[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Pete met sleeper


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid
6 uur geleden zei zoetwatermatroos:

En toch zie je bij de Gouden Leeuw elke avond auto's staan ( lees oostblokkers)  die een parkeervergunning kopen. Waarom zou je dit als eigenaar willen?  Ik denk zelf dat daar meer aan over wordt gehouden dan een chauffeur die een dagmenu bestelt met 1 drankje. 

Precies, geen lusten geen lasten.  Cashen en u kan vertrekker . Beter kunnen ze het niet krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben hier heel simpel in en geef zowel Pierre als Cor geliijk.  Ik ben vAn het caliber ik zie wel waar ik uit kom, als mijn diensturen maar vol zijn. En dat resulteert gemiddeld in 2 A 3 keer eten in een restaurant of eten in de auto via ping of thuisbezorgd/ deleveroo.

 

niemand die mij gaat veroordelen op mijn keuzes , want de planner zou het heel graag anders zien, jammer joh. 
 

een planner die zorgt dat ik 4

dagen niet

kan douchen is gewoon een kut planner, en dat heeft er dus mede ook voor gezorgd dat ik ga switchen.  

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 12-8-2023 om 08:17 zei sprinter 516:

We werken om geld te verdienen tegenwoordig, en maar weinig mensen geven veel geld onderweg uit, al begrijp ik ook wel dat douchen onderweg ook moet gebeuren en zo, maar op eten kun je dus wel veel geld onderweg besparen (en dat is wat mensen proberen te doen in deze dure tijden.


Of ze werken om met minder dagen met zoveel mogelijk geld thuis te komen.
De nieuwe generatie die chauffeur zijn vooral als werk zien in plaats van een manier van leven.

Vaak werken ze geen 5/6 dagen in de werk omdat werk, huis en zorg voor de kinderen worden verdeeld.

Tja leven en laten leven.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jammer dat deze discussie gaat over persoonlijke opvattingen, die dan weer worden veroordeeld op wat iemand doet.

 

Persoonlijk bekijk ik altijd waar ik uit kan komen en vooral waar ik rustig kan eten en douchen etc, dat vind ik het belangrijkste.

Daarbij probeer ik wel altijd optimaal om mijn rij/diensttijd te benutten.

Die onkostenvergoeding moet je in mijn ogen toch echt zien als verblijfskosten en niet als salaris, en ik merk ook wel dat sinds een jaar of 2 de nota bij een restaurant behoorlijk is gestegen, en dat heel veel restaurants om 1900 vol staan, al of niet met niet etende klanten, dat een restauranthouder probeert deze mensen af te schrikken door een parkeertarief te hanteren, is ook goed maar dan is het voor de terreinbeheerder wel een beetje klaar.

 

Ik zal ook altijd proberen uit te komen bij een gastvrij restaurant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Windhoos:

Jammer dat deze discussie gaat over persoonlijke opvattingen, die dan weer worden veroordeeld op wat iemand doet. (...)

 

Geen veroordeling, enkel persoonlijke opvattingen en juiste of onjuiste beweringen die weerlegd worden met feiten, allemaal zonder directe of persoonlijke aanvallen. Misschien niet in het juiste topic dat ging over een Amerikaanse truck met een woonkamer, maar wél weer eens een goede discussie over zaken waar dit forum voor bedoeld is, waar iedereen op aanslaat en waar volgens mij naar word verlangt, getuige de teneur die regelmatig heerst over hoe dit forum soms op sterven na dood lijkt te zijn.
 

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei HendrikJansen:

Precies, geen lusten geen lasten.  Cashen en u kan vertrekker . Beter kunnen ze het niet krijgen.

Ik kwam vroeger nog wel eens bij den duizendpoot ( Au mille pattes) in Vitry en Artois.( uitrit 16 op de A 1 Lille Parijs)

 

https://www.google.nl/maps/place/L'escale+Vitryenne/@50.3321516,2.9721684,17z/data=!4m6!3m5!1s0x47c2cb07a01afaa1:0xa9c3edf37a5bffaf!8m2!3d50.3325706!4d2.9743022!16s%2Fg%2F11jsh3qctz?entry=ttu

 

Daar hing destijds een bordje boven de bar met de tekst dat,als jij iemand zag die "zelfverzorgend"op zijn parking stond , je dit moest melden bij de baas.

DE hobbykok werd dan met pek en veren van de parking verwijderd en jij scoorde een gratis maaltijd.

  • Thanks 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei europeaan:

Kutplanner ???? daar zorg je toch zelf voor, als je niet kunt douchen( of eten ) is dat je eigen schuld

Nee hoor, er waren er bij die het liefst zagen dat je elke avond bij de klant voor de deur uit je ping ging jauwen om de volgende ochtend maar als eerste te kunnen lossen. 
 

En idd, ik zorgde er zelf wel voor of ik ging douchen en eten. Desnoods midden op de dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei matthieu:

Dat is precies de basis van de huidige autohofen in Duitsland. 

 

Niet alleen de autohofen in Duitsland...
Pak iedere bewaakte parking maar in Frankrijk; Reau, Valenciennes, Dourges, Langres etc. Parkings voorzien van alle faciliteiten zoals een restaurant, douches, sanitair, soms een recreatieruimte en waar een nachtje parkeren al gauw richting de 30-40 euro gaat, soms zelfs meer.

 

Men suggereert wel eens om een parking zo verschrikkelijk duur te maken dat die oostblokkers er met een grote boog omheen rijden en er zodoende plaats over blijft voor diegenen die wel gewoon gebruik maken van een restaurant, of een systeem te ontwikkelen waarbij men verplicht is om in het restaurant op die parking te nuttigen wat later verrekend word met de parkeerkosten. Precies het tegenovergestelde is wat er gebeurt.

 

Iedere avond staan die dure (bewaakte) parkings stampvol met voornamelijk oost-Europeanen, sommige van die parkings hebben zelfs hele vakken gereserveerd voor bepaalde firma's uit PL of LT en in het weekend of zondagavond is het al helemaal hopeloos en kun je nergens nog een parking op, letterlijk tot aan het laatste vak en de poort toe volgeparkeerd met alleen maar oostblok. Allemaal mannen waar de kosten voor de parking  betaald word door hun werkgever of opdrachtgever, maar hoe ze verders in hun levensbehoeften moeten voorzien is dan weer niet hun probleem.

 

Resultaat is wel dat zo'n parking meestal zo vol staat dat je er nog geen wiel meer kwijt kan maar het restaurant zelf op een paar gasten na vrijwel leeg is. De toiletten tot boven de tegels ondergescheten, verstopte wasbakken waarin Janek of Dragan eerder zijn kop heeft kaalgeschoren, sanitair wat gesloopt is en een paar man personeel die de haast ondoenlijke taak hebben om 24/7 met een emmer en een zwabber iedereen achterna te lopen. Nagenoeg iedere parking heeft het restaurant inmiddels gesloten of doet nog eens een poging en opent opnieuw de zaak met de wetenschap dat het slechts een kwestie van tijd is en ook daar definitief het doek valt. Triest maar de bittere werkelijkheid...

  • Like 5
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei HendrikJansen:

Nee hoor, er waren er bij die het liefst zagen dat je elke avond bij de klant voor de deur uit je ping ging jauwen om de volgende ochtend maar als eerste te kunnen lossen. 
 

 

Dat zijn geen planners; die behoren tot de categorie "volpleurders"

 

In het verleden was de gevleugelde uitspraak van dit soort lieden :

"morgen eerste werk lossen in........"

Tegenwoordig dient een planner na te denken en, in samenspraak met zijn chauffeur, te beslissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei europeaan:

Dat zijn geen planners; die behoren tot de categorie "volpleurders"

 

In het verleden was de gevleugelde uitspraak van dit soort lieden :

"morgen eerste werk lossen in........"

Tegenwoordig dient een planner na te denken en, in samenspraak met zijn chauffeur, 

 

Idd. De afdeling volpleurders. Maar dat vonden ze niet leuk als je dat zei🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei europeaan:

 

Tegenwoordig dient een planner na te denken en, in samenspraak met zijn chauffeur, te beslissen.

Nie mee eens, vroeger stonden en bij onze firma nog steeds . We  maken het samen en anders niet. Maar dat is eerlijk gezegd steeds moeilijker en dat ligt niet aan degene die de vrachtwagen of kraan bestuurd. Maar aan de tegenwoordige maatschappij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

(...) Een chauffeur die veel fouten maakt schelden ze ook uit voor kutchauffeur.

 

Een chauffeur die zich niet zomaar de les laat lezen door zo'n wijsneus die nog niet weet of een stuur rond of vierkant is en gewoon zijn eigen plan trekt net zo... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 12-8-2023 om 16:46 zei Pierre:

 

Cor, ik weet niet onder welke steen jij geleefd hebt de afgelopen jaren, maar als je b.v. hier in Nederland 's avonds ergens bij een chauffeursrestaurant wil parkeren zul je toch écht op tijd moeten zijn want anders kun je fluiten naar een parkeerplaats. De Tweede Steeg, Treurenburg, De Barrière, De Gouden Leeuw, Mendel, De Elft, noem ze maar. Allemaal volle bak, nagenoeg iedere avond. Iedereen hier kan dit beamen. Duitsland idem dito of duur parkeren en zelfs dan dikwijls amper of geen plaats, in Frankrijk niet veel anders zei het dat daar veel meer mogelijkheden -lees routiers- zijn om naar uit te wijken. Dus waar jij jou conclusie op baseert dat het 'anders wel drukker was in de wegrestaurants' is mij serieus een raadsel.

En zitten al die bestuurders dan ook aan tafel te eten????

Zo ja, waarom klagen die restauranthouders dan steen en been, en zijn die prijzen zo hoog dan????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 12-8-2023 om 17:28 zei matthieu:

Mooi gezegd Pierre. Ik las hier ook net iets van parkeren bij de 2e Steeg en dan aan de overkant gaan eten. Dat is gvd helemaal een gotspe. 

Rond dat industrie terrein mag je verder nergens parkeren, dus MOET je wel bij de 2e Steeg staan....... (leuk of niet, er is geen andere optie daar.....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei sprinter 516:

Rond dat industrie terrein mag je verder nergens parkeren, dus MOET je wel bij de 2e Steeg staan....... (leuk of niet, er is geen andere optie daar.....)

Sorry Cor maar dit slaat als tang op Dirk. Ik ga hier dan ook niet op in. Zoveel onzin in 1 zin.

  • Like 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 12-8-2023 om 18:09 zei Murphy:

Die OKV is zoals het is bedoelt: ONKOSTEN vergoeding. Is dus enkel en alleen bedoelt om je buikje te vullen....

Het feit dat jouw partner de hele avond alleen op de bank zit met de kinders op schoot, dat wordt in je loon verrekend......

Ohhhh, is er dan een groot verschil in salaris tussen een chauffeur die de hele week van huis is, en een chauffeur die elke avond thuis is Eddy

Nee, dus, dus wat een rare redenering dat je daar voor gecompenseerd word.....

Laat die redenering eens zien op papier dan????

bewerkt door sprinter 516
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei sprinter 516:

Rond dat industrie terrein mag je verder nergens parkeren, dus MOET je wel bij de 2e Steeg staan....... (leuk of niet, er is geen andere optie daar.....)

Ga eens kijken daar s nachts hoeveel POst NL chauffeurs daar pauze maken daar in die straten. Je zal je verbazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei sprinter 516:

En zitten al die bestuurders dan ook aan tafel te eten????

Zo ja, waarom klagen die restauranthouders dan steen en been, en zijn die prijzen zo hoog dan????

 

Ja Cor. Al die bestuurders zitten aan tafel te eten, er word op gecontroleerd ook. Sterker nog, ik geloof niet dat iemand het zelf in zijn harses durft te halen om b.v. bij Treurenburg de gordijnen dicht te trekken en de gaspit aan te steken.

 

Dat klagen van restauranthouders is mij eigenlijk niet bekend, jou blijkbaar wel. Het enige wat ik daarbij zelf kan bedenken is dat die mensen precies dezelfde zorgen hebben als waar jij, ik en de rest van de bevolking ook over klagen; de energieprijzen, de inkopen die de pan uit rijzen etc. Dat de prijzen zo hoog zijn is daar een onvermijdelijk gevolg van, ze zullen wel moeten anders kunnen ze over een half jaar zelf de toko sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden