[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

IKEA slavendrijver???


volfiel

Recommended Posts

  • Administrators

Ja Hallo, Erik. ZELF doen???

Kunnen ze dat tegenwoordig nog wel wat zonder aan het handje vast gehouden te worden?

Zolang er in Nederland nog geen fatsoendelijke CAO is voor de EIGEN chauffeurs, zouden de praatjesmakers zich beter eerst daar druk om moeten maken!

En Ja, die mannen hebben de keus. Ze MOETEN niet maanden in dat hok leven, ze doen dat zelf!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kennen we nog de serie 'auf achse'?

Mooi toch...speelde zich af in Turkije en omstreken.

Vroeger reden Nederlanders ook die kant op. Waren echt geen 5 daagse ritten hoor.

In Engeland had je dat transportbedrijf dat op het midden oosten reed.

Staat docu op youptoep. Mooi om te zien...waren ook weken van huis.

Nu is het omgedraaid...nu komen ze hier naar toe rijden.

Wat nu is...deden wij vroeger ook.

Nou kom maar weer op met die bak stront.

Ja maar Bert 6 week is geen jaar.

Blablabla enz.

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om het dichtbij huis te houden: Sjef Pessers Sr. die voor Richard Kempers naar het Midden-Oosten reed en heel af en toe in Tilburg was en de Globetrotter dan voor onderhoud naar Bols en Kooiman Volvo in Hilvarenbeek bracht. Of de mannen van Huybregts Europa Transport in Oosterhout. Minder luxe toen aan boord...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja hoor, waarom niet? Je moet er wel wat van maken. 's Avonds iets opzoeken waar je wat kunt eten en tijdens je 45 uur ergens gaan staan waar wat te doen is. Stadje of zo.

 

Neem een Shompie of een Frans 1960: die zijn weken onderweg, dan heel even thuis en dan gaan ze weer. Feitelijk hetzelfde dus, maanden in de cabine. Je moet dat natuurlijk wel kunnen én willen. Al dat gejank over onmenselijke toestanden en slavendrijvers. Hoezo hypocriet.

 

 

En ja, EJD heeft, weliswaar in een grijs verleden veel, heel veel tijd en dat ook lang achter elkaar onderweg doorgebracht. In landen waar toen weinig tot niets te verkrijgen was om over faciliteiten onderweg maar te zwijgen.

Helemaal mee eens je moet er wat van maken als je onder weg staat en dat lukt je in Nl,Be,Fr,Uk,Dk niet zo makkelijk meer daar moet je toch voor na zuid Europa of oost Europa daar kun je nog een weekend over staan met plezier voor weinig en toch goed eten ,je kon er overal parkeren dus zo een dorp of stad in gaan en je stond nooit alleen was nooit geen ramp om in zulke landen over te staan ook Spanje was en is denk ik nog steeds goed vertoeven... Dus geen medelijden voor deze mensen....het is niet overal zo slecht aand weg zo als bij ons

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kennen we nog de serie 'auf achse'?

In Engeland had je dat transportbedrijf dat op het midden oosten reed.

Staat docu op youptoep. Mooi om te zien...waren ook weken van huis.

 

 

Astran, rijden nog steeds die kant uit.

 

Jouw buis docu: https://www.youtube.com/watch?v=Ms6rKgt3seg

 

en https://www.youtube.com/watch?v=RUM93-hChto

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

indien er in een ander land een andere levensstandaard geld, maar voor die personen het inhoud, dat ze ten opzichte van medelanders, 4 keer zoveel geld kunnen verdienen, maar wat in onze ogen inhoud,( of die van de sociaal denkend persoon) dat ze voor een habbekrats werken....

 

Opvallend wat ik zie als overeenkomst, dat juist de beunhazen die gewoon geld willen verdienen vanuit die landen met hun roze papiertje of plastic kaartje, voorop gaan in de strijd hoe oneerlijk ze wel niet worden behandeld.

De echte vakman uit die landen heeft wel zijn zaken op orde, die is hooguit maar 4 a 5 weken van huis, maar mag dan lekker ongeveer tien dagen thuis blijven.

( regeling, 6 weken werken, week naar huis, neem 2 weekenden aaneengesloten, dan kom je op 10 dagen zoiets.)

 

Ikzelf had ook een koelkast in de auto, ik deed ook mijn boodschappen in de lokale super, maakte ook mijn eigen ontbijt en koffie zelf, daarnaast ook een gasbrandertje, in geval van nood.

Ik bespaarde dus ook gewoon op mijn ontbijt in de ochtend door zelf even een bammetje te smeren en wat beleg erop.

 

Hoeveel mensen doen hun inkopen bij de LIDL of de ALDI...?

We zijn toch zo`n welvarend land ?

En toch hebben we voedselbanken, mensen komen geld te kort aan het eind van de maand...

De zorg, peperduur geworden, een vriend van mij kreeg even de rekening binnen, mag even, en deze werkt vlijtig via de sociale werkplaats, met alle plezier, € 275,00 aftikken, omdat hij jicht heeft.

Waarvan ? Van het minimum wat hij verdient ?

Hij zei nu al, dan verrek ik nog liever van de pijn, want ik durf niet eens meer naar de dokter te gaan.

 

Dat de Ikea, of overige bedrijven,mede dankzij transporteurs zichzelf verreiken, door de goedkoopste prijs aan te bieden, ik wou dat ik het had uitgevonden.

Maar die mensen die voor zulke bedrijven werken, zijn misschien op dit moment niet voorzien van alle luxe die wij gekend hebben vroeger, maar het gevoel bekruipt me wel, dat aan het einde van de rit, die mensen veel beter af zijn, dan ons, want wij zien ons pensioen verdampen, hun leggen elke cent opzij, investeren in ontroerend goed.....

 

Maar die discussie zal uitwijzen als ik aan mag kloppen voor mijn pensioen...

 

Vrees alleen dat het bij aankloppen blijft....of de deur tegen die tijd nog open gaat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je, als die vakbonden, hun aanhang en de rest van de zieligvinders zo begaan is met het lot van die mensen waarom adviseren ze dan niet om terug te gaan naar hun eigen land? In plaats van over hun rug proberen goede sier te maken?

 

???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terechte vraag EJD...

 

Wij krijgen al het advies om uit te kijken naar ander werk, of alvast ons te moeten laten omscholen..

 

Meen te weten een bekend iemand die nu stopt in Brussel die haar visie erop gaf...

 

Helaas weet die dame in Brussel ook, dat als we zulke adviezen zouden geven aan die mensen...

Die regering dan weer naar Brussel stapt met de vraag, hoe zat het nu ook alweer met de open grenzen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb in 1994 drie maanden rondgereden met een trailer van Microsoft. Introductie Windows 95 met een trailer vol IBM 150 pc's.

 

Starten in Roterdam=> Warshauw=>Moskou=>st Petersburg=>Moskou=>Hong Kong. En toen met het vliegtuig weer terug.

 

Drie maanden lang slapen in een Scania met waterhoofd, een hel. Maar ik zou het nu zo weer overdoen. En ik weet van het bedrijf dat het destijds deed dat men nog steeds mensen op de weg heeft uit Nederland die maanden niet thuis komen. Dus ja het gebeurt nog steeds. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, mag je en tot op de dag van vandaag weet ik het niet. Ik ben vanuit Moskou achter een blauwe Lada aan gereden met daarin twee agenten en blauwe zwaailampen. 

Wij zijn om Kazachstan heen gereden vanwege instabiliteit in die regio en via Tsjanta de grens met Mongolie over gegaan. En vandaar uit weer achter een "niesbui" ( merk auto klonk alsof je nieste ) met blauwe lampen naar de Chinese grens bij Zamin ud. vandaaruit was het eigenlijk  een rechte weg naar beneden achter een Toyota aan wit met zwart en rode lampen. Toen de tijd nam de rit met drie man twee weken in beslag. EN zonder problemen over het slapen in een vrachtauto terwijl er werd gereden  :ok:

Maar alle tussendorpjes weet ik niet meer, ik had destijds meer van deze vreemde ritten. Wel een mooie tijd overigens  :ok:

De grensplaatsjes weet ik ook alleen maar door de stempels in het paspoort, welke ik graag had willen houden maar dat mocht niet van het gemeentehuis in Kampen. Die waren heel erg star in het innemen bij vernieuwing.  :mad:

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan er kort over zijn: het lijkt mij vreselijk om maanden in die auto te moeten liggen. Dat icm met constant vertoeven in een omgeving waar je de taal niet van spreekt.

Enne: overal met de nek aangekeken worden, want je bent een broodrover.

 

Dus verheerlijk het maar - alle verhalen hier zijn van lang vervlogen tijden, dan is ophemelen makkelijk en veilig.

 

Heb ook geweldige herinneringen aan m'n middelbareschooltijd, dat ligt nu veilig opgesloten ligt in het verleden.

het leed van m'n puistenkop, tergende puberale onzekerheid en eeuwig durende dagen zijn vergeten.

Ja, dan is dat ene verhaal over die ene keer dat ik dat ene meisje kuste en heel even in d'r broekje mocht voelen ineens fantastisch.

 

Maar ik wil niets ervan terug.

 

En zo is het ook met die 'ver van huis verhalen' hier.

 

 

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hoef van die tijd ook niets terug.

 

Maar die mannen lopen op allerlei fronten achter en proeven nu van de tijd die wij al achter de rug hebben. Laat ze. Zodat ook zij later kunnen zeggen: we hebben het meegemaakt, gedaan en hoeven het niet meer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Jan45: je slaat de spijker op de kop! Inderdaad staat een deel van dit forum, Transport Online en nog wat websites vol met Popie Jopie huilverhalen over misstanden en uitbuiting.

 

Goed gezien!

 

 

 

En nu springt EJD in de zee om af te koelen, net zoals de arme stakkers kunnen doen die hier niet zo ver vandaan staan geparkeerd. Maar die hebben daar schijnbaar geen behoefte aan.

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om het dichtbij huis te houden: Sjef Pessers Sr. die voor Richard Kempers naar het Midden-Oosten reed en heel af en toe in Tilburg was en de Globetrotter dan voor onderhoud naar Bols en Kooiman Volvo in Hilvarenbeek bracht. Of de mannen van Huybregts Europa Transport in Oosterhout. Minder luxe toen aan boord...

En de mannen van Centrum transport uit Valkswaard reden door heel het midden Oosten, later alleen nog Turkije en oost Europa , Eerst met Macks later met Fiats al snel Spagetti Macks gedoopt.

 

Weer een ander was Rynart Transport uit Klundert eerst op het midden en verre (Pakistan en Afganistan) Oosten later op Rusland en Kazachstan. Ook hier reedt men vooral Fiats en Iveco`s

 

Er was ook een groep van bedrijven die gespecialiseerd was in het transport op het Rusland voor Glasnost en perestrojka NESOTRA.

 

En de naam Jan de Lely hebben ook heel wat mensen op deze Aardkloot op een vrachtwagen zien staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

eigenlijk is het van de gekke dat een Min,v,szw WEL kan contoleren op scheepswerfen en reparatiebedrijven maar in de sector transport en logistics waar de bewijslast gewoon open en bloot op straat rondrijd durft geen van die hondekoppen te kijken en/of controleren.

Op scheepswerfen ed. Zitten alle werknemers bij elkaar en niet verspreid zoals in transport
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En de mannen van Centrum transport uit Valkswaard reden door heel het midden Oosten, later alleen nog Turkije en oost Europa , Eerst met Macks later met Fiats al snel Spagetti Macks gedoopt.

 

Weer een ander was Rynart Transport uit Klundert eerst op het midden en verre (Pakistan en Afganistan) Oosten later op Rusland en Kazachstan. Ook hier reedt men vooral Fiats en Iveco`s

 

Er was ook een groep van bedrijven die gespecialiseerd was in het transport op het Rusland voor Glasnost en perestrojka NESOTRA.

 

En de naam Jan de Lely hebben ook heel wat mensen op deze Aardkloot op een vrachtwagen zien staan.

 

 

De namen van de bedrijven die je hier noemt waren grote namen "in hun tijd"

Overigens reden er bij deze bedrijven opvallens weinig chauffeurs die de Nederlandse nationaliteit hadden.

 

Deze bedrijven hebben gebruik gemaakt van de mogeloijkheden die men hun "toen "bood.

Rijnart,b.v.( en nog n paar),is op het M.O. Groot geworden in de tijd dat de Sjah nog aan t bewind was in Perzie( Iran),later toen dat instortte hebben zijn hun werkterrein verlegd.

 

Een vergelijk maken tussen dat soort bedrijven "toen"en de bedrijven "nu"is niet reëel m.i.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden