[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het drama dat Carrefour heet...


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

HH Chauffeurs

Jaaaren geleden was ik heftruckchauffeur bij Super de Boer in leek , regelmatig kwamen daar chauffeurs net voor de pauze aan en dan vertelden ze hoe druk ze t hadden die dag, in Leek kon veel dus werdt er tijdens de pauzes ook gelost.

en dan tot ieders verbazing gaat diezelfde chauffeur dan n half uur lang bij de koffieautomaat hangen/zitten/staan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Aldi is ook vreselijk drama net als Carrefour. paar jaren geleden moet ik een vracht flessen water daar lossen. allemaal beetje te scheef ivm teweinig folie omheen. Daar kun ik niks aan doen. na 5 uren wachten dan moet k die vracht weer terugbrengen naar laadklant pfffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het ergste wat ik heb meegemaakt qua wachttijden is 5 dagen wachten op lossen,

van maandagmorgen tot vrijdagmiddag. toen afgekoppeld en naar huis gekomen, in afspraak met de planning.

De week erop is een andere chauffeur die gaan aankoppelen en heeft nog tot dinsdagavond staan luieren.

Dat was in Russelsheim bij P&O.

Of 36h wachten op een koppeltrailer bij Opel Russelsheim,

maar dat was altijd een prettig gedoe daar.

Meestal stonden we daar met een man of 7 van dezelfde firma.

En ik heb mannen raar zien opijken omdat ik na 2h al gelost werd bij Ford in Keulen, terwijl zij er met een spoedvracht al 10h stonden..

Ik ben blij dat ik nu niet meer voor autofabrikanten rij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja je kan het van twee kanten bekijken.

Tijdens mijn pauze kwam er een chauffeur aan met 2 pallets die nogal veel haast had. Prima joh die lepel ik er wel even met de heftruck uit. Nog een kop koffie mee? Ja dat wou meneer wel hij heeft een half uur staan bellen met zijn vrouw bij de koffie automaat. Hoezo druk? Wacht de volgende keer maar lekker joh.

Bij ons komt vaak een bedrijf goederen lossen en dan direct weer laden. Dit omwisselen duurt een uur. Als de planning van dat bedrijf dan 3 volle auto's om half 1 heen stuurt moet auto 3 dus 2 uur wachten. Die chauffeur kwam even bij mij verhaal halen waarom het zolang duurde, Ik heb hem door verwezen naar mijn chef waar hij een vreselijk grote bek opentrok de beste man hoeft niet meer bij ons op het terrein te komen.

Ik snap het vanuit de chauffeurskant maar je hebt soms vreselijke zeikerts er tussen zitten.

Als je 3 uur lang in de loods met zware dozen aan het sjouwen bent. Dan ben je blij dat je even kan zitten ja sorry chauffeur wacht dan maar een half uurtje of los zelf even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En daar heb ik dan tot nu toe niet echt veel problemen gehad. Niet meer dan bij de andere Aldi's.

Alleen die dikke met dat vette haar op kantoor is niet vooruit te branden. Gewoon doen of het je niks interesseert, dat helpt het beste bij die man.

Zit die viezerik daar nog steeds?????

Had altijd het gedachte bij die vent dat het een vriendje van Dutroux is. Bah, enge vent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hihi zijn inderdaad leuke adressen.Vroeger reden wij voor Muller uit Holten een Belgie rit.Was verdomd vroeg beginnen maar redelijk vroeg in de middag ook weer terug.We begonnen om 0.30 uur en reden dan eerst naar Zellick.Een pallet of 15 lossen,plastic eraf,lege euro's erin en wegwezen.Meestal een 20 minuten werk.Dan naar Halle.Waren bijna altijd een pallet of drie,altijd gelijk aan de beurt en met 15 minuten weer weg.En dan naar Pierre zijn lievelingsadres :D Nijvel.Auto parkeren melden bij de portier deurnummer doorkrijgen,poort in,aandocken,lossen/controleren,lege pallets terug en met een kleine 30 minuten weer weg :banaan: Zo kan het ook Pierre maar dan moet je wel voor 05.00 uur daar zijn ;).Toen door naar Charleroi,Gosselies en Wangenies.En om ongeveer 09.30 uur bellen dat je leeg bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo moet je de mooie adressen koesteren. Vaak had ik broodroute Hoogeveen met als 5e een mooi koffie adresje om 6:00 lossen, dan nog 1 in Hoogeveen en Hollandscheveld als laatste. Op vrijdag had ik meestal niet zoveel haast, dan bracht ik het totaan de broodafdeling aan toe. Maar omdat ze me wel mochten, vonden ze het ook prima als ik op zaterdag onder het afdak zette en wegreed voor ze er waren.

Dan weer in Hoogeveen ergens de lege kratten neerzetten voor een collega, en als de brandweer naar Zwolle. Dan had ik eerst een half vrachtje houdbaar naar Drachten Raadhuisplein en vervolgens s'middags nog een half vrachtje vers naar het zelfde filiaal. Mooie tijden waren dat, met die jongens was ook alles te regelen: 1e rit fust mee, 2e rit alleen lege rekken. Of als ik erg vroeg was, de 1e rit alles mee en de 2e rit leeg terug.

Maar ook bij het leveren aan dock zitten er goede adresjes bij. Bleiswijk vol lossen en laden in 40 minuten, voor hetzelfde dock. Een snel bakkie koffie en weer met een schone lei gaan rijden;)

Pas nog ff bij de bakkerij in Hedel geweest, lossen en laden in 35 minuten. Als de medewerkers een beetje meedenken, dan kan er een hoop:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bekijk het eens van de medewerkers kant,

als je 1 auto per uur mag lossen, waarom zou je er dan 2 per uur doen?

Kijk, die mentaliteit snap ik dus niet.

(lees : die vind ik om van te kotsen, dat is nou exact wat er mis is met de wereld)

Ik kom bij mijn baas om te werken, als ik dan 1 auto in het uur los en vervolgens 35 minuten uit

m'n neus loop te vreten doe IK er dus gewoon twee.

En ja, daar heb ik al problemen om gehad met collega's vroeger die liever lui dan moe waren

en nee dat kon me niks verdommen, ik kom er om te werken, niet om vrienden te maken.

Dat gelanterfant wordt de dag enkel langer van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb mijn heftruck rijbewijs ooit gehaald,

daar vertelde men dat er bedrijven waren waar je als heftruckchauffeur niet meer dan 1 wagen per uur mag laden.

Liever rustig en zonder schade de wagen laden dan snel(ler) werken met regelmatig schades.

En ik heb het ook opgegeven om (veel) meer te doen dan mijn baas van mij verwacht,

dat werkt enkel in je eigen nadeel.

Je loopt/rijdt je eigen verrot en na een tijdje willen ze dat je nog meer doet.

Daar doe ik niet meer aan mee.

Alles op zijn gemak, maar ik pik dan wel geen uren (in tegensetlling tot velen).

Ik moet er misschien wel bij zeggen dat ik enkel jaren geleden mijn nek heb gebroken, en dat ik blij mag zijn dat ik nu nog kan rondlopen of op deze wereld ben.

Sindsdien doe ik het op mijn termijnen, en als mijn baas daar niet tevreden mee is dan gooit hij me maar buiten.

Interesseert me niet echt.

Je kan/mag mensen niet veroordelen omdat je jou mentaliteit niet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Let's agree to disagree.

Ik ben en blijf van mening dat als je jezelf verhuurt aan je baas

je verplicht bent het zo goed en snel mogelijk te doen.

Dat verlang jij ook van de garage die je auto maakt, de reparateur die je wasmachine repareert,

de supermarkt waar je je boodschappen doet etcetera.

Zo makkelijk is het voor mij.

Verder veroordeel ik niet, ik deel enkel mijn mening mee en die mening steek ik niet onder stoelen

of banken.

To each his own, verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb mijn heftruck rijbewijs ooit gehaald,

daar vertelde men dat er bedrijven waren waar je als heftruckchauffeur niet meer dan 1 wagen per uur mag laden.

Liever rustig en zonder schade de wagen laden dan snel(ler) werken met regelmatig schades.

En ik heb het ook opgegeven om (veel) meer te doen dan mijn baas van mij verwacht,

dat werkt enkel in je eigen nadeel.

Je loopt/rijdt je eigen verrot en na een tijdje willen ze dat je nog meer doet.

Daar doe ik niet meer aan mee.

Alles op zijn gemak, maar ik pik dan wel geen uren (in tegensetlling tot velen).

Ik moet er misschien wel bij zeggen dat ik enkel jaren geleden mijn nek heb gebroken, en dat ik blij mag zijn dat ik nu nog kan rondlopen of op deze wereld ben.

Sindsdien doe ik het op mijn termijnen, en als mijn baas daar niet tevreden mee is dan gooit hij me maar buiten.

Interesseert me niet echt.

Je kan/mag mensen niet veroordelen omdat je jou mentaliteit niet hebben.

Vind het knap dat u dan toch weer aan het arbeidsproces deelneemt en niet de makkelijke weg kiest van "handje ophouden en beuren".

Heeft u lang moeten revalideren? Lukt het u wel goed om over uw schouder te kijken of is dat pijnlijk? Men hoort het wel eens van een gebroken rug, dacht dat dat al zeer extreem was, maar een gebroken nek, daarmee bent u denk ik wel net aan de dood ontsnapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dit topic doorlezend heb ik maar een antwoord.....

Bekijk het maar!

Als eigen rijder heb ik (gelukkig) weinig tot niets van dit soort idioten hoeven bedienen.

Wanneer ik kon weigeren deed ik dit met veel plezier.

laat een ander die zooi maar doen ik ben weg!

Later. toen ik voor een Noor reed, kwam ik wel eens bij een transportbedrijf, in wiens opdracht we dan spullen naar Oslo reden. ja, chauffeur, je moet maar wachten, want dit en dat is nog niet binnen.... (gevolg dat je meestal die ene boot kon vergeten). ff wachten, ik bel wel even naar Noorwegen. En "mijn" planner zei dan bijna altijd....deuren dicht en rijden!

Zo kan het dus ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Let's agree to disagree.

Ik ben en blijf van mening dat als je jezelf verhuurt aan je baas

je verplicht bent het zo goed en snel mogelijk te doen.

Dat verlang jij ook van de garage die je auto maakt, de reparateur die je wasmachine repareert,

de supermarkt waar je je boodschappen doet etcetera.

Zo makkelijk is het voor mij.

Verder veroordeel ik niet, ik deel enkel mijn mening mee en die mening steek ik niet onder stoelen

of banken.

To each his own, verder.

Ben het helemaal met je eens. Maar er zijn ook nog mensen die wel hun best doen, het kan dus zijn dat je daarom ook weleens ergens moet wachten.

Aan de andere kant: lees het verhaal van Alain nog eens goed: hij heeft wel beperkingen, ik ga ervan uit dat hij ook doet wat ie kan, maar dat hij ook rekening heeft te houden met zijn eigen beperkingen. Als je al het nodige hebt meegemaakt in het leven leer je wel relativeren.

Ik doe ook altijd mijn stinkende best voor mijn baas, weet ook dat het niet altijd gewaardeerd wordt. Aan de andere kant: je kunt niet meer doen dan je doet hè?

Jullie lopen altijd te schelden op planners en op loketbedienden, maar iedereen doet zijn/haar werk. Ik doe mijn job, zal me niet met jullie job bemoeien, jullie zijn goed in jullie job en wij in onze (ga ik tenminste van uit) maar hou een beetje rekening met beperkingen van mensen en van werkzaamheden, niemand kan ijzer met handen breken tenslotte. Jullie hebben je aan bijv. rijtijden te houden, wij hebben weer andere regels waar we ons aan moeten houden en zo is het overal. Het leven bestaat ook voornamelijk uit wachten, is niet anders. Relativeer het een beetje, leeft een stuk makkelijker.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het leven bestaat ook voornamelijk uit wachten, is niet anders. Relativeer het een beetje, leeft een stuk makkelijker.:ja:

Kijk, een half uur of een uur wachten nog daargelaten. Maar als je iemand een halve werkdag laat wachten om te lossen, dan minacht je die persoon daarmee.

Ooit n's 3 en half uur gestaan bij Aldi Drachten omdat er een pakbon niet klopte. Ze lieten me zo lang wachten "om de afzender een lesje te leren". Daar kan ik nog pissig om worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt helemaal Pierre en Frans.Wat ik ook zo erg vondt was dat ze je gewoon lieten wachten omdat er geen plek zou zijn.En als je dan naar binnen keek (als dat kon) was er ruimte in overvloed.Of je was lekker op tijd ivm bloktijd.Niemand voor het dock en toch laten ze je wachten.Ja ook bij ons hebben (of hadden) ze daar een handje van.

Gratis koffie hoefde van mij niet eens,was best bereid om er wat voor te betalen maar soms was er geen koffie,nog niet eens een toilet waar je gebruik van mocht maken.

Wij hebben 2 honden en een kat en die worden nog beter behandeld als dat je soms als chauffeur behandelt wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar Pierre, dit laatste verhaal heb je al n's verteld. In dit geval is het jouw planner die jou minacht. Die denkt: stuur Pierre maar heen, 80% kans dat hij moet wachten, maar dat ziet hij dan maar weer.

Bij AH Zaandam was er nog wel een portier die aardig mee wilden denken: als de paar losdocks aan de ene kant vol stonden, dan keek die of je voor een paar pallets ook aan de andere kant (15 docks verder) terecht kon. Als jouw planner een beetje een vent was geweest, dan had hij gebeld en gevraagd of er eerder gelost kon worden. Zo niet, dan had jij je iig de ergernis kunnen besparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden