Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 17-03-24 in all areas

  1. Zet hier maar ff het een en ander neer, maar in een ander topic schreef ik al dat het volgende week weer gaat gebeuren. 7 maart was de laatste controle en zoals te verwachten waren alle bloedwaarden mooi in stijgende lijn maaja vooraf toch altijd dat gevoel van eerst zien en dan geloven. Zodoende kreeg ik van de dokter het groen licht om langzaam aan het werk weer op te pakken want hij wist wel dat dat mijn doel was. Afgelopen week een dag met een collega mee geweest en dat ging lekker dus besloten om de komende week dinsdag en donderdag te rijden. Week daarop als dat goed gaat maandag, woensdag en vrijdag, en zo bouwen we het een beetje op. 29 april krijg ik nog een keer een botboring voor beenmerg onderzoek, en daarna alleen nog om de zoveel tijd bloedonderzoek,
    8 points
  2. Inderdaad Rob, vorig jaar begin augustus dacht dat ik het einde van het jaar niet zou halen, maar uiteindelijk is het plan van de dokters daar in Nijmegen goed geslaagd👍 Ben vandeweek een dag mee gereden en komende week 2 dagen rijden, en als dat goed gaat de week erop 3 dagen. Als dat goed gaat is het ook weer mogelijk om 5 dagen te gaan rijden zoals voorheen.
    4 points
  3. Conclusie; we worden nou niet echt wijzer van die code 95.
    4 points
  4. En een voorloopas kan ook niet mee sturen, teminste die Benz die ik vorig jaar had stuurde niet mee. Volgende week eens kijken of die inmiddels wel mee stuurt, dinsdag en donderdag voor het eerst weer rijden Optrekken kan onder de 30kmpu altijd en is geladen wel verstandig op rijplaten bv, anders ga je rechtuit de bocht uit als je niet oplet. Zelf op soms op een rotonde bij nat weer trok ik hem op
    3 points
  5. Bij die remmen dacht ik eerst ook aan een trommelrem eigenlijk. Maar toen bedacht ik me dat dat onzin is. Bedrijfsrem zou gewoon het antwoord moeten zijn. Al hoeft die natuurlijk niet per sé ín het wiel te zitten. Maar het herinnert me wel aan een jaartje of dertig terug toen ik mijn vakdiploma haalde. Een vraag voor het vak “techniek” was wat het verschil is tussen een voorloopas en een sleepas. Ik blijf er tot op heden bij dat het wezenlijke verschil tussen de twee de positionering ten opzichte van de aangedreven as is. De voorloopas loopt er vóór. De sleepas rolt er achter aan. Maar niet volgens mijn instructeur. Volgens hem was het grote verschil tussen de twee dat een voorloopas gestuurd is en een sleepas optrekbaar zou zijn… 🤨
    3 points
  6. Het is toch eigenlijk van de gekke, dat je bij een gecertificeerde cursus (of zelfs rijbewijs) niet het juiste antwoord moet geven, maar het antwoord dat ze willen horen!
    2 points
  7. Als je je aan dat nieuwe rijden houdt doe je alleen hun een plezier, maar jezelf en medeweggebruikers inderdaad niet. In de caravan en camper wereld word al dringend afgeraden je aan het nieuwe rijden te houden onderweg.
    1 point
  8. Het is nog veel erger. Met dit soort antwoorden brengen ze velen die niet zo goed kwa techniek onderlegd zijn in gevaar. Dat nieuwe rijden is leuk om een liter brandstof te besparen maar vraag je eens af hoeveel mensen levens het kost? voeg eens uit met 60 a 70 en verbaas je wat er achter en naast je gebeurt.
    1 point
  9. Goed om te horen Adrie, succes en dat je nog de nodige kilometers mag maken.
    1 point
  10. Goed te horen Adrie, langzaam maar zeker weer aan de gang!
    1 point
  11. Geleden in de VS. Je kon de hiite in de cabine voelen. https://topgear.nl/autonieuws/asfalt-trein-rijkswaterstaat-verduurzaming/ De trein heet Asphalt Recycling Train, maar jij mag hem ART noemen. De trein verwarmt eerst de deklaag van het asfalt. Hierdoor smelt het asfalt en eet de trein het verwarmde goedje op. Eenmaal in de buik van de trein wordt het asfalt losgewoeld en gemengd met nieuwe grondstoffen. Hierna kan de laag weer terug op het wegdek en mag de wals eroverheen om de nieuwe laag glad te trekken.
    1 point
  12. In het geval van een goede fundatie is er met dit systeem niks mis natuurlijk. Maar in het geval geval van een slechte fundatie werkt dit systeem niet. Althans niet voor een lange tijd
    1 point
  13. Precies. Dan wordt alleen de bovenste “slijtlaag” vervangen. En freesmateriaal wordt ook weer hergebruikt. (Ik kom dat wel tegen bij stabilisatiewerk) Het is niet goed te zien in t filmpje hoe diep ze gaan met frezen. Dat is wel jammer.
    1 point
  14. nou... goed nieuws, en succes dan
    1 point
  15. Hopen dat dat goed gaat Adrie. Het is je gegund 👍
    1 point
  16. Dát is goed nieuws! Gefeliciteerd! Je bent op de goede weg.
    1 point
  17. Wat een onzinantwoord. Ook bij de retarder worden alleen de aangedreven wielen afgeremd.
    1 point
  18. Dat roep ik al jaren, en dan ben ik nog wel instructeur ook. Ik heb ooit een boek van Odilo gekregen bij een c95 cursus... Met een rode pen begon ik de fouten te corrigeren, na pagina 25 ben ik gestopt. De C95 opleidingen zitten vol fouten.
    1 point
  19. Ik ga voor de trommelrem , dat is het enige wat ik kan bedenken wat "in'' het wiel zit !
    1 point
  20. Ik ga voor C trommelrem, dat zit in het wiel Een schijfrem zit er achter Bedrijfsrem zegt mij helemaal niets...
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden