Forumlid HIT Geplaatst 26 februari 2017 Forumlid Share Geplaatst 26 februari 2017 Op 25-2-2017 om 08:47 zei kees: weet je Hit wat er geregeld bij wegwerken in ons kikkerlandje mis is?? jullie zetten geregeld KILOMETERS weg af afgelopen week ook weer op de A9 en op de A1 snelheid terug gebracht naar 70km per uur en wonder boven wonder het lijkt wel of er een ufo langs is geweest en ALLES wat maar op werktuig en werklui lijkt heeft die ufo meegenomen. er is NIET een!!! wegwerker meer te vinden op dat hele stuk afgezette weg. alleen de konen en borden en dat soort materiaal willen die Aliens niet hebben Ik weet natuurlijk niet de exacte reden maar ik kan er een paar opnoemen: - de afzetting is een inleiding van een opvolgende weg - de afzetting is net opgebouwd en de werkploegen moeten nog arriveren - de werken zijn afgelopen en de ploegen zijn onderweg om de afzetting te verwijderen ( toch jammer dat die ufo ze niet even heeft afgezet ) - er wordt onder de weg gemeten? ( onder bruggen en doorgangen worden meting uitgevoerd om de gesteldheid van het asfalt en beton vast tet stellen ) - er zijn opeenvolgende werkzaamheden en de ene ploeg is net weg enz. Op 25-2-2017 om 08:47 zei kees: en dat is geen uitzondering dat gebeurd geregeld, en dan wil jij hier een pleidooi gaan houden voor de eerste de beste buitenlander die die borden ziet staan en zich dan op die lege weg netjes aan de snelheid houdt, en dat Hollanders overal schijt aan hebben, ja dat snap ik ook wel dat Jan en Piet en Klaas schijt hebben aan die borden en hele zooi die daar om een LEGE bouwplaats staan, want die hebben die poppenkast al zo vaak gezien die geloven het wel. en let nu heel goed op wat ik ga schrijven! en ik begrijp dan ook dat deze of gene bij zo,n lege bouwplaats dan eens een koon lanceert maar ik heb er geen begrip voor. In de eerste plaats heb ik uitgelegd waarom op dat stuk weg de buitenlandse chauffeurs volgens mij zich beter aan de regels houden op de Vogelweg/Larserweg. Tweedens dat de Hollanders er schijt aan hebben getuigd niet van vakmanschap. Die borden staan er met een reden en plaatsen we niet omdat we het zo leuk vinden maar wel omdat de wet het zo voorschrijft. Derdens, ik hoop voor jou nooit dat iemand in jouw omgeving wordt geraakt door een kegel of baken. In 2014 heeft dat het leven van een 15 jarig meisje gekost omdat "er werkt niemand dus waarom zou ik 50 rijden, normaal mag ik hier 80". De gereden snelheid was 78 km/h volgens de tachograaf.... Ik heb dat verhaal al eens ergens neergezet doe het niet nog eens want die opmerking maakt mij niet alleen boos, maar met mij velen die blauwe plekken, botbreuken of erger heeft gehad omdat een chauffeur het leuk vond om die kegels te kegelen. Verder, die baakvoeten breken als er een vrachtauto overheen rijdt. De brokstukken blijven dan vaak ook nog tussen de wielen van het dubbellucht steken. Je kan zelf nadenken over wat ermee gebeurt als hij er wel tussenuit schiet. Op 25-2-2017 om 13:15 zei Durashift: Laten staan is op zich prima, alleen 'vergeten' om te draaien of af te kruizen, dát is irritant. Maar goed, volgens mij moet de bebording en daarbij horende verkeersmaatregel al blijven staan als er een paar pylonen in de berm een moddergat markeren. Dat vergeten af te draaien doen we niet zo snel, dat kost geld. RWS en PWS bellen je gerust uit bed om alsnog die borden af te draaien. Zolang er materialen in de obstakelvrijezone staan blijft de maatregel van kracht idd. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid andremast Geplaatst 26 februari 2017 Forumlid Share Geplaatst 26 februari 2017 Wat is dat nou weer voor gekkigheid. Waar moeten de met ADR geladen voertuigen dan parkeren?Op de clydeweg bij de wasstraat is een "tijdelijke adr parking"maar staat vlug vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Murphy Geplaatst 27 februari 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 27 februari 2017 Die is ingekort...... 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vrachtrijder Geplaatst 27 februari 2017 Forumlid Share Geplaatst 27 februari 2017 Misschien een aanvulling. De Europese rechters hebben gezegd dat de vrachtrijder niet verplicht mag worden om zijn weekeindrust in zijn voertuig door te brengen. Met andere woorden, als je het zelf wilt, dan mag het wel. http://www.transport-online.nl/site/78808/advies-advocaat-generaal-europees-hof-van-justitie-vrachtwagen-is-geen-weekendverblijf/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Murphy Geplaatst 27 februari 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 27 februari 2017 Waarom nu niet eens in 1x duidelijkheid...... Je zou ook kunnen lezen dat als het niet verplicht is, het eventueel ook niet toegelaten wordt. Waarom niet een verklaring in de zin van: het is de chauffeur TOEGESTAAN, zijn wekelijkse rust in de vrachtwagen door te brengen, mits deze voorzien is van een bed etc..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vrachtrijder Geplaatst 27 februari 2017 Forumlid Share Geplaatst 27 februari 2017 Als er in de vrachtwagen ook een keuken, toilet en douche aanwezig is zal het vast wel mogen. Maar vooralsnog ontbreekt het daar aan. Maar als het een eigen keuze is hoeven eigen rijders zich geen zorgen te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Tony.Macaroni Geplaatst 27 februari 2017 Forumlid Share Geplaatst 27 februari 2017 Ik weet niet of de minister nog helemaal 100 punten is Zo beweerd ze dat ze niets kan doen aan het weekend rust in de truck en zo gaat ze het onderzoeken http://www.transport-online.nl/site/79347/toezegging-handhaving-weekendrust-door-schultz/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vrachtrijder Geplaatst 27 februari 2017 Forumlid Share Geplaatst 27 februari 2017 Ik denk dat het een heel lastige discussie wordt. De EU rechter heeft bepaald dat iemand niet verplicht kan worden. Als je als vrachtrijder een boete krijgt, dan zou ik dat toch hoog bij laag blijven volhouden dat het je eigen keuze is. Al is het alleen maar om onder die boete uit te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid europeaan Geplaatst 28 februari 2017 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2017 (bewerkt) Op 27-2-2017 om 18:51 zei Tony.Macaroni: Ik weet niet of de minister nog helemaal 100 punten is Zo beweerd ze dat ze niets kan doen aan het weekend rust in de truck en zo gaat ze het onderzoeken http://www.transport-online.nl/site/79347/toezegging-handhaving-weekendrust-door-schultz/ DE minister handelt m.i zeer verstandig hierin. Zij gaat nu eens werkelijk onderzoeken wat er aan de hand is. Of zo n verbod wel nodig is,buiten Tjitze van Rijssel,Edwin Atema en Ger heb ik ,van mensen die daadwerkelijk met deze problematiek te maken hebben,nog niemand gehoord die zegt: eindelijk,daar wachten we al jaren op,en ik ken en spreek héééél veel chauffeurs die te maken hebben met het doorbrengen van wekelijkse rusten buiten standplaats. DE mensen die nooit wekelijkse rusten buiten standplaats doorbrengen denken er "neutraal "over,zij tonen zich voor noch tegenstander. Enerzijds hebben we natuurlijk politici die op het dagelijkse leven van een chauffeur werkelijk geen kijk hebben ,en met een maatregel ,zoals dat verbod,denken dat ze daar de mensheid en plezier mee dioen,dat er dan ineens geen auto, meer op parkeerplaatsen langde snelweg zullen staan. Anderzijds hebben we dan de bondsbestuurders in binnen en buitenland die door het doorvoeren van dit verbod tegen de weinige leden die ze nog hebben,kunnen zeggen dat "ze toch wel wat doen aan de werkgelegenheid" DE politiek heeft m.i. "advies "gevraagd aan de vakbonden,in de veronderstelling dat deze nog steeds de spreekbuis zijn van "alle "chauffeurs"terwijl de bonden op sterven na dood zijn,als ik de teneur zo eens hoor links en rechts. Jammer hoor,ik ben al meer dan 50 jaar lid van een bond,maar vind t jammer dat ze gewoon hun eigen ideeen najagen zonder eens in discussie te gaan met hun leden( zoals in een sessie op dit forum) IK ben t in het verleden niet altijd met ze eens geweest maar heb me altijd naar de meerderheid gevoegd,maar nu,met deze maatregel( art 8.8.) ben ik een felle tegenstander van wat hun willen. Laat ze,zoals al eerder gezegd,eisen stellen aan de cabine waarin het verblijf plaats vind,en neem dan gelijk de koeriers bende ( - 3,5 t) daarin mee. Geef parkings een kwalificatie,is er WC,is er openbaar vervoer, En stel landelijk een regel dat een voertuig niet langer dan 12 of 15 uur op een parking mag staan die niet aan de kwalificaties voor verblijf van meer dan 12 of 15 uur voldoet. O ja, en laat men maar betalen voor deze parkings hoor,voor niks gaat de zon op. Heb je daar t geld niet voor(over) blijf je lekker weg. "Nu"is de situatie zo dat een chauffeur,die zijn 45 uur rust voltooid heeft ( in een tentje,in het Hilton of in een Formule 1,of bij de vrouw van de ILenT man geslapen heeft toen hij aan t werk was) gewoon op een en dezelfde pisparking kan blijven staan,als hij maar na 23.59 uur zijn klok 1 min op werken of wachten zet,dat kan hij 6 keer achter elkaar doen,dan 44.59 uur verkorte rust en weer 6 x 23.59 ( + 1 min werken) dan staat hij dus (op 3 uur na) 14 dagen op een parking waar hij naar hartelust in de bossen mag schijten,en zich (waarschijnlijk) ook niet kan douchen( of t moet hard regenen). Zonder dat zijn auto ook maar één meter gereden heeft. Daarna moet hij weer naar de vrouw van de ILen...................het hotel in( of tentje) En dat noemen we dan sociaal.. Nog beter zou zijn:................Als ze er voor ijverden om de 45 urige rust regel gewoon helemaal af te schaffen,24 uur is meer dan genoeg. Dan hoeven we daar geen discussie over te voeren ook. Dat is prima per bedrijf af te spreken: ( jij wilt geen 24 uur onderweg rusten?? dan kun jij niet bij ons komen werken ) ) 28 februari 2017 bewerkt door europeaan 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 28 februari 2017 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2017 Citaat ,24 uur is meer dan genoeg. Dan hoeven we daar geen discussie over te voeren ook. Dus jij stopt vrijdagavond in de buurt van waar je maandag pas kan laden/lossen (hoop bedrijven zijn hele weekend gesloten immers)....... 24 uur verplichte rust: Wat ga je al die andere uren doen???? Je kan dan niet werken maar je hoeft ook niet meer te rusten..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Murphy Geplaatst 28 februari 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2017 (bewerkt) Je kunt het ook anders bekijken, roadtrain.... Je komt woensdagavond aan op een truckstop, zeg 9 rijurr van huis en je zit aan je 6x 24 uur.... Zou je toch mooi vrijdag nog thuis kunnen komen, net voor het zaterdagrijverbod! 28 februari 2017 bewerkt door Murphy 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid europeaan Geplaatst 28 februari 2017 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2017 1 uur geleden zei roadtrain: Dus jij stopt vrijdagavond in de buurt van waar je maandag pas kan laden/lossen (hoop bedrijven zijn hele weekend gesloten immers)....... 24 uur verplichte rust: Wat ga je al die andere uren doen???? Je kan dan niet werken maar je hoeft ook niet meer te rusten..... Niet iedereen stopt vrijdagavond hoor,sommigen laden op zaterdag en stoppen dan s'avonds Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid europeaan Geplaatst 28 februari 2017 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2017 1 uur geleden zei roadtrain: Dus jij stopt vrijdagavond in de buurt van waar je maandag pas kan laden/lossen (hoop bedrijven zijn hele weekend gesloten immers)....... 24 uur verplichte rust: Wat ga je al die andere uren doen???? Je kan dan niet werken maar je hoeft ook niet meer te rusten..... Ho even,ik zeg niet dat je maar 24 uur mag rusten,als je graag langer staat kan dat ook natuurlijk,zo is t nu ook: de wet zegt 45 uur,maar sommigen willen 65 uur,das prima,als je dat met je baas voor elkaar krijgt en daar afspraken over maakt. Maar als JIJ dat wilt,moet je MIJ niet dwingen om dat ook te willen. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid europeaan Geplaatst 28 februari 2017 Forumlid Share Geplaatst 28 februari 2017 21 minuten geleden zei *Ger*: , je mocht je rust wel inkorten naar 8 uur maar er moest gecompenseert worden, weekenden mocht je officieel niet eens doorbrengen in de cabine, NIet waar Ger, Je moest vroeger ook 11 uur maken,en die mocht je 3 keer inkorten naar 9 uur,mits compensatie plaatsvond, EU 3820/85 art 8.1 Alleen bij dubbelbemand mochten de chauffeurs 8 uur rust maken op een periode van 30 uur. EU 3820/85 Wat betreft de wekelijkse rust: Die moest ook 45 uur zijn ,maar mocht op standplaats ingekort worden naar 36 uur en buiten standplaats naar 24 uur,mits compensatie plaatsvond voor t einde van de derde week. Ongeveer zoals nu ,maar dan wat soepeler in de uitvoering. EU 3820/85 art 8.3 Wat wél een verbetering is ,is dat men nu 6 periodes hebt van 24 uur waarin je je werk kunt regelen,vroeger moest je na 6 "dagelijkse rijtijden"aan een wekelijkse rust beginnen. EU 3820/85 art 6.1 Als je dan op zondagavond moest vertrekken naar Parijs of Frankfurt ( of waar dan ook heen) had je op maandagavond al twee dagelijkse rijtijden weg. DE dagelijkse rust mag in het voertuig worden doorgebracht,mits het voertuig over een slaapbank beschikt en stilstaat. EU 3820/85 art 8.7 Over de wekelijkse rust word daar niet gesproken,en als er niks staat,mag t . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 1 maart 2017 Forumlid Share Geplaatst 1 maart 2017 6 uur geleden zei europeaan: Over de wekelijkse rust word daar niet gesproken,en als er niks staat,mag t . Hier wordt óók niet over de wekelijkse rust gesproken, er staat niks dus mag het niet ??????? Wanneer een bestuurder dit zo verkiest, mogen dagelijkse rusttijden en verkorte wekelijkse rusttijden buiten de stand- plaats in een voertuig worden doorgebracht indien dit voor iedere bestuurder behoorlijke slaapfaciliteiten biedt en het voertuig stilstaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast shompie Geplaatst 1 maart 2017 Share Geplaatst 1 maart 2017 Zat gister een vakblad te lezen. Daarin was een advocaat aan het woord (die hebben er voor geleerd) die zei dat het niet duidelijk genoeg omschreven stond. En daaruit haal ik dan weer dat een eventuele boete met succes kan worden aangevochten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid volvofh12 Geplaatst 1 maart 2017 Forumlid Share Geplaatst 1 maart 2017 Als er iets NIET in een wet of verordening staat dan mag het wel/niet. Daar gaat jullie discussie dus eigenlijk over. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid europeaan Geplaatst 1 maart 2017 Forumlid Share Geplaatst 1 maart 2017 5 uur geleden zei *Ger*: Niet dus, zie ook het antwoord van steenhaas hierboven. Ook in de huidige RTW staat niets over de wekelijkse rust, alleen over de verkorte wekelijkse rust. De "general advokat" heeft daar toch duidelijkheid in verschaft hoe de regel gelezen moet worden Als in een wet niet duidelijk omschreven staat op wat het verbod betrekking heeft,klopt de hele wet niet en moet herzien worden. Als in de kantine een bord hangt dat je van 12.00 tot 14.00 bier mag drinken wil dat niet zeggen dat je geen cola mag drinken. Er staat dat je verkorte rust in de cabine mag plaatsvinden,waar en of je de normale rust plaats moet of mag plaatsvinden word niet over gesproken. Dan kan de advokat general lullen wat ie wil,dan zal hij toch zijn werk opnieuw moeten gaan doen en deze regel duidelijker moeten omschrijven,zodat klip en klaar duidelijk is dat t niet mag. En er gelijk een voorschrift bij maakt waarde chauffeur dan wel zal moeten verblijven. Want je kunt er gif op innemen dat onze Oost Europese vrienden zeer vindingrijk zullen zijn om hun "vaste bron van inkomsten"( want dat is t hé,voor ons misschien een j*den fooi ,maar voor hun :zekerheid van inkomen)veilig te stellen en het geld dat eventueel voorzien is voor verblijf buiten de cabine alsnog mee naar huis willen nemen. Zoal s het er nu staat maken sommige instellingen er misbruik van;bondsbestuurders om een stok te hebben om te slaan,onder het mom van "sociale omstandigheden"die je gelijk al onderuit kunt halen. En politici door het afkondigen van maatregelen van ook sociale omstandigheden als afleidings manouvre om hun onmacht tegen het verdwijnen van banen te verdoezelen,terwijl zo n verbod daartegen niet werkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Murphy Geplaatst 1 maart 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 1 maart 2017 57 minuten geleden zei *Ger*: ... als er een bord staat 120 moet er dan ook bij staan dat je ook 110 mag rijden Nee, want we hadden al afgesproken dat dat bord een MAXIMALE snelheid aangeeft, niet een minimale snelheid... (daar hebben we weer een ander bord voor....) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 1 maart 2017 Forumlid Share Geplaatst 1 maart 2017 (bewerkt) 1 uur geleden zei Murphy: niet een minimale snelheid... (daar hebben we weer een ander bord voor....) Vertel?.......nog nooit gezien. 1 maart 2017 bewerkt door roadtrain Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast shompie Geplaatst 1 maart 2017 Share Geplaatst 1 maart 2017 1 uur geleden zei *Ger*: er is trouwens een juridische uitspraak, nog geen maand oud deze uitspraak >>>>> klik <<<<<< Transportbedrijf Brinkman mag zijn chauffeurs in de weekenden niet laten bivakkeren in de cabine van hun vrachtauto. Dat heeft de rechter bepaald in een rechtszaak die vakbond FNV had aangespannen. Brinkman vervoert voor IKEA planten van Nederland naar winkels in Scandinavië en Engeland met chauffeurs uit Moldavië, Polen en Oekraïne. Volgens de Europese rij- en rusttijdenregels moeten die wekelijks minstens 45 uur aaneengesloten rust hebben. lees verder bron >>>> klik <<<<< Ik.denk niet dat het hier om.alleen de 45 uur ging. Ik denk als het alleen daarom zou gaan het verhaal er heel anders uitgezien zou hebben. Maar toch krijg ik hier een vieze smaak van in mijn bek. Ik heb jarenlang gebivakeerd in mijn cabine en ik heb me werkelijk nog nooit uitgebuit gevoeld. En nu is er een kansloos groepje mensen die dus wel even gaat vertellen dat dat dus wel zo is. Het is omdat het zo'n serieus onderwerp is anders had ik in lachen uitbarsten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast shompie Geplaatst 1 maart 2017 Share Geplaatst 1 maart 2017 En goh. Wat lees ik nu. De chauffeurs kunnen niet verplicht worden maar het mag dus wel Het strakke plasertje valt gelijk weer slap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 1 maart 2017 Forumlid Share Geplaatst 1 maart 2017 En zoals ik al eerder schreef, wie blijft er 45 uur in een voertuig, want dat staat er in 561/2006! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Murphy Geplaatst 1 maart 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 1 maart 2017 1 uur geleden zei roadtrain: Vertel?.......nog nooit gezien. Hoe snel moet men rijden op de autosnelweg? De minimumsnelheid op de autosnelweg bedraagt zestig kilometer per uur in Nederland. Alle voertuigen die op de autosnelweg rijden moeten dus ook minstens zestig kilometer per uur kunnen rijden, waardoor tractoren al nooit op de snelweg kunnen rijden. Het is vanzelfsprekend dat je niet altijd de minimumsnelheid kan rijden. Zo is het toegestaan om trager dan deze ondergrens te rijden wanneer er een file op de weg staat. Ook wanneer er sprake is van slechte weersomstandigheden zoals zeer zware regenval, dichte mist, sneeuwval en besneeuwde, gladde wegen, kan men zonder mogelijke sancties trager rijden dan zestig kilometer per uur. http://intest.nl/minimumsnelheid-voor-wegverkeer/ Dus dan lijkt mij dit bord wel van toepassing..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 1 maart 2017 Forumlid Share Geplaatst 1 maart 2017 Hoewel we afdwalen os het toch iets anders. Wat is de minimumsnelheid voor wegverkeer? Er geldt geen minimumsnelheid voor wegverkeer. Als u te langzaam rijdt kunt u wel het overige verkeer hinderen of in gevaar brengen. U krijgt dan een boete. Toegestane motorvoertuigen op autowegen en autosnelwegen Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid heet ook wel de minimumconstructiesnelheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts