[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Inspectie constateert 39 overtredingen tijdens Europese controleweek op cabotage


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Marotrans:

En dat op een chauffeursforum... onvoorstelbaar. 

 

Nou ja, 'een Gerritje doen' is al jaren een veel gebezigde term onder de vaste bezoekers.

 

Helaas is er blijkbaar wat onduidelijkheid ontstaan over de betekenis dat gezegde. Zo zou "Gerritje" synoniem staan voor de naam van het mannelijk geslachtsdeel. Dat is niet juist.

 

Omdat we graag helder, duidelijk en transparant met elkaar communiceren op dit forum is de exacte uitleg nog een keer weergegeven. Dit om misverstanden naar elkaar te voorkomen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Marotrans:

En dat op een chauffeursforum... onvoorstelbaar. 

Hier leer je meer over onze mooie Nederlandse taal dan op school.:D

 

2 uur geleden zei Pierre:

 

 

 

Helaas is er blijkbaar wat onduidelijkheid ontstaan over de betekenis dat gezegde. Zo zou "Gerritje" synoniem staan voor de naam van het mannelijk geslachtsdeel. Dat is niet juist.

 

 

 

Wat ik bedoel is dat, wanneer iemand een ander betiteld met de naam van het mannelijke geslachtdeel dat degene die dat doet bedoelt dat de ander een "lul"is.:D

Hopelijk kun je mij vergeven, ik ben verre van een taalpurist.:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

Ho even, mag ik hier een kleine nuance aanbrengen in jou uitleg m.b.t. "Een Gerritje doen"?

 

Ik kan de link met de naam van het mannelijk geslachtsdeel namelijk niet maken of ergens terugvinden.

 

 

Gerritje; zelfstandig naamw., mannelijk

 

Afgeleid van; "een Gerritje doen"

-uitspraak; Ge[rrit]jə

-afbreekpatroon; Ger-rit-tje

-verbuigingen; Gerritjes (meervoud)

-synoniemen; huichelen, liegen, bedriegen

 

 

 

Gezegden (synoniem NL alg.);

-"zijn keutel intrekken"

-"mijn naam is Haas"

-"ich habe es nicht gewußt" (D)

 

 

In welke streek/stad/dialect ligt de oorsprong van deze uitspraak ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

IK heb op een ander forum (het caravanforum) een soortgelijke discussie over dit onderwerp, hoewel daar de klacht is dat vakantiegangers langs de autobahn wanhopig op zoek zijn naar parkeerplaatsen.

Veel posters daar stellen, in hun naiviteit, dat deze vrachtwagens daar niet mogen staan, ze moeten in het hotel zegt men.

Als ik dan vraag waar ze hun auto moeten laten weet men geen antwoord te verzinnen.

Als ik dan zeg dat, wanneer die gasten hun auto langs de autobahn parkeren en een taxi bellen naar het hotel, ze weliswaar aan de wet hebben voldaan, maar daarmee het parkeerprobleem niet op gelost is.

Ook de terugkeerplicht naar het thuisland lost niks op; bedrijven zullen voor bodemprijzen vracht richting het thuis land gaan zoeken terwijl anderen "verse " auto,s met chauffeurs tegen bodemprijzen weer richting de goederenstromen( west Europa )dus komen.

DE maatregel is inderdaad bedacht door mensen die geen enkel zicht op vervoer en de behoeftes van de chauffeurs hebben.

Je hoeft echt geen universitaire opleiding gehad te hebben om dit onder ogen te zien.

 

DE controlerend Belgische en Deense ambtenaren doe slechts het werk hun opgedragen is.

Zou men deze regels terugdraaien zoeken ze gewoon wat anders om te contoleren en geld te genereren voor hun land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het zal allemaal wel, mooie verhalen maar ik word er een beetje flauw van onderhand.

Meer berichten om 'n ander af te zeiken dan serieuze berichten bij wijze van spreken en een eventueel geïnteresseerde is al lang afgehaakt. 

 

Iedereen wil dit forum in de benen houden maar wel met de zaag in de hand: hóe dan In vredesnaam??

Ik ben niet zo van 'straffen en verwijderen' en ga geen rechter spelen; als mensen niet op een normale manier met elkaar om kunnen gaan moet de stekker er misschien toch maar eens uit... Dit gaat helemaal nergens meer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de verantwoordelijkheid moet bij de mens zelf liggen.

maar online veranderd de mens, makkelijker schrijven dan dat je normaal tegen iemand praat.

maar op 1 of andere manier zien ze dit niet.... 

erg jammer...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
4 uur geleden zei Marotrans:

Het zal allemaal wel, mooie verhalen maar ik word er een beetje flauw van onderhand.

Meer berichten om 'n ander af te zeiken dan serieuze berichten bij wijze van spreken en een eventueel geïnteresseerde is al lang afgehaakt. 

 

Iedereen wil dit forum in de benen houden maar wel met de zaag in de hand: hóe dan In vredesnaam??

Ik ben niet zo van 'straffen en verwijderen' en ga geen rechter spelen; als mensen niet op een normale manier met elkaar om kunnen gaan moet de stekker er misschien toch maar eens uit... Dit gaat helemaal nergens meer over.

IK zeik niemand af hoor, ik reageerde op het topic wat Pierre gestart heeft en maakte daar de opmerking bij dat ik mijn mening over dat onderwerp ( de 45 urige rust in de cabine) intussen wel bekend is en ik dat niet hoef te herhalen.

En toen is het afzeiken begonnen, maar niet door mij, ik heb geprobeerd om de afzeiker op een zo net mogelijke manier van repliek te dienen.

Toch mijn goed recht dacht ik, en wie de bal kaatst kan hem terug verwachten

bewerkt door europeaan
  • Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Marotrans:

"Ja maar hij..."

 

Vingerwijzen is makkelijk, zich achter 'n ander verschuilen ook. Men kan ook lezen en het daar bij laten; wetende dat e.e.a. van kwaad tot erger gaat.

Daar is juist het hele gezeik mee begonnen: iemand geeft hier een stelling en een ander reageert daar op, wat de eerste niet aanstaat.

Wat je dan gaat krijgen is dat., wanneer men zwijgt er slechts één "waarheid " word gesproken, n.l. de " waarheid" van degene die er het eerste mee komt.

Bij ons noemt men dat "de kop in het zand steken"

Dat gebeurt ook bij veel wetgevingen, bij "onzwe"561/2006, maar ook bij de boeren; Brussel bedenkt wat en hele groepen mensen zijn het er niet mee eens, en voor je het weet staat het hele land vol met trekkers.

 

IK ben maar een heel klein mannetje hoor , dat hierop dit forum( en op nog wat plaatsen) gewoon voor mijn mening uitkomt en mijn bezwaren tegen de regels hier uit,

 Een ieder is vrij om mij te wijzen op eventuele fouten waarmee ik mijn mening gevormd heb,

Maar niet met kulargumenten, ik heb p.s.v.r meer dan 50 jaar ervaring als buitenlandchauffeur en weet zo een beetje waar ik overpraat.

( ik zeg dus uitdrukkelijk niet dat de regels moeten verdwijnen, regels moeten er zijn , maar als een regel niet voldoet moet hij verdwijnen, anders krijg je hetzelfde gezeik als met de "toeslagen affaire")

Dus als de gelegenheid zich voor doet roer ik de trom (helaas voor Ger) ik ben al n paar jaar met pensioen en heb wat tijd over om hier achter mijn computer, net als Don Quichotte, mijn "strijd" te voeren.:D

( maar wél op een nette manier, zonder denigrerende of beledigende teksten)

 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Het is en blijft wel vermakelijk om te zien hoe twee pensionado's elkaar na zoveel jaren nog steeds in de haren vliegen.

 

Mij werd altijd verteld dat je steeds rustiger en gemakkelijker wordt, hoe ouder je bent. Nou, dat belooft nog wat voor de toekomst.. :D

bewerkt door Pierre
  • Like 1
  • Haha 3
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

Het is en blijft wel vermakelijk om te zien hoe twee pensionado's elkaar na zoveel jaren nog steeds in de haren vliegen.

 

Mij werd altijd verteld dat je steeds rustiger en gemakkelijker wordt, hoe ouder je bent. Nou, dat belooft nog wat voor de toekomst.. :D

IK vlieg niemand in de haren hoor Pierre, ik niet.:D

Ik sta gewoon achter mijn mening, en die mening wil ik best aanpassen, maar kom dan wel met overtuigende argumenten, zoals ik reeds vroeg aan T.v.R. maar die nooit kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
4 uur geleden zei europeaan:

IK vlieg niemand in de haren hoor Pierre, ik niet.:D

Ik sta gewoon achter mijn mening, en die mening wil ik best aanpassen, maar kom dan wel met overtuigende argumenten, zoals ik reeds vroeg aan T.v.R. maar die nooit kreeg.

Ik zal niet in herhaling proberen te vallen...

 

Dat T.v.R.- verhaal zit jou hoog schijnbaar, hoe lang is dat onderhand geleden?

Zover ik weet heeft noch die man noch zijn werkgever iets met dit forum uit te staan; dat antwoord ga je hier nooit krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat de naam van de heer v Rijssel door mij genoemd werd was eigenlijk nooit mijn bedoeling.

IK reageerde op de posting van Pierre, over het artikel van de controle door de ILenT, en daarin stelde ik dat:

 mijn mening in deze hier algemeen bekent is hier en dat ik deze niet hoef te herhalen.

Daarop kreeg ik ,uit het niets de bagger over me heen, van vriend Ger

Dan komt van het ene het andere, en vroeg ik Ger wat zijn overtuigend antwoord was op mijn stelling, wat ik hem in het verleden ook al eens gevraagd heb en nooit een antwoord op gekregen heb.

Als hij niet gereageerd had op die uitspraak van mij was dit topic al lang weer gesloten en kunnen we verder met : waar gaat de reis heen of waar ging de reis heen en waar sta je vanavond.

 

Ik stop hier, in dit topic, met die onzin, ik heb wel betere dingen te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Marotrans:

Strak plan.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik mijn mening hieromtrent aan zal passen.

Het staat dus eenieder vrij om mij te overtuigen van eventueel ongelijk mijnerzijds, met de juiste argumenten en op een nette manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei HendrikJansen:

Euh.  Is er ook een “Waar kan ik tanken” topic? Ik vraag dit voor een vriend overigens😅

 

🤣

 

Goede vraag 👍
Is er een handige app met Shell truckpompstations in Nederland/Belgie/Duitsland? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei lientje:

🤣

 

Goede vraag 👍
Is er een handige app met Shell truckpompstations in Nederland/Belgie/Duitsland? 

Er is een Shell app. Met een locatie functie. Dat zou je eens kunnen proberen. 
 

En als je Truckmeister hebt en je zoekt op Shell dan krijg je een lijst met Shell tankstations vanaf waar je bent. 

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei lientje:

🤣

 

Goede vraag 👍
Is er een handige app met Shell truckpompstations in Nederland/Belgie/Duitsland? 

Ik gebruik meestal google maps.

Vul ik het tankstation in waar ij tanken mag (kan)

Screenshot_20240426_083624_Maps.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Ik had al eens een app op mijn telefoon gezet maar dan kreeg ik alle Shell tank stations. 
Dat waren er wel heel veel. Dus had ik de site maar weer opgezocht. Maar het is niet echt duidelijk welke voor trucks is volgens mij.


Dus als je ff snel wil kijken dan zou truckmeister dus goed moeten werken of krijg je dan ook alle tankstations.

👍

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden