[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het drama dat Carrefour heet...


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Maandag gelost bij Frankort en koning in Venlo.

Eerst even bellen welk dock.

Voor Dock 41 neergezet.

Papieren inleveren en stickers in ontvangst nemen die ik op de 33 pallets moet plakken.

Toch eerst maar even eerst naar de wc die natuurlijk een eindje van dock 41 is.

Kom daarna bij mijn dock aan zegt men, geeft mij die stickers maar. Je vracht is al bijna gelost.

Ik was nog geen 15 minute kwijt

Zo kan je tenminste nog wat doen op een dag:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Maandag gelost bij Frankort en koning in Venlo.

Eerst even bellen welk dock.

Voor Dock 41 neergezet.

Papieren inleveren en stickers in ontvangst nemen die ik op de 33 pallets moet plakken.

Toch eerst maar even eerst naar de wc die natuurlijk een eindje van dock 41 is.

Kom daarna bij mijn dock aan zegt men, geeft mij die stickers maar. Je vracht is al bijna gelost.

Ik was nog geen 15 minute kwijt

Zo kan je tenminste nog wat doen op een dag:banaan:

kijk, zo kan het ook!:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het kan ook wel eens anders hoor,

Ik kwam een aantal jaren geleden bij Aldi in Heerenveen,met een complete vracht plastic huishoud materiaal.

Me gemeld buiten aan zo n loket en daar vertelde men mij dat ik maar moest wachten want de vracht was ingeboekt om 2 weken later te lossen,men ging met Duitsland bellen.

IK zei:dan wacht ik wel in de auto,het is me hier te koud( het was net voor de kerst en t sneeuwde een beetje),ik ga voor Aldi geen longontsteking riskeren.

IK ga dus wat in de cabine zitten en na een drie kwartier komt,tot mijn verbijstering,die man van de receptie door weer en wind naar mij toe fietsen om te vertellen dat ik echt niet kon lossen.:ok:

ook gaf hij me een goede tip:ga naar Brant Visser transport(zit daar om de hoek),dat doen de meesten als ze geen termin hebben,ikke mijn baas gebeld en hij een afspraak gemaakt met B.V.

Daar aangekomen gelijk kunnen lossen ,euro's geruild en een bakkie gedaan.

Brant Visser zal hier ook voor betaald moeten worden natuurlijk,maar dat is weer het pakkie an van het kantoor,die berekenen dat door aan de opdrachtgever,daar hoef ik niet wakker van te liggen.

IK was mijn spullen kwijt en die vent bij Aldi heeft daar best aan mee"gedacht"

Toen ik die loodsbaas bij B.V. vroeg of dit nou dikwijls voorkwam vertelde hij mij dat hun gemiddeld 2 á 3 shuttels per dag naar Aldi hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kwam een aantal jaren geleden bij Aldi in Heerenveen,met een complete vracht plastic huishoud materiaal.

Het zou kunnen zijn dat ik me vergis (:stom:) en dat dit niet Aldi, maar de Lidl is.:ja: ( t was nogal vroeg en het sneeuwde)

I.i.g. verdient die kerel een warme douche .:ok:

(P.S. bij ons in de wijk zit sinds kort ook een Lidl ,maar mijn vrouw komt daar,na de allereerste keer daar te zijn geweest,nooit meer binnen.

Dat heeft ook alles te maken met antiklantvriendelijkheid oftewel onbeschoftheid van de bedrijfsleider daar.:kill::hamer:

Het is dus niet alleen in de D.C.'s waar het wel eens mis gaat.

Maar als klant neem je je centjes mee en ga je elders,als chauffeur is dat wat problematischer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het probleem dat Pierre en andere hier omschrijft is puur het gevolg dat mensen het geen ene reet meer interesseert en alleen maar naar het werk gaan voor de centen. Vooral die lui bij een goederenontvangst of DC zijn op z'n zachts gezegd niet de meest gemotiveerde mensen. Op m'n oude werk hadden we op een gegeven moment 2 magazijnmannen, maar die zaten in de pauze lekker in de kantine. Kwam het wel eens voor dat er een staalboer kwam of eentje met grote dingen als de pauze begon, dan wisten ze niet hoe snel ze de benen moesten nemen! Stel je voor dat de koffie koud wordt he... Als ik er was hielp ik zo'n chauffeur altijd maar ff, heftruckje pakken, lossen en krabbeltje. kleine moeite en kan die jongen ook weer door met z'n rit. MCB kwam heel vaak net even voor werktijd aan, omdat ie dan net voor de file aan de rit kon beginnen. Hielp ik zo'n man ook even voor de bel ging, werd er later tegen me gezegd "je gaat toch niet voordat de bel gaat aan het werk, ben je niet goed wijs?" Het slaat toch nergens op dat je iemand een half uur laat staan voor iets wat een paar minuten duurt. Echt fatsoenloos, maargoed dat is mijn bescheiden mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je reactie komt op mij een beetje over alsof er dagelijks scheldende en vloekende chauffeurs bij jou aan de balie staan. Ik denk dat dat best meevalt.

Nou geloof ik heus wel dat jij je stinkende best doet om iedereen zo vlot mogelijk te helpen, en daar hoor je mij ook helemaal niks over zeggen: wij hebben immers nog nooit met elkaar te maken gehad, en de kans is ook niet heel groot dat dat ooit gebeuren gaat, omdat ik in heel ander werk zit.

Maar de keren dat ik op een onbehoorlijke manier van het kastje naar de muur ben gestuurd, of met een chagrijnige snauw afgebekt werd zijn op tien handen niet te tellen. En dat gebeurd dan bij alle soort bedrijven.

Maar de havens en DC's hebben er wel een handje van, spijt me dat ik het moet zeggen.

En dat terwijl ik altijd mezelf op een normale fatsoenlijke manier meld aan de balie of de loods met mijn documenten.

Bij sommige bedrijven lijkt het gewoon normaal te zijn.

Gelukkig staan er niet vaak tierende en scheldende chauffeurs aan het loket, dan zou ik niet voor deze baan gekozen hebben ;) maar beetje "meedenken" is voor mij heel normaal. Meestal is de reactie wel grappig als Ned. chauffeurs horen dat er een Nederlandse zit, is raar, maar ons landje schept toch een "band"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar ik moest lossen lopen genoeg mensen die kunnen en willen helpen:ok:.

Ze hebben niet de mentaliteit van laat die chauffeur nog maar even wachten want over een kwartier hebben we een half uur pauze en anders is het ook zo lastig.(gaap)

Dat dit voor de chauffeur drie kwartier wachttijd is maakt hun niet uit.

Nee, hier lost men je snel met z'n drieën even in dat kwartiertje en nemen ze pauze als het uit komt.

En niet strikt wanneer een een of anderen kantoorlul, 3 verdiepingen hoger, op de knop van de zoemer drukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik zou er niet aan moeten denken om mijn pauze te moeten nemen op het moment dat een ander beslist. Als het druk is aan het loket nemen we geen pauze, gisteravond tot 22 uur gewerkt in plaats van tot 21.30 uur, is ook geen probleem, moet natuurlijk niet dagelijks zo zijn. Leven is toch geven en nemen?

bewerkt door Knoalster
quote verwijderd, staat er recht onder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dan komt je baas de inkomsten van je zeurende klant mis, en als het grotere bedrijven zijn heb je nog een boeteclausule. Bij plus markt Duitsland is dat 250 € per pallet. Ook kan je niet meer terugladen a 100 € winst dus komt er op neer dat je erug weinig gaat verdienen dat ritje. Wat kost een chauffeur extra die 2 uur ? Iig geen 100 €

Ik heb dat hele verhaal dat Pierre heeft meegemaakt, ook meegemaakt bij de carrefour in vilvoorde.

S'morgens afspraak om 08.00u, was om 07.45 in het "meldhok" dus op tijd, samen met een collega.

Ik met de combi, mijn colloga met een trailer, deur 1150 en je collega ernaast was het antwoord.

Daar aangekomen de hele mik tegen dok en maar wachten, dat het lang kon duren hadden we al gehoord van andere collega's.

We hebben van 08.00u tot s'avonds 18.00u tegen dok gestaan zonder dat er iets gebeurde, ondertussen natuurlijk wel ieder half uur contact opgenomen met de planning uiteraard, naar binnen lopen en dat soort fratsen.

Maar mijn olifantengeduld op om 18.00u. Heb de planning gebeld met de mededeling dat ik ging vertrekken, dat ik honger had ... en bij gebrek aan slaapcabine in me eigen bed ging slapen!

De planning deed nog een dappere poging om me tegen te houden door te zeggen "blijf ff staan, we gaan bellen" .... Zo? ... nu al? was mijn reactie.

Ik zei tegen me collega "We gaan".

Die kwam met zo'n verhaal als ... zie citaat. We zijn aangereden ... Raad is wie nooit of te nimmer meer naar de carrefour hoeft? .... Juist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heeft u lang moeten revalideren? Lukt het u wel goed om over uw schouder te kijken of is dat pijnlijk? Men hoort het wel eens van een gebroken rug, dacht dat dat al zeer extreem was, maar een gebroken nek, daarmee bent u denk ik wel net aan de dood ontsnapt.

Het hele verhaal heeft 9 maanden geduurd, maar vanaf de operatie (ik heb ook een bottransplantatie erbij gekregen) was ik na pakweg 6 maanden weer vol aan de slag.

Volgens de kinesiste in het ziekenhuis ben ik door het oog van de naald gevlogen zonder de kanten te raken.

Zou de nekwervel 1mm meer verdraaid zijn geweest dan zat ik in het beste geval in een rolstoel.

Ik heb nu enkel nog een beetje restlast van de ingedeukte zenuwen, en over de schouder kijken heeft een kleine beperking.

Maar niet erg genoeg om er "last" van te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geweldige en zeer herkenbare verhalen hier allemaal! Mooi om te lezen, zit hier af en toe bulderend v h lachen. :D

Heb precies hetzelfde af en toe en het kost mij steeds meer moeite om mij in te houden. Het zal aan mij liggen maar ik zin altijd op wraak als het even kan. :(

En had het idee dat ik vroeg of laat zo'n gast voor zijn bek zou slaan! Had er al een paar uitgescholden in Belgie en Duitsland, maar gelukkig voor mij doe ik nu ander werk!

Ga zo door Pierre!!!! Je moet een boek gaan schrijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pierre, een typische dag. Hij begint mooi. En dan:

Eén auto van v. Rooijen uit Eindhoven stond er, waarvan de chauffeur onderuitgezakt in zijn stoel lag te slapen.

v. Rooijen lag nog steeds met z'n kop op het stuur en ik verbaasde mezelf dat die daar nog steeds stond.

maar dat personeel daar keek niet op of om.

Die vent begint tegen me uit te vallen dat de honden er geen brood van lusten, serieus.

Niet ons probleem...wuifde ze mij weg.

v. Rooijen stond er nog :D...

Die dingen maken de mooie dag weer kapot dan hè. Van die typisch klote figuren die geen respect voor je hebben, want je bent maar een klote chauffeur.

En die van Van Rooijen, die zou je ook meteen op z'n bakkes willen stoempen. Want da's ook een lamzak. Ik weet zeker dat die jou ook irriteerde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snapte het leedvermaak ook niet zo. Pierre is ook nog niet ontsnapt aan dit soort bedrijven.

Die ene keer dat ik ergens 4 uur gestaan heb, had ik medelijden met de anderen die er kwamen lossen. Daarvoor is het blijkbaar aan de orde van de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Fantastich bedrijf was dat Gordijn, toen die ouwe nog leefde. Toen die *ik wil wat zeggen maar houd weiselijk mijn mond* het overnam ging het bergaf.

Ooit in een grijs verleden reed ik bij FoodCargo moest ik kip weg brengen naar de Kweker in A'dam toen nog in A'dam west. Kon gelijk voor het dock, dus snel die pallets eruit en lege in de auto. Wil ik wegrijden zegt die man "afstapelen in kooien en soort per kooi", ik lees toch echt op mijn vrachtbrief in het rood "alleen lossen niet sorteren". Dus ik nuchter laat mijn vrachtbrief lezen, de man "neem het dan maar weer mee" dus ik alles in de auto en aan het einde van de dag netjes bij de Friki de kip weer neergezet. De volgende dag hetzelfde ritueel. De dag erna moet ik weer naar de Kweker nu met een volle vracht want ze hadden niets meer (niet verwonderlijk natuurlijk ze hadden al drie dagen niets gehad). Ik rijd de handelsmarkt op en links zit gelijk de winkel van de Kweker en ja hoor op het bord buiten staat "voor 10:00 geen Kippe vlees" dus ik gniffelde al. Kom bij de OG en mag gelijk voor het dock, ik los mijn eerste pallet toen er iemand kwam aanrijden met diverse lege kooien. "Daar mag u het in sorteren" zegt de man nors. Ik: "Dat begrijp je verkeerd, ik los alleen en daarna ben ik weer weg". Komt er samen met de eerste meneer iemand roodgloeiend vanaf kantoor of ik wel wist wie hij was en wat hij wilde. "ja dat weet ik, en nee zo werkt het niet" was mijn antwoord. Ik mocht gelijk van het terrein af en nooit weer terug komen van deze meneer. Toen ik ongelost de auto van het dock wilde wegrijden kwam een turkse meneer naar mij toe of de kip al gelost was. "nee, ze wilden het niet hebben" was mijn antwoord waarna ik de situatie aan deze meneer uitlegde. De beste man ging boos naar binnen en nog voor ik weg kon rijden vroeg de eerder zo boze meneer of ik toch nog wilde lossen. Toen ik later het terrein gelost wilde afrijden kwam de turkse man naar mij toe "Het helpt wel eens hier als je de grootste klant van ze bent, ik wacht al twee dagen op kip voor mijn supermarktjes".

Een jaartje later werk ik bij Gordijn en moest vier pallets met Grand Italia lossen bij de Kweker, ik waarschuwde al dat men mij daar niet meer wilde zien. Maar ik moest het toch maar proberen want de beste man zou mij al wel zijn vergeten. Niets was minder waar want ik ga het kantoortje binnen en wat zie ik op het plakbord rechts naast de deur.....

Mijn foto!!!! Ik schiet in de lach de jongen achter het buro ook en hij zegt "nieuwe baas die nog niet weet dat onze baas jou niet mag?" Ik heb dus ook niet mogen lossen.

Tegenwoordig laat ik opdrachtgevers eerst mijn AV tekenen daarin staat dat elk uur langer dan 1uur wordt gerekend als wachtgeld van € 45,- en als ik dus moet wachten lach ik mij helemaal suf. Ook staat hierin dat mijn chauffeurs niet afstapellen of sorteren, dat bij het voorkomen hiervan de chauffeur onverrichte zake vertrekt waarbij de kosten op de opdrachtgever zullen worden verhaald. En geloof me dat is tot nu toe nog altijd gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tegenwoordig laat ik opdrachtgevers eerst mijn AV tekenen daarin staat dat elk uur langer dan 1uur wordt gerekend als wachtgeld van € 45,- en als ik dus moet wachten lach ik mij helemaal suf. Ook staat hierin dat mijn chauffeurs niet afstapellen of sorteren, dat bij het voorkomen hiervan de chauffeur onverrichte zake vertrekt waarbij de kosten op de opdrachtgever zullen worden verhaald. En geloof me dat is tot nu toe nog altijd gedaan.

Om wachttijd vergoed te krijgen, heb je zeker wel een aantekening op de vrachtbrief nodig? Ik denk dat in de praktijk een transportbedrijf er al snel bij in zal schieten bij wachttijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Om wachttijd vergoed te krijgen, heb je zeker wel een aantekening op de vrachtbrief nodig? Ik denk dat in de praktijk een transportbedrijf er al snel bij in zal schieten bij wachttijden.

Ja, en die komen er ook altijd op. Daar heb ik dus nooit problemen mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is hoop voor Pierre "Vertrekt Carrefour uit België?" | vandaag.be

Ik lees dat jullie daar vrij vaak komen, ik kwam daar ook regelmatig met mijn vorige werkgever en wij haalden de papieren de volgende dag op bij de volgende zending, scheelde een hoop wachttijd.

Als Carrefour zijn vestigingen te gelde maakt(erg hard zijn de beweringen niet volgens het artikel) komt er een andere naam op de gevel,maar met dezelfde mensen aan het loket,of dat iets oplost is afwachten.

Dat je pas de volgende dag de papieren ophaalt bewijst dat je toch een blind vertrouwen in deze klant hebt,men kan immers van alles constateren,zoals schades en manco's zonder dat jij het zelf ook hebt geconstateerd,je bent tenslotte zelf verantwoordelijk voor de goederen tot de klant heeft getekend.

IK doe t i.i.g. niet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Carrafour draait al jaren slecht in België, de winkels zijn over het algemeen hetzelfde drama als de distrubutiecentrums (smerig rommelig en achterstallig onderhoud)

Ik zit al jaren in de 'groentenwereld' en die wereld steek (soms) toch anders in elkaar dan de reguliere transportwereld, wij hebben het probleem aan de verlader door gegeven en die heeft het met carrafour besproken en zo kwam deze oplossing tot stand.

En als er retouren was dan stond dit in de retourenhoek en was het opladen papieren halen (dat dan wel vrij vlug ging) en verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden