Spring naar bijdragen

Sabotage!!!


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

In Noorwegen is een nieuw gevaar opgetreden!

Verschillende opleggers zijn tijdens een rust/pauze van de vergrendeling gehaald...

In de aangehaalde link een foto van een wagen van Van Duijn.

Transportnæringen delt om sabotasjerykter - Nyheter - Østlendingen

Onderstaande tekst heb ik "geleend" van Martin Benjamins die dit op zijn facebook had gezet:

Er gaan geruchten dat buitenlandse trucks gesaboteerd worden dmv het vrij zetten van de trailer,het is in østerdalen van de week al een paar keer gebeurd,in de buurt van Ålesund ook en Vroergindewey overkwam het in de buurt van Orkanger...Ook al is iedereen de oostblokkers en alle ander concurentie zat dit is natuurlijk een erug gevaarlijk spel...Iedereen van ons kent wel Hollanders welke op Noorwegen rijden we kunnen ze in iedergeval even doorgeven dat ze na elke pauze even een rondje doen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2...

Er gaan nu dus ook geruchten rond dat dat ongevalletje met Vroeg in de Wey ook in dit verhaal een oorzaak heeft gehad...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 106
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Volgens mij zijn er een paar mensen die echt niet weten wat ze aanrichten en/of weten waar ze mee bezig zijn.Dit zijn gewoon levens gevaarlijke handelingen :mad:.Je zult als tegenligger maar zo'n ding op je af zien schuiven en geen kant meer op kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wat ik echter nog niet snap, is dat indien de kingpen niet vergrendeld is, je nog zo'n afstand kan rijden.....

Of de trailer flikkert eraf, of je rijdt ermee naar St. Juttemis, maar halverwegen een trailer verliezen......?

Maar 1 ok, 2 toeval, maar als het er meerdere zijn kunnen we echt niet spreken over een plots opkomende golf van slecht aankoppelende chauffeurs, hier is dan toch echt wat anders aan het handje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Verschillende opleggers zijn tijdens een rust/pauze van de vergrendeling gehaald...

'ts mij ooit ook een keer gebeurt (jaren terug waarschijnlijk door een stelletje 'grappenmakers' )- )=== na dagelijkse rust reed ik rustig weg ... en bleef de trailer nog net op m'n schotel hangen )-

Sinds dien controleer ik ALTIJD na m'n dagelijkse rust of alles nog in orde is!!! Ook de Schotelkoppeling, en wij hebben er overigens een slot op hangen!|

Baat het niet, dan schaad het niet.

Maar voor die gasten die schotels lostrekken === da's crimineel gedrag!

Die kunnen in het slechtse geval dus levens op hun geweten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
is het bekend of dit gebeurd met alleen Volvo's, ik heb namelijk ergens gelezen dat Volvo een probleem heeft met zijn af fabriek geleverde schotels, die zouden namelijk spontaan van de vergrendeling afschieten.

ik zal eens gaan zoeken of ik het artikel ergens terug kan vinden.

Wigchers Schoonoord dacht dat het wellicht aan een bepaald type schotel (Jost JSK42) lag en deed een oproep. Ik heb het ook gelezen enige tijd geleden. Uiteindelijk bleek dat niet echt het geval te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
D'r zitten zoveel toeters en bellen en sensoren in de auto, waarom dan geen sensor op de vergrendeling van de schotel?

Dat zal dus nu wel uitgevonden gaan worden.:D

Niet dat ik zo bijdehand ben want dat ben ik niet,maar ik controleerde altijd na mijn rust als ik weer ging vertrekken of de schotel nog dicht zat ,mijn kisten onder de oplegger en of de kooiaap nog goed op de poten hing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds de posting hier van Dutchie in Quebec, die er prat op ging de schotel van een herrieschopper open te hebben getrokken en de volgende dag kijken hoe de oplegger eraf donderde en toen wegreed, ben ik mijn "collega's" sceptischer gaan bekijken.

Als je een probleem met een chauffeur hebt, dan sla je hem op z'n muil ofzo, maar je gaat toch geen schotel lostrekken? Kijk bij die foto van Vroegindewij. Als die oplegger nu eens op een auto gekomen was?

Nee, iemand die een schotel open trekt van iemand die ligt te slapen mag van mij dezelfde straf krijgen als iemand die met voorbedachte rade iemand vermoord. Dan ben je in mijn ogen totaal gestoord als je zoiets doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik echter nog niet snap, is dat indien de kingpen niet vergrendeld is, je nog zo'n afstand kan rijden.....

Of de trailer flikkert eraf, of je rijdt ermee naar St. Juttemis, maar halverwegen een trailer verliezen......?

Maar 1 ok, 2 toeval, maar als het er meerdere zijn kunnen we echt niet spreken over een plots opkomende golf van slecht aankoppelende chauffeurs, hier is dan toch echt wat anders aan het handje!

Stel dat je een chauffeur bent die rustig optrekt...

Dan kan die best blijven hangen...

Moet je halverwege een klim maken, dan kan die er wel af gaan glijden...

Op de dader(s) alle schade verhalen! Berging, schade aan de vrachtwagen/lading, tijdsverlies...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de dader(s) alle schade verhalen! Berging, schade aan de vrachtwagen/lading, tijdsverlies...

Die laten zich niet vinden, schat ik in.

Hooguit een vermoeden uit welke hoek zoiets te verwachten valt. Of pas wanneer er een keer één overlopen wordt terwijl diegene bezig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die laten zich niet vinden, schat ik in.

Hooguit een vermoeden uit welke hoek zoiets te verwachten valt. Of pas wanneer er een keer één overlopen wordt terwijl diegene bezig is.

Als ze gepakt worden dan... Middels camera's of iets dergelijks...

Moeten ze met vandalisten ook doen! Schade laten betalen! Maar das in deze topic n.v.t.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kijk das pas een wereld idee :ja::ja: :ok::ok::ok::ok::ok::ok:

en dat de fabrikanten dat zelf niet kunnen bedenken :hamer::hamer::hamer::hamer:

D'r zitten zoveel toeters en bellen en sensoren in de auto, waarom dan geen sensor op de vergrendeling van de schotel?

Product

Zijn al verschillende mogelijkheden. Van een display t/m bediening van uit de cabine. Die laatste zijn bij onze laatste aanwinsten gemonteerd. Alleen gebruiken de chauffeurs het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoonte die ik heb overgehouden uit Canada. Na elke stop en/of rust een snelle optische inspectie van truck en trailer. Dus gewoon er ff omheen lopen en dan zie je eigenlijk meteen als er iets mis is.

mmm...of het typisch canadees is...

ik liep zelf ook na iedere pauze of stop om de auto heen....

zowiezo ook om te kijken of de deuren nog dicht zaten van de oplegger

of bij een dieplader de kettingen te controleren...of spanbanden...

en dan is het een kleine moeite om de rest ook mee te nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het artikel staat ook, dat er div internetsite's zijn, waaronder facebook, waar word opgeroepen tot sabotage.

Wij hebben een adres in de buurt van Alesund waar sinds verleden jaar al schotels worden opengetrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
D'r zitten zoveel toeters en bellen en sensoren in de auto, waarom dan geen sensor op de vergrendeling van de schotel?

In de Renault Premium, dus misschien ook wel in de Magnum zit er tussen alle controlelampjes ook een symbooltje van een schotel en een slotje.

Maar werkt alleen als die optie ook op de schotel zit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden