Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 23-06-20 in all areas
-
Proficiat Huub. Hoop dat alles goed gaat met je en dat je snel het niveau hier weer wat omhoog komt krikken.3 points
-
En dan net voor “B” in het Westland op het verkeerde ventweggetje in de greppel belanden🙀3 points
-
Belgen zijn daar meesters in,na een half uur sta je weer aan het begin vd omleiding[emoji53]3 points
-
Ik snap wie je bedoelt, maar die zouden ook zonder navi wel op pad gaan. Zelf kan ik ontzettend goed kaartlezen en ben gek op kaarten, heb een hele boekenkast vol. Maar die kan ik niet allemaal meenemen en zie het ook niet zitten om, jUIst als er plots een weg is afgesloten, met een boek op schoot een andere route te zoeken. Kaarten zijn ook veel mooier maar het is niet meer van deze tijd.2 points
-
Jij moet een bulk niet met stukgoed gaan vergelijken dan worden je opmerkingen een beetje.... onlogisch😊2 points
-
2 points
-
Heb al te veel omleidingen mee gemaakt die zomaar stopten of over gingen in andere omleidingen (ja dat verzin ik niet, echt meegemaakt) of nachtelijke omleidingen waarvan de borden overdag nog open stonden zonder tijdsaanduiding. over de grote weg klopt het dan meestal wel maar in de bebouwde kom is het nog veel erger. Staan er borden met die en die straat of brug of tunnel afgesloten( moet je maar net weten hoe dat heet of waar dat is). En je TomTom maar tegen je aan praten. “ probeer om te keren, probeer om te keren, probeer om te keren”. als de omleiding niet klopt of stopt en TomTom of googlemaps weet de afsluiting niet dan moet je toch zelf wat gaan verzinnen. Ik bedoel dus met “droom lekker verder” dat Je op navigatie of omleidingen Niet zomaar kunt vertrouwen.2 points
-
Je zou zelf ook een soort "laadlijst"kunnen maken met daarop de CMR nummers en het daarbij behorende aantal punten. IKzelf zit ,op mijn oude dag ,nog een dag of twee/ drie met ADR goederen op de weg,maar maak nooit gebruik van de 1000 punten regeling,mij teveel werk. Je "mag "er gebruik van maken,maar het "moet "niet he. Wat anders word t als je ,door er gebruik van te maken,net wel of niet door een tunnel zoals de Gotthart of Frejus zou mogen.1 point
-
Misschien maak jij dat nooit mee, maar waar ik werk komt geregeld voor dat je pas ziet dat er een inrit wAs als je er al vrijwel voorbij bent. Achter dat hek en achter de woonhuizen is dan het bedrijf waar je prima kan lossen, maar dat stond niet of nauwelijks aangegeven. Ook huisnummers ontbreken vaak. Als je het eenmaal weet rij je de volgende keer meteen die oprit op, in de hoop dat iemand het hek open doet en je met je staart van de weg kan. Maar de eerste keer rij je er kats voorbij en achteruit kan sowieso niet meer.1 point
-
Dat is geen gelopen race,dat VG's en VC's gelijk lopen; UN 1051,Cyaan waterstof 6.1(3) I is verpakkingsgroep I,maar heeft vervoerscategorie 0 Evenals UN 1183 Ethyldichloorcylaan 4.3 (3,8) I Consumenten vuurwerk van de klasse 1.4 met UN nummer 0336 heeft geen verpakkingsgroep ,maar is we ingedeeld bij vervoerscategorie ,en is tot 333 kg vrij. Consumenten vuurwerk van de klasse 1.4 met UN nummer 0337 heeft ook geen verpakkingsgoep maar is wel ingedeeld in vervoers categorie 4,en kan dus geheel vrijgesteld zijn volgens 1.1.3.1 point
-
Zelfs ik heb teksten van Huub meegemaakt. Sorry @Vledder ik heb jouw felicitatie verkeerd geïnterpreteerd. 🙈 Ik kreeg commentaar omdat ik mensen feliciteer die wel op het forum komen maar niet schrijven. Ik vind dat niemand overgeslagen mag worden, omdat hij niet tot een populaire kliek behoort of stilletjes is.1 point
-
Ik denk dat dit meer dreiging is dan realiteit, want volgens mij is de verlader wel degelijk aansprakelijk als er iets fout gaat onderweg en de chauffeur al had aangegeven dat het zo niet kon. Ze zullen uiteindelijk de boel echt wel omgooien denk ik. Maar ik ben maar een ver edele postbode en heb er gelukkig nooit mee te maken.1 point
-
Wat moet ik vragen? Ik weet dat ik daar moet zijn maar kan er niet meer inkomen zonder de halve stad vast te zetten. En het is ook de bedoeling dat hij weer terug gaat naar die bestemming, want daar moet ik wezen. Ik rij dus door omdat ik dAAr niet kan draaien of stoppen, snap je. En een paar km verderop hopelijk wel zonder al te moeilijk te hoeven doen. Ik heb het hier niet over rijden tussen industrieterreinen en DC's in NL of D. Het gaat om plekken waar je met een span nog maar net kan/mag komen, zonder aanduidingen etc.. Gelukkig komt dat maar een paar keer per week voor, maar ik weet dan gewoon niet hoe het er verderop uitziet.1 point
-
Ik denk dat iedereen wel eens een link vrachtje mee heeft. Als je het weet hou je er rekening mee. Gisteren nog in de bocht van de A2 naar de A15 richting het oosten liet er een Zijn wagen terug vallen en reed met een gangetje van in den 50 km per uur. Diezelfde ook wel een link vrachtje hebben gehad denk ik dan maar. Zelf heb ik leren zuinig rijden toen ik maaltijden naar bejaardenhuizen reed. Uit laten rollen... niet hard remmen..rustig door de bocht... rustig over de drempels anders ligt je jus door het toetje heen. 😵 Nu zal ik niet zo snel op zijn kant gaan met zo’n lading maar met je rijstijl aan te passen ken het lang an.😉1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Hmm niet inloggen is niet lezen (zouden ze toch echt weer moeten veranderen) maar Huub gefeliciteerd met dit heuglijk feit en dat er nog maar een paar jaar bij mogen komen.1 point
-
Vroeger stonden boeren nog wel eens te wachten omdat de chauffeur het adres niet kon vinden Telefoon had je niet, dus maar kijken of er ergens een vroege krantebezorger al bezig was, of bij de bakker, die was meestal ook vroeg wakker.1 point
-
Rij jij niet meer voor Colsters dan? Of heb je alleen je profielfoto aangepast?1 point
-
1 point
-
Wow, je rijdt dus met een ingebouwde caravan. Mag je in Europa met zoiets rijden? Of is dat niet praktisch ivm de max lengte vd combi. Het schijnen echtparen te zijn die om de beurt rijden, maar mw blijft degene die het voedsel maakt Ook nog eens niet bepaald gezond voedsel, als ik de maat van sommige chauffeurs zie1 point
-
1 point
-
Je citeerd aroni onder mijn naam????? antwoord: kaart of stratenboek en ooit stonden bij de meeste gemeentes wel borden met plattegrond. toen ik mijn carrière begon in (1980) Amsterdam waren er al boekjes met stadskaarten. later met shell stratenboek op schoot. En bij de NWM En Cetra waren er toen al routeboeken, van iedere klant werd door de eerste die er heen ging een logische route omschreven. (Vooral met meelauto want die hadden de lospunten rechterzijde van de auto dus was wel handig als je meteen van de goeie kant komt aanrijden).1 point
-
Dan stop je bij die twee huisjes en vraag je even...... ipv domweg de TomTom te volgen want die stuurt je telkens naar hetzelfde punt zolang je geen nieuw adres in geeft.1 point
-
@Aroni: ik schreef het al eerder in dit topic: al die navigatie-shit heeft er mede voor gezorgd dat zelfs een geestelijk gemankeerde van A naar B kan rijden. .1 point
-
Ik kom nog vaak genoeg over de Simplon hoor 🙂 al was het maar omdat ik zelf ontdek dat de planners het niet goed hebben uitgerekend. Ik denk dat ik het verkeerde nummer (3382) noemde, ben het even vergeten, sorry. Meld me later nog een keer.1 point
-
Die reactie snap ik niet. Als je voor het eerst naar een nieuwe klant op een onbekende plek ergens in een buitenland gaat en je hebt mbv. Google maps en je Tomtom de exacte positie ingegeven en dan blijkt het een toegangshek tussen twee huisjes te zijn, waar je echt niet meer kan stoppen, dan rij je dus door. Dat kan betekenen dat je het halve dorp door moet tot er een omweg of rotonde komt waar je weer op de terugweg kan. Juist op die plekken midden in een dorp of stadje kom je de gekste dingen tegen. Als je dat niet van te voren weet en op gevoel probeert een terugweg te vinden kom je geheid een keer vast te staan voor een te laag spoorviaduct. Dus, ik zet de bestemming opnieuw in de Tomtom en cross verder en weet zeker dat ik weer op mijn plek kom, zonder een stomme afslag te nemen. Ik zou niet weten hoe dat anders moest. In elk geval snap ik niet wat daar treurig aan is. Moet je als chauffeur soms helderziende zijn?1 point
-
Jullie mogen mij een iwab vinden hoor. maar als ik een deelvracht zou moeten laden ben ik diegene die beslist waar dat komt te staan / liggen in mijn oplegger [ noem het zoals je wil] Op dat moment beslis ik of ik er normaal mee denk te kunnen rijden ofniet. Dat een of andere loodsbaas je graag wat anders aanpraat snap ik, maar ik beslis waar, want ik moet ermee rijden. Desnoods gaan we het verdelen en verplaatsen we maar een keer.1 point
-
Dat heb Ik vandaag weer aan de lijve ondervonden in België daar kunnen ze dr ook wat van 🙈1 point
-
1 point
-
Als je nog het adr moet halen, zorg dan dat je kop leeg is met de regels van horen zeggen van Pietje,Gerritje etc. Als je dan ben geslaagd dan zal je het beter begrijpen en anders even vragen aan de planner/afzender etc .Het is geen hoge wiskunde allemaal,succes met het rijden en leren.👍1 point
-
Als het goed zou zijn zou je die omleiding gewoon kunnen volgen, maar als je ligt te dromen tijdens die omleiding kan je wel voor een verrassing komen te staan ja.1 point
-
1 point
-
Niet overal wat achter zoeken,anders is dit toch wel interresante topic weer verziekt1 point
-
Kom je wel achter als de weg nat is,draait zo zijn kont onder de trailer vandaan1 point
-
Soms denk ik wel eens: des te sneller er autonoom rijdende vrachtwagens zijn, des te beter. Zijn we meteen van dit soort piloten af. Te treurig voor woorden. En dan doel ik niet op het per ongeluk voorbij rijden van de klant. .1 point
-
Oh, okay. Dat zijn aftermarket sleepers. Dus door een ander bedrijf gebouwd. Je koopt een truck met enkel de cabine en een verlengt frame. Dan bouwen hun er alles op wat vaak meer kost dan de truck. Link met de #1 bouwer van die sleepers. Daar zit ook een aparte generator onder die je gewoon niet hoort als je er naast staat. Ook zit er vaak een douche in en een keuken waar je in een huis jaloers op zou kunnen zijn... https://www.legacysleepers.com/custom-sleepers Een filmpje. Wel grappig dat ze vertellen dat de fabrieks sleepers niet goed zijn.... Dat zijn ze zeer zeker wel.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ja totdat de navigatie uitvalt, dan zijn ze de weg kwijt.1 point
-
Ik wel.... heb geen zwarte schermen. Wel gekoppeld aan telefoon vwb de route opgeven. Ik gebruik m niet als handsfree ding. Wel een enkele keer “zomaar” uitgelogd. en hele enkele keer begint hij uit zichzelf tegen me te praten😂 voor de rest prima ding.1 point
-
1 point