[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Brood in de vrachtwagen bewaren


The_knitter

Vraag

  • Forumlid

Goedenavond!

 

Misschien een aparte vraag, maar ik vraag het toch. Sinds ik tegenwoordig meerdere nachten van huis blijf, kan ik niet dagelijks kijken of ik een nieuw halfje brood mee moet nemen uit de vriezer thuis. Ja, kijken kan wel, maar meenemen wordt lastiger.

Hoe doen jullie chauffeurs dat als ik vragen mag? Ik heb inmiddels 3 soorten brood geprobeerd, en bij die broden was ik niet echt te spreken om het op vrijdag nog te eten...

Ik heb dan 2 halfjes brood mee voor 5 dagen. De tweede zak gaat pas open als de eerste leeg is.

 

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Ik neem voor twee dagen (kant en klaar gesmeerd) brood mee én 'n zak krentebollen en kom daar drie en soms vier dagen mee weg.

Halverwege de week 'n vers halfje brood halen is ook een optie, dat doe ik dan als er toevallig een dag winkelwerk tussen zit of anders bij een grotere benzinepomp. Pakje vleeswaren er bij en klaar.

 

M'n brood van huis gaat in de koelkast en het onbelegde bewaar ik in de kast; ben het met je eens dat het eigenlijk de volgende dag wel op moet. Het droogt vrij snel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn vriend neemt 2 halfjes brood van een echte bakker mee, dus geen supermarktbrood en omdat ze overal de zakjes dichtmaken met van die luchtdoorlatende clipjes heeft hij zo'n plakbandjesding. Dichtmaken en bewaren in een kastje en het blijft een dag of 4 wel goed te eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn vriend neemt 2 halfjes brood van een echte bakker mee, dus geen supermarktbrood en omdat ze overal de zakjes dichtmaken met van die luchtdoorlatende clipjes heeft hij zo'n plakbandjesding. Dichtmaken en bewaren in een kastje en het blijft een dag of 4 wel goed te eten.

En supermarktbrood maken ze met een 3D printer    :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vooral ongesneden is zeer aan te raden. gesneden brood droogt in 2 dagen uit tot paneermeel.

Ongesneden brood, heel, van de bakker, kon ik toch altijd wel een week mee laten gaan. Hooguit dat het snijvlak wat droog was, maar dan eerste plakje zeer dun snijden en voor de vogels...

Anders wordt het tosti eten einde week  :D .

Maar ja ik vermoed dat men geen gaspit meer bij zich heeft tegenwoordig... :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En supermarktbrood maken ze met een 3D printer    :ja:

Er zit wel degelijk verschil in supermarktbrood en bakkersbrood. Het meeste supermarktbrood wordt gister gebakken en zit boordevol broodverbetermiddel om het vers te laten lijken.

 

Zolang je het vandaag of morgen eet gaat het best wel maar zeker niet geschikt om langer mee te doen. Zelfs vers in de vriezer en daar na opeten is al niks.

 

Zelf neem ik altijd als ik van te voren weet dat ik weg moet blijven een zak kadetten mee. En heb blikjes leverpastij en van die eenpersoonsporties jam in de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja hoor de brood fabriek slaat het eerst een dag op !

En de dorps bakker bakt het waar je bij staat .

De broodfabriek moet zo veel brood bakken dat ze daar de dag er voor al mee moeten beginnen.......................En geloof mij nou maar ik heb het 24 jaar lang van dichtbij (ge)zien groeien in die sector.

Hoe denk jij anders dat al dat brood in oost nederland gebakken smorgens in west nederland om 8 uur in de winkel ligt?? En geloof me ze rijden er heel nederland mee in de rondte.

 

Bij Ger in het dorp staat ook zo'n fabriek daar wordt de hele dag gebakken.......

 

En de warme bakker die ploeter maar  voort, voor dag en dauw en geen kind wil zijn/haar vader nog opvolgen.......Ondanks bv de rem/rijskast die de bakker smiddags vult en smorgens op een fatsoenlijk tijdstip opent en dan alleen nog maar hoeft af te bakken. (deeg wordt gemaakt en in de remrijskast gestopt en wordt bevroren. Op een later tijdstip (als de bakker nog slaapt) ontdooit het en begint de rijsprocedure. Bij de bakker gaat dan de wekker rond 6 uur en is het deeg klaar om afgebakken te worden.... (mede mogelijk gemaakt door de arbo die alleen nachtwerk verbied)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden