[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Lekke band op de trekas


Marnix

Recommended Posts

  • Forumlid

Wat ik toch weer zag vanmiddag! Reed op de A28 bij Hoogeveen en werd ingehaald door een witte Volvo met Deense huiftrailer erachter. Eerst dacht ik dat z'n spatlap op de grond kwam, maar pas een seconde later snapte ik dat de binnenste band op de trekas steeds onder het spatbord door floepte. Dus die reed met een lekke band op de trekas. De buitenste band was daardoor ook duidelijk verder ingedrukt.

Dit is toch hardstikke gevaarlijk? Als ook de 2e band klapt door de hoge druk dan krijg je toch grote ongelukken?

En uiteindelijk had ik het idee dat hij het nog wel wist ook, want de oplegger helde iets naar links. Dus leek het er wel sterk op dat hij bewust wat zwaarder op links had geladen om de rechterkant te ontlasten.

Had ik achteraf gezien de politie moeten bellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel zou ik proberen de chauffeur te waarschuwen of aan de kant te krijgen.

Hij was me al voorbij voordat ik geloofde wat ik gezien had. En durfde eigenlijk niet meer te toeteren omdat er net een rij personenauto's passeerde. Was wel errug blij dat ik vlak erna een baantje naar rechts kon opschuiven naar de "uitvoegstrook" om op de A28 te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heb het ook gehad , binnenste band lek van trekas , had er ook niets van gemerkt , was op 1 in dld met de baustelle tussen bremen en hamburg kwam er een autootje voor me rijden die me aandacht trok met knipperlichten , dacht dat ik hem mischien geraakt had , samen de parkeerplaats op en de automobilist wees me op de lekke band en wenste me succes , vond het top dat ie er op lette en ook moeite deed om erop te kunnen wijzen , had er ook niets van gemerkt , was vol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom gelijk een bekeuring geven, als blijkt dat je niet gemerkt hebt dat je een lekke band hebt?? heb ooit een bekeuring gehad om een kapot achterlicht wist het ook niet , kon gelijk 90 euro aftikken op 400 mtr van m'n huis , ben er nu nog goed pist off van . als het bewust gedaan is ok maar attendering is meer op z'n plaats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Eigelijk vind ik dit een behoorlijk onrustwekkend topic..

In plaats van iemand proberen te helpen door hem te attenderen op een gebrek dadelijk de politie bellen zodat die 'm eventueel kunnen bekeuren.

Dat mag je vinden. Met veel andere weggebruikers naast en achter me was het niet verstandig om gekke kunsten uit te halen met slechts een kleine kans dat hij er op zou reageren.

En hem weer inhalen was absoluut onmogelijk, hij haalde me in met iets van 86, 87 en ik was begrensd op 84. Met de personenauto was het een heel ander verhaal geweest en had ik hem wel kunnen waarschuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kan toch de politie bellen om te vragen of ze hem willen waarschuwen? Ze hoeven toch niet meteen een bekeuring te geven? De politie valt op en kan makkelijker iemand staande houden dan een wildvreemde. En het komt de verkeersveiligheid wel ten goede, stel dat die andere band ook klapt kan het wel eens heel erg fout aflopen. Het hoeft niet zo te zijn dat hij willens en wetens met een lekke band doorrijdt... ik zou dat in ieder geval niet doen. Ik ben 1 keer met een lekke band naar de bandenboer gereden, was wel vol geladen, maar ben binnendoor gegaan en heb rustig gereden. Maar op de snelweg zo'n eind rijden.. nee. Bij mijn geval was de band ook alleen leger, en niet zodanig kapot dat de stukken profiel loshangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je kan toch de politie bellen om te vragen of ze hem willen waarschuwen? Ze hoeven toch niet meteen een bekeuring te geven? De politie valt op en kan makkelijker iemand staande houden dan een wildvreemde. En het komt de verkeersveiligheid wel ten goede, stel dat die andere band ook klapt kan het wel eens heel erg fout aflopen. Het hoeft niet zo te zijn dat hij willens en wetens met een lekke band doorrijdt... ik zou dat in ieder geval niet doen. Ik ben 1 keer met een lekke band naar de bandenboer gereden, was wel vol geladen, maar ben binnendoor gegaan en heb rustig gereden. Maar op de snelweg zo'n eind rijden.. nee. Bij mijn geval was de band ook alleen leger, en niet zodanig kapot dat de stukken profiel loshangen.

Rotterdam ----> Parijs gaat best met een lekke band. Reed bij Barendrecht en aan de andere kant was een achtervolging en ik hoorde een knal, dacht dat er geschoten werd. Bij de klant zag ik dat er een gat in de buitenste band van de trailer zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Politie doet helemaal niks. Tijd terug vanaf Amsterdam richting huis. Komt er een containerwagen voorbij, die de bakken niet afgezeild had; stukken tempex vlogen over de snelweg. Dus ik bel de politie en wat zegt die: "Wat moeten wij daarmee, meneer?"

Met mijn oude auto een klapper gehad op de aanhanger 's morgensvroeg; donker en ik was leeg. Dus ik had er niks van gemerkt, maar er zat al snel een auto voor me. Hij wilde, dat ik meeging de afrit op, dus niet. Even verderop bij de Wouwse Tol er wel af; parking, verlicht. Want ja, je weet het tegenwoordig allemaal niet meer met al die gekken. Hij was over een stuk band gehobbeld, dus even gegevens uitgewisseld voor het geval dat. Nooit meer wat van gehoord, dus het viel allemaal wel mee. Wiel gewisseld en weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik had RWS of de politie gebeld, als zo'n idioot opzettelijk blijft doorrijden mag ie van mij wel aan de kant worden gezet.

Als je zelf ooit gaat rijden zul je merken dat je zo iets niet een twee drie merkt,en het dus niet "idioot"hoeft te zijn en dat dit niet opzettelijk gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Politie bellen om een lekke band? Wat een bezopen idee..

Met deze temperaturen kun je met dubbel lucht best doorrijden hoor, helemaal wanneer het regent.

Sommige idioten stoppen dan onmiddellijk op de vluchtstrook om een wiel te wisselen. Liever een band kapot dan jezelf door daar te gaan staan zou ik denken.

Met een beetje gewicht erop kan doorrijden ook nog wel.

Heb jarenlang aardappelcampagne voor AVEBE gereden. Meestal zit je dan rond de 55 ton.

Vaak genoeg lekke band gehad, maar gelukkig had de oplegger ook dubbel lucht. Gewoon binnenwegen pakken, kalm aan en naar de zaak. En daar wiel wisselen.

Of indien dat echt te ver was naar de bandenboer rijden. Liever niet, want je weet wat die dan zeggen: "ja meneer. daar moet een nieuwe op".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoon binnenwegen pakken, kalm aan en naar de zaak. En daar wiel wisselen.

Dat dacht deze vogel ook:

Maar serieus: ik heb de politie ook niet gebeld. Iets met eigen verantwoordelijkheid.....

En met 1 lege band (die was afgeschreven) op de oplegger ben ik ook wel naar een bandenboer gereden. Maar met een lege band op de trekker ben je niet wijs als je verder dan de volgende afrit rijdt, harder dan 50 km/u.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Och Marnix, het lijkt vaak erger dan het is..behalve die dan op je filmpje, haha!

Die ene overgebleven band op de trekas kan nog wel wat hebben hoor. Klapper op de vooras. Da's andere koek (wel eens gehad, en dan ook natuurlijk net in een afdaling, in Duitsland)

Maar type auto zegt ook wel wat. Heb ook veel met 10 x 8 zandauto's gereden.

Ontdekte meerdere keren een lekke band al bij de eerste rit. Werkgever bellen: "rij maar door, dag volmaken. Wisselen we vanavond wel".

Met die wagen ook eens klapper op vooras gehad. Kwam door een tegenligger (personenauto) die plots ging inhalen. Bijna frontaal. Merk je met zo'n Terberg niet veel van, was nog een echte met stalen bumper, niks plastic. En daarvoor zat nog een DIN plaat voor bevestiging sneeuwschuiver.

Maar door aanrijding klapte wel de band linksvoor..echter: bij zo'n 10 x 8 zit de 2e as vlak achter de eerste. Samen met een zeer stug chassis zorgt dit er voor dat je dan nog gemakkelijk kunt sturen. Ook al reed ik toen met 58 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Politie zal ik niet snel bellen.

Wel zou ik proberen de chauffeur te waarschuwen of aan de kant te krijgen.

Als je hem over de bak niet kunt waarschuwen ... of hij reageert hier niet op = rijd dus de eerste parking voorbij terwijl hij met je heeft gesproken over het bakkie .. dan zou ik ZEER ZEKER WEL de Politie verwittigen!!!

Pak 'm beet een maand of twee geleden = een Hollander met een zachte (lekke) bank op zijn trekas === de buitenste dus dat was voor mij goed zichtbaar.

Roep over de bak gegeven ... en hij ging er meteen bij de eerste gelegenheid ook af. Hij had het zelf niet gemerkt ... maar toen hij na mijn oproepje nauwkeuriger in zijn spiegels keek zag hij het ook.

Vandaag nog een auto met tankcontainer van Bertschi (zwitserskenteken) roep over de bak gedaan ... maar er reageerde niemand!

= Rem-verlichting deed het niet.

Tja .. hoeveel chauffeurs hebben de bak nog aanstaan (oa door dat gezi^$#%$#$ van die taxicentrale of weet ik veel wat dat is)

Verder niets ondernomen ... hij zoekt het maar mooi uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden