Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 12-03-20 in all areas

  1. Niet alles aan die “planner” vertellen is al een goed begin. Als ie je vraagt hoe laat je ergens bent reken je de benodigde pauze tijd er bij in. En dat is een feit. Daar kan ie het mee doen, of niet.
    4 points
  2. Vers gezette koffie lucht…. Waarom maken ze daar niet zo'n wunderbaum van?
    3 points
  3. 3 points
  4. Daar hebben barre gaanders geen last van
    2 points
  5. er is op dat zelfde ebay, ook vast wel een figuurzaagke te vinden. ff de 3e as eraf zagen en klaar is klara....euh...veronica. Groet Ron
    2 points
  6. Ja, ja, je kunt lullen als brugman. Maar een laad/losplaats is dus geen geschikt plekje . Tenminste niet als er een andere wagen komt die gebruik moet maken terwijl jij niet aan het laden/lossen bent. Als chauffeur moet je dat zelf in kunnen schatten (zeker als het een wekelijks rondje is) Je weet wat de borden betekenen. Of moet tegenwoordig alles worden voorgekauwt door de planning 🙄 Vistitekaartjes uitdelen, politie... gemeente....... In de grote stad 😆 Het zelfde geldt voor de plek bij een tankstation waar de brandstofwagens lossen. Je kunt er gerust even gaan staan, maar als je in de weg staat moet je gewoon meteen ruimte maken. p.s waar zeg ik dat je moet sjoemelen met je pauze? Die pauze kan je nemen voor je de stad in gaat. Maar die moet je wel binnen de 6 werkuren maken. Die 6 uur zal eerder verlopen dan je 4.5 rijuren in de stad.
    2 points
  7. Bij twee klanten in België mogen we niet meer binnen komen: de één moet je je sleutels inleveren (altijd al) dus mag je buiten wachten... of 'n oude inleveren natuurlijk 🤣 De andere draait geen productie maar is alleen DC: daar moet je bellen voor 'n dock, papieren achterin bij aan- en afvoer en ze kloppen als het klaar is. Het verbaast me niets als het ze goed bevalt en het definitief invoeren 😳
    2 points
  8. Gisteren toen het droog was , vandaag op de zelfde plek lossen in de regen. Het zal mij benieuwen
    2 points
  9. WhatsApp_Video_2020-03-12_at_21_02_13.mp4
    1 point
  10. Je vraagt je toch af wat die chauffeurs op de vluchtstrook te zoeken hebben. Een vrachtwagenchauffeur is woensdagnacht tegen een mobiel matrixbord gereden dat langs de A67 bij Ommel stond. Het matrixbord was bij een vluchtstrook neergezet vanwege wegwerkzaamheden. Bron: Omroep Brabant
    1 point
  11. Volgende week woensdag gaat ie weer open.
    1 point
  12. De wet is daar gauw klaar mee. De kruising pas oprijden indien het vrij is.... Niet hopen dat die wagen voor je opschiet!
    1 point
  13. Een beetje verbouwer kan van een 6x4 wel een 4x2 maken.Maar je moet eerst de verbouwer vinden.
    1 point
  14. Als je liever cacaolucht wilt....., kom naar de zaanstreek😜
    1 point
  15. En de vanillegeur die je bij oostenwind in de rest van Nieuwegein kan ruiken
    1 point
  16. Volkomen mee eens,niets aan toe te voegen. wij hebben een z.g. Dynamisch beroep,d.w.z. dat de situatie ieder moment kan veranderen,en dat daar met de beste wil van de wereld niet tegenop te plannen is. De chauffeur is de enige die daar een real time overzicht over heeft. Deze chauffeur,die de best opgeleide ter wereld is() ,dient zelf zijn verantwoording te nemen en kunnen bepalen wanneer en waar hij zijn pauze neemt,dat laat je niet aan een persoon ergens achter een computer over. Indien je je lostijd als pauze door wilt laten lopen,kan dat ,als dat mogelijk is,komt er een ander die je plaats nodig heeft om daar te lossen moet je maken dat je weg komt. Indien je gewoon zelf je pauze inplant op een moment wanneer jij wilt pauzeren,en je hierdoor met je programma in de knoop komt,wil dat zeggen dat de planning je teveel werk meegegeven heeft,maar dat is niet jouw probleem maar dat van de planning. Het enige wat je dan doet is het tijdig doorgeven dat t uit de klauwen loopt. En het voorstel wat hier gedaan werd van een printje maken en laten tekenen door de verbalisant is helemaal bullshit: er is geen enkele verbalisant de zo iets tekent. En de enige regel waarbij je een printje maakt en als excuus aan je overtreding toevoeg is als je gebruik maakt van art 12 van 561/2006: Artikel 12 Mits de verkeersveiligheid niet in gevaar komt en teneinde een geschikte stopplaats te kunnen bereiken, mag de bestuurder afwijken van de artikelen 6 tot en met 9, voorzover zulks nodig is om de veiligheid van personen, van het voertuig of van zijn lading te waarborgen. De bestuurder moet uiterlijk bij aankomst op een geschikte stopplaats aard en reden van een dergelijke afwijking met de hand aantekenen op het registratieblad of op een afdruk van zijn controleapparaat of in het dienstrooster As je door onvoorziene omstandigheden je rijtijden moet overschrijden om een geschikte parkeerplaats te vinden,en dan is t maar net aan de verbalisant of hij dit printje "honoreert" Maar het halverwege je auto verplaatsen tijdens een pauze hoort daar beslist niet bij
    1 point
  17. Ben ik ook nog geweest dat deze fabriek werd opgestart. Zaten eerder in Utrecht. hier werken geen bakkers meer maar programmeurs. Helemaal computergestuurd..... hier komen die lekkere goedkope Theebiskwietjes vandaan😜
    1 point
  18. 1 point
  19. TS heeft het over een distributieronde door de binnenstad. Bijvoorbeeld een uurtje rijtijd + 8 uurtjes werken in de binnenstad en daarna terug naar de zaak. Dus het gaat om de aaneengesloten arbeidstijd. Dat zou je kunnen oplossen door ergens een kwartiertje te gaan pauzeren voordat je de binnenstad in gaat. En daarna nog een kwartiertje treuzelen bij een klant met een geschikt plekje. Dat eerste zou ik ook doen. Maar die tweede dat accepteer ik niet omdat ik denk dat de werkgever ervoor moet zorgen dat ik zonder overlast te veroorzaken en te sjoemelen pauze moet kunnen nemen. Oho wat asociaal van die teslameneer! Maar ik zou er gewoon op deze manier naast gaan staan zoals jij hebt gedaan. En mijn werk doen. Dat het verkeer vast loopt kan jij niks aan doen. Valt gewoon onder de noemer 'niet verwijtbare vertraging.' Maar ik zou er zeker een foto van maken voor een klacht bij de gemeente. En auto's die achter mij staan krijgen een visitekaartje van de zaak met het verzoek er een foto van te maken en te gaan klagen. Dan krijg ik op kantoor weer een mooi podium.
    1 point
  20. Als ik hinder veroorzaak met het voertuig dan hoor ik dat wel. Geen bericht is goed bericht. De laatste keer dat zoiets voorkwam gaf ik een visitekaartje van de zaak aan de controleur. En toen heeft de gemeente afspraken gemaakt met de klant en mijn werkgever over pauze, vertrektijd afwachten en motor laten draaien. Als ik het probleem elke keer op mijn eigen manier ga oplossen, dan gaat elke collega dat doen. De werkgever zal de noodzaak van het probleem niet inzien. Gevolg daarvan is dat het probleem blijft voortbestaan. En de kans op overlast dus ook. Maar als ik niks doe dan komt het probleem vanzelf terecht bij degene die er dan iets mee moet gaan doen omdat het gewoon onderdeel is van zijn/haar werk, maar wat diegene anders gewoon vertikt. Op de planning is het maar een kleine moeite om een pauze tijd en een geschikte pauze locatie te plannen voor een dagelijks terugkomende distributierondje, waar men structureel tegen de pauze aan loopt en niet de kans krijgt om zonder sjoemelen pauze te houden. En ik vind het gewoon een kwalijke zaak dat dit niet gebeurt. Dus als de chauffeur dan in dit geval een asociale hork is dan is de werkgever ook een gigantische hork.
    1 point
  21. Ik werk tenminste voor een werkgever die mij NIET voor blok zet. Zoals GTAKevin023 dit schetst: 'rijd er maar heen en zoek maar uit, of je aan je pauze toekomt.' Ik krijg meestal de kans om mijn pauze tijd en locatie zelf uit te kiezen. En anders is er altijd een pauze plek en locatie afgesproken met de klant of die pauze is in mijn dienstregeling ingebouwd. Ik vind het daarom gewoon een hele kwalijke zaak dat een werkgever die elke dag een distributierondje rijdt, geen pauze plek en pauze tijd afspreekt voor zijn chauffeurs! En dan heb je aan mij gewoon een verkeerde.... Ohja en ik heb het problemen niet gecreëerd... Men bedenkt, in de gegeven situatie in dit topic, op de zaak een rit en vergeet gewoon de pauze van de chauffeur waarvoor GTAKevin023 de pauze niet kan genieten waar hij wel recht op heeft! Dus wie creëert het probleem eigenlijk?
    1 point
  22. VID-20200311-WA0003.mp4
    1 point
  23. Nee hoor. Doe precies wat ze willen... Los niks op. Leren ze het nooit
    1 point
  24. Volgens de AVG mag het niet. Ze kunnen je in ieder geval niet verplichten om daaraan mee te werken. Daarmee zou je medische gegevens van jezelf aan een wildvreemde ter beschikking stellen. En wat gebeurt er dan met die gegevens? Heb je daar uitleg over gekregen? Ze kunnen natuurlijk wel zeggen: "als je niet meewerkt kom je het terrein niet op". Straks gaan ze je ook nog om een SOA test vragen 😀
    1 point
  25. Ging mij erom of ze dat wel mogen doen(temp.meten) Die reactie was een beetje jammer,was volgens mij een normale vraag.
    1 point
  26. Nou ik loste jaren geleden regelmatig in Terneuzen toen er nog geen tunnel was en de mannen bij het lossen waren altijd heel snel en keken continu op het klokie en presteerde je op tijd weg te krijgen want dan kon je nog net de pont halen. Nou dan deed ik buiten nog wat lanterefanten en op het gemakkie naar de pont en zag hem regelmatig net weg varen Had toch tijd zat en een half uurtje extra relaxen ( zeker in de zomer ) was nooit weg.
    1 point
  27. 😄 Geen idee, dit was zo’n 25 jaar of langer geleden. Ik vond het niet erg hoor om bakwagen te rijden. Je kwam overal in Nederland
    1 point
  28. volgens mij boot af, rechtdoor en eerste stoplichten links (naast het koelhuis). Groet Ron (stoplichten rechtdoor, volgende dorp bij de kerk rechts, werkte in het oude schoolgebouw).
    1 point
  29. Dan moest het heel druk zijn en jij als eerste eraf en als laatste erop. Of een zondagsdienst (1x per uur). Maar die pont is al heel lang geleden een voetveer geworden... Groet Ron (die in het verleden bijna dagelijks met die pont ging en bij drukte keihard door de polders om kruiningen/perkpolder nog te halen).
    1 point
  30. Hoorn zit Klene drop. Voorheen mocht ik nog wel eens met de bakwagen het pontje over Vlissingen/breskens. Snel lossen dan kon je met het zelfde pontje mee terug. 😀
    1 point
  31. 1 point
  32. VID-20200306-WA0005.mp4
    1 point
  33. En bij temperaturen komen al je medische gegevens naarboven. Het zijn voorzorgmaatregelen om een eventueel ziek iemand eruit te kunnen vissen zodat er actie ondernomen kan worden. Denk je er wel eens bij na wat je onderweg allemaal vastpakt (op je swaffel na) en door wie dat allemaal nog meer is aangeraakt waaronder waarschijnlijk ook een corona geinfecteerde zonder dat die het nog weet.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden