[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Stikstof, boeren en transport.


Gast fleur

Recommended Posts

  • Forumlid
32 minuten geleden zei Vledder:

Wat wil je hiermee duidelijk maken Eesti?

Dit is een filmpje uit 2010 waarin een kerel met een grote bek de toenmalige voorzitter van de EU beledigd en België en passant een land zonder bestaansrecht noemt. Dezelfde kerel die GB in de geweldige positie heeft gemanoeuvreerd waarin het nu is, maar toen hij zijn doel had bereikt niet thuis gaf om de plannen in daden om te zetten. 

Dat als Hendrik Janssen zijn tapijt in brand vliegt dat hij kan blussen met een natte dweil. Ik ben ook geen fan van beiden, van geen enkele politicus, ik vind ze maar kwibussen. Maar weet wel dat er in Vlaanderen ferm gelachen is met deze uitspraak en deze schoot mij plots in mijn gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei Eesti:

Dat als Hendrik Janssen zijn tapijt in brand vliegt dat hij kan blussen met een natte dweil. Ik ben ook geen fan van beiden, van geen enkele politicus, ik vind ze maar kwibussen. Maar weet wel dat er in Vlaanderen ferm gelachen is met deze uitspraak en deze schoot mij plots in mijn gedachten.

Als iemand ,wie dan ook ,(b.v Nigel Farage)een door het volk van een ander land gekozen politicus ( b,v Herman van Rompuy) beledigt ,beledigt hij eigenlijk een hele natie (b.v.Belgie)

En jij ,als Belg, geeft die L*L hier nog een podium ook .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Eesti:

 

Voor branden te blussen gebruikt men de rechtse persoon, Dhr Farage zegt wat is.

Dan moet die nu naar Rungis. Daar valt wat te blussen zag ik net voorbij komen. 

 

https://www.hln.be/buitenland/brand-in-groothandelsmarkt-van-rungis-nabij-parijs~add91e66/

 

Brand in groothandelsmarkt van Rungis nabij Parijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hendrik Janssen: hln 05-09-15 dat is ook al een tijdje geleden.

 

Europeaan: België steekt anders in elkaar dan Nederland, wij hebben Vlaanderen en Wallonië met elk zijn eigen taal. Vlaanderen kan men opnieuw in drie delen, het echte Vlaanderen (het graafschap) omvat West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en buiten de landsgrenzen nog Zeeuw-Vlaanderen en Frans-Vlaanderen. Dan heeft men Brabant (het hertogdom) omvat de provincie Brabant, de provincie Antwerpen en de provincie Noord-Brabant. En nummer drie is Limburg met de provincie Limburg en Noord-Limburg wat vroeger het Land Van Loon was. In 1830 is België onafhankelijk gemaakt van de Verenigde Nederlanden en was een buffer tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland.

Daarmee staat onze vaderlandslievendheid op een niet al te hoog peil, de uitzonderingen daar gelaten. Onze politiekers staan niet in hoog aanzien, veel minder dan in andere landen. Velen in België voelen België niet aan als natie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei Eesti:

Hendrik Janssen: hln 05-09-15 dat is ook al een tijdje geleden.

 

:stom:Je hebt gelijk Eesti. verkeerde artikel gekopieeerd. Echter is er nu ook brand.

 

https://www.lindependant.fr/2022/09/25/paris-les-images-impressionnantes-du-violent-incendie-qui-frappe-le-marche-de-rungis-10652683.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ik ging straks een kreeftje halen in Rungis, het zal een geroosterd zijn. We zullen maar een droge boterham eten deze avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Eesti:

Hendrik Janssen: hln 05-09-15 dat is ook al een tijdje geleden.

 

Europeaan: België steekt anders in elkaar dan Nederland, wij hebben Vlaanderen en Wallonië met elk zijn eigen taal. Vlaanderen kan men opnieuw in drie delen, het echte Vlaanderen (het graafschap) omvat West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en buiten de landsgrenzen nog Zeeuw-Vlaanderen en Frans-Vlaanderen. Dan heeft men Brabant (het hertogdom) omvat de provincie Brabant, de provincie Antwerpen en de provincie Noord-Brabant. En nummer drie is Limburg met de provincie Limburg en Noord-Limburg wat vroeger het Land Van Loon was. In 1830 is België onafhankelijk gemaakt van de Verenigde Nederlanden en was een buffer tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland.

Daarmee staat onze vaderlandslievendheid op een niet al te hoog peil, de uitzonderingen daar gelaten. Onze politiekers staan niet in hoog aanzien, veel minder dan in andere landen. Velen in België voelen België niet aan als natie.

Ja dat klopt dat België is een kut land eerste klas,  als je bv een auto in Wallonië moet brengen gaat het nog wel mensen vriendelijk , en behulpzaam 🤤 maar België dat is kut en de wallen dat is echt een drama kom je op plaatsen daar kun je echt niks ,, dus eigenlijk is het het beste dat hele België onder water zetten ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei road train:

Ja dat klopt dat België is een kut land eerste klas,  als je bv een auto in Wallonië moet brengen gaat het nog wel mensen vriendelijk , en behulpzaam 🤤 maar België dat is kut en de wallen dat is echt een drama kom je op plaatsen daar kun je echt niks ,, dus eigenlijk is het het beste dat hele België onder water zetten ...

Ja maar, ja maar het stukje waar ik woon mag droog blijven hoor, ik heb iets tegen natte voeten.

Voor de rest heb je gelijk, bv waar men gaat langs Belgse wegen komt men overal putten tegen.

Bonk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Wat suggereer je nu eigenlijk precies? Dat de boeren in de weg staan van een samenwerking tussen gemeenten om bepaalde infrastructurele projecten te verwezenlijken?

 

Beetje vergezocht. Ook binnen stadsgrenzen zijn groene gebieden nodig. Daar zouden boeren nu juist mooi invulling aan kunnen geven. 
 

Maar ik hoor graag jouw mening Tinus. Jij hebt hier ongetwijfeld langer over nagedacht dan ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tristate City is een plan van "Urban Planner" Peter Savelberg. Dit plan promoot hij al sinds 2013.

 

image.png.80905ec6fec4c3b372e9d95fa49a9e09.png

Op hun website hebben ze nu de volgende boodschap staan: 

 

Helaas zien wij ons genoodzaakt tijdelijk onze contactgegevens en chatbox off line te halen ivm een 'golfje' van onvriendelijke reacties van complotdenkers en mensen die overduidelijk niet de moeite hebben genomen om zich werkelijk te verdiepen in de missie en doelstellingen van het Tristatecity Concept.

Het gaat ons nadrukkelijk NIET om het volbouwen van Nederland, noch om het ongebreideld laten groeien van (de bevolking) van alle stedelijke gebieden. Wij pleiten voor het beter verbinden van bestaande kennis en economie in het gebied tussen Amsterdam, Dusseldorf en Brussel. Dit streven komt overeen met dat van de Euro Delta Metropool groep (SURE).

Wij zijn VOOR het versterken van natuur en agrarisch gebied in Nederland vanuit een integrale visie op stad en en land en beogen niet anders dan brede welvaart doelstellingen op basis van de strategic development goals van de verenigde naties.

Bron: Tristatecity.nl

 

Zie ook bijgaand Factcheckers bericht Marketingplan uit 2016 staat los van stikstofbeleid

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

aangezien de fabriek tijdelijk dicht is vanwege de co2 en de stikstof regeltjes.

en of dit allemaal wel waar is... heb ik ook mijn twijfels bij..

heb ik heb veel fimpjes zitten kijken..

nu ik terug kijk met wat ik gepost heb, is er inderdaad weinig info.

maar zoals ik het begrijp  moeten ze het land hebben van de boeren, en willen ze als 1 cooperatie landbouw teelt gaan doen.

ze willen hier investeerders lokken om het allemaal te realiseren...

dus waar het om draait .. is geld..   en er wordt niet gekeken wat de mens wil in het betreffende land waar ze in leven.

 

ik geloof nog niet mischien....in  alles wat er geschreven wordt, 

maar als je alles samenvat en daar een plaatje van gaat maken..

wordt ik er wel een beetje stil van... hoe corrupt men kan worden als je gouden bergen gaat zien....

 

ik ga hier geen eindeloze filmpjes of leesvoer plaatsen, maar in mijn 1ste posting wordt in het filmpje iets mooier uitgelegd als dat het daadwerkelijk  is.

er zijn meer filmpjes in omloop voor zowel tegen als voorstanders.

en er komt nog veel meer bij kijken . 

voor wie dit echt intereseert... gaat eens rondkijken op internet.

 

aangezien ik hier nu tijd voor heb... en mijn tvt uren aan het opmaken ben, en ziekenhuizen en doktoren aan het bezoeken ben.

en niet mijn baasje wil benadelen, door de ziekenwet ik te kruipen. omdat dit mijn keus is.

heb ik nu tijd genoeg om eens wat onderwerpen nader te gaan bekijken.

interesant wel. hoopvol niet. 

ook de oorlog in oekraine is geen goede voorbode, 

maar in mijn beleving zou er geen oorlog of armoede moeten zijn,

van de andere kant... je hebt altijd mensen met geld...

en mensen die het gewoon niet eens met elkaar kunnen worden...

maar dit zie je in alle rangen en standen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:

Dat is precies wat ik in die video zag inderdaad. Niks anders. 

Veel mensen weten ondertussen al dat factcheckers niet zo onafhankelijk zijn als dat ze wel zouden moeten zijn. 
 

Maar we gaan het zien. 
 

ik houd me verder even weg van deze discussie. 
 

Ben druk met sluipweggetjes zoeken om de boeren in DLD te ontwijken. Die zijn vandaag op pad voor hun toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei tiny:

aangezien de fabriek tijdelijk dicht is vanwege de co2 en de stikstof regeltjes.

en of dit allemaal wel waar is... heb ik ook mijn twijfels bij..

heb ik heb veel fimpjes zitten kijken..

nu ik terug kijk met wat ik gepost heb, is er inderdaad weinig info.

maar zoals ik het begrijp  moeten ze het land hebben van de boeren, en willen ze als 1 cooperatie landbouw teelt gaan doen.

ze willen hier investeerders lokken om het allemaal te realiseren...

dus waar het om draait .. is geld..   en er wordt niet gekeken wat de mens wil in het betreffende land waar ze in leven.

 

ik geloof nog niet mischien....in  alles wat er geschreven wordt, 

maar als je alles samenvat en daar een plaatje van gaat maken..

wordt ik er wel een beetje stil van... hoe corrupt men kan worden als je gouden bergen gaat zien....

 

ik ga hier geen eindeloze filmpjes of leesvoer plaatsen, maar in mijn 1ste posting wordt in het filmpje iets mooier uitgelegd als dat het daadwerkelijk  is.

er zijn meer filmpjes in omloop voor zowel tegen als voorstanders.

en er komt nog veel meer bij kijken . 

voor wie dit echt intereseert... gaat eens rondkijken op internet.

 

aangezien ik hier nu tijd voor heb... en mijn tvt uren aan het opmaken ben, en ziekenhuizen en doktoren aan het bezoeken ben.

en niet mijn baasje wil benadelen, door de ziekenwet ik te kruipen. omdat dit mijn keus is.

heb ik nu tijd genoeg om eens wat onderwerpen nader te gaan bekijken.

interesant wel. hoopvol niet. 

ook de oorlog in oekraine is geen goede voorbode, 

maar in mijn beleving zou er geen oorlog of armoede moeten zijn,

van de andere kant... je hebt altijd mensen met geld...

en mensen die het gewoon niet eens met elkaar kunnen worden...

maar dit zie je in alle rangen en standen

NRW , Nl, en BE zou Tristate moeten worden. Mag jij raden wat Ukraine moet worden. Eigenlijk is het dat al. Maar dat moet wel veilig gesteld worden natuurlijk. Stel je voor dat Putin er met al dat graan vandoor gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Vledder:

Tristate City is een plan van "Urban Planner" Peter Savelberg. Dit plan promoot hij al sinds 2013.

 

image.png.80905ec6fec4c3b372e9d95fa49a9e09.png

Op hun website hebben ze nu de volgende boodschap staan: 

 

Helaas zien wij ons genoodzaakt tijdelijk onze contactgegevens en chatbox off line te halen ivm een 'golfje' van onvriendelijke reacties van complotdenkers en mensen die overduidelijk niet de moeite hebben genomen om zich werkelijk te verdiepen in de missie en doelstellingen van het Tristatecity Concept.

Het gaat ons nadrukkelijk NIET om het volbouwen van Nederland, noch om het ongebreideld laten groeien van (de bevolking) van alle stedelijke gebieden. Wij pleiten voor het beter verbinden van bestaande kennis en economie in het gebied tussen Amsterdam, Dusseldorf en Brussel. Dit streven komt overeen met dat van de Euro Delta Metropool groep (SURE).

Wij zijn VOOR het versterken van natuur en agrarisch gebied in Nederland vanuit een integrale visie op stad en en land en beogen niet anders dan brede welvaart doelstellingen op basis van de strategic development goals van de verenigde naties.

Bron: Tristatecity.nl

 

Zie ook bijgaand Factcheckers bericht Marketingplan uit 2016 staat los van stikstofbeleid

Wormen en maden kweken is ook agrarisch. Enkel ben je daar vele malen minder grond voor nodig als voor koeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Boeren zijn niet blij lees ik:

- "rode diesel" wordt afgeschaft in Duitsland
- er moet motorrijtuigenbelasting betaald gaan worden voor land- en bosbouwvoertuigen (vrijstelling vervalt)

Dit zou 1 miljard op moet leveren. Die bezuiniging hebben ze bedacht om een gat van 60 miljard te dichten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei Vledder:

Boeren zijn niet blij lees ik:

- "rode diesel" wordt afgeschaft in Duitsland
- er moet motorrijtuigenbelasting betaald gaan worden voor land- en bosbouwvoertuigen (vrijstelling vervalt)

Dit zou 1 miljard op moet leveren. Die bezuiniging hebben ze bedacht om een gat van 60 miljard te dichten. 

Dus met andere woorden? De boeren moeten niet zeuren ? En moeten blij zijn dat slechts 1 miljard bij hen gehaald word?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Vledder:

ik heb geen idee. Ik weet niet of 1 miljard veel is voor alle boeren in Duitsland samen. En of ze kunnen lijden.
De boeren zijn van mening van niet. Dus blijkblaar doet het pijn. 

Het zou neerkomen op  40.000,00 echtra aan kosten voor een boer met 1100 hectare. Dat is 36,36 euro per hectare. Ik denk dat dat best wel een forse kostenverhoging is in 1 keer 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden