[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Velsertunnel foto??


Arjan1980

Recommended Posts

  • Forumlid

vandaag was ik aan de beurt ; rood licht , u bent te hoog

beetje vreemd , ik ben er vaker door gereden , vanaf alle 4 de kanten , en nu ineens gegroeid ?

nadat alles was opgemeten ben ik alsnog door de tunnel gereden

( 3,99 volgens zo'n ge-eikte meetlat )

het goede nieuws ;

die vent wist te vertellen dat ze die tunnel nu eindelijk gaan uitdiepen , binnen een jaar of zo

zou tijd worden lijkt mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook al is deze mijnheer misschien niet meer actief, maar vrijdag stond ik voor de tunnel stil in de richting noord-zuid en na meting bleek ik spontaan 4,11 meter hoog te zijn.

Verbazing mijnerzijds, daar ik gewoon onder de ij-tunnel door kom, het aquaduct op de a4, de spoorbrug tussen Heerhugowaard en Alkmaar en alle overige viaducten die dus duidelijk aangeven 4 meter hoog te zijn.

Of dan zijn alle andere viaducten dus hoger dan aangegeven, of het meetlint van de Velsertunnel mist tien centimeter ergens tussen in.

Blijft vreemd dat ik dus wel door bijvoorbeeld de Coentunnel kan crossen, maar de Velsertunnel niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ow, hebben ze die dingen vanaf Alkmaar af ook lager gehangen tegenwoordig.

:mad: Klopt       :hamer:  :hamer:  :hamer:  :hamer:  :hamer:  :hamer:   rare jongens die dit soort ongein verzinnen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vanmiddag een roemeen, kwam uit Beverwijk haven lekker over de rechter rijstrook en  op het laatst naar de linkerrijstrook richting tunnel.

Linksaf richting tunnel was alleen de rechterrijstrook open en de linker afgekruist.

Toen ging het licht op rood, vrouwenstem uit de luidsprekers eerst 2x in het Nederlands toen in het Engels of de voorste vrachtwagen het eerste afritje door de slagboom wou nemen, maar ja roemeen hè die verstaan geen buitenlands.

Een personemwagen reed tot naast de roemeen en zat wat te gebaren en de truck reed naar voren tot waar de vluchtstrook ophield (net voorbij de hoogte afrit natuurlijk)

Alle lichten op rood en hij bleef daar maar staan..... zwaailicht aan en ben toen maar tot naast hem gereden en gebaarde dat ze dat afritje iets terug moesten nemen.

Wel ff het duim wijsvinger gemaakt (ping ping) en tausend euro geroepen ze keken niet blij. :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe vaak ze daar onbegrijpelijk blijven staan en het alleen maar langer duurt voordat die tunnel weer vrijgegeven wordt..... hopeloos... zo ben ik ook eens naar voren gereden en geprobeerd diegene naar de kant te gebaren. Maar soms komt de boodschap echt niet over..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger vaak genoeg gedaan als door toedoen van mij de lampjes aangingen richting beverwijk, gelijk eraf gaan waar je normaal word gemeten en dan gelijk doorrijden om het pontje te nemen.

Dus geen zin om te wachten op de meetlat, hahaha.

Weet niet of het nog steeds kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu vraag ik me af of het direct tot een verbaal leid.

De signalering wijst je erop dat je dus een tikkeltje te hoog bent.

Als je dan keurig de aanwijzingen opvolgt mag ik toch aannemen dat je hiervoor niet bekeurd word.

Vaak na meting en luchtvering omlaag alsnog erdoor heen gemogen.

Trouwens nooit gehoord dat mijn werkgever, destijds Schavemaker daar bekeuringen voor heeft ontvangen.

Verzonden per postduif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat het de eerste keer ook niet zo'n probleem is, maar gebeurd het geregeld met hetzelfde bedrijf of dezelfde wagen, dan denk ik dat je wel wat post mag verwachten. Het kost toch iedere keer een hoop geld, tunnel dicht, verkeer vast, mannetje die weer snel heen moet om te meten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Afgelopen najaar is een collega van mij ook voor de paal gelopen (Zuid>Noord) en meegenomen voor een babbeltje.

Omdat dit de eerste keer was met een auto van onze firma kreeg hij een waarschuwing; de eerstvolgende mag € 300 aftikken! Ook als het een andere chauffeur betreft, men kijkt puur op bedrijf.

Maarten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vroeger vaak genoeg gedaan als door toedoen van mij de lampjes aangingen richting beverwijk, gelijk eraf gaan waar je normaal word gemeten en dan gelijk doorrijden om het pontje te nemen. Dus geen zin om te wachten op de meetlat, hahaha. Weet niet of het nog steeds kan.

 

 

Heb dat zelfs al ''witte platen'' zien doen. Maar die gingen boven rechts af dus wegkomen kan altijd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden