[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijtijden. Weet jij het juist antwoord?


Ventie

Recommended Posts

  • Forumlid

In principe heb je gelijk,maar je bent wel en enorme dienstklopper als je de loodsuren handmatig invoert,je haalt daarmee het tijdstip waarop je s'avonds moet stoppen óók naar voor.

Zolang je die auto niet hoeft te verplaatsen ,was je wel gek dat je je kaart erin steekt.

 

Oh gelukkig, heb ik het vandaag toch 'netjes' gedaan. Had al een paar uur 'perrondienst' erop zitten voordat ik met een auto de poort uit moest naar 2 straten verderop en de kaart er dus in moest.. Netjes een paar keer op 'OK' drukken en gáán  :zegtniets:  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Het heeft zeker wel iets met afstand te maken  :bey:

 
VERORDENING (EG) nr. 561/2006 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD
Artikel 3
Deze verordening is niet van toepassing op wegvervoer door:
 
f) voertuigen die speciaal zijn uitgerust voor reparaties en
wegslepen, binnen een straal van 100 km rond hun
standplaats;

 

 

Klopt. Alleen, met 9 1/2 rij-uren gaat de vraagsamensteller er wel vanuit dat de examenkandidaat snapt dat de reisafstand groter is dan 100 km. vanaf standplaats..

 

Maar ja, dat blijf een in (aan)vulling.. Stel dat iemand op deze vraag zou zakken.. zou ik zeggen, maak bezwaar want wie weet was de te bergen last wel van zodanige omvangt dat alle rij-uren zijn afgelegd op standje 'slak'.

 

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en dan gaat dit alleen nog maar over de rijtijdenwet , dan is er OOK nog de arbeidstijdenwet 

 

(..)

 

daar komt dan ook nog bij dat je op de dagen dat je in 5,5 uur niet aan 4 1/2 uur rijden komt meestal een combi rit hebt naar den haag of rotterdam en je dus bij het bereiken van de 5,5 uur ergens midden in rotterdam , den haag of amsterdam rijdt en WAAR ga ik dan mijn auto 45 minuten aan de kant zetten ??? midden op het leidsche plein ? midden op het blaak ? midden op de coolsingel ? dan heb ik dus weer een bekeuring aan mijn broek voor fout parkeren  :ja:

 

Op een laad-losplek.. kan je iets meer 'toneel' spelen dan middenop straat ;)

 

Ik was ook verbaasd toen mijn collega zei toen het laatste adres op A'damse gracht gelost was: 'zo, en nu even pauze maken op de Dam'..

 

Uh? mag je daar parkeren??

'Ja joh, doen wij zo vaak'.. 'lekker om je heen kijken' :D

 

Nu ja, hij bedoelde dus de laad-losplekken aldaar maar die zet je dan wel mooi 'bezet' voor collega's die hem net zo hard nodig hebben. Lijkt mij weinig sociaal.

Bovendien, weinig 'chauffeursvoorzieningen' in de buurt.. dus dat werd 'm niet wat mij betreft.

Gelukkig waren wij met een kleine 7,5 ton uitvoering.. dus die past makkelijk op de parking bij de Shell, net na (of voor) de PH tunnel. :wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook je auto midden op.de Dam parkeren hoor. Doe ik regelmatig en daar heb je zat koffie tentjes waar je op je gemak koffie kan drinken.

Zonder probleem.

En als ik de laatste 8 pagina's doorgelezen heb besef ik mij dat ik een gelukkig mens ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kan ook je auto midden op.de Dam parkeren hoor. Doe ik regelmatig en daar heb je zat koffie tentjes waar je op je gemak koffie kan drinken.

Zonder probleem.

(..)

 

Ok.

 

Nu was ik ook wel wat huiverig.. want had eerder die ochtend al kennisgemaakt met het A'damse handhavingsbeleid... :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij zijn het 2 verschillende dingen hoor en geld de arbeidstijden niet voor ons

En daarom is er een arbeidstijdenbesluit vervoer, omdat deze niet voor ons geld?

D'r zijn inderdaad chauffeurs die roepen dat we daar niet mee te maken hebben maar dat is enkel omdat daar onderweg niet op bekeurd wordt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok.

 

Nu was ik ook wel wat huiverig.. want had eerder die ochtend al kennisgemaakt met het A'damse handhavingsbeleid... :mad:

Ik kom de afgelopen 10 jaar regelmatig met de vrachtwagen in Amsterdam. Van klein naar groot en ook heel groot.

Ik heb werkelijkwaar nog nooit problemen gehad. Ook niet als ik met de dieplader bij lex voor de deur stond terwijl ik naast de kerk in de koffietent zat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarom is er een arbeidstijdenbesluit vervoer, omdat deze niet voor ons geld?

D'r zijn inderdaad chauffeurs die roepen dat we daar niet mee te maken hebben maar dat is enkel omdat daar onderweg niet op bekeurd wordt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ieder zijn ding hoor.

Laatst was er iemand die zij dat hij als hij voor 5 uur in de ochtend begon nog maar 10 diensturen kon maken dus dat hij "lekker" op tijd thuis was.

Om vervolgens hier te gaan klagen dat hij te weinig verdiend. We zijn goed in regels verzinnen en heel hard roepen dat we er ons aan moeten houden, en uiteraard dat er keihard gehandhaafd moet worden.

Maar we vergeten te knokken voor een hoger uurloon.... Een beetje de omgekeerde wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kom de afgelopen 10 jaar regelmatig met de vrachtwagen in Amsterdam. Van klein naar groot en ook heel groot.

Ik heb werkelijkwaar nog nooit problemen gehad. Ook niet als ik met de dieplader bij lex voor de deur stond terwijl ik naast de kerk in de koffietent zat

Het is ook een verschil als je daar moet zijn bij een klant.

Heb zelf eens achter de beurs van berlage in de beursstraat tegenover het  politiebureau gestaan van 19.00 tot 1.00 s,nachts voor een cateraar uit Veghel.

Had eten bij en kwam zelf ook niets te kort.

Buikje rond gegeten en toen maar in de baas zijn tijd en keer over de wallen rond gevallen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ok.

 

Nu was ik ook wel wat huiverig.. want had eerder die ochtend al kennisgemaakt met het A'damse handhavingsbeleid... :mad:

De politie daar weet dat je niet voor je plezier daar rijdt, reed eens door een straat verboden voor vrachtwagens en tegen het verkeer in.

Komt er vanaf de andere kant een politieauto, die ging gewoon opzij voor me :ok:

Je komt kruisingen tegen waar je rechtsaf moet, maar niet kan dan ga je maar linksaf geen probleem ook als dat eigenlijk niet mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ieder zijn ding hoor.

Laatst was er iemand die zij dat hij als hij voor 5 uur in de ochtend begon nog maar 10 diensturen kon maken dus dat hij "lekker" op tijd thuis was.

 

Ik heb nog nooit iemand gesproken die daar problemen mee heeft gehad, dus lijkt met een beetje een slapende regel, en iets waar ikzelf nog nooit rekening heb gehouden.

Ik ga morgenvroeg om 4.30 rijen, en dan zou ik als ik leeg ben en weer vol met mijn leeggoed om 14.30 al niet meer verder mogen LOL 

Ja Daag :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog nooit iemand gesproken die daar problemen mee heeft gehad, dus lijkt met een beetje een slapende regel, en iets waar ikzelf nog nooit rekening heb gehouden.

Ik ga morgenvroeg om 4.30 rijen, en dan zou ik als ik leeg ben en weer vol met mijn leeggoed om 14.30 al niet meer verder mogen LOL 

Ja Daag :bey:

Het staat hier op het forum geschreven. En ik weet nog precies door wie.

Want dit ging om een maandagmorgen en het forumlid in kwestie gebruikte dit argument om op zondag weg te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De politie daar weet dat je niet voor je plezier daar rijdt, reed eens door een straat verboden voor vrachtwagens en tegen het verkeer in.

Komt er vanaf de andere kant een politieauto, die ging gewoon opzij voor me :ok:

Je komt kruisingen tegen waar je rechtsaf moet, maar niet kan dan ga je maar linksaf geen probleem ook als dat eigenlijk niet mag.

Is in de meeste steden wel zo (mijn ervaring in ieder geval). Maar daarintegen de stadswachten in sommige steden ... Vooral die in Mannheim en Karlsruhe, aardig slechte ervaring mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is in de meeste steden wel zo (mijn ervaring in ieder geval). Maar daarintegen de stadswachten in sommige steden ... Vooral die in Mannheim en Karlsruhe, aardig slechte ervaring mee.

 

Ik schrijf ook handhaving en geen politie. Het zal hem in de naam zitten, vrees ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog eentje dan:

 

Hoeveel uur mag er achter elkaar worden gereden bij dubbele bemanning als er tijdig van plaats wordt gewisseld?

Ook daar zijn de meningen over verdeeld. In 30 uur moet 9 uur aaneengesloten gerust worden.

Echt veel meer staat er niet beschreven wat sommige handhavers dan weer een reden gaf om de meest onzinnige bekeuringen uit te delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast advies almelo

Rijtijdenwet gaat toch boven de arbeidstijden wet voor ons??

Matthijs, je zult een beregoeie chauffeur zijn zolang het gaat om het rijden en het stuur vasthouden, voor je kennis van de wetgeving zou ik nog een herhalingscursussen doen. De cursus digitale tachograaf waar wetgeving een belangrijk deel van uitmaakt, maakt je een stuk wijzer.

De Rijtijdenwet kan niet boven de Arbeidstijdenwet gaan, want de Rijtijdenwet is vele, vele jaren geleden vervallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast advies almelo

Ook daar zijn de meningen over verdeeld. In 30 uur moet 9 uur aaneengesloten gerust worden.

Echt veel meer staat er niet beschreven wat sommige handhavers dan weer een reden gaf om de meest onzinnige bekeuringen uit te delen.

Het feit dat jij, Shompie, de bepalingen niet goed kent, maakt de bekeuringen die uitgeschreven niet onzinnig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het feit dat jij, Shompie, de bepalingen niet goed kent, maakt de bekeuringen die uitgeschreven niet onzinnig.

Waar ik op doel mijnheer advies uit almelo is de bekeuringen die uitgeschreven werden in Frankrijk omdat er bij dubbele bemanning geen 3 kwartier gemaakt werd wat helemaal jiet verplicht is. Wat heeft dat met mijn kennis van de rtw of atw te maken. Ik heb hier toch geen onzin geschreven daarover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden