[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Weekend werken en relatie


Lie

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier, en met reden. Ik vraag mij namelijk af hoe jullie (zal voornamelijk op de mannelijke chauffeurs slaan) het volgende thuis doen:

Ik werk fulltime op de administratie van een transportbedrijf. Mijn man is eigen rijder en zal sinds kort steeds vaker in de weekenden ook weg zijn omdat dat meer geld opleverd. Daarvoor in de plaats is hij doordeweeks wel een paar dagen thuis, ivm rust maar ik zie hem dan niet omdat ik ook moet werken.

Hoe gaat dat in andere gezinnen? Ik vermoed namelijk dat de meeste mannen een vrouw hebben die part time of niet werkt, zodat jullie elkaar nog s zien. Of heb ik dat mis?

Ikzelf ken namelijk geen vrouwen van mijn leeftijd (34) die fulltime werken, dus daarom gooi ik het hier in de groep.

Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

 

 

Overigens hadden wij bijna nooit ruzie,,,,,(als je er niet bent kun je geen ruzie maken. :D  :D )

 

Kan er niks aan doen, maar het viel gelijk op dat je in de verleden tijd schrijft.....

Vertel eens, wat is er gebeurt Peter???

 

En aan de TS, je zult gewoon 1 ding moeten opgeven.

Of in de horeca werken, dat is ook het drukst in t weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb ik al ooit voorgesteld op mijn werk. Was absoluut niet bespreekbaar....(kijk ook rond naar ander werk omdat er om mijn werk geen overleg mogelijk is, Maarja, er is nog niet veel keus qua werk)

 

Als er geen overleg mogelijk is, kun je altijd nog via de wet aanpassing arbeidsduur afdwingen dat je een dag minder gaat werken. Raadpleeg hiervoor je rechtsbijstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

LOL

....

Ik las in de cao dat er 13 vrije weekenden per half jaar moeten zijn. Hij is soms wel vrij maar staat dan in het buitenland. Mag dat?

Staat niets van in de cao/wet dat die thuis moeten worden doorgebracht........

. Hoe wij een gezin willen stichten is mij een raadsel. Dank alvast.

Het STICHTEN van een gezin heb je niet meer dan een 5 minuten nodig..... (afhankelijk van hoe lang hij van huis geweest is..... LOL )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Van het overstaan in het weekend in t buitenland, heb ik ook heel veel gedaan, als mijn vrouw op n gegeven moment t echt te erg vond worden dan pakte ik vrijdag s avonds t vliegtuig richting huis .

Mijn vrouw haalde me dan op op t vliegveld en bracht me zondags smiddags weer naar t vliegveld toe.

Oplossingen zijn er altijd wel, t is alleen ff zoeken.

Toen we 30 jaar getrouwd waren en we n feestje gaven zei mijn vrouw, ik ben 30 jaar getrouwd en jij was er bijna nooit dus ik denk dat jij op ong. vijf jaar zit........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

^^ een prima plan, echter topic starter heeft blijkbaar ook een financieel probleem, en dan is op en neer vliegen ook geen optie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Veel bellen, goede afspraken en mijn vrouwtje weet dat dit

mijn lust en mijn leven is. Soms ben ik drie of vier weken niet bij haar maar wij hebben nu 5 jaar een latrelatie dat werkt voor ons uitstekend.

Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Veel bellen, goede afspraken en mijn vrouwtje weet dat dit

mijn lust en mijn leven is.   Soms ben ik drie of vier weken niet bij haar maar wij hebben nu 5 jaar een latrelatie dat werkt voor ons uitstekend.

Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....

Dan kom je toch wel vaak vrij.

 

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Ik begrijp de vraag eigenlijk niet goed.

Je moet er sowieso allebei goed tegen kunnen. Mijn wederhelft heeft ook een druk leven met een werkgevef, een eigen bedrijf, veel vrijwilligerswerk en pleegkinderen.

Je moet er tegen kunnen. Ik ben ook veel weg en de tijd die je thuis bent nuttig besteden. Als het irritaties op gaat leveren zal een van jullie iets anders morten gaan doen. Dat is hier ook zo, als zei of een van mijn knderen aangeeft dat ze er problemen mee krijgt stop ik per direct....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Met het verschil, dat jij niet zo veel van huis hoeft te zijn om je rekeningen te betalen, wat wel het probleem is van topicstarter.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Met het verschil, dat jij niet zo veel van huis hoeft te zijn om je rekeningen te betalen, wat wel het probleem is van topicstarter.....

 

 

Als dat de enige reden is waarom ze elkaar niet veel zien zullen ze hele andere keuzes moeten maken. Als geld de reden is dat je elkaar niet veel ziet gaat het op langere termijn niet werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als je maar iets kan plannen. Weten wanneer hij thuis komt. Nu valt er niks te plannen. En die ene weekend thuis van de maand die zit al snel vol helaas. Inderdaad overvliegen is een optie. Ik ben echt op zoek naar een manier hoe ik dit vol houd. Ik zal het zo graag willen namelijk. Lastig hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Dat denk ik zelf persoonlijk ook ja. Maar toch een verschil met jou situatie

Niet helemaal. Ik MOET alleen niet. Ik zou het ook rustiger aan willen doen maar ik wil na het faillissement zo snel mogelijk weer wat te besteden hebben en daar moet je het een en ander voor laten.

Het voordeel hier is dat ze stuk voor stuk weten waarom ik zoveel weg ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast johannes70

M.a.w. je gezin staat achter je,als dat niet zo is moet je er niet aan beginnen of wat anders gaan doen.

 

De spijker op de spreekwoordelijke kop!

 

Als je gezin of wederhelft er niet achter staat moet er wat veranderen en hoe is niet aan ons om te vertellen.

Want wat voor de 1 wel werkt werkt voor de ander niet.

 

T.O. zal zelf een beslissing moeten nemen hoe of wat.

Verder valt er ook niks over te zeggen ook. 

 

Sorry maar ik vind dit ook geen kwestie om zo open op een forum te gooien maar goed dat ik ouderwets ben hoor ik wel vaker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

beide dagen /weken van elkaar weg,  beide een baan  druk druk geld geld,   kan je toch beter uit elkaar gaan  heb je dat probleem ook niet,   of je moet met minder genoegen nemen,  bij een baas gaan werken dat je elke avond thuis bent de vrouw halve dagen werken of helemaal niet, met kleine kinderen nog thuis ofzo,,   snap trouwens toch niet dat je aan kinderen begint met beide drukke banen vaders vaak weken van huis moeders ook hele dagen werken,, de kinderen ergens dumpen,   misschien ouderwets maar zo zie ik dat wel,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Johannie

beide dagen /weken van elkaar weg, beide een baan druk druk geld geld, kan je toch beter uit elkaar gaan heb je dat probleem ook niet, of je moet met minder genoegen nemen, bij een baas gaan werken dat je elke avond thuis bent de vrouw halve dagen werken of helemaal niet, met kleine kinderen nog thuis ofzo,, snap trouwens toch niet dat je aan kinderen begint met beide drukke banen vaders vaak weken van huis moeders ook hele dagen werken,, de kinderen ergens dumpen, misschien ouderwets maar zo zie ik dat wel,

Idd, of gewoon een transportbedrijf zoeken waar je s morgens om negen uur kan beginnen, dan kun je de kids nog ff naar school brengen. Wel om een uur of vijf thuis, dan kun je koken. En op vrijdag om 15.00 uur klaar, het is zo sneu als je kinderen dan naar de buitenschoolse opvang moeten. Voor hun is het ook weekend. En op dinsdag graag om 16.00 uur thuis, dan moet de oudste naar blokfluitles.

En ohja, graag E6 en een vaste auto!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je had in het verleden ook iets minder kunnen besteden zodat je nu van 1 salaris uit komt :p

Achteraf makkelijk gezegd natuurlijk

Maar ik doe het tegenwoordig zo: maandag tm vrijdag is voor mn baas en het weekend ben ik gewoon thuis.

Anders kan je idd net zo goed uit elkaar gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb van mijn af mijn 20 tot een jaar terug altijd internationaal gereden zowel Europa Azië en Afrika.

Als je vrijgezel bent is dit het einde.

Krijg je een vriendin dan word het al anders en dan komen er kinderen en dan word het moeilijk.

Thuis hoorde ik mijn vrouw nooit mijn dochter wist niet beter dan dat ik weg was, maar nu elk weekend thuis en alle rare dagen zie ik toch wat ik gemist heb....

Ieder moet het zelf weten mijn gezin heeft nooit gezeurd. Maar ik vond het zelf niks meer en zie nu hoe het is om weekenden thuis te zijn om mee te gaan na een voetbalwedstrijd van de kinderen om er te zijn met feesten en andere leuke of minder leuke dingen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar als je nu erge honger krijgt en te ver van huis bent????

Dan ga je eerst maar een tijdje op je linker hand zitten voor je begint met fappen. :D

 

Dan lijkt het ook net alsof een ander het voor je doet, zeggen ze............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi ik lees mee met het forum maar vandaag toch aangemeld omdat dit onderwerp ook mij bezig houd. Mijn vriend ken ik alweer vijf jaar. Hij werkt internationaal. Gemiddeld twee a drie weken weg. 1 thuis. Weer twee of drie weg. Ik las in de cao dat er 13 vrije weekenden per half jaar moeten zijn. Hij is soms wel vrij maar staat dan in het buitenland. Mag dat? Ik zie hem hooguit 6 dagen per maand en onze relatie gaat naar de knoppen. Iemand een antwoord? Ik vind dit geen doen zo en we hebben nog geen kinderen. Ik werk ook fulltime. Hoe wij een gezin willen stichten is mij een raadsel. Dank alvast.

 

Ik wil je in principe wel helpen om een gezin te stichten hoor! Ik wil de eerste aanzet wel geven!  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden