[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gevonden worden na een val.


lientje

Recommended Posts

  • Forumlid

Onderstaand bericht houd mij wel bezig omdat ik een jaar of 8 ook eens hard ben gevallen tijdens mijn deuren dicht doen. Waarschijnlijk op een wieldranger want ik viel wel heel beroerd.
Op mijn uitdraai van mijn boordcomputer zag ik dat ik 11 minuten achter mijn wagen heb gelegen voordat ik de 3 km de wagen met tomaten (de datacenters van Microsoft ontwijkend🫣)  mijn standplaats had gereden. Iets waar ik trouwens niets van herinner tot ik uit mijn wagen moest stappen. Van de twee uur daarna tot mijn man bij mij was in het ziekenhuis trouwens ook niet (terwijl niemand dat door had)

 

Oké ik had dan geen echte hersenbloeding, al had ik wel een bloedig in mijn hersenen wat via mijn oor kon ontsnappen.

Ja ik had mazzel. Mijn collega dus niet.


Maar ik was vaker alleen aan het laden/lossen en je moet er niet aan denken dat ers nachts iets gebeurd. Nu heb ik wel een smart Watch om voor het geval dat en ik denk dat het geen overbodige luxe is als je vaak alleen bent.

 

 

 

 


Cor lag uren met hersenbloeding op Jumbo-terrein: 'Onbegrijpelijk'


De 65-jarige Cor Hooijmans zou zoals zo vaak gaan lossen bij het distributiecentrum van de Jumbo in Den Bosch. Maar zaterdagavond 6 januari kreeg hij een hersenbloeding en zakte hij in elkaar. Cor lag vervolgens uren in de kou bij zijn vrachtwagen op het terrein tot een collega hem vond. Na de komst van politie en ambulance werd hij naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed Cor enkele uren later. "We willen weten wat daar gebeurd is. Hoe kan hij daar nu drie uur alleen hebben gelegen?", vraagt zijn zoon Johan zich af.

 

lees verder:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4404066/cor-lag-uren-met-hersenbloeding-op-jumbo-terrein-onbegrijpelijk?fbclid=IwAR2kY0BHE3rslhiHMozJk_6D859reLTDAMvq66VwAU4N1tpgunox0ZlEwps

 

 

bron: omroepbrabant.nl

 

 

 

 

 

bewerkt door lientje
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei andremast:

Dat blijft het nadeel als je ergens alleen bezig bent.

Ik persoonlijk ben daar geen voorstander van

 

 

Ik stel het regelmatig ter discussie. Ik sta regelmatig alleen, als er wat gebeurd en je bent zelf niet meer in staat te reageren heb je echt een probleem. 

 

Dit soort dingen kan en mag niet gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsjah, ik ben ook regelmatig alleen bij klanten, vooral s'nachts.
Echter, ik heb goede werkschoenen met slipvast profiel en zolen. Geen klompen of ander pretschoeisel.

Warm gekleed.

Kijk toch altijd goed om me heen waar de gevaren kunnen zitten (gladheid, wind, tot zelfs onverwachte personen die kunnen opduiken).

En stress ben ik ongevoelig voor (geworden).

 

Daarbij merk ik regelmatig, als ik langer dan 2 uur bij een klant sta, er toch wel een belletje komt.....

 

Voorkomen kan je het nooit, maar een beter leven begint toch wel een beetje bij jezelf.

 

groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei ayla:

Echter, ik heb goede werkschoenen met slipvast profiel en zolen.


Dat dacht ik ook ja en toch lag ik languit in de natte, deels met algen besmeurde laadkuil.🫣
Het is zo gebeurd …….. en dan lig je dan achter je wagen. 
Maar dat 24/7 in je eentje ergens laden en lossen is vaak heel normaal tegenwoordig. 


Er kan van alles gebeuren.
Een overvaller weet niet dat jij als chauffeur niet in een kluis kan komen als je al weet waar dat ding staat. 
Dit was dan ook wel benieuwd tot hoe ver een filiaal houder van een winkel of groothandel mee kijkt als ik daar om 22.00 mijn groente kwam lossen. Houd hij in de gaten of ik alleen het terrein op rij of dat ik wordt gevolgd wat ik niet kan zien in het donker.
Nee daar voelde ik mij ook niet fijn bij.

 

Nu ken ik mij niet voorstellen dat er bij de Jumbo in Den Bosch geen andere mensen waren, maar die medewerkers zullen ook niet alles buiten in de gaten houden en als chauffeur kun je toch ook niet achter elke wagen gaan kijken.🤷🏻‍♀️

 



 

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ ik ben dat helemaal met je een Lientje. De schoenen gebruikte ik als voorbeeld, dat ik naar mijn idee toch heb geprobeerd om zo veilig mogelijk te werken of in ieder geval voorbereid op het werk te komen.

Je zult mij dan ook nooit zien rennen, zeker niet in het donker (door schade en schande wijs geworden), die 3 seconden redden de wereld toch al niet meer.....


Echter als er 3 uur geen beweging is na aanmelden, qua auto verplaatsen, deuren open, geen dockdeur open/bezet, dan zou er toch vanuit binnen wel een of andere actie of oplettendheid verwacht worden, toch?

 

Als je een paal uit de grond rijd, krijg je het wel meteen te horen als je binnenkomt, dan zit ineens wel iedereen voor de monitor en camera's.....

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei ayla:

 


Echter als er 3 uur geen beweging is na aanmelden, qua auto verplaatsen, deuren open, geen dockdeur open/bezet, dan zou er toch vanuit binnen wel een of andere actie of oplettendheid verwacht worden, toch?

 

Als je een paal uit de grond rijd, krijg je het wel meteen te horen als je binnenkomt, dan zit ineens wel iedereen voor de monitor en camera's.....

 

Groet Ron

Misschien komt dat ook omdat er steeds minder personeel rondloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei andremast:

Misschien komt dat ook omdat er steeds minder personeel rondloopt.

 

 

Dat zal er gerust mee te maken hebben maar dit soort dingen kunnen niet. 

 

Dit gaat nog wel een staartje krijgen. 

 

Ooit een oud collega hartaanval in een koelcel tijdens het lossen van bloemen in Spanje. Werd ook pas uren later gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb een aantal keer voor een bakkerij brood bezorgd bij supermarkten. Dat gebeurd ook in de nacht en toch ook wel bij supermarkten waar niemand aanwezig is. Ik was daarbij toch wel extra op mijn hoede.

Aan de andere kant neervallen op die momenten dan weer wat minder omdat er toch wel vaak andere chauffeurs achter mij aankwamen om de overe boodschappen te bezorgen.

 

En uiteindelijk kan je overal een ongelukje krijgen en pas veel later gevonden worden. Wat als je ligt te slapen in je cabine en een hersenbloeding of hartstilstand krijgt? Dan is het ook afgelopen en vinden ze je ook pas veel later omdat je niet op je volgende adres aankomt of de planning merkt dat je niet verplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei andremast:

Misschien komt dat ook omdat er steeds minder personeel rondloopt.

Des te meer redenen om een extra oog op de camera's te houden.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het vreemde is dat je tegenwoordig bijna nergens meer zomaar binnen komt i.v.m. (in dit geval) de voedselveiligheid. 

 

Bij het Jumbo- DC in Den Bosch moet je al twee slagbomen door om het terrein op te komen, vervolgens krijgt de medewerker die helpt lossen dan een seintje én die moet jou binnen laten!

Wat ik maar zeggen wil: na drie meldingen dat er een leverancier zou moeten zijn mist daar toch iemand iets, letterlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kunt natuurlijk niet voor alles aan zijn , te weinig personeel , drukte , te groot , ieder leeft in zijn eigen bubbel en kijkt minder naar hun naaste ? noem het maar , geloof ook niet dat als er 1 aan meld voor een dok , en hij staat er na een kwartier er nog niet , dat er ook maar 1 is die gaat onderzoeken waar die blijft , die denkt gewoon de volgende ervoor en die andere mag achteraan aansluiten , zijn probleem , dus ja mentaliteit en als er 1 overleden gevonden wordt is het even geschokt reageren en weer door , bij grote bedrijven zou een terrein opzichter wel wat zijn , maar te duur .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hebt helemaal gelijk hoor. Deze dingen gebeuren nu eenmaal, niet te lang bij stil staan.
Hij had die bloeding ook rijdend achter het stuur kunnen krijgen. 🫣

Nu had hij er gelukkig nog een adres achteraan waar op hem werd gewacht.

En de planning kon dus zien dat hij nog in Den Bosch stond, het zou toch wel mooi zijn als er bij de planning ook nog een signaal af zou gaan wanneer je op dit soort tijdstippen langer op 1 plek blijft dan gebruikelijk. 

En ja, je vergeet dit ook wel weer.
Maar ik ben blij dat de mobiele telefoon er is. Toch wel handig om hem bij je te hebben in dit soort gevallen.

 

 

 


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei lientje:

. 🫣

 

Maar ik ben blij dat de mobiele telefoon er is. Toch wel handig om hem bij je te hebben in dit soort gevallen.

 

 

 


 

 

Heb je die altijd bij dan? Telefoon gaat bij mij in de houder s'morgens en daar blijft hij de hele dag. En geloof ook niet als je iets acuuts krijgt dat je het besef heb om je mobiel te pakken. Maar dat is in de hele maatschappij een groot verschil met "vroeger". Iedereen denkt aan zijn eigen of dat zien we dadelijk wel. En waarom moet je s'nachts brood lossen? Waarom s'nachts een pakketdienst? Omdat het speeltje van easytoys niet op tijd is? Ben niet ouderwets of zo. Maar " vroeger " was er sociale controle en werdt er gekeken als iemand lang wegbleef bij een los adres. Nu is de maatschappij het zal wel. Mijn mening, maar de meeste denken alleen maar aan ikke. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei Erwin 75:

Heb je die altijd bij dan? Telefoon gaat bij mij in de houder s'morgens en daar blijft hij de hele dag. En geloof ook niet als je iets acuuts krijgt dat je het besef heb om je mobiel te pakken. Maar dat is in de hele maatschappij een groot verschil met "vroeger". Iedereen denkt aan zijn eigen of dat zien we dadelijk wel. En waarom moet je s'nachts brood lossen? Waarom s'nachts een pakketdienst? Omdat het speeltje van easytoys niet op tijd is? Ben niet ouderwets of zo. Maar " vroeger " was er sociale controle en werdt er gekeken als iemand lang wegbleef bij een los adres. Nu is de maatschappij het zal wel. Mijn mening, maar de meeste denken alleen maar aan ikke. 

Ja, als ik uitstap heb ik de telefoon bij me. Naast dat het handig is als het donker is om even bij te schijnen kan je, misschien niet als je zelf iets ernstigs overkomt, direct bellen met wie dan ook. 

 

En ja brood wordt 's-nachts of in de ochtenduren bezorgd. Het is een dagvers product en moet voor openingstijd van de winkels in de schappen liggen. Na het lossen nemen we dan ook het "oude" brood van de dag ervoor weer mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Ylse:

 

 

En ja brood wordt 's-nachts of in de ochtenduren bezorgd. Het is een dagvers product en moet voor openingstijd van de winkels in de schappen liggen. 

Echt, ken je niet net zomin als jij mij kent.  Maar dagvers brood ga je s'morgens bij de bakker halen en niet in de supermarkt. Maar ga verder niet meer reageren hierop, want wordt weer zoon discussie waar niemand niks aan heeft. 

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
45 minuten geleden zei Erwin 75:

Heb je die altijd bij dan? Telefoon gaat bij mij in de houder s'morgens en daar blijft hij de hele dag. En geloof ook niet als je iets acuuts krijgt dat je het besef heb om je mobiel te pakken. Maar dat is in de hele maatschappij een groot verschil met "vroeger". Iedereen denkt aan zijn eigen of dat zien we dadelijk wel. En waarom moet je s'nachts brood lossen? Waarom s'nachts een pakketdienst? Omdat het speeltje van easytoys niet op tijd is? Ben niet ouderwets of zo. Maar " vroeger " was er sociale controle en werdt er gekeken als iemand lang wegbleef bij een los adres. Nu is de maatschappij het zal wel. Mijn mening, maar de meeste denken alleen maar aan ikke. 

Is een keuze. Ik doe geen stap buiten de auto zonder foon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb de telefoon ook altijd bij me.
Foto's maken bij schade aan auto of lading.
Op vele docks moet je door een beveiliging/sluis.
Contact met kantoor bij veranderingen.

Licht op specifieke plaatsen.

 

Dat stukje gereedschap is niet alleen om gebeld te worden, maar heeft ook andere functies.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een hersenbloeding of iets dergelijks kan men thuis ook krijgen en met telefoon bij de hand vindt men je pas 4 uur later. Een kennis van mij heeft dit voorgehad. gelukkig kwam de schilder en vond niemand thuis, dus iemand van de huisgenoten contacteren. De dochter en schoonzoon waren gaan werken, de kinderen op school en opa alleen thuis. En het was een gsm freak. Hij heeft geluk gehad, nu is hij terug als 70+ koerier aan het spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik ergens alleen ben heb ik altijd mijn telefoon bij me ja.

Ook voor het geval ik mij insluit of zo. Door ervaring wijzer geworden zeg maar.

*Telefoon nummer achter laten bij een portier🙄🙄🙄.

*Een garagedeur die spontaan dicht ging en niet meer open wilde, dit kan ook met een Dock of koelcel deurgebeuren denk ik maar.

En zoals gezegd, ven een foto van een situatie of schade voor het geval dat.

Toch wel handig zo’n ding bij de hand.

 

Maar tussen de tijd tussen dat ik toen op mijn hoofd viel en het ziekenhuis kan ik mij alleen 3 dingen herinneren.

*Dat ik mijn vrachtwagen in stapte en mij bedacht dat van Middenmeer naar het Westland rijden met een volle wagen tomaten geen goed plan was omdat ik toch wel erge hoofdpijn had.

*Toen ik voor kantoor van mijn werkgever stond en ik besefte dat ik waarschijnlijk niet op mijn benen kon blijven staan toen ik wilde uitstappen. Ik heb toen zelf naar kantoor gebeld.
*En het moment dat ik bij iemand van kantoor in de auto zat met een theedoek op mijn bloedende achterhoofd en vroeg waar het bloed in mijn nek vandaan kwam. (uit mijn oor dus). Ik reageerde tegenover mijn omgeving vrij normaal heb ik begrepen van mensen die mij blijkbaar toen hebben gezien en gesproken.

 

Het is denk ik een overlevingsstand waar je in mijn geval in kom waarin je als je mazzel ben nog even kan denken.

Dus daarom heb ik een smartwatch met een noodknop. Ik weet alleen niet hoe ver het bereik zonder mijn telefoon.
Maar die heb ik dan ook 9 van de 10 keer bij me. Een val is zo gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou,

 

Het is erg vervelend, maar kan altijd gebeuren. Er zijn zoveel mensen die alleen werken met gevaar of niet.

 

Als we met alles rekening gaan houden kunnen we niks meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden