[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Peter Appel Transport en Simon Loos nemen activiteiten VRC Transport over


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Poep. Is mijn mailbox gehackt 🧐

Maar wat lees ik nu? Is de brief naar het personeel van Appel vanuit Wognum verstuurd :eek::eek:

Het moet niet gekker worden.

 

Wat een vreselijk slap verhaal van transport online.

Dan kan je beter ttm lezen als je iets meer wil weten.
 

https://www.ttm.nl/management/overnames/sligro-neemt-vroegop-ruhe-vrc-over/116339/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Als je die vacature leest zou je eigelijk niet willen wachten met solliciteren,prachtbaan supertruck broodnodig administateur fijne werkomgeving leuke collega,s in Hedel zelfs een BBQ en een dijk van een salaris 😂😂😂😂😂😂

 

 

Ik zeg bellen en vragen wat die idioot van een HR manager of marketing idioot daar verdient ,en misschien hem eens een rondje brood laten rijden,met een te korte vouwklep,en lekker het leeg goed zelf opstapelen,en sleuren aan die kratten,geen koffie te vinden onderweg en lekker rustig tja moederziel alleen bij de klanten.Mooi uurloon ook.

Ga beter Wipneus en Pim lezen dan deze vacature !!!

 

 

 

  • Like 3
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En toch zijn er chauffeurs die dit werk al jaren doen. Brood rijden is geen zwaar werk. Lekker rustig. Onderweg evt. en uurtje achter de stoelen en je bent in ieder geval mooi op tijd klaar met werken. Voor sommigen ideaal.

Als vliegende kiep kan die tweede rit alles zijn, we rijden heel wat meer dan winkeldistributie.

 

Voor anderen is dit werk natuurlijk te min. Dan moet je ook niet reageren op dit soort vacatures. Ik heb zomaar een vermoeden dat de bak met sollicitanten toch wel weer snel vol komt hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei lientje:

Onderweg evt. en uurtje achter de stoelen en je bent in ieder geval mooi op tijd klaar met werken.

Brood moet wel voor bepaalde tijd in alle winkels zijn...... 

en als je zo vroeg begint mag je (eigenlijk) maar 10 uur per dag maken maar hier wordt ingezet op 12......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei iveco 35c17:

Zijn er momenteel nog bedrijven die zich aan deze regel houden? En los daarvan, word je hier zelf gelukkig van?

A. Zou wel moeten maar meestal gaat het goed zolang het goed gaat. Tot het fout gaat en dan is het kibbelen wie de prent gaat betalen....

 

B. Als je niet meer uren wilt maken en graag snachts of vroeg begint/werkt dan wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei roadtrain:

A. Zou wel moeten maar meestal gaat het goed zolang het goed gaat. Tot het fout gaat en dan is het kibbelen wie de prent gaat betalen....

 

B. Als je niet meer uren wilt maken en graag snachts of vroeg begint/werkt dan wel. 

A. Lijkt me niet zo moeilijk, diegene die je zo pland mag ook de verantwoording nemen.

 

B. Dan is het idd ideaal, 

 

C. Dan ben ik de laatste 3 weken dus flink in overtreding geweest, of is het anders als je s avonds rond 18.00 begint en doorgaat tot bijna de maximale diensttijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei iveco 35c17:

Zijn er momenteel nog bedrijven die zich aan deze regel houden? En los daarvan, word je hier zelf gelukkig van?


Zou wel moeten als Appel het convenant niet kwijt wil raken.

 

Of je gelukkig wordt met korte dagen ?
Ik geloof dat de vakbond die kant op wil. 2 chauffeurs op 1 wagen.

Ik heb dat ook een tijd gedaan, niet alleen broodrijders beginnen vroeg, de nacht is al lang niet alleen voor hoesten en bloemen boeren. Heerlijk rustig.

 

Naar mijn mening vindt de chauffeur het vooral belangrijk dat de toeslagen worden betaald en die ook in het cao blijven!!!  Dit geldt ook voor de zaterdag en zondag toeslagen.

Laat de klant maar betalen.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Pierre:

De laatste controle die ik in Nederland heb gehad dateert trouwens alweer van ruim 20 jaar geleden. Zo spannend is het allemaal niet in Nederland.


Dat zeg je goed, dat was iets van de vorige eeuw.
Nu is het veel makkelijker om even de pc een bedrijf door te spitten zo af en toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
39 minuten geleden zei Pierre:

 

A. Ik ben in mijn hele loopbaan als chauffeur nog nooit iemand tegengekomen of gehoord van iemand die onderweg een prent heeft gekregen vanwege het niet naleven van de regels wat betreft nachtarbeid zoals gesteld in het Arbeidstijdenbesluit Wegvervoer. De laatste controle die ik in Nederland heb gehad dateert trouwens alweer van ruim 20 jaar geleden. Zo spannend is het allemaal niet in Nederland.

B. Als je het Arbeidstijdenbesluit moet gaan gebruiken om jezelf in bescherming te nemen tegen een werkgever die jou teveel naar eigen zin wil laten werken dan is zo'n dienstverband bij voorbaat kansloos. Direct afscheid nemen van elkaar is dan het devies, en wel aan beide partijen om erger te voorkomen.

 

 

Dat is toch hetzelfde met die 48-urige werkweek, ik heb nog geen verhaal gehoord dat daar iemand op bekeurd is en 95% van de chauffeurs overtreed die regel.

 

Of die 45 minuten pauze binnen 5 uur en 15 minuten diensttijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei iveco 35c17:

A. Lijkt me niet zo moeilijk, diegene die je zo pland mag ook de verantwoording nemen.

 

B. Dan is het idd ideaal, 

 

C. Dan ben ik de laatste 3 weken dus flink in overtreding geweest, of is het anders als je s avonds rond 18.00 begint en doorgaat tot bijna de maximale diensttijd?

A. Is ook jou verantwoording. Jij neemt de beslissing om de overtreding daadwerkelijk te maken. 
B inderdaad. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei Pierre:

 

A. 

B.

A ik in 40 jaar een keer echt bewust van de weg gehaald en dat heeft de firma netjes voor mij opgelost (lees betaald). 
 

voor de rest 3 keer bij grote controles waar ik probleemloos door kwam. 
Dus pakkans is inderdaad niet zo groot. Wil niet zeggen dat je je niet aan de regels hoeft te houden. 
 

B ook voor de werkgever geld dat hij zich aan de regels moet houden en als je dus bewust werk aanneemt wat zo vroeg moet beginnen dan weet je wat voor consequenties daar aan zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei roadtrain:

A. Is ook jou verantwoording. Jij neemt de beslissing om de overtreding daadwerkelijk te maken. 
B inderdaad. 
 

A  ik enkel wat de planning me opdraagt. Als hun ervoor kiezen om me zo in te plannen dat het buiten de regels valt mogen ze de risico s ook nemen! En ja ik meld dat. Zijn er ook genoeg die niks melden en het allemaal maar voor lief nemen heb ik de afgelopen weken ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei iveco 35c17:

A  ik enkel wat de planning me opdraagt. Als hun ervoor kiezen om me zo in te plannen dat het buiten de regels valt mogen ze de risico s ook nemen! En ja ik meld dat. Zijn er ook genoeg die niks melden en het allemaal maar voor lief nemen heb ik de afgelopen weken ervaren.

Als de planning zegt dat je te water moet rijden meld je dat ook dat dat niet hoort en vervolgens rijd je te water? En wie denkt je dat er dan voor de kosten opdraait? De planner? Dacht het niet.  

het is net zoals ik zelf al die jaren ervaren heb en zoals Pierre ook al zegt. “T zal allemaal zo een vaart niet lopen” maar teken er maar op dat je overtredingen wel zelf mag betalen. 
Anders gezegd. De planner betaald ze zeker niet!
 


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei Pierre:

 

 

 

Pauze Artikel 2.5:6

a. geen arbeidstijd langer dan zes uren achtereen zonder pauze heeft;

b. ingeval de arbeidstijd zes uren of langer, doch niet meer dan negen uren bedraagt, een pauze van ten minste 30 minuten heeft, dan wel twee pauzes van elk ten minste 15 minuten;

c. ingeval de arbeidstijd meer dan negen uren bedraagt, een pauze van ten minste 45 minuten heeft, dan wel verschillende pauzes van elk ten minste 15 minuten.

bron: https://wetten.overheid.nl/BWBR0009386/2020-01-25

 

 

Dat bedoelde ik ook maar ik dacht dat de tijd nog krapper stond maar het is dus 6 uur. Maar hier houd helemaal niemand zich aan volgens mij of althans ik ken ze niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden