[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

West-Vlaanderen kondigt provinciaal rampenplan af voor gestrande vrachtwagens Zeebrugge


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid
19 uur geleden zei europeaan:

Geen woord van gelogen???? klinkklare onzin.

Geef eens een voorbeeld waar Brabantse boeren minder gediciplineerd zouden zijn dan de boeren "bij jullie" in het noorden.

Je zit hier een hoop onzin uit je toetsenbord te slaan waarvoor je je echt moet schamen, je bent het lidmaatschap van dit forum niet waard. :hamer:

De noorderlingen zijn veel meegaander als de zuiderlingen is al eeuwen zo, zie Sicco Mansholt herenboerenzoon uit het Groningse en Piet Adema een 100% Fries. Qua ondernemersmentaliteit/sluwheid en creativiteit qua omgaan met regeldruk moet je toch echt bij de zuiderlingen zijn en nee ik ben een Flevolander met agrarische roots en nu dus in het transport en weet uit eigen ervaring deze dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei shompie:

Je heb aardig babbels voor iemand die niet in Frankrijk komt. Heb het al zo vaak gezegd maar doe het weer, je weet niets. Je lult uit je nek

 

Ach, of je nou wel of niet in Frankrijk komt...


Het gros (!) van de mensen die de afgelopen twee weken wél in Frankrijk zaten hebben verders ook weinig meegekregen van de actie's zelf als behalve opgelaaide discussies vanwege een paar filmpjes die op de diverse media rondcirculeren. Een trailer in vlammen, een McDonalds vol met stro en links en rechts een gierkar die leeggespoten word, dat soort zaken. Daar word dan een hoop toestand over gemaakt zonder dat ze zelf nauwelijks ergens last van ondervinden. Dergelijke actie's vind ik verwerpelijk maar wat ik er van vind doet hier nu niet terzake.


Meer dan afgesloten autoroutes en daardoor een hoop tijdverlies vanwege het binnendoor moeten rijden was er voor de meesten dus eigenlijk niet, maar weinig mensen hebben daadwerkelijk directe schade ondervonden door boze boeren die een bierfles door de raam kegelden of ander soort vernielingen aanrichtten. Met een beetje puzzelen en goed de diverse informatiekanalen raadplegen was overal te komen, zij het via alternatieve routes. Niet allemaal spannender maken dan het is.. ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

Maar om er dan gelijk maar een complot van te maken is het andere uiterste. En dan nog door iemand die Frankrijk alleen kent van googel maps...

 

Ik heb er ook niet veel last van gehad, wel de hele dag puzzelen maar verder dan wat achter een paar trekkers aan sukkelen en een keer je hand opsteken naar wat boeren die bij brandende strobalen op een rotonde stonden kwam het niet.

Wel hebik collega's gehoord die werden gedwongen deuren te openen en werden "begeleid" naar een parking waar de papieren werden gecontroleerd door boeren en dat gaat veel te ver. Alleen de intimidatie al.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel of niet zelf in Frankrijk komen en de gevolgen van de actie's zelf ondervinden doet niet echt ter zake om een oordeel te mogen vellen. Dat doen net zoveel andere mensen ook die hun mening kenbaar maken in de media, zelfs journalisten die hele stukken schrijven in de media over de actie's van de boeren in Frankrijk zonder zelf hun kantoor uit te zijn geweest.

Maar waar lees ik dat men -of Hendrik Jan- het heeft over een complot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Pierre:

Wel of niet zelf in Frankrijk komen en de gevolgen van de actie's zelf ondervinden doet niet echt ter zake om een oordeel te mogen vellen. Dat doen net zoveel andere mensen ook die hun mening kenbaar maken in de media, zelfs journalisten die hele stukken schrijven in de media over de actie's van de boeren in Frankrijk zonder zelf hun kantoor uit te zijn geweest.

Maar waar lees ik dat men -of Hendrik Jan- het heeft over een complot?

Een paar berichten teug.

 

De directeur zou het zelf in scène hebben gezet. Dat doet hij wel vaker zegd hij.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei shompie:

Een paar berichten teug.

De directeur zou het zelf in scène hebben gezet. Dat doet hij wel vaker zegd hij.

 

Ah oké, zo had ik het niet gelezen. Dacht eerder dat HJ bedoelde dat die clown -de chauffeur- iets gedaan had bij die boeren waardoor zijn trailer geplunderd en in de brand gestoken werd, de blokkade voorbij willen rijden ofzo.

 

Afijn, jullie discuteren nog maar even gezellig verder, ik ga de koets zo weer aanzwengelen en kijken of er nog wat te beleven valt met de boeren in Bretagne deze week. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Pierre:

 

Ah oké, zo had ik het niet gelezen. Dacht eerder dat HJ bedoelde dat die clown -de chauffeur- iets gedaan had bij die boeren waardoor zijn trailer geplunderd en in de brand gestoken werd, de blokkade voorbij willen rijden ofzo.

 

Afijn, jullie discuteren nog maar even gezellig verder, ik ga de koets zo weer aanzwengelen en kijken of er nog wat te beleven valt met de boeren in Bretagne deze week. :bey:

 

Ik ben ook het weekend aan het rijden. Gisteravond stond ik achter een paar boeren op de afsluitdijk en straks is de brug bij Rendsburg dicht dus mag ik ook weer ff binnendoor.

 

Het is overal wel wat 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei HendrikJansen:

RV transport is de enige die ik voorbij heb zien komen die op de kant ging. De LT vervoerder met een dependance  in Grossenaspe die wel vaker door ziekelijke stunts op de voorgrond van het toneel heeft gestaan. Ik denk dat die clown zelf een stunt heeft uitgehaald waardoor die Fransozen uit hun dak gingen en die auto op de kant hebben gelegd.

 

ik had bij mijn vorige werkgever ook een collega die in Franstalig Belgie inreed op een groepje stakende werknemers. Resultaat. Oplegger op de rem getrokken. 4 platte banden. Spiegelsteunen die flink getest zijn en een 🤡 achter het stuur die nog witter dan een dooie was en in paniek de planning belde dat hij aangevallen werd. 

 

 

Lees het stukje nou eens goed door.

 

Wat zeg je hier nu?

 

En als je het alleen beroerd je strot uitkomt en je het anders bedoeld hierbij gelijk mijn excuses.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei shompie:

 

 

Lees het stukje nou eens goed door.

 

Wat zeg je hier nu?

 

En als je het alleen beroerd je strot uitkomt en je het anders bedoeld hierbij gelijk mijn excuses.

Volgens mij schrijf ik hier dat die clown (de chauffeur dus) misschien zelf wel een stunt heeft uitgehaald waardoor hij zich de woede van de Franse boeren op de hals haalde.  Je weet het niet he. Daaronder schrijf ik zelfs nog een voorbeeld welke mijn oud collega aan de hand heeft gehad in Franstalig Belgie. 
 

Nergens benoem ik de directeur of dat hij het ook maar in scene heeft gezet  zoals jij in je bericht richting Pierre beweerd.

 

wat ik wel zeg is dat deze firma wel vaker het onderwerp is van ziekelijke stunts. Getuige het filmpje dat een jaar of twee geleden de ronde deed op social media. Waarbij een ( doorgedraaide of dronken) chauffeur van deze firma zijn best deed om op een parking maar zoveel mogelijk auto s van anderen te beschadigen door moedwillig en lukraak op de andere geparkeerde voertuigen in te rijden.
 

Maar nergens heb ik het over de directeur van dit bedrijf. Die man zal op dit soort ellende ook zeker niet zitten te wachten denk je wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei HendrikJansen:

Volgens mij schrijf ik hier dat die clown (de chauffeur dus) misschien zelf wel een stunt heeft uitgehaald waardoor hij zich de woede van de Franse boeren op de hals haalde.  Je weet het niet he. Daaronder schrijf ik zelfs nog een voorbeeld welke mijn oud collega aan de hand heeft gehad in Franstalig Belgie. 
 

Nergens benoem ik de directeur of dat hij het ook maar in scene heeft gezet  zoals jij in je bericht richting Pierre beweerd.

 

wat ik wel zeg is dat deze firma wel vaker het onderwerp is van ziekelijke stunts. Getuige het filmpje dat een jaar of twee geleden de ronde deed op social media. Waarbij een ( doorgedraaide of dronken) chauffeur van deze firma zijn best deed om op een parking maar zoveel mogelijk auto s van anderen te beschadigen door moedwillig en lukraak op de andere geparkeerde voertuigen in te rijden.
 

Maar nergens heb ik het over de directeur van dit bedrijf. Die man zal op dit soort ellende ook zeker niet zitten te wachten denk je wel?

Nu snap ik hem, het zijn meerdere clowns.

 

En deze maakte het zo bond dat ze zijn auto maar leeghaalde omgooide en in de brand staken. Nu snap ik het,die boeren hebben ons dus dus eigenlijk eendienst verleend...

 

Mijn excuses

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 3-2-2024 om 12:23 zei suggs73:

Mijn opmerking richte zich op zijn uitspraak dat ik ook smerig tuig ben , en dat mijn thuis ook vernietigd moet worden want ik en mijn gezin zijn het ergste van het ergste en het liefst ziet ie ons branden in de hel , laatste trek ik er even bij , ken zijn eerdere uitspraken wel hoe hij tegenover boeren staat .

Dat ie na uw opmerking weer achter de boom is weg gekropen en vervolgens relschoppende boeren zogenaamd bedoeld , nogmaals ik ken hem wel , boer is boer bij hem , hij maakt geen onderscheid tenzij het hem uitkomt .

 

 

 

 

Nee ik was een rondje fietsen, kutweer trouwens.

 

Maar wat ben jij een drama-queen zeg, niet te geloven. Dus wat je collega's in Frankrijk doen mag je niet met gelijke munt terugbetalen? Het ene keur je af en het andere keur je goed 'omdat er anders wellicht niet geluisterd wordt'? En dan zo'n zielig verhaal ophangen, je moet in Onderweg naar Morgen gaan spelen man...

 

En al die solidariteit uit het Nederlandse kamp? Allemaal relschoppende jeugd onder leiding van die grootsmoel van een van den Oever, jullie God.

 

 

  • Like 1
  • Thanks 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei the duke:

 

Nee ik was een rondje fietsen, kutweer trouwens.

 

Maar wat ben jij een drama-queen zeg, niet te geloven. Dus wat je collega's in Frankrijk doen mag je niet met gelijke munt terugbetalen? Het ene keur je af en het andere keur je goed 'omdat er anders wellicht niet geluisterd wordt'? En dan zo'n zielig verhaal ophangen, je moet in Onderweg naar Morgen gaan spelen man...

 

En al die solidariteit uit het Nederlandse kamp? Allemaal relschoppende jeugd onder leiding van die grootsmoel van een van den Oever, jullie God.

 

 

Ik ken wel de opmerkingen van u over boeren in eerdere topics oa boerenprotesten en stikstof , u haat boeren net als andere  mensen wielrenners haten , en dit was een mooi moment voor u om weer lekker uit te halen naar de boeren , als u 5 min achter een tractor aan hobbelt  zit u al in de auto te schelden , er is wat voorgevallen tussen een boer en u , kan haast niet anders hoe u zich uitlaat .

 

Heb in een reactie al genoemd , dat ik 1 auto op de kant heb zien gaan , ja er zijn veel boeren op de been plus tractoren , maar als Pierre daar rond rijdt en al zegt het valt allemaal wel mee , nieuws is vaak sensatie brengen , mooie heftige beelden brengen en u jammert gelijk al alle boerderijen moeten plat gegooid worden , wie is er dan de grootste agressor , u of de demonstrerende boeren ? zo'n opmerking zou ook best nog wel eens als opruiend gezien kunnen worden .

 

Daarnaast zo heb ik het ook al gezegd , de Franse manier van actie voeren is eenmaal anders dan hier , weet iedereen , hier gaan ze liedjes zingen , bieden een petitie aan en klaar , of er worden geen bekeuringen uit geschreven , als boeren gratis producten weg geven als demo , zijn mensen als de kippen er bij te graaien ,  vindt men prima actie's  , maar zo gauw , er maar 1 10 min later thuis is door acties dan is het kut dit kut dat. 

 

Ik ben tegen vernielen , klaar , de acties van ons heeft ons niets gebracht , er wordt een smerig spel gespeeld waar wij de sjaak van worden , behalve onze buurlanden hebben het nu ook op hun bordje gekregen en zijn ook de straat op gegaan , actie van Duitsland was ook nog niet dat de overheid daar van om viel , maar nu Frankrijk en Belgie er bij zijn gekomen ,en vermoedelijk op het Oostblok na , komen er nog wel een paar landen bij , nu krijgt men de beleidsbepalers van Europa aan tafel , Von der Leyen , Macron en ook onze Mark wil opeens praten , bij de Nederlandse acties hebben we hem niet gezien , en dus ben ik blij dat dit nu grootscheeps gebeurd , alleen sta je machteloos , maar nu krijgen we misschien wat regels van tafel .

Maar eigenlijk , nu zijn het de boeren , en ja kunnen wat makkelijker demonstreren tegen de overheid , maar stel , het waren niet de boeren , maar Franse transportbedrijven die aan het demonstreren zijn, tegen iets , noem maar op , waar de Nederlandse chauffeurs en of transportbedrijven ook baat zou bij hebben , dat Oostblok hier de transportbedrijven en de lonen keihard onderuit zou vegen bv , denk dat het meren deel hier ook denkt prima haal de kastanjes maar uit het vuur , want alleen hadden wij dat ook niet voor mekaar gekregen , u zou dan weer zeggen als er een bv een hongaar op de kant gaat  , steek alle transport bedrijven maar in de fik daar , nou ik denk dat u dan ook wel stil houdt , en hoopt dat men er wat aan heeft .

 

Van Den Oever is niet onze god , behalve hij weet donders goed waar het om gaat en hoe het gespeeld wordt , die andere club ,LTO die wordt gesponsord door de overheid , en tekent namens de boeren waar de overheid ons wil hebben , behalve niemand weet hoeveel boeren LTO nog vertegenwoordigd , niet veel meer , maar er zijn meer groepen en mensen die zich erin vast bijten dan alleen Van Den Oever .

En de relschoppende jeugd , is of straks was , zijn wel de boeren van de toekomst die hun toekomst bedreigd zien worden , de jeugd zitten aan tafel en krijgen alle shit ook over hun heen , zoiets doet wat met de geest .

 

Maar goed , u blijft een boeren hater en even goed een jankerd , en als u vind dat Van Den Oever mijn held zou zijn , dan is de agent die gericht op het hoofd van een 16 jarige mikt uw held , want stiekem is uw motto , een goede boer is een dode boer .

 

Succes er mee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

Ik en met mij vele hebben geen problemen met stakende boeren. Totdat die boeren de boel beginnen te slopen, en dan gaat het bij Pierre die volgens mij het merendeel van de tijd niet met een koeler rijd er iets anders aan toe als dat je met een koeler rijd.

 

Ik heb mensen in mijn directe kennissen kring die bij blokkades aan de kant gezet werden om de deuren open te maken, die viespeuken hebben het recht niet. Gooi de boel plat maar blijf met je gore poten van andermans spullen af. Hoe simpel kan het zijn, en dan kan je nog 10 a viertjes volschrijven met huil verhalen maar zo is het en niets anders. Tuig is het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei shompie:

^^

 

Ik en met mij vele hebben geen problemen met stakende boeren. Totdat die boeren de boel beginnen te slopen, en dan gaat het bij Pierre die volgens mij het merendeel van de tijd niet met een koeler rijd er iets anders aan toe als dat je met een koeler rijd.

 

Ik heb mensen in mijn directe kennissen kring die bij blokkades aan de kant gezet werden om de deuren open te maken, die viespeuken hebben het recht niet. Gooi de boel plat maar blijf met je gore poten van andermans spullen af. Hoe simpel kan het zijn, en dan kan je nog 10 a viertjes volschrijven met huil verhalen maar zo is het en niets anders. Tuig is het

Vraagje he. Als je weet dat je doelwit kunt zijn, waarom rijd je dan zo een blokkade in? Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en met de huidige navi s is de info wel zo accuraat dat je niet een blokkade hoeft in te rijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei HendrikJansen:

Vraagje he. Als je weet dat je doelwit kunt zijn, waarom rijd je dan zo een blokkade in? Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en met de huidige navi s is de info wel zo accuraat dat je niet een blokkade hoeft in te rijden. 

 

Het is een complot Hendrik, die clown werd daarvoor betaald. Net als zijn dronken collega, alles voor de likes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Vraagje he. Als je weet dat je doelwit kunt zijn, waarom rijd je dan zo een blokkade in? Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en met de huidige navi s is de info wel zo accuraat dat je niet een blokkade hoeft in te rijden. 

Tja dat zou ik ook doen, en zeker met die navi,s van tegenwoordig waar je kan zien waar je niet moet zijn.

Ben in het verleden ook wel eens 3 kwartier om gereden, niet ivm stakingen hoor maar meer om
een volsperrung te ontwijken ivm levende dieren aan boord, want zolang de auto reed was er de
nodige ventilatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei andremast:

Onze min v justitie is klaar met boerenprotesten en plakkende klimaatactivisten.....dus daar we zo vanaf🤔

 

Laten we hopen dat er een oplossing komt.

 

Maar het klopt wel wat ze vanuit justitie zeggen afval dumpen en brand stichten heeft niets met demonstreren te maken

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden