[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen steigert onder viaduct


Eeweep

Recommended Posts

  • Forumlid

Dit bedrijf maakt veel gebruik van buitenlandse chauffeurs,bij gebrek aan Nederlanders,wat natuurlijk niets wil zeggen.(of misschien toch wel ?)

Bij hoge uitzondering betrof het hier gewoon een Nederlandse chauffeur,wat niet wegneemt dat elk ongeluk en zeker met letsel er eentje teveel is !

Laten we hopen dat het meevalt ik las dat de chauffeur bekneld zat,dat is natuurlijk verschrikkelijk.Vroeger wel eens op z,on container auto gereden met volgens mij een Lee Bur systeem als de onderste cilinders helemaal ingeschoven waren zakte de uitschuifcilinder altijd tot onder de 3,60 mtr,dit alles voor de veiligheid.

In de praktijk omzeilde je dat bijna dagelijks door gewoon de onderste liggende cilinder niet geheel in te schuiven ook werd er vaak nog een kraan tussengezet zodat je de beide armen onafhankelijk kon bedienen/uitschuiven.Daarmee ver viel toen iedere beveiliging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei nog steeds Ger:

Als je de moeite neemt om >> hier << even te kijken dan zie je het originele artikel van NOS, hier wordt geschreven "had de vrachtwagenchauffeur de hefarmen omhoog laten staan." 

ook staat daar een filmpje met daarin geen enkele opmerking in beeld, dus een willekeurig persoon had dit kunnen maken en op facebook, of waar dan ook plaatsen

Het is zo gemakkelijk om gelijk maar weer met een beschuldigend vingertje te wijzen, het is op dit forum al zo vaak gebleken dat mensen liever schuldigen aanwijzen als dat ze ff uitzoeken hoe het zit ;)

 

 

Wat moet hier onderzocht worden, dat d3 chauffeur niet met zijn werk bezig was op het moment dat hij de container afgezet had?

 

Lijkt me vrij duidelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei 1934:

een Lee Bur systeem als de onderste cilinders helemaal ingeschoven waren zakte de uitschuifcilinder altijd tot onder de 3,60 mtr,dit alles voor de veiligheid.

Dat ligt aan het beveiligingsniveau wat de klant er zelf op wil hebben.

 

Ik heb bij KLOK Containers in Rotterdam met zo'n ding gereden en daar moest je de cylinders zelf helemaal inschuiven anders bleven ze gewoon omhoog staan. Bij de Maastunnel zijn ook diverse portaalauto's tegen het viaductje ervoor gereden. Er zijn systemen waar je tot 15 km/h kunt rijden als er ook maar 1 cylinder niet in rijstand staat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei shompie:

 

 

Wat moet hier onderzocht worden, dat d3 chauffeur niet met zijn werk bezig was op het moment dat hij de container afgezet had?

 

Lijkt me vrij duidelijk

Tsja een fout die hij niet snel zal vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden