over om te beleggen of aandelen te kunnen kopen, dat dan weer wel.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei europeaan:

Als je een Nederlandse chauffeur ,met vergelijkbare kwaliteiten , naast een Oost Europese chauffeur zet, die maar 75% (M of nog meer aan loonkosten kost dan die NL chauffeur , heb je als NL chauffeur al een achterstand bij de keuze van de chef personeelszaken van een bedrijf.

 

Als je daar ook  nog eens de bijkomende onsympatieke maatregelen zoals : <knip>

 

 

Nee die achterstand heb je niet zozeer door het marginale verschil in loonkosten maar meer omdat jij op maandag pas om 5 uur wil vertrekken, op vrijdag om uiterlijk 18.00 uur terug en als het even kan om de week op woensdag pappadag wil en zeker elk weekend thuis, en eisen over de bestemming (Jantje wil niet naar Engeland, Pietje niet naar Frankrijk, Gerritje niet naar Duitsland)  Terwijl die buitenlandse collega iets heeft van ik zie wel waar ik heen moet en ik zie wel wanneer ik terug ben.

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei Murphy:

 

Maar als ik onderweg was op een rit, was ik dat om geld te verdienen....

 

'tuurlijk dat ben ik 100% eens, en dat is nog steeds maar dat wil niet zeggen dat het toen makkelijker/beter was. Hoeveel waren er toen die sjoemelden met de brandstofbonnen om iets extra te hebben bijvoorbeeld, dat was niet uit weelde. Of het licht uit de ogen weg rijden om wat te verdienen. En als je, zoals Ron eigenlijk ook aangeeft, jong bent dan trap je het liefst door, dat doe je niet meer als je 40+ bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nee, dat klopt.

Maar ik heb nooit aan de bond of wetgever gevraagd paal en perk te stellen aan wat we mogen.

Ik reed veel, zei bijna nooit nee tegen een weekend. Maar alles min of meer omdat ik het werk leuk vond.

Als ik rijk had willen worden had ik nooit chauffeur geworden.

En daar wringt nu de schoen, we mogen niets meer. Vrijheid blijheid is gewoon over, mede door die krankzinnege reden dat je 28 dagen terug bekeurd kan worden, dat je je arbeid op de minuut moet verantwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei albertvv:

Nee die achterstand heb je niet zozeer door het marginale verschil in loonkosten maar meer omdat jij op maandag pas om 5 uur wil vertrekken, op vrijdag om uiterlijk 18.00 uur terug en als het even kan om de week op woensdag pappadag wil en zeker elk weekend thuis, en eisen over de bestemming (Jantje wil niet naar Engeland, Pietje niet naar Frankrijk, Gerritje niet naar Duitsland)  Terwijl die buitenlandse collega iets heeft van ik zie wel waar ik heen moet en ik zie wel wanneer ik terug ben.

Dat komt natuurlijk ook voor, maar dit is niet de hele tendens bij "de gemiddeld Nederlandse chauffeur"

Als ik voor mezelf mag spreken heb ik altijd alle werk gedaan wat me opgedragen werd.

Als het werk ,of de bestemmingen mij niet aanstonden veranderde ik van werkgever en maakte plaats voor iemand die bepaalde ritten wél graag deed.

Pappadag deden wij niet aan: mijn dochter ging in de schoolvakanties altijd met mij mee naar Frankrijk,Duitsland of Italie, dat was voor haar genoeg "pappadag

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei Murphy:

Maar ik heb nooit aan de bond of wetgever gevraagd paal en perk te stellen aan wat we mogen.

Maar die rijtijdenwet is er niet alleen om de chauffeur te beschermen tegen uitbuiting, maar ook om het overige verkeer te beschermen tegen zichzelf overschattende chauffeurs. Je bent niet op je 40e verjaardag opeens een ander persoon die denkt dat het onverantwoord is gekke uren te maken, dat sluipt langzaam naar binnen. En juist dat vasthouden aan hoe hard je "vroeger" kon werken maakt dat je onverantwoorde uren blijft maken terwijl je het eigenlijk niet meer kunt.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei Eeweep:

Maar die rijtijdenwet is er niet alleen om de chauffeur te beschermen tegen uitbuiting, maar ook om het overige verkeer te beschermen tegen zichzelf overschattende chauffeurs. Je bent niet op je 40e verjaardag opeens een ander persoon die denkt dat het onverantwoord is gekke uren te maken, dat sluipt langzaam naar binnen. En juist dat vasthouden aan hoe hard je "vroeger" kon werken maakt dat je onverantwoorde uren blijft maken terwijl je het eigenlijk niet meer kunt.

^^

 

Sorry. Dit vind ik een onzin verhaal.

 

Jij schetst het veel te zwart wit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei europeaan:

Dat komt natuurlijk ook voor, maar dit is niet de hele tendens bij "de gemiddeld Nederlandse chauffeur"

Als ik voor mezelf mag spreken heb ik altijd alle werk gedaan wat me opgedragen werd.

Als het werk ,of de bestemmingen mij niet aanstonden veranderde ik van werkgever en maakte plaats voor iemand die bepaalde ritten wél graag deed.

Pappadag deden wij niet aan: mijn dochter ging in de schoolvakanties altijd met mij mee naar Frankrijk,Duitsland of Italie, dat was voor haar genoeg "pappadag

 

O Nee?  Zal ik je een van de eerste uitvlaggers  noemen? En jij mag raden waarom. Af gelopen dinsdag is er een rit aan geboden aan vaste NL chauffeurs die notabene thuis zaten omdat distributiewerk  hen niet aan stond.

 

Oldenzaal- Verl-  Marseille_ Oldenzaal. Woensdagochtend vertrekken. niks anders als aan en afkoppelen. Maar de jojo"s gingen niet omdat ze misschien wel te laat zouden zijn voor kerst. De partimers gingen er mee vandoor.  Terwijl er vaste chauffeurs in de Ruhr zaten distriwerk te doen die wel graag zo een rit hadden gehad.

 

Ik had ze verplicht om dat distributiewerk in de Ruhr te doen en had de welwillenden die  niet zeiken  naar Frankrijk gestuurd, de luie honden.

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei Eeweep:

Maar die rijtijdenwet is er niet alleen om de chauffeur te beschermen tegen uitbuiting, maar ook om het overige verkeer te beschermen tegen zichzelf overschattende chauffeurs. Je bent niet op je 40e verjaardag opeens een ander persoon die denkt dat het onverantwoord is gekke uren te maken, dat sluipt langzaam naar binnen. En juist dat vasthouden aan hoe hard je "vroeger" kon werken maakt dat je onverantwoorde uren blijft maken terwijl je het eigenlijk niet meer kunt.

En wie beschermt de chauffeur dan tegen de gevaren van het overige verkeer ? In 90 procent van de gevallen is het overige verkeer de oorzaak en heel vaak komt de chauffeur in het nieuws!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei HendrikJansen:

En wie beschermt de chauffeur dan tegen de gevaren van het overige verkeer ? In 90 procent van de gevallen is het overige verkeer de oorzaak en heel vaak komt de chauffeur in het nieuws!

Legio wetten en voorschriften. Om te beginnen de wegenverkeerswet, verder de verplichte apk1- en 2-keuringen, de verplichting een rijbewijs te hebben als je met een auto de weg op gaat, gazo maar door. En dat chauffeurs aan wat meer eisen moeten voldoen is niet zo gek, zij zitten doorgaans echt veel meer op de weg dan, zeg eens wat, een basisschooljuffrouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Eeweep:

Maar die rijtijdenwet is er niet alleen om de chauffeur te beschermen tegen uitbuiting, maar ook om het overige verkeer te beschermen tegen zichzelf overschattende chauffeurs. 

Met dit soort uitspraken geef je blijk dat je de klokt hebt horen luiden, maar in de verste verte niet weet waar de klepel hangt.

Je lijkt wel een, niet nader bij naam te noemen, vakbondsbestuurder.

 

Vroegâhh ,toen er nauwelijks controle was reden er wel een vrachtwagens zich op een hoop, Nu, met zeer strenge controles gebeurt dat nog steeds,

so what's the difference ?

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden