[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

BGL topman: Chauffeurs gaan tot 7000 Euro verdienen


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

BGL topman: Chauffeurs gaan tot 7000 Euro verdienen

25069-download.jpg.43683717257aeb599b2a9ec38a04c7e9.jpg

 

Dirk Engelhardt, de topman van de Duitse BGL, zeg maar de Duitse TNL zegt dat chauffeurs in de toekomst fors meer geld gaan verdienen. Op dit moment valt dat in Duitsland nogal tegen, maar hij verwacht dat de lonen stijgen naar bedragen tussen de 5- en 7.000 Euro.

 

,,Ik ben er zeker van dat het die kant op gaat omdat chauffeurs steeds schaarser zullen worden’’ aldus Engelhardt. Jaarlijks gaan er in Duitsland 30.000 chauffeurs met pensioen, en daar komt op dit moment maar de helft van terug aan instroom. Momenteel is er al een tekort van 100.000 chauffeurs in Duitsland, en Engelhardt verwacht dat dit aantal sterk zal stijgen de komende jaren.

 

Autonoom rijden zou een oplossing zijn voor het chauffeurstekort, maar voor het jaar 2038 ziet de BGL topman dat niet gebeuren in Europa. Tot die tijd ziet hij loonsverhoging, een verbetering van de arbeidsvoorwaarden en een imago verbetering voor het vak van chauffeur als oplossingen voor het chauffeurstekort. Daarnaast moet er gewerkt worden aan een betere infrastructuur, met betere verzorgingsplaatsen onderweg.

 

Dat betekent een enorme stijging van de transportkosten. De Duitse Maut verhoging per 1 december is nog maar het begin, daar komen straks fors hogere kosten voor personeel bij. De gevolgen daarvan zijn volgens BGL onvermijdelijk hogere consumentenprijzen in de

 

bron: https://bigtruck.nl/blog/bgl-topman-chauffeurs-gaan-tot-7000-euro-verdienen

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vooralsnog merk ik weinig van het chauffeurstekort. Ik ben als uitzendkracht beschikbaar voor ritten maar heb dit jaar ongeveer 2/3 van de uren gemaakt ten opzichte van 2022.

 

Vanuit het uitzendbureau krijg ik te horen dat er minder vraag is naar chauffeurs en ze merken dat bedrijven efficiënter plannen. 

 

Gelukkig hoef ik er niet van te leven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei Ylse:

Vooralsnog merk ik weinig van het chauffeurstekort. Ik ben als uitzendkracht beschikbaar voor ritten maar heb dit jaar ongeveer 2/3 van de uren gemaakt ten opzichte van 2022.

 

Vanuit het uitzendbureau krijg ik te horen dat er minder vraag is naar chauffeurs en ze merken dat bedrijven efficiënter plannen. 

 

Gelukkig hoef ik er niet van te leven. 

 

 

Ik weet er nog wel een paar waar ze per direct nog mensen kunnen gebruiken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei shompie:

 

 

Ik weet er nog wel een paar waar ze per direct nog mensen kunnen gebruiken 

Dat zal best, ten eerste heb ik al een minimaal 40-urige kantoorbaan en doe ik het chauffeurswerk er voor de lol bij. Dat betekent dat ik alleen avondritten of weekendritten aanneem.

Daarnaast heb ik een schurfthekel aan gezeik dus als een opdrachtgever er een rommeltje van maakt ben ik weg.

En opstappen in Friesland, Groningen of Drenthe is wel fijn want ik woon in zuidoost Friesland.

En als je dan ook nog een lichte voorkeur hebt voor bepaald werk ben je lastig te plaatsen. Maar ik klaag niet, ik hoef er niet van te leven, en kan dus best een beetje selectief zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 30-11-2023 om 16:15 zei corydon:

Dat is een lul verhaal. Eigenlijk willen ze meer chauffeurs uit heel goedkope landen importeren. 

Hier roepen ze dat ook. Maar ondertussen is er een chauffeur overschot. 

Kijk, iemand die het snapt. Om iets sociaal geaccepteerd te krijgen moet je eerst een probleem 'creëren' om je oplossing in te kunnen zetten. De oplossing van goedkope krachten is er al, nu het probleem nog groot genoeg maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei Da Raymzter:

Kijk, iemand die het snapt. Om iets sociaal geaccepteerd te krijgen moet je eerst een probleem 'creëren' om je oplossing in te kunnen zetten. De oplossing van goedkope krachten is er al, nu het probleem nog groot genoeg maken. 

 

 

Dus jij beweert hier dat er een overschot aan chauffeurs is?

 

Misschien heb jij een andere benaming van chauffeurs dan ik. Mijn werkgever heeft gewoon een hagelnieuwe auto in de schuur staan. Niet omdat hij dan nieuw blijft maar omdat hij er niemand voor kan vinden. En dan zeg jij over iemand die zegt dat er een chauffeursoverschot is dat hij het snapt?

 

Juist ja. Als ik nu een andere werkgever zou willen heb ik morgen ander werk. En voordat je begint dat ikzelf ingenomen ben en blablabla, dat geld voor 90 % van de chauffeurs.

 

Wel kom je op de vacaturesites, steeds meer mensen tegen die werk zoeken op zzp basis, vaak zijn dit mensen die bij post nl en DHL vandaan komen en door alle commotie in die branche hun heil elders zoeken.

 

Maar voor de rest is er nog steeds een tekort, en dat blijft voorlopig. En waar voorheen de "Pool" zo lekker goedkoop was komt die nu ook niet meer voor een habbekrats. En dat gaat zo ook gebeuren met de Litouwer en meer van dat soort Nationaliteiten. Dit omdat in die landen de economieën ook groeien en ze daar ook steeds vaker een goede boterham kunnen verdienen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

 

Dus jij beweert hier dat er een overschot aan chauffeurs is?

 

Misschien heb jij een andere benaming van chauffeurs dan ik. Mijn werkgever heeft gewoon een hagelnieuwe auto in de schuur staan. Niet omdat hij dan nieuw blijft maar omdat hij er niemand voor kan vinden. En dan zeg jij over iemand die zegt dat er een chauffeursoverschot is dat hij het snapt?

 

Juist ja. Als ik nu een andere werkgever zou willen heb ik morgen ander werk. En voordat je begint dat ikzelf ingenomen ben en blablabla, dat geld voor 90 % van de chauffeurs.

 

Wel kom je op de vacaturesites, steeds meer mensen tegen die werk zoeken op zzp basis, vaak zijn dit mensen die bij post nl en DHL vandaan komen en door alle commotie in die branche hun heil elders zoeken.

 

Maar voor de rest is er nog steeds een tekort, en dat blijft voorlopig. En waar voorheen de "Pool" zo lekker goedkoop was komt die nu ook niet meer voor een habbekrats. En dat gaat zo ook gebeuren met de Litouwer en meer van dat soort Nationaliteiten. Dit omdat in die landen de economieën ook groeien en ze daar ook steeds vaker een goede boterham kunnen verdienen. 

Nee shompie, ik beweer niet dat er een overschot is.

 

Het aantrekkelijker maken van het chauffeursvak kost veel geld, en niet alleen in salarissen, maar ook voor het creeren van condities langs de weg. Goedkoop personeel inzetten kost minder.

Om meer goedkoop personeel van de andere kant van de wereld hier aan het werk te kunnen zetten, dienen de huidige regels voor immigratie en werkvergunningen aangepast te worden. Als overheden en het publiek geen noodzaak hiervoor zien, krijg je dit als industrie niet voor elkaar. 

Er zal dus eerst vraag voor het produkt (de goedkope arbeidskrachten) gecreeerd moeten worden. Dat is wat naar mijn mening hier aan de hand is.

 

Ik zie namelijk geen enkele actie vanuit de industrie om transportbewegingen te beperken en efficienter te werken en daarmee minder chauffeurs nodig te hebben. En al helemaal niet in duitsland, van waaruit deze meneer spreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei shompie:

 

 

Dus jij beweert hier dat er een overschot aan chauffeurs is?

 

Misschien heb jij een andere benaming van chauffeurs dan ik. Mijn werkgever heeft gewoon een hagelnieuwe auto in de schuur staan. Niet omdat hij dan nieuw blijft maar omdat hij er niemand voor kan vinden. En dan zeg jij over iemand die zegt dat er een chauffeursoverschot is dat hij het snapt?

 

Juist ja. Als ik nu een andere werkgever zou willen heb ik morgen ander werk. En voordat je begint dat ikzelf ingenomen ben en blablabla, dat geld voor 90 % van de chauffeurs.

 

Wel kom je op de vacaturesites, steeds meer mensen tegen die werk zoeken op zzp basis, vaak zijn dit mensen die bij post nl en DHL vandaan komen en door alle commotie in die branche hun heil elders zoeken.

 

Maar voor de rest is er nog steeds een tekort, en dat blijft voorlopig. En waar voorheen de "Pool" zo lekker goedkoop was komt die nu ook niet meer voor een habbekrats. En dat gaat zo ook gebeuren met de Litouwer en meer van dat soort Nationaliteiten. Dit omdat in die landen de economieën ook groeien en ze daar ook steeds vaker een goede boterham kunnen verdienen. 

Allemaal leuk en aardig/  Maar in het charterwerk en stukgoed vervoer begint zich nu echt al een kentering af te tekenen. En ook jij zult ongetwijfeld gezien hebben dat er in de bouw meer faillissementen komen. Dat jouw werkgever een nieuwe auto vrij heeft staan zegt mij echter niet zoveel. Het was meer zeggender geweest voor mij als hij een gebruikte auto vrij had staan voor een nieuwe chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei HendrikJansen:

Allemaal leuk en aardig/  Maar in het charterwerk en stukgoed vervoer begint zich nu echt al een kentering af te tekenen. En ook jij zult ongetwijfeld gezien hebben dat er in de bouw meer faillissementen komen. Dat jouw werkgever een nieuwe auto vrij heeft staan zegt mij echter niet zoveel. Het was meer zeggender geweest voor mij als hij een gebruikte auto vrij had staan voor een nieuwe chauffeur.

 

Die heeft hij ook nog staan. En de nieuwe was ter vervanging van een auto die total loss is. 

 

Dus wat is nu eigenlijk je punt....

 

Ook weet ik uit betrouwbare bron dat joubwekgever ook nog wel wat ervaren krachten kan gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei shompie:

 

Die heeft hij ook nog staan. En de nieuwe was ter vervanging van een auto die total loss is. 

 

Dus wat is nu eigenlijk je punt....

 

Ook weet ik uit betrouwbare bron dat joubwekgever ook nog wel wat ervaren krachten kan gebruiken.

Mijn werkgever heeft momenteel geen vacatures.  Althans niet het onderdeel waar ik voor werk. En er staan toch echt nieuwe auto "s achter de schuur. Zegt genoeg over jouw opdrachtgever cq werkgebied van jouw opdrachtgever.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei HendrikJansen:

Mijn werkgever heeft momenteel geen vacatures.  Althans niet het onderdeel waar ik voor werk. En er staan toch echt nieuwe auto "s achter de schuur. Zegt genoeg over jouw opdrachtgever cq werkgebied van jouw opdrachtgever.   

 

Niet voor het werk wat jij doet misschien. Maar dat is geen hogere wiskunde.

 

Maar ik wil de linkjes wel even plaatsen hoor. Ze komen dagelijks voorbij 😉

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei shompie:

 

Niet voor het werk wat jij doet misschien. Maar dat is geen hogere wiskunde.

 

Maar ik wil de linkjes wel even plaatsen hoor. Ze komen dagelijks voorbij 😉

Plaats de linkje maar even. Graag. Ik weet ook wat er drie weken geleden gezegd is door onze directeur.  

en hogere wiskunde is het zeer zeker niet, echter moet je wel voorbereid zijn op allerlei soorten machines en vormen.  En ja. die mag je zelf laden en lossen. Soms is er uitleg , maar het komt ook zeker voor dat zo een machine eenzaam en alleen in de middle of nohwere staat en dan moet je het maar even uitzoeken. Maar das voor jouw verre van spannend. Dat snap ik .

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei HendrikJansen:

Plaats de linkje maar even. Graag. Ik weet ook wat er drie weken geleden gezegd is door onze directeur.  

en hogere wiskunde is het zeer zeker niet, echter moet je wel voorbereid zijn op allerlei soorten machines en vormen.  En ja. die mag je zelf laden en lossen. Soms is er uitleg , maar het komt ook zeker voor dat zo een machine eenzaam en alleen in de middle of nohwere staat en dan moet je het maar even uitzoeken. Maar das voor jouw verre van spannend. Dat snap ik .

 

Ze vragen bij de afdeling trams nog mensen, ook in de windmolens zoeken ze nog. Ik zal morgen als ik op de laptop zit de linkjes erbij pakken. En er zijn nog wel meer vacatures.

 

Best wel apart dat je niet eens weet wat voor mensen jou eigen werkgever nog zoekt.

 

Maar het zal, verdiep je er eens in zou ik zeggen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei shompie:

 

Ze vragen bij de afdeling trams nog mensen, ook in de windmolens zoeken ze nog. Ik zal morgen als ik op de laptop zit de linkjes erbij pakken. En er zijn nog wel meer vacatures.

 

Best wel apart dat je niet eens weet wat voor mensen jou eigen werkgever nog zoekt.

 

Maar het zal, verdiep je er eens in zou ik zeggen. 

 

 

Jij hebt totaal de verkeerde divisie voor je. Ik werk in Assen net als een ander forumlid. Maar een autist als jij  denkt dat de hele groep hetzelfde is.  Nou ik zal je uit de droom helpen maar dat is het verre van! 

 

Ik weet donders goed welke mensen mijn directeur zoekt en troost je, figuren als jij zal ik nooit aanraden. Ken je dat programma nog? 12 steden 13 ongelukken?

  • Like 1
  • Verward 1
  • Sneu 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei shompie:

 

Ze vragen bij de afdeling trams nog mensen, ook in de windmolens zoeken ze nog. Ik zal morgen als ik op de laptop zit de linkjes erbij pakken. En er zijn nog wel meer vacatures.

 

Best wel apart dat je niet eens weet wat voor mensen jou eigen werkgever nog zoekt.

 

Maar het zal, verdiep je er eens in zou ik zeggen. 

 

 

Maar ik heb je nu wel weer voldoende aandacht gegeven, verdiep je er eens in zou ik zeggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei HendrikJansen:

Jij hebt totaal de verkeerde divisie voor je. Ik werk in Assen net als een ander forumlid. Maar een autist als jij  denkt dat de hele groep hetzelfde is.  Nou ik zal je uit de droom helpen maar dat is het verre van! 

 

Ik weet donders goed welke mensen mijn directeur zoekt en troost je, figuren als jij zal ik nooit aanraden. Ken je dat programma nog? 12 steden 13 ongelukken?

 

 

Je hoeft mij ook niet aan te "raden" hoor. Ikweet hoe het is daar. Ik heb daar ook een poosje rond gehangen. Mooi bedrijf en leuke bestemmingen. Heel Europa eigenlijk wel door geweest met best wel verschillende auto's.  Van be combo's met sleutelhangers tot euro's met telekranen erop. Alles wel gedaan daar.

 

Als je terug bladert in mijn verhalen topic vind je nog wel wat foto's 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei shompie:

 

 

Je hoeft mij ook niet aan te "raden" hoor. Ikweet hoe het is daar. Ik heb daar ook een poosje rond gehangen. Mooi bedrijf en leuke bestemmingen. Heel Europa eigenlijk wel door geweest met best wel verschillende auto's.  Van be combo's met sleutelhangers tot euro's met telekranen erop. Alles wel gedaan daar.

 

Als je terug bladert in mijn verhalen topic vind je nog wel wat foto's 

Nou, Volgens mij hebben wij in Assen geen BE Combo Of combi denk ik. Maar ik zal het maandag mijn  directeur even vragen maar ik weet eigenlijk het antwoord al. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei HendrikJansen:

Nou, Volgens mij hebben wij in Assen geen BE Combo Of combi denk ik. Maar ik zal het maandag mijn  directeur even vragen maar ik weet eigenlijk het antwoord al. 

 

 

Zo noemen ze in Groot Ammers de " lichte" groep.

 

Ik dacht dat jij dat wel wist maar blijkbaar niet. Maakt ook niet uit verder toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei shompie:

 

 

Zo noemen ze in Groot Ammers de " lichte" groep.

 

Ik dacht dat jij dat wel wist maar blijkbaar niet. Maakt ook niet uit verder toch...

Ik werk niet in Groot Ammers Shompie. Ik mag daar slechts enkel laden. Maar van alle chauffeurs die ik daar tegen gekomen ben , het zij  van een grote auto of een kleine auto had er geen enkele zulke populaire verhalen als jij. 

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ik werk niet in Groot Ammers Shompie. Ik mag daar slechts enkel laden. Maar van alle chauffeurs die ik daar tegen gekomen ben , het zij  van een grote auto of een kleine auto had er geen enkele zulke populaire verhalen als jij. 

 

Populaire verhalen zelfs....

 

Ik denk dat het bedtijd voor jou is. Morgen weer lekker fris op met nieuwe inzichten, af en toe heb ik het idee dat je alles niet heel helder meer ziet.

 

Je weet tich wel dat Holtrop al heel lang geleden is overgenomen door van der vlist he....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei shompie:

 

Populaire verhalen zelfs....

 

Ik denk dat het bedtijd voor jou is. Morgen weer lekker fris op met nieuwe inzichten, af en toe heb ik het idee dat je alles niet heel helder meer ziet.

 

Je weet tich wel dat Holtrop al heel lang geleden is overgenomen door van der vlist he....

Ja dat weet ik wel . Maar ik denk dat jij het niet heel helder ziet en dat je moet begrijpen dat deze divisies onafhankelijk en toch met elkaar samenwerken. Een tram divisie hebben wij helemaal niks mee te maken Ron, dat is de ver van ons bedshow.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ja dat weet ik wel . Maar ik denk dat jij het niet heel helder ziet en dat je moet begrijpen dat deze divisies onafhankelijk en toch met elkaar samenwerken. Een tram divisie hebben wij helemaal niks mee te maken Ron, dat is de ver van ons bedshow.   

 

Aha, okay.

 

Ik kijk altijd naar het grotere plaatje. 

 

Ik zal morgen even kijken of ik wat foto's kan plaatsen. Ik heb er een paar 100 denk van van der vlist. Heb er ook best wel lang gezeten.

 

Morgen weer een dag toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden