[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bekeuring zichtsbelemmering zijgordijnen


Recommended Posts

  • Forumlid

Tja, een fabrikant heeft een type goedkeuring verkregen voor een bepaalde cabine waarbij o.a. het raamoppervlak en het daarbij behorende zicht uit dat raam.

Als jij denkt dat dat raam desondanks toch te groot is, en je alles net zo goed kan zien door dat raam wat 30% kleiner is heb je nu de ultime methode in je zak om iets tegen dat onrecht te doen.

Aanvechten tot de hoogste instantie die boete.

B.T.W. : wat is het nut er van om achter die gordijnen weg te kruipen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, een fabrikant heeft een type goedkeuring verkregen voor een bepaalde cabine waarbij o.a. het raamoppervlak en het daarbij behorende zicht uit dat raam.

Als jij denkt dat dat raam desondanks toch te groot is, en je alles net zo goed kan zien door dat raam wat 30% kleiner is heb je nu de ultime methode in je zak om iets tegen dat onrecht te doen.

Aanvechten tot de hoogste instantie die boete.

B.T.W. : wat is het nut er van om achter die gordijnen weg te kruipen?

Naja, als je af en toe (zoals ik) een helling van 12% op moet met 25-26 ton en maar 280pk, moet je blij zijn als je met 30-35 boven komt. Dan is t toch wel lekker als je ff achter de gordijnen kan zitten😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

.

: wat is het nut er van om achter die gordijnen weg te kruipen?

Er is toch zo'n Zweeds merk waar dat standaard is , iets met 'n kip ofzo ?

Zouden die gasten zich schamen dat ze met zo'n auto op stap zijn , omdat ze zo achter de gordijnen gaan zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heb liever dat ze me uitlachen dat ik niet omhoog kom dan dat ik je vrouw of kinderen onder mijn wielen heb

Zeker waar, maar dat doe ik ook alleen bij een helling waar ik amper bovenkom, en dan ook alleen ff snel aan mijn kant, daarna gaat ie weer terug. Heb er een pesthekel aan als ik zo weinig zie👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is toch zo'n Zweeds merk waar dat standaard is , iets met 'n kip ofzo ?

Zouden die gasten zich schamen dat ze met zo'n auto op stap zijn , omdat ze zo achter de gordijnen gaan zitten?

Niet allemaal over 1 kam scheren! Ik zit gewoon normaal in mijn kip. Niks nie verscholen achter wat dan ook.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb me gordijnen ook een stukje voor me raam hangen? Omdat ik me schaam? Nee, ik vind het gezellig ogen, net als dat ik de hele binnenkant zo heb ingericht dat het gezellig is.. Zit er tenslotte de hele week in! Kan er een ongeval gebeuren? Ja, maar die gebeurt vaak zat ook al hangt er niks in de weg..

Ik heb ze zo hangen dat ik vrij zicht heb.. Een ieder die het er niet mee eens is prima, maar volgens mij bestaat er nog zoiets als leven en laten leven.. Vinden mensen me arrogant door de gordijnen of denken ze dat ik me schaam, prima doe ermee wat je dat doe ik namelijk ook

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat er zoal gebeurd na een ongeluk...............

 

- Er zal een technisch onderzoek plaatsvinden op de ongevalslocatie

- Het voertuig van de chauffeur wordt in beslag genomen. Politie zal technisch onderzoek plegen en controleren of bijv. de spiegels goed staan afgesteld en of er geen zichtbelemmerende attributen voor de ramen hangen.

- Mobiele apparatuur wordt ook in beslag genomen. Er wordt gekeken of de chauffeur ten tijde van het ongeval bezig is geweest met andere dingen dan het besturen van het voertuig. Denk hierbij aan Social Media, Whatsapp en sms-berichten.

- Na een uitgebreid onderzoek zal een chauffeur al dan niet vervolgd worden.

Ik kan het mis hebben, maar dacht dat er een strafzaak is geseponeerd over de spiegels.

 

Het kwam er simpelweg op neer dat de politie niet kon hardmaken of die spiegels verkeerd stonden afgesteld, of dat het door het ongeval gekomen was. 

 

Zal eens kijken of ik het nieuwsbericht nog kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso laat de dodehoekcamera van onze auto's alleen het stuk rechts naast de cabine zien. Om naar achteren te kijken is deze ongeschikt...

Edit: Gaat ook pas aan als je het rechter knipperlicht gebruikt.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn ervaring was dat je er vrij weinig door zag , 

volgens mijn gedachte zag je niet verder dan de motorwagen en als er een hanger achter hing zag je op die afstand niks

de camera zat dacht ik (het is alweer een heel poosje geleden) ergens rechtsboven bij de spiegels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij is door een oostblokker een keer de complete rechter spiegelsteun inc speigels eraf gereden bij de betaling van Le Boulou in Frankrijk.

Ik moest maar naar de Volvo garage rijden in Perpignan voor een niieuwe spiegelset. Dat heb ik geweigerd. Ze zijn eerst een nood reparatie ko,men doen zodat ik met enigzins zicht op mijn rechterzijde daarheen kon rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij de 95 die ik had zat er hoog op de cabine net achter de bijrijdersdeur de dodehoekcamera, met een zichtveld groter dan de drie spiegels op de 105  waar de camera als frontzichtcamera dient deed.

Ook op onoverzichtelijke rotondes  zag je in één oogopslag of er rechts waar dan ook iets vandaan kwam.

Nu zie je op het laatste moment pas in de dodehoekspiegel of er bv nog een brommer aankomt.

Bij de FM's die we net hebben zit er een waarschuwingslamp in de raamstijl en een geluidssignaal als je de richtingaanwijzer rechts gebruikt en er iets naast je rijdt. Of er iets naast je reed zag je ook in die dodehoekcamera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik reed een jaar met Poolse nr borden, maar de gordijnen bleven gewoon open  :bey:

IK had t over een merk van de auto Ger,niet over de nummerplaat. :D  :D  :D

 

( ik reed bij Ger Bas ook wel eens met een Slowaakse plaat,dat was ook wel eens lachen als je bij de klant kwam :D  :of op de parking van de routier :D  )

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb mijn gordijnen altijd zo ver mogelijk naar achteren geschoven....ik wil vrij zicht hebben.....heb ook de windjammers van de ramen gehaald...wat een kutdingen...er blijft minder van dan de helft van het zicht in de linker spiegel over...ook al zijn ze transpadoorkijkbaar.....opzouten met die meuk, zowel links als rechts verwijderd en afgegeven in de werkplaats.....die kop die die monteur trok.....dat mag niet..die moet je terug zetten....nope, ik rij met dat hok, ik wil ze niet....dus eraf....doei..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden