[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

3 weken vakantie


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid

Ja en wat ga je dan doen? aangezien we er toch niet op uitgaan  omdat we beide geen mensen zijn die stil kunnen zitten, een terrasje is leuk, maar na 5 minuten hebben we dat ook wel bekeken.

 

Dus laat ik HKP is vragen of ze me 3 weken kunnen inzetten. En dat kon, wel in de nacht wel te verstaan. Geen probleem voor mij.

 

Dus ging ik de eerste maandag van mijn vakantie vol goede moed richting Oldenzaal.

 

Aangekomen in Oldenzaal de opdracht ophalen en de oplegger opzoeken en daarna de trekker opzoeken en spullen erin. We gaan de komende drie weken s nachts pakketjes rijden in rolcontainers. adres of vijf zes per dienst waar afgezien van het eerste en laatste adres  gelost en tevens weer geladen word op hetzelfde adres. Zo kan het dus voorkomen dat je een gedeelte van de rolcontainers die je net gelost hebt aan de overkant van het dock weer met de zelfde gang in je oplegger verdwijnen om mee door te nemen naar je volgende adres.

 

Voor mij ook een leuke ervaring om eens een tijdje continue te ervaren wat werken in het transport betekend. En ik heb genoten. Het laden /lossen van 500 RC s per dienst is een peulenschil met het "botten"werk wat ik normaal doe! En ook diensten die richting de maximale diensttijd gaan zijn qua zwaarte voor het lichaam lang niet van het kaliber van 8 uur mijn normale werk.

Enigste wat wel een beetje een puntje is, is de reisafstand van mijn huis naar Oldenzaal  in de  9 uur rust ben ik al twee uur kwijt voor het reizen heen en terug. Voor nu niet erg  maar ik kan me voorstellen dat als ik dit jaarrond zou doen ik toch ging vragen  of ik zeker twee nachten/ dagen in Oldenzaal in de trekker kon slapen.

 

Ook het vele aandocken met een starre 13,60 oplegger  was voor mij een leuke leerschool, niet dat ik niet achteruit kon rijden met zo een oplegger, maar 800 kilometer naar Travemunde en twee keer achteruit moeten leer je toch lang niet zoveel van als dit. 

 

Al met al heb ik voor mij doen de leukste vakantie in jaren gehad. echter is er wel een probleempje bijgekomen. IK WIL OP DE AUTO!! nationaal / internationaal  maakt me niet uit. Het thuisfront is het hier ook mee eens omdat ze zien dat dit toch wel iets van mijn lust en leven blijkt. Hoe ik een en ander vorm ga geven en in een vaatje ga gieten ga ik dus de komende weken maar eens heel goed over nadenken, omdat ik ook nog wat andere verplichtingen heb. maar hoe dan ook  het gaat gebeuren!

  • Like 13
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rolcontainers lossen en laden we zelf, alleen hoeven we enkel het werk in de oplegger te doen. op de docks zijn er mensen aanwezig [ veelal medelanders die hard werken]  die de RC s een slinger richting de oplegger geven. met de luchtvering in de goede stand komen ze bij je of gaan ze van je af. zo kan je je eigen werk ook nog iets verlichten. tien minuten laden en dan weer gas naar het volgende adres. Of we de goede hebben zien we aan de kaartjes voorop de karren. { Hengelo , Goes Amersfoort en noem maar op]   Vrijdagavond had ik een klein rondje. Oldenzaal,Almelo, Hengelo, Oldenzaal , Hengelo, Nieuwegein, Waddinxveen, Amersfoort, Hengelo, Oldenzaal.  was 450 km zoiets en 12 diensturen.

 

Het "botten"werk wat ik normaal doe Rob betekend veelal 5 a 6 uur per dag handmatig bezig zijn, veelal zware dingen beuren / sjouwen en martelen door diverse dingen die je niet ingeschat had omdat je niet in de grond kan kijken. Vaak word er gezegd daar zijn tegenwoordig kleine kraantjes voor [ en daarvan heb ik er ook 4] maar doordat het de laatste jaren steeds drukker word in de grond mede door de aanleg van [fiber to the home]  mag je weer steeds meer met het handje doen omdat al het onderliggende niet meer machinaal te bereiken is. Een optie kan zijn grondzuigen maar die investering ga ik niet doen. Daarvoor ben ik al teveel "klaar"met de hbo ers in ons werk. Ze weten precies hoe het moet op papier en hangen er een voor hun acceptabel prijskaartje aan. voor ons dekt dit echter net de kosten en mag je door werken tot je 67 ste met dit vooruit zicht.  Dan liever in het transport waar velen ook hun buik van vol hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als diegene die het dichtst bij je staan het er ook mee eens is/zijn, is de keuze makkelijker te maken. Het is zeer prettig thuiskomen als de thuissituatie ook prettig is en blijft.

Of en welke keuze je maakt kunnen jullie alleen bepalen, argumenten van anderen kun je aanhoren, maar hou je eigen koers vast, spijt hoef je er dan niet van te krijgen, hoe de toekomst er ook uit gaat zien. 

 

Hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Volg je hart zou ik zeggen, zeker als het thuisfront er achter staat! Ook in het transport zijn er dagen dat je denkt "wat doe ik hier en waarom ben ik er ooit aan begonnen" maar daar ben je al wel achter denk ik; als de basis maar goed is en dat soort dagen niet de meerderheid gaan vormen.

 

Reistijd is wel een dingetje ja, maar kies je voor internationaal is maandag heen en vrijdag terug wel te overzien toch? Ik heb ook 'n klein uur enkele reis, maar in principe drie keer per twee weken. Als je dat gemiddeld per werkdag uitrekent vallen uren (en kilometers) hard mee.

Ga er voor, jij gaat je weg wel vinden lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die reistijd kijk ik nu doorheen @ marotrans  . Dat zal wat mij betrefdt ook geen dingetje worden als ik flexibel ingezet zou worden. Beetje buitenland. Beetje binnelnland kan ik mijn draai wel vinden denk ik,   Ik heb de laatste drie weken heerlijk zorgeloos gewerkt, die rij en rusttijden valllen best wel mee😎,. En je tip  voor wat betreft de koelkast in de MB word je nog steeds hartelijk voor bedankt👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei Nagamiji:

@iveco 35c17 

 

Lange reistijd die dagelijks terugkomt kan je uiteindelijk opbreken. Daar is vast een oplossing voor te vinden. :ja:

 

Daar is idd vandaag al een oplossing voor gekomen, of ik het ga doen op die manier weet ik nog niet en wil ik nog even over nadenken!  Ook wil ik niks overhaasten en toch wel even goed rondkijken en horen voor dat ik iets doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je jong bent en internationaal gaat rijden, zal een uur reistijd nog wel gaan.

 

Toen ik verhuisde van Utrecht naar Beverwijk, begon het dagelijks om 02.15 uur opstaan, en om 03.00 uur in de auto stappen om om 4 uur te beginnen mij op 57 jarige leeftijd toch aardig op te breken hoor.

Tuurlijk de verhuizing was mijn eigen keuze.

Ondanks dat ik een goed leven en salaris had, ben ik toch blij dat ik gekozen heb voor ander werk “dichterbij”, met betere start tijden.

De auto staat nu 7 minuten fietsen vanuit huis geparkeerd, en ik begin meestal niet meer voor 6.30 uur.

Denk dus goed na over dit soort zaken, in de (ochtend) nacht reed ik het traject in 3 kwartier, maar na gemiddeld 12 uur werken moet je ook weer naar huis, met de dagelijkse files op de A9 deed ik er regelmatig meer dan 1,5 uur over om thuis te komen.

 

 

Moraal van dit verhaal:

Dan blijft er weinig tijd over voor het gezin en slaap kan ik je vertellen hoor....

Plezier in het werk gaat snel weg bij dit soort irritaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

 

Moraal van dit verhaal:

Dan blijft er weinig tijd over voor het gezin en slaap kan ik je vertellen hoor....

Plezier in het werk gaat snel weg bij dit soort irritaties.

Moraal van dít verhaal ;

Als je iedere morgen om 02.15 je nest uit moet om te gaan werken kun je beter onderweg overnachten.

Dat is beter voor je eigen gemoedsrust en zeker ook voor die van je gezin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei sprinter 516:

Als je jong bent en internationaal gaat rijden, zal een uur reistijd nog wel gaan.

 

Toen ik verhuisde van Utrecht naar Beverwijk, begon het dagelijks om 02.15 uur opstaan, en om 03.00 uur in de auto stappen om om 4 uur te beginnen mij op 57 jarige leeftijd toch aardig op te breken hoor.

Tuurlijk de verhuizing was mijn eigen keuze.

Ondanks dat ik een goed leven en salaris had, ben ik toch blij dat ik gekozen heb voor ander werk “dichterbij”, met betere start tijden.

De auto staat nu 7 minuten fietsen vanuit huis geparkeerd, en ik begin meestal niet meer voor 6.30 uur.

Denk dus goed na over dit soort zaken, in de (ochtend) nacht reed ik het traject in 3 kwartier, maar na gemiddeld 12 uur werken moet je ook weer naar huis, met de dagelijkse files op de A9 deed ik er regelmatig meer dan 1,5 uur over om thuis te komen.

 

 

Moraal van dit verhaal:

Dan blijft er weinig tijd over voor het gezin en slaap kan ik je vertellen hoor....

Plezier in het werk gaat snel weg bij dit soort irritaties.

Idd blijft er in de 9 uur rust zeer weinig tijd over om te slapen met anderhalf uur reistijd heen en terug. Je wil immers je ding thuis ook nog even doen. De geit een beetje onderhoud geven, fatsoenlijk wat eten e.d.  Dan blijft er niet veel meer als een uur of vijf slaap over idd. Toch kan ik hier redelijk mee toe. omdat ik eigenlijk al jaren niet veel meer slaap als vijf uur per nacht door de week. heb dit niet echt als storend ervaren.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei iveco 35c17:

Dan blijft er niet veel meer als een uur of vijf slaap over idd. Toch kan ik hier redelijk mee toe. omdat ik eigenlijk al jaren niet veel meer slaap als vijf uur per nacht door de week. heb dit niet echt als storend ervaren.

 

Omdat je nog jong bent. Uiteindelijk gaan zulke korte nachtjes je opbreken.

Dan is je slaap-vermogen verstoord en heb je een ernstig probleem.

 

Plus de reistijd gaat je dan helemaal opbreken, dan wordt het: werken, slapen en eten op werkdagen, in willekeurige volgorde.

 

Als je je toekomst plant, vergeet niet je lichaam daarin mee te nemen.

Dat is nl behoorlijk cruciaal, je lichaam bepaalt uiteindelijk wat wel of niet (meer) kan.

In theorie werk je niet tot je dood, maar je lichaam moet wel tot je laatste adem meegaan.

En als de laatste adem daar is, heb je hopelijk minimaal 30 jaar van je pensioen genoten. 

Met de nadruk op genieten, dus niet je pensioen geconsumeerd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 11-8-2020 om 23:01 zei iveco 35c17:

Je wil immers je ding thuis ook nog even doen. De geit een beetje onderhoud geven, fatsoenlijk wat eten e.d.  Dan blijft er niet veel meer als een uur of vijf slaap over idd.

 

Mijn advies: bekijk de mogelijkheden om 3/4 dagen achter het stuur te zitten. Zeker bij dit soort 'dagdiensten' hakt dat patroon van reizen heen en weer er wel in na een paar maanden.

 

Er zijn toch nog wel 'leuke, voldoende te verdienen' graaf klussen te doen voor een dag of 2, zo nu en dan?

 

Als je het te doen is om de 'HBO geleerden' te ontlopen.. die kom je in het DC ook tegen hoor: misschien niet fysiek.. maar dan toch wel in de regeltjes en voorschriften die door hem of haar bedacht zijn.. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Ik heb er nog maar stiekum 2 weekjes bij aangeknoopt , en nog maar weer een paar daagjes Post Nl gereden en ook nog 2 uitstapjes naar Trave gehad, dit zal vast als reden hebben gehad dat ik aangegeven had dat Post Nl rijden leuk is maar een keer een andere bestemming ook wel weer leuk zou zijn😂

 

Het Post NL werk bevalt mij eigenlijk zeer goed, afgezien van de rare planningen die ze daar maken. een half uur rijden en een kwartier lossen laden en daarna 2 of drie uur wachten op het volgende laadadres is niet zo mijn ding geloof ik , laat me dan gewoon later beginnen en in elk geval eerst een fatsoenlijk stuk rijden, als ik dan 2 uur moet wachten heb ik er wel vrede mee, en leg ik mijn kop wel even heerlijk op het kussen. overigens kreeg ik afgelopen zondagavond de tip van een collega om de functie wachten op de BC zo min mogelijk te gebruiken. Toen ik hem zei dat ik die functie nog nooit gebruikt had en ik alleen de smaken aanmelden lossen of laden kende begon ie te lachen. En dat gaat goed zei die? Op mijn antwoord dat ik daar nog geen commentaar op had gehad zei die "Dat moet ik dan ook maar eens gaan doen" . Ik vermoed dat hij door de functie wachten te gebruiken aardig wat uurtjes kwijt is in de week.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden